Ervaringen met Shoei Neotec

Welke helm past bij jou en je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 jun 2008, 22:27
Type: R1100RT
Bijz: Zwart, Nedplex ruit, hyperpro veren
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door Gerard »

Hallo allemaal,
Heeft iemand van jullie al ervaring met de Shoei Neotec. Mijn Shark Openline geeft zoveel lawaai dat ik op zoek ben naar een andere helm.
Heb al wel een aantal modellen gepast, maar deze Shoei zit meteen heel goed. De Schuberth zit me bijvoorbeeld niet lekker. De HJC zit ook redelijk.
Wel wil ik nog even proefrijden om even te kijken wat het doet in combinatie met een andere ruit waarmee ik nu proefrijd.
Op het forum vind ik nog niets als ik zoek onder Neotec, vandaar de vraag: iemand al ervaring met deze helm?

groet
Gerard
Laatst gewijzigd door Gerard op 25 jun 2012, 21:53, 2 keer totaal gewijzigd.
vioma

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door vioma »

Ik rij nu 4 weken met de neotec en ben erg tevreden . Zeer degelijk materiaal , een stevige zonnebril ingebouwd niet zo,n rammel plastic ding als bij schubert en ook nog veel stiller dan de C 3 . Vizier standen zijn ook stevig hij waait niet zomaar dicht . Ik heb er nog geen nadeel aan kunnen ontdekken _004
Gekocht bij motor venlo voor 475 euro ( kleur wit .)
http://www.motorcorner.nl/shoei-m-56.html
Gebruikersavatar
gasgever
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 nov 2009, 22:43
Type: R1200RT
Bijz: Corbin zadel / Nedplex ruit/Sena s20/garmin XT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door gasgever »

Hoi Gerard

Inmiddels is door mij ook een neotec gekocht .
Mocht proefrijden tijdens demo dagen Motoport veldhoven.
Zoals jij ook aangaf hij zat bij mij ook gelijk perfect.
Ook ik vond de schubert niet prettig zitten
In vergelijking met mijn ARAi helmen die ik de afgelopen jaren
tot volle tevredenheid heb gedragen is deze helm inderdaad
geluidsarm voor wat ik kan beoordelen.
Wat een nadeel is dat de luchttoevoer boven op de helm
na een tijdje op een plek best koud overkomt ,maar op aanraden
is dit binnen in de helm te verhelpen door de luchtgaatjes met
tape afteplakken voor zover nodig.
Ook het zonnevizier werkt perfect.
Geen moment spijt gehad van deze aankoop.

Gr Ger
Motorgroet Ger
vioma

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door vioma »

De luchttoevoer kun je toch gewoon dicht doen _001
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Hoi, zo'n 1000 km met de NEOTEC in de afgelopen dagen gereden. K'heb meerdere helmen gepast zoals HJC(echt mindere kwaliteit), BMW systeem(knelt op m'n wangen), Schuberth(kreeg bloed aan m'n bovenkant oorlel door een randje in de helm die er precies tegenaan schuurde. De SHOEI zit mij als gegoten, zonnevizier is echt degelijk en perfect, tevens heel goed te bedienen. Ventilatie bovenop werkt inderdaad "verfrissend" en dat is de bedoeling ook. Gewoon dicht doen dus indien niet van toepassing. Na openen kinventilatie wordt het iets lawaaierig. Tevens een klein nadeel is het openen van het gewone vizier(assymetrisch) doordat het lipje linksonder en niet in de midden zit, gaat wat onhandig, maar dit kan ook nieuwigheid zijn en dat het na verloop van tijd wat soepeler gaat(gelijk ingesmeerd met siliconenolie = bijgeleverd). Voordeel vizier: het antifog vizier = "dubbel glas" eenvoudig te monteren.
Zie video om een heel duidelijk beeld te krijgen van de opbouw en mogelijkheden[youtube]91hcAkADjRo[/youtube]

P.s. Monique m'n partner draagt een Caberg Konda(model 2009 matzwart). Gekocht voor 100 Euro bij http://www.bikeroutfit.de/biker/.
Echt hele goeie kwaliteit voor weinig geld. Hij was er niet meer in m'n maat anders had ik nl. ook eentje genomen.
Laatst gewijzigd door JDoubleOP op 21 aug 2012, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 jun 2008, 22:27
Type: R1100RT
Bijz: Zwart, Nedplex ruit, hyperpro veren
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door Gerard »

Alvast bedankt voor jullie reacties en de handige linkjes.
Gaf mij in ieder geval weer nuttige informatie.
Ik moet de proefrit nog maken, dus wordt vervolgd
groet
Gerard
Gebruikersavatar
Lexrt
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 aug 2009, 17:12
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best
Locatie: Best

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door Lexrt »

Beste rters, welk bluetooth systeem past op de Shoei Neotec helm en de kleur geel zie ik nog niet, klopt dat.

Groeten Lexrt -1200- _004
vioma

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door vioma »

Geel is er inderdaad niet , ik heb er een sena smh 5 bleutooth op met een losse microfoon(extra bijbestellen voor een paar euro) , dus niet met de bijgeleverde boom microfoon die steeds in de weg zit .
De sena zit op de helm met een houder die voorzien is van 3m dubbelzijdig plakspul.
Afbeelding
De microfoon is het kleine zwarte dopje werkt prima !
Afbeelding
De luidsprekers passen perfect in de "zakjes"die in de helm zitten.(niet zichtbaar op de foto)
Totale inbouw tijd ongeveer 15 minuten .
Erteetje

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo BeemeRT's

Ik heb echt jaren gereden met een Shoei J-Max jethelm. Ik was hier qua pasvorm zeer over te spreken. Nu rij ik zelf met een Nolan N102. Deze helm past mij ook goed en het bleutooth Ncom systeem is zeer mooi weg gewerkt in de helm en werkt daarbij super. Toch denk ik de laatste tijd na over een andere helm en na het lezen van de ervaringen hier zou het zomaar kunnen dat ik toch weer bij een Shoei terecht ga komen. Bovendien ziet het bleutooth systeem dat Vioma heeft geinstalleerd ook niet verkeerd uit.

Thx voor de info
Luc
hubertus

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door hubertus »

Nee maar ik kan je wel iets zeggen over de nieuwe hjc max helm zit goed maar kinstuk is bij mij stuk gegaan hoe is mij een raadsel.jammer want de helm is best wel stil Helm opgestuurt is onder garantie gemaakt klasse
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

hubertus schreef:Nee maar ik kan je wel iets zeggen over de nieuwe hjc max helm zit goed maar kinstuk is bij mij stuk gegaan hoe is mij een raadsel.jammer want de helm is best wel stil Helm opgestuurt is onder garantie gemaakt klasse
K'wil HJC niet afvallen, maar ik trok de klaphelm in de winkel al kapot. Zag toen gelijk de "iele" construktie van het klapmechaniek. Ik weet zo niet meer welk type het was, maar het was een helm van 370 Euri's. Nog eens goed bekeken en k'vond het slechte kwaliteit voor het geld.

Fyi
gr. Joop
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 jun 2008, 22:27
Type: R1100RT
Bijz: Zwart, Nedplex ruit, hyperpro veren
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door Gerard »

Gister heb ik proefgereden met de Shoei Neotec. Ik had wel het idee dat de helm iets stiller was dan mijn Shark Open line, maar helaas was het niet heel veel beter. Dus daar ga ik geen € 500 aan uitgeven terwijl mijn helm nog niet zo oud is.
Dan geef ik de voorkeur aan een andere ruit, wordt het lawaai ook iets minder, maar ben ik maar de helft van het geld kwijt.
Ik merkte overigens hetzelfde als een van jullie, dat het vizier wat moeilijk opent en ook
dat het lekker doorwaait, als je de klep bovenop open zet.

groet
Gerard
Gebruikersavatar
hanswijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2012, 10:41
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Katwijk

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door hanswijk »

Hallo RT''s,

Hoewel ik voor de Schubert C3 ging, heb ik sinds enkele maanden ook een Neotec. Ik vind deze helm beter zitten dan de C3. Ook ik constateer de opmerkingen van de anderen. Wanneer de ventilatie-openingen open staan is er idd meer lawaai. Vergeleken met mijn vorige helm is dit bijna niets. De ventilatie over het hoofd is echter uitstekend en wanneer de openingen gesloten zijn (wat eenvoudig is te doen) is het geluidsniveau uitstekend. De zonneklep is eenvoudig te bedienen en werkt prima. Ik deel dus de mening van JDoubleOp en ben dan ook tevreden met deze helm die ik gekocht heb bij Funbiker Shop in Haarlem.

Groet,
Hans
Gebruikersavatar
Nexus
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 sep 2012, 20:05
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord-Oost Brabant

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door Nexus »

Zojuist ook een Neotec besteld! 8-)

In eerste instantie ging ik voor de C3, maar de Shoei zat me beter én voelde beter afgewerkt aan. Echt kwaliteit.

Bij Motorcorner Venlo (thanks voor de tip vioma) is hij helaas duurder geworden.
Echter, bij Cycleshop Heerlen kon ik 'm voor 475,- bestellen incl. BTW en verzending. Goedkoper kan ik 't echt niet vinden...

Afbeelding
Toch maar een witte gekozen ivm zichtbaarheid. Straks rondrijden als een Stormtrooper ;)
jabumanmac

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door jabumanmac »

Ik heb geen ervaring met de Neotec maar wel met Shoei. Mijn helm van dat merk is de Multitec. Da's geloof ik een voorloper van de Neotec. Daarnaast heb ik een Shubert C3.
De Shoei is veel en veel stiller _004 dan de Schubert (daar had ik van Schubert meer verwacht). En met vizier dicht lijkt het of de Schubert meer lawaai maakt dan met geopend vizier. De kinsluiting (het bandje) is bij Shoei even wennen maar wel veel beter.
Bij regen lekt mijn Schubert soms aan de bovenzijde van het vizier en krijg ik dus druppels water in mijn gezicht tijdens het rijden. :(
Mijn Shoei had nog geen zonnevizier (de Neotec heeft dat wel en die optie zou ik voortaan altijd kiezen, want gehannes met 8) vind ik niks).
Voordeel van de Schubert is wel dat er zo'n mooi randje voor je communicatiesysteem aan bevestigd kan worden, dat werkt wel erg fijn. Mocht je dus een communicatiesysteem willen gebruiken dan zou ik een helm kiezen waarin dat op de wijze van Schubert kan worden aangebracht. Ik geloof dat sommige helmen van Nolan dat ook hebben. Erg prettig. Op mijn Shoei heb ik een Midland BT systeempje. Dan heb je dus een aanhangsel aan/op de helm en dat geeft weer windgeruis.
Verder is Shoei wat mij betreft degelijker afgewerkt (stabieler vizierklapsysteem) en is de pasvorm voor mij beter. Het gekke is dat ik het voordeel van de Schubert met communicatiesysteem de doorslag heb laten geven. Ik speel vaak een muziekje af, dan valt het geruis van de wind minder op.
Beide helmen zijn overigens en helaas behoorlijk aan de prijs.
Gebruikersavatar
hzande
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2012, 16:51
Type: R1200RT
Bijz: alles erop en eraan
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: bakel

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door hzande »

ik heb geen ervaring met de Neotec, maar heb al jaren de shoei intergraal helm, toen ook duur, maar zit geweldig. wat ook belangrijk is, is de garantie en service, ik neem ieder jaar mijn helm mee naar de motorbeurs in Utrecht, en laat hem door shoei service een onderhoudsbeurt geven, diverse onderdelen worden gratis vernieuwd en afgesteld. mijn anti fog scherm lekte na jaren door, bij motorport veldhoven, werd er een nieuw fogshield geplaats, dit werd als garantie gezien.
dus mijn volgende helm word zeker weer een shoei, en dan de neotech.

groeten Henny
Gebruikersavatar
gasgever
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 nov 2009, 22:43
Type: R1200RT
Bijz: Corbin zadel / Nedplex ruit/Sena s20/garmin XT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door gasgever »

Ook ik vind de Shoei Neotec een helefijne helm pasvorm is enorm goed.
Na zeker 20 jaar een ARAI gehad hebbende (een integraal helm)toch voor een systeemhelm gekozen.
Het zonnevizier heeft samen met de pasvorm de doorslag gegeven.
De intercom gaat bij nog steeds met de draad was goed aan te brengen in de helm.

Gr. Ger
Motorgroet Ger
Gebruikersavatar
Lexrt
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 aug 2009, 17:12
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best
Locatie: Best

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door Lexrt »

Kan iemand mij vertellen of een shoei neotec in een van de zijkoffers van een r1200rt past, op een normale manier zonder te wringen.

Groeten lexrt -1200- _004
Gebruikersavatar
gasgever
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 nov 2009, 22:43
Type: R1200RT
Bijz: Corbin zadel / Nedplex ruit/Sena s20/garmin XT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door gasgever »

Hoi Lex
Net nog even voor je geprobeerd maar deze helm gaat zonder problemen in de zijkoffers.
Hij gaat ook zonder problemen in mijn kleine topkoffer.
(Hele fijne helm deze Shoei)

Gr. Ger(gasgever)
Motorgroet Ger
Gebruikersavatar
Lexrt
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 aug 2009, 17:12
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best
Locatie: Best

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door Lexrt »

gasgever schreef:Hoi Lex
Net nog even voor je geprobeerd maar deze helm gaat zonder problemen in de zijkoffers.
Hij gaat ook zonder problemen in mijn kleine topkoffer.
(Hele fijne helm deze Shoei)

Gr. Ger(gasgever)
Beste Ger, hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik ga nu zeker de Shoei Neotec Borealis bestellen, mijn huidige helm BMW systeem 5 is inmiddels 7 jaar oud dus het kan weer. Nogmaals dank voor je reactie.

Groeten Lexrt _004 -1200-
Gebruikersavatar
gasgever
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 nov 2009, 22:43
Type: R1200RT
Bijz: Corbin zadel / Nedplex ruit/Sena s20/garmin XT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door gasgever »

Hoi Lex
Nog wel even de tip om als je de helm in de zijkoffer legt wel een helmhoes te gebruiken.
I.v.m het beschadigen.
Veder graag gedaan hoor en veel plezier met je nieuwe helm
Gr. Ger
Motorgroet Ger
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door Jekihero »

Nexus schreef:Zojuist ook een Neotec besteld! 8-)

In eerste instantie ging ik voor de C3, maar de Shoei zat me beter én voelde beter afgewerkt aan. Echt kwaliteit.

Bij Motorcorner Venlo (thanks voor de tip vioma) is hij helaas duurder geworden.
Echter, bij Cycleshop Heerlen kon ik 'm voor 475,- bestellen incl. BTW en verzending. Goedkoper kan ik 't echt niet vinden...

Toch maar een witte gekozen ivm zichtbaarheid. Straks rondrijden als een Stormtrooper ;)
Heb je nu de helm gekocht daar waar je hem ook hebt kunnen passen?
Of heb je genoten van de voordelen van de winkel en winst gegund aan de webshop?

Ronald
Gebruikersavatar
Lexrt
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 aug 2009, 17:12
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best
Locatie: Best

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door Lexrt »

Ik heb de Shoei Neotec Borealis gekocht bij van Meel motoren in Oosterhout. Ben prima geholpen door de dame van de kledingshop echt top.
Helm zit als gegoten, ben er blij, kost effe wat maar dan heb je ook wat.

Groeten Lexrt -1200- _004
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Ervaringen met Shoei Neotec

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

K'heb de helm nu een jaar(7000 km) en bevalt me naar verwachting zeer goed. Super pasvorm en heel fijn zonnevizier. TOP. Zeer tevreden dus. Big RT Smile
http://vimeo.com/31537910
Gesloten

Terug naar “Over: (Systeem)helmen”