system 6 met Cardo Scala Rider

Welke helm past bij jou en je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

system 6 met Cardo Scala Rider

Ongelezen bericht door ciske »

Omdat ik er speurend op het internet erg weinig over tegenkom leg ik de vraag hier neer:
Wie heeft (of kent) er een oplossing voor de Cardo set icm de system 6 helm van BMW?
Op de C2 was het met enig creatief boren en zagen prima voor elkaar te krijgen (alleen de mic telkens voor de mond terugzetten na het sluiten van het kindeel) voor de system 6 zie ik niet zo snel een mogelijkheid.
Wie heeft goed advies?

gr v Ciske
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: system 6 met Cardo Scala Rider

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Ik heb op mijn rpha max uiteindelijk de plakker gebruikt die bij de cardo zit. Waar je bij de system6 op moet letten is dat het schuifje van het vizier ook aan de onderrand zit. Dan heb je wel een scala XL nodig.
Sena heeft oplossingen met een los plaatsbare microfoon. Ik weet niet of dat een optie voor je is.
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: system 6 met Cardo Scala Rider

Ongelezen bericht door moh_fan »

Pas op met creatief boren en zagen!
[door schade en schande wijzer AAN]Het zonneklep-systeem kun je op die manier gemakkelijk om zeep helpen![UIT]

Ik rijd met een Sena waar ik een accessoire-kit met losse microfoon bijkocht.
Hiermee is de afwerking van het geheel gewoon een stuk netter en je zit niet meer te hannesen bij het openen en sluiten van je helm.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: system 6 met Cardo Scala Rider

Ongelezen bericht door ciske »

Is Sena te koppelen aan Cardo?

gr v Ciske
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: system 6 met Cardo Scala Rider

Ongelezen bericht door moh_fan »

ciske schreef:Is Sena te koppelen aan Cardo?

gr v Ciske
Blijkbaar niet... KLiK
Maar een écht antwoord is nog niet gegeven... KLiK
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: system 6 met Cardo Scala Rider

Ongelezen bericht door ciske »

Tja, jammer dat dat pairen tussen Cardo en Sena niet zo makkelijk schijnt te kunnen. Marketingtechnisch kan ik me hier wel wat bij voorstellen, echter jammer blijft het.
Aangezien ik reeds in bezit ben van een paar Cardo's en die wil blijven gebruiken moet ik blijkbaar een "Cardo"" oplossing vinden.
Zou het mogelijk zijn om een Sena plakmicrofoon te gebruiken aan een Cardoset? Dat zou het probleem goeddeels oplossen.

gr v Ciske
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: system 6 met Cardo Scala Rider

Ongelezen bericht door ciske »

Zojuist de Cardo-communicatie in de System 6 helm geplaatst. Veel gedokter om de juiste wijze te vinden maar ik denk dat het gelukt is.
Het werkt in ieder geval wel, nu nog de praktijk gaan ervaren.

Het is een Cardo helmsetje voor een integraal helm geworden waarbij ik de scharnierende kinbak heb overbrugd met een spiraalsnoertje en een vast geplaatste mic in de kinbak. Zo ben ik verlost van die stomme, bij het sluiten van de helm, altijd in de weg zittende microfoonstengel. Het nadeel ervan is wel dat er nu alleen in de mic kan worden gesproken als de helm gesloten is. (Wet van behoud van ellende blijkbaar!)
De adaptor van de Cardo met twee M3 boutjes door de rand van de helmschaal bevestigd op een hoogte dat er niets onder de helmrand uitsteekt. Zo kan de helm gewoon -zonder te wiebelen- staan op een vlak oppervlak. De luidsprekertjes plaatsen was allemaal geen probleem omdat het netjes voorbereid was.
De overeenkomst van de System 6 qua binnenwerk en de -verborgen- schroefjes etc. heeft grote gelijkenis met de Schuberth helmen.
Even goed bestuderen voordat je de boel uit elkaar neemt scheelt nogal om het weer in elkaar te zetten zoals dat door de fabriek bedacht is.
Kortom, het viel allemaal wel mee. Gewoon aan beginnen, rustig nadenken en en de juiste gereedschappen voorhanden hebben (Bijvoorbeeld een tweetal erg kleine Torx maatjes).

Gr van Ciske
Gesloten

Terug naar “Over: (Systeem)helmen”