Op zoek naar een auto die niet kapot te krijgen is

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Op zoek naar een auto die niet kapot te krijgen is

Ongelezen bericht door japachap »

M-O-N-D-E-O...
Daar zij een vertrouwd auto.

Wat ik mis in de postings is wat voor budget je hebt.
Dat maakt veel verschil.

Kijk- mijn eerste auto in NL- mk1 Twingo. Kost 1400. Bijna elke jaar daarna tussen de 500 tot 1000 euros ingegooid in onderhoud en APK.
Vervangen voor Mazda Premacy. Kost 8000. Halve de kms van de Twingo. Na twee jaren begon de kosten te oplopen. Roest, carosserie, remmen,...
Een modern auto vinden dat heeft meer baggage ruimte dan de Premacy, meer cabineruimte, hogere instap/zithouding, maar liefst 4wd, niet meer benzine verbruik en goed voor afstand... dat was moeilijk te vinden!
We hadden voor een mk2 Honda CRV geimporteerde vanuit Duitsland met 30duizand kms op de teller. Zomer en winter velg sets, dakdragers, rubber baggageruimte mat, vloor mats, dak spoiler (onmisbaar!)- 15.000 euros. Onder Honda warranty voor 3 jaaren betekend dat alle remmen, schuiven en versleten carosserie opganginen waren vervangen als standard in de deal.
De 2e variant CRV blijkt de meest vertrouwbaar van de 3 hooft model varianten (nieuwste weer met elektrische problemen), en heeft niet te veel overbodig elektonica.
Beetje saai, maar wij zijn heel blij tot nu toe.

Dus het vraag blijft- wat zoek je echt in een auto en wat ben je bereid ervoor te betaalen?
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Tommeke
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 okt 2013, 14:53
Type: R850RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kluisbergen

Re: Op zoek naar een auto die niet kapot te krijgen is

Ongelezen bericht door Tommeke »

Japachap,

Bedankt voor je post, maar zoals te lezen in mijn post werd er reeds een oplossing gevonden [emoji6]
Gebruikersavatar
heinvandermeijs
Berichten: 396
Lid geworden op: 15 jun 2015, 04:56
Type: R1200RT
Bijz: R1200rt uit 2010
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: tilburg
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Op zoek naar een auto die niet kapot te krijgen is

Ongelezen bericht door heinvandermeijs »

Er zijn natuurlijk meerdere goede auto's, maar wil je iets wat echt lang mee gaat, moet je een Volvo met de 5 cilinder motor pakken, diesel of benzine maakt niet uit.

Ik kocht ze vroeger met 3 ton erop, reed ze moeiteloos naar de 5 ton en verkocht ze dan weer met erg weinig afschrijving en kocht weer een andere met 3 ton erop. Gewoon op tijd zijn beurtjes en je rijdt relatief goedkoop een erg goede / veilige auto.
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Op zoek naar een auto die niet kapot te krijgen is

Ongelezen bericht door Nico4sen »

heinvandermeijs schreef:Er zijn natuurlijk meerdere goede auto's, maar wil je iets wat echt lang mee gaat, moet je een Volvo met de 5 cilinder motor pakken, diesel of benzine maakt niet uit.

Ik kocht ze vroeger met 3 ton erop, reed ze moeiteloos naar de 5 ton en verkocht ze dan weer met erg weinig afschrijving en kocht weer een andere met 3 ton erop. Gewoon op tijd zijn beurtjes en je rijdt relatief goedkoop een erg goede / veilige auto.
+1[emoji106]

Hartelijke groet,

Nico
Paultje
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 aug 2015, 20:17
Type: R1200RT
Bijz: bj 2012 met alle optie's
Land: nl
Woonplaats of omgeving: zundert

Re: Op zoek naar een auto die niet kapot te krijgen is

Ongelezen bericht door Paultje »

al 12 jaar een touran FSI, dus voor de TFSI, nu naar de 3 ton, met alleen de beurten en Apk's.
1 keer pas een nieuwe bobine, maar daar malen we niet om.
mijn volgende wordt een Mazda, ik hou niet van downsizen, een 1200 met 2 turbo's, en Mazda heeft een zuinige 2 liter zij noemen het rightsizen.
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”