Hoverbike

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Hoverbike

Ongelezen bericht door Baird »

Voor degenen die mij kennen is de opmerking dat ik "iets met vliegen" heb een understatement, dat ik graag motor rij is duidelijk maar dit is fenomenaal: Hoverbikes

Dit ontwerp wordt leuk omdat hij buiten het grondeffect kan vliegen
[youtube]mNkLjv--q7Y[/youtube]

Er zijn meer filmpjes te vinden over andere ontwerpen en werkende prototypes maar deze lijkt het meest op een motorfiets.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Hoverbike

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Mooi speelgoed. Kwestie van tijd en dan is dit bruikbaar en bereikbaar voor dagelijks gebruik.

m.vr.gr.
Joop
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Hoverbike

Ongelezen bericht door HansD »

Doet aan Star Wars denken.

Ik denk dat het nog wel even gaat duren voor er een motorfiets-achtig prototype zal zijn. Een mens dragen is wel wat anders dan een glaasje sinaasappelsap. En als dat wel lukt, zal de actieradius zeer beperkt zijn door het gewicht van de accu's. Wel wordt de stabiliteit van dit soort drones steeds beter. Dat opent misschien wegen voor de pakket- en pizza-bezorging?
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Hoverbike

Ongelezen bericht door WernerB »

Ik heb een grijns van oor tot oor! Big RT Smile
Inderdaad, slechts een kwestie van tijd....!
Mooi man! _004
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Hoverbike

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

In de tussentijd bij BMW...

"Lego bracht begin dit jaar samen met BMW een Lego Technic-bouwpakket uit van de BMW R 1200 GS Adventure. Met de 603 bouwsteentjes uit die doos kan de motor gemaakt worden, maar er is ook een alternatief model mogelijk dat eruitziet als een futuristische hoverbike.

BMW heeft van die hoverbike een replica gemaakt op ware grootte. In de replica zitten onderdelen die ook voor de productie van de daadwerkelijke motor worden gebruikt. Daarnaast zijn er verschillende onderdelen die alleen voor het project zijn gemaakt.

In de persfoto's die BMW heeft gemaakt, lijkt het concept daadwerkelijk te zweven. In werkelijkheid is dat niet het geval. Het concept staat momenteel in Lego World in Kopenhagen en zal daarna op andere locaties staan, waaronder in BMW Welt."

Bron: https://tweakers.net/geek/121567/bmw-ma ... model.html

Ding doet niets anders dan mooi wezen, maar mooi is het imho zeker! -kwijling-

Afbeelding
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
AlphaLorne
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 okt 2014, 23:35
Type: R1100RT
Bijz: Origineel NL motor, en mijn eerste...motor :-)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Hoverbike

Ongelezen bericht door AlphaLorne »

Deze is daarentegen wel functioneel, hoewel uiteraard nog volop in ontwikkelfase. In onderstaande video zien we de Hoverbike in zijn volle glorie schitteren in een uitgestalde hangar. De clip toont de lift-off van de quadcopter hoverbike, waarna de bestuurder in een rechte lijn door de zaal vliegt en na een tijdje weer veilig landt op de grond.

De Hoverbike Scorpion-3 is momenteel dus nog in ontwikkeling, maar de nieuwste beelden van het apparaat geven veel hoop. Het speciale crowdfund-project lijkt de hoge verwachtingen waar te maken. De hoverbike wordt bestuurd door zowel de geautomatiseerde vliegsoftware als de handmatige controle van de waaghals die erop zit.

Voor de geïnteresseerden onder ons is er helaas nog weinig bekend over de officiële releasedatum en eventuele verkoopprijs. Op de website van Hoversurf vind je meer info over de huidige status van de Hoverbike Scorpion-3.

https://www.hoversurf.com/

[youtube]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/odVFa_3lmiM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/youtube]

Ik vraag mij wel af of zijn legerbroek bestand is tegen de houten propellors.. Persoonlijk had ik wel m'n benen een tikje beter beschermd dan dat deze waaghals dat doet. :roll:
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Hoverbike

Ongelezen bericht door Baird »

en het R1200GS Lego model is inmiddels in mijn bezit, zondagmiddag maar eens voor gaan zitten _005
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”