Winterstop of niet?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Lemoi »

...sinds 18 dec heb ik winterstop...voor 2 weken daar ik bij schoonfamilie in Oostenrijk ben :-) (ik mis hem wel :-( )
Gebruikersavatar
zadkine
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
Type: R1100RT
Bijz: Antraciet
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente
Locatie: Twente

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door zadkine »

Ik rij wel het hele jaar maar bij voorkeur niet 's nachts.
Alleen is er afgelopen jaar vrij weinig van gekomen door omstandigheden, niet de 10K km van de 2 jaren ervoor, maar slechts 1,5 k km.
Gebruikersavatar
Martin7007
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 dec 2013, 17:24
Type: R1200RT
Bijz: F.O. + intercom + grijs Nedplex flip up + zumo 590
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Doetinchem
Locatie: Doetinchem

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Martin7007 »

Zo lang er geen sneeuw of ijzel is zijn er maar 2 soorten motorweer. Goed weer en heel goed weer. Voor mijn werk rijdt ik regelmatig het hele land door. 350 km op een dag is geen uitzondering.
Na 2 jaar merk ik wel dat mijn motorkleding zijn beste tijd gehad heeft. De broek is volledig door de zon uitgebleekt en bij hevige regen slaat hij wat door.
De voering van mijn broek heb ik er nog nooit in gehad en onder mijn jas draag ik bij lagere temperaturen een softshell vest. Verder verschillende paren handschoenen afhankelijk van het weer en de temperatuur. De handvatverwarming en buddyseat verwarming doet de rest. Maar een verwarmdvest klinkt wel heel aanlokkelijk, ondanks dat het tot nu toe zonder prima ging.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Winterstop? Welke winter? Foto van 28 december 2015 . . .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
RharryRT
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:19
Type: Overig R-serie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wenum
Locatie: Apeldoorn

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door RharryRT »

Haha ik ben ook nog steeds onroute heerlijk toch.


Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
Gebruikersavatar
RharryRT
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:19
Type: Overig R-serie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wenum
Locatie: Apeldoorn

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door RharryRT »

Afbeelding

Wel geen BMW meer maar een heerlijke 4 cilinder


Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
Gebruikersavatar
RharryRT
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 apr 2014, 20:19
Type: Overig R-serie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wenum
Locatie: Apeldoorn

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door RharryRT »

Vlak bij het startpunt van het RT Treffen prachtige omgeving om te rijden.


Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Marianne »

Deze week al 3x wezen toeren. Echt genieten. Big RT Smile
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Marianne schreef:Deze week al 3x wezen toeren. Echt genieten. Big RT Smile
Geniet er maar van! Voor hetzelfde geld hebben we half januari sneeuw..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Mik Figaro
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 dec 2013, 23:26
Type: R1200RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Haaglanden

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Mik Figaro »

Vandaag nog even heen en weer naar Goes geboxerd met mijn dochter achterop. Zij wilde graag eens naar de Bax-shop en ik wilde graag nog even tuffen. Mooie combi...
Groeten,
Michel

BMW K75RT Ultima 1997 2017 -
BMW K75RT 1995 2016 -
Honda VT1100C3 Aero 1998 - Goofy from the US of A 2010 -
Ex: BMW R1200RT 2007 - Die Graue 2014 - 2016
Ex: BMW K1100LT 1997 2003 - 2014
Ex: Yamaha XV1100 1991 1994 - 2003
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Marianne »

WaltzingMatilda schreef:
Marianne schreef:Deze week al 3x wezen toeren. Echt genieten. Big RT Smile
Geniet er maar van! Voor hetzelfde geld hebben we half januari sneeuw..
En gisteren nummer 4. Helaas ging onze tocht vandaag, letterlijk, in mist op. :(
En de voorspellingen worden inderdaad meer richting winter, dus het kan maar zo eventjes afgelopen zijn.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 258
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door R1nus »

Rendert schreef:Ik ben zeker geen mooi weer rijder, maar ik heb één principe. Zodra men begint met het strooien van zout is het afgelopen.
Een link om te zien waar zout gestrooid is :O

http://www.motor.nl/nieuws/de-app-die-p ... -voorkomt/
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

R1nus schreef:
Rendert schreef:Ik ben zeker geen mooi weer rijder, maar ik heb één principe. Zodra men begint met het strooien van zout is het afgelopen.
Een link om te zien waar zout gestrooid is :O

http://www.motor.nl/nieuws/de-app-die-p ... -voorkomt/
Ja, dus? Het was vandaag 13 graden bóven 0 en ik heb heerlijk gereden.
Wat pekelschade? Ben een doorrijder en heb nog nooit pekelschade gehad. Gewoon regelmatig afspuiten en genieten.
Koude kun je je op kleden. Het is toch geweldig weer nu met die droge wegen en dat zonnetje Big RT Smile
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
heinvandermeijs
Berichten: 396
Lid geworden op: 15 jun 2015, 04:56
Type: R1200RT
Bijz: R1200rt uit 2010
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: tilburg
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door heinvandermeijs »

Mijn fiets staat lekker in de schuur tot het voorjaar. Rijdt er eigenlijk te weinig op, maar om hem 's nachts buiten te laten staan, vind ik ( ook 's zomers )
erg zonde. Dilemma dus.

Toch maar op zoek naar een ander huis denk ik.

Hein
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik ben in de gelukkige omstandigheden dat ik kan kiezen of ik wel of niet op de motor stap. Ik houd geen echte winterstop, maar hoef ook niet zo nodig onder onverkwikkelijke omstandigheden op de motor te stappen.

De afgelopen twee weken is het hier in Engeland ook erg koud geweest en als je ziet wat er aan smerige en agressieve troep in de wielkasten van de auto aangekoekt zit, is het pure mishandeling om daar een mooie BMW aan bloot te stellen. Je kunt nog zo je best doen om te spoelen met koud water, maar het kruipt echt overal tussen.


[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dit jaar kies ik wel voor een echte winterstop omdat ik niet anders kan. Maar de temperatuur is iets wat mijn nog nooit gestopt heeft. Ik heb gelukkig de keus en ik ga echt niet door de pekel rijden als het niet hoeft. Dus op elke droge dag zonder pekel op de weg ga ik lekker nog voor mijn plezier rijden als de gezondheid het toelaat. Nu helaas niet dus vanwege mijn auto ongeluk.
Gebruikersavatar
Pdrke
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2015, 18:33
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full option, geen radio
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Lovendegem

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Pdrke »

Ik ga met de motor werken dus blijf doorrijden, koud, nat of droog. Maar zelfs wanneer ik de keuze heb om met de wagen te gaan Zal ik meestal toch voor de moto kiezen, lekker geen file Big RT Smile
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Pdrke schreef:Ik ga met de motor werken dus blijf doorrijden, koud, nat of droog. Maar zelfs wanneer ik de keuze heb om met de wagen te gaan Zal ik meestal toch voor de moto kiezen, lekker geen file Big RT Smile
En gelijk heb je, doe ik ook.
Een beetje zout kan de motor best wel hebben, gewoon regelmatig afspuiten en af en toe een goede poetsbeurt.
Rij al jaren 's winters door (behalve natuurlijk met ijzel en sneeuw) en heb nog nooit pekelbeschadigingen gehad aan de motor.
Er waren er bij die meer dan 200.000 km gereden hadden en velgen en blok zagen er gewoon goed uit.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Wouter5 »

Ik blijf ook heerlijk doorrijden. Mijn -850- is ex politie, dus die heeft al wat pekel gezien. Het alternatief is 5 kwartier met de bus. Met de MotoRT rijd ik er een krappe 40 minuten over. Alleen als er ijzel wordt voorspeld ga ik met de bus.
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door siebke »

Mijn motor staat altijd 'stand-by' onder haar/zijn afdak, lekker beschermd tegen de elementen, aan het stroominfuus. Zó klaar om bij droog, open winterweer en schone wegen een toertje te maken. Is bedoeld en gekocht voor hobbymatig gebruik.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

siebke schreef:Mijn motor staat altijd 'stand-by' onder haar/zijn afdak, lekker beschermd tegen de elementen, aan het stroominfuus. Zó klaar om bij droog, open winterweer en schone wegen een toertje te maken. Is bedoeld en gekocht voor hobbymatig gebruik.

Nu bijna iedere dag dus...
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Bert M »

En ik weet na vanmiddag ook weer waarom ik geen winterrijder ben.... Moest met de GS naar de MoT (APK; ja, in Engeland bestaat dat al voor motorfietsen). Mist, motregen, modder, in het (schemer)duister en in het kader van het milieu met uitgeschakelde straatverlichting. En dat alles gelardeerd met medeweggebruikers voorzien van flut afgestelde verlichting en liefst paarse after market Xenon-zooi. Ergo: ik ben weer ff genezen van motorrijden in dit seizoen... _001


[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Mariecke »

Ik heb geen keuze, wegens het niet hebben van een auto. Dus gewoon doorrijden tot het te erg word en dan met het openbaar vervoer.
Dit heb ik de afgelopen jaren onder de 10x per winter kunnen houden. Dit heeft natuurlijk ook met geluk te maken, doordat ik wisseldiensten werk, ben ik vaak vrij als het echt erg is ;-)

De -1200- is voor mij toch vooral een gebruiksvoorwerp. Af en toe spuit ik 'm af en als hij droog is spuit ik 'm in met Korrozionschutz, in de hoop dat dit iets beschermd.
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bert M schreef:En ik weet na vanmiddag ook weer waarom ik geen winterrijder ben.... Moest met de GS naar de MoT (APK; ja, in Engeland bestaat dat al voor motorfietsen). Mist, motregen, modder, in het (schemer)duister en in het kader van het milieu met uitgeschakelde straatverlichting. En dat alles gelardeerd met medeweggebruikers voorzien van flut afgestelde verlichting en liefst paarse after market Xenon-zooi. Ergo: ik ben weer ff genezen van motorrijden in dit seizoen... _001


[groet]

Bert M
Ik vond het in Engeland ook niet echt handig. Dan stond ik in 15cm diepe sneeuw en voor het stoppen al een paar voeten erbij ( in plaats van de zijwieltjes) Maar dan had je nog het probleem als je ergens moest stoppen en de weg daar net flink omlaag ging. Je schoof vanzelf verder. Het was gewoon te link . Al genoeg verrassingen voor motorrijders in Engeland. Zeker als de koeien weer eens naar een ander veld gingen of op stal moesten. Dan kon je glibberen over de koeienvlaaien.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door siebke »

WaltzingMatilda schreef:
siebke schreef:Mijn motor staat altijd 'stand-by' onder haar/zijn afdak, lekker beschermd tegen de elementen, aan het stroominfuus. Zó klaar om bij droog, open winterweer en schone wegen een toertje te maken. Is bedoeld en gekocht voor hobbymatig gebruik.

Nu bijna iedere dag dus...
Wikipedia zegt: Onder een hobby wordt in het algemeen een ontspannende activiteit verstaan die men in zijn vrije tijd uitoefent en die men graag doet. Hobby's worden uitgeoefend uit interesse en voor het plezier, niet als betaald werk.

Tja, en dat laatste moet toch nog steeds 5 dagen per week zorgen voor brood op de plank, dak boven het hoofd, etc.etc. Werk gaat helaas nog steeds vóór het meissie. En van Rutte mag ik dat dan ook nog eens wellicht zes-en-driekwart jaar langer doen. :shock: :twisted:

En nu maar weer gauw on topic :)
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door EileRT »

Off-topic:

Da's inderdaad geen fijne ervaring onder deze weersomstandigheden Bert, ik kan mij dat goed voorstellen. Was de aanleiding, een MoT keuring, de moeite waard of is een dergelijke keuring een verplicht nummer en dus kassa voor het bedrijf in kwestie?

De discussie en mogelijke Europese wet- en regelgeving speelde hier enkele jaren geleden en er is toen besloten om dit (vooralsnog) niet te doen. Ik wil nadrukkelijk niet opnieuw een draadje opzetten voor discussie, maar ben wel benieuwd naar jouw ervaring in Engeland.

[groet] Eilert
Bert M schreef:Moest met de GS naar de MoT (APK; ja, in Engeland bestaat dat al voor motorfietsen).
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Bert M »

EileRT schreef:Off-topic:

Da's inderdaad geen fijne ervaring onder deze weersomstandigheden Bert, ik kan mij dat goed voorstellen. Was de aanleiding, een MoT keuring, de moeite waard of is een dergelijke keuring een verplicht nummer en dus kassa voor het bedrijf in kwestie?

De discussie en mogelijke Europese wet- en regelgeving speelde hier enkele jaren geleden en er is toen besloten om dit (vooralsnog) niet te doen. Ik wil nadrukkelijk niet opnieuw een draadje opzetten voor discussie, maar ben wel benieuwd naar jouw ervaring in Engeland.

[groet] Eilert
Bert M schreef:Moest met de GS naar de MoT (APK; ja, in Engeland bestaat dat al voor motorfietsen).
Ik heb geen hoge pet op van de MoT in het algemeen hier in GB. Ik baseer mijn mening even puur op de Engelse MoT op basis van een vierwielige die ik heb gehad. De vierwielige was "staats-gevaarlijk": de bodemplaat van de kofferbak viel letterlijk 1 week na de goedkeuring bij MoT op de benzinetank, die ook al een doorgerotte ophanging had :lol: . De nieuwe koper was in elk geval blij dat de auto nog 12 maanden MoT had... :shock:

Daarnaast zie ik hier auto's en motoren rondrijden, die echt op het blote oog al niet deugen en blijkbaar toch door de MoT gekomen zijn. Met name de staat van de banden en enorme roestgaten op dragende (!!) delen van de carrosserie, vormen vermoedelijk geen grond tot afkeur. Het kan natuurlijk per keuringsadres verschillen, hoe kritisch er gekeken wordt...

De GS (bj 2011 / 34000 km) was gisteren verder 100% goed (had niet anders verwacht) en de keuring zelf kostte ca 33 Euro voor een check van drie kwartier. Dit was overigens niet bij de BMW Motorrad-dealer, want die rekent het dubbele (!!) voor hetzelfde papiertje.

Tot zover off-topic...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
jaapwess
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 sep 2015, 11:26
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Marknesse

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door jaapwess »

Pekel boeit me niet zo heel erg, bij thuiskomst altijd even goed de motor afspoelen, heb ik weinig problemen mee.
Maar ik woon in de polder, en dat betekent bieten rooien en bieten campagne, dus echt alles ligt vol met een laag klei. Als het nat is dan is het een grote natte glibberige rotzooi. Zelfs met de auto is het glibberig, en dan laat ik de motor toch maar thuis.
Verder boeit het me niet zo, kou en regen kan je je voor kleden, en dat gaat prima :-)
---------------------------------------------------
'83 K100, '91 K75, '18 K1600GT, '18 F800GS
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Arjan W »

Hi mannen, vandaag weer eens op de motor naar het werk gegaan. De Pekel is redelijk weg en het was mooi droog weer. Volgende week staan er weer mooie dagen gepland, dus we kunnen blijven rijden tot aan de kerst -kwijling- .
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door ErikS »

Ook ik rij gewoon door tot er sneeuw of gladheid voorspelt wordt. Gemiddeld 500 km per week. Omdat ik wisselende diensten heb (avond/ochtend) heb ik last van de grote temperatuurverschillen buiten. Het is lastig om je daar op te kleden.
Daarom heb ik maar geïnvesteerd in een elektrisch verwarmd vest van Gerbing wat ik onder mijn motorjas draag en in een paar elektrisch verwarmde handschoenen (ook Gerbing). Een dubbele regelaar erbij en ik heb het niet meer koud. Zelfs mijn voeten koelen daardoor niet echt af. Ik kan het iedereen aanraden!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”