Winterstop of niet?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Bij wie van jullie gaat "ie" in de winter de garage in en welke "bikkels" blijven ermee doorrijden? Big RT Smile

Zelf blijf ik doorrijden zolang als de weg en/of de omstandigheden het toelaten.
Dus niet bij ijzel en sneeuw. Harde regen of wind heb ik niet zo'n moeite mee. Rukwinden daarentegen bij code oranje/rood is natuurlijk een ander verhaal.
Zo heb ik 2 weken geleden nog 681km gereden en afgelopen week nog 507.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Harro
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 sep 2014, 18:14
Type: R1200RT/LC
Bijz: linksrijder
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Locatie: Lelystad

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Harro »

Voor mij gelden ongeveer dezelfde uitgangspunten, laatste twee weken totaal 950 km. Ik merk wel dat mijn kleding wat ouder wordt, lijkt wat minder te isoleren en doorlekken is na een half uur stevige regen langzamerhand praktijk. Ik ga op zoek naar een verwarmd vest of jas.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Deze vraag komt bijna elk jaar wel een keer langs ;)

Ik sluit me bij jou aan: rijden zolang het niet sneeuwt of ijzelt, en bij extreme omstandigheden overstappen op de 'zijwieltjes' (of auto, het is maar hoe je het bekijkt :lol: )
Woon-werk afstanden wisselen per locatie: voor het project in Amsterdam zo'n 350 km/week, en als ik een week op kantoor in Breda moet zijn kom ik net boven de 800 km/week.
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
RToon
Berichten: 273
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:06
Type: R1100RT
Bijz: Kofferdeksels in kleur gespoten
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Asten
Locatie: Asten

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door RToon »

hier alleen voor de hobby
zolang het wegdek het toelaat
geen zout op de weg
en mooi droog weer
gaan we wel is een ritje maken
een gezond mens heeft duizend wensen
een ziek mens heeft er maar een
Bert33
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2013, 11:17
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Bert33 »

Iedere dag woon/werkverkeer, tot aan sneeuw/ijzel. Lekker afschakelen en genieten, iedere dag weer. Met de winters van de laatste jaren betekent dit dat je eigenlijk lang en veel kan doorrijden. Lang ondergoed, laagjes en goede motorkleding en soms de handvatverwarming houden het aangenaam als het kouder wordt. Gemiddeld 400 km per week. En iedere ochtend kom je dezelfde die-hards tegen, BMW lijkt dan toch in de meerheid (of let ik daar gewoon meer op? :D ).
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door R1nus »

Zolang het niet glad is door sneeuw of ijzel, rij ik het hele jaar door. :D
Zodra ze met zout beginnen te strooien stap ik over op mijn pekelfiets ((K75rt)
Deze is ook voorzien van elektrisch verwarmde handvaten.
Mochten deze het niet meer bij kunnen houden kan ik nog altijd gebruik maken van de elektrisch verwarmde handschoenen.

Tot op heden wel eens een keer van beide gebruikt gemaakt maar dan met tussenpozen om en om aan en uit (binnenzijde/buitenzijde hand) anders wordt het echt te warm. : :oops:
Voor de rest goede warme motorkleding bestaande uit een paar lagen. _004

[groet]
Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
Pdrke
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2015, 18:33
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full option, geen radio
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Lovendegem

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Pdrke »

Zolang er geen sneeuw ligt rij ik ook door, woon/werk verkeer. In het weekend zal ik dan wel vlugger de wagen nemen :-)
Gebruikersavatar
Martin2009
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2015, 13:03
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Spijkenisse

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Martin2009 »

HAllo Allen

Sinds ik de BMW r1150RT rij ( nu 4 maanden) rij ik vaker dan ooit, vorige jaren had de motor allang binnen gestaan
Ik rij ik voor de plezier en af en toe woon werk gewoon omdat ik het leuk vind'
mijn BMW staat dus nog buiten als hij eenmaal in de garage staat krijg ik hem er niet meer zo makkelijk uit.
Ik blijf rijden totdat de temperatuur het toelaat en zolang we geen sneeuw krijgen daarna gaat hij naar binnen

Gr Martin
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Met goede waterdichte kleding voorzien van een wintervoering kom je een heel eind.
Daarnaast, handvat- en zadelverwarming doen de rest.
Ben al aan het wachten op van die heldere vriesdagen met zon en droge wegen.
En waar ik 's zomers ritten maak tussen de 250 en 550 km heb ik dan genoeg aan zo'n 150 tot 200 km.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Baird »

Zolang als het niet glad is rij ik door, rond de 600km per week woon/werk. Nu wel een verandering: zit om 8:00 uur thuis achter de mac en werk dan tot 10:00, rij daarna zonder files naar Utrecht, scheelt een hoop stress met die lui die allemaal te laat komen en gaan douwen. Als het echt te gek wordt met sneeuw en ijzel dan helemaal thuis werken totdat ik echt naar de zaak moet, dan maar de Interliner of zoiets, auto is geen optie. Deze motor is voor woon/werk en dus helaas ook mijn pekelfiets :cry: , 2016/2017 voor plezierritjes maar eens iets leuks erbij kopen _005 .
Laatst gewijzigd door Baird op 01 dec 2015, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door mikanos »

Uiteraard gewoon doorrijden!
Tenzij sneeuw en/of gladheid Big RT Smile
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik gun iedereen het doorrijden, maar ik ben er inmiddels toch echt mee gekapt voor dit jaar. Het weer hier in het Verenigd Koninkrijk is behoorlijk onbetrouwbaar cq onvoorspelbaar en de wegen liggen, ook als het niet regent, vol met prut, vette modder en andere plakkerige viezigheid. Ik pak volgend voorjaar de handschoenen weer op!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Lemoi »

het hele jaar door. En ook alleen niet als de weg glad is (sneeuw of ijzel). Voor de rest goede waterdichte kleiding en voor als het echt koud wordt of lange ritten, een verwarmde gerbing jas eronder.

en heb mijn motor laten inspuiten met een goedje dat de pekel een beetje tegenhoud
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Ben in principe een mooi weer rijder. Dit kan het hele jaar door voorkomen. Mijn RT staat dus altijd rijklaar. Mooie droge dagen in de winter met schone wegen is net zo mooi als in de zomer en je zweet tenminste je pak niet uit. ;)
Gebruikersavatar
RendeRT
2024
2024
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door RendeRT »

Ik ben zeker geen mooi weer rijder, maar ik heb één principe. Zodra men begint met het strooien van zout is het afgelopen. Helaas was dat vorige week het geval.

De beemer staat inmiddels gestript in de garage, voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt.

Naast de onderhoudsbeurt gaan er enkele onderdelen naar een schadeherstelbedrijf, i.v.m mijn draadje over de de spontaan "vliegende koffer" en i.v.m met het feit dat de hogedrukspuit op mijn werk veel krachtiger is dan mijn eigen, waardoor de verf van het spatbord werd gespoten :evil:
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Zijn er ook mensen die de motorverzekering eraf halen tussen bijvoorbeeld, 1 november en 1 april?
Of blijft de motor standby staan voor het geval er nog wat zonnige dagen komen? _005
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 509
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Arjan W »

Nope, mijn vezekering doet dat niet. Bovendien scheelt dat vrijwel niets.... een vriend van mij heeft een aantal jaar gedaan echter als je vroeger opstapt betaal je meer aan assuranties dan aan verzekering.

Ik rijd net zo lang door als het kan, maar dan gaat mijn voorkeur er wel naar uit dat het licht, droog en schoon is. Met kou heb ik geen probleem. Ik zelf heb er namelijk moeite mee om met regen in het donker over de weg te rijden, plassen vervagen met belijning & slecht wegdek. Ken je eigen beperkingen :neutral: en de trein is voor mij een goede optie. Ik moet circa 800m van huis naar het station lopen om daarna 150m te lopen van het station naar mijn standaard werkplek. Mijn winterpak werd ook erg dun, ik ben deze nu stap voor stap aan het vervangen. Hopelijk gaat de Tourschell een jaartje of 6-7 mee.

Groet,
Arjan
Laatst gewijzigd door Arjan W op 30 nov 2015, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Gebruikersavatar
CCvW
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door CCvW »

Het liefst rijd ik ook gewoon door. Maar als er sneeuw en ijs ligt, dan stop ik. Afgelopen weekend nog vierhonderd kilometer gereden op mijn naked. Iedere spier doet nu pijn. Maar ik vind het niet erg. Tegenwoordig is alles artificieel. Alles gaat via iPhones en (a) sociale media. Motorrijden is iets echts, samen met alle pijnlijke en mooie momenten die daarmee gepaard gaan.

Die tip van inspectie gadget was super. Verwarmde handschoenen zijn heerlijk.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 287
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Mijn "all risk" verzekering heeft een clausule dat ik tussen 15 dec en 1 maart niet all risk verzekerd ben maar alleen WA..(scheelde een aanzienlijk bedrag)

En gezien de weersomstandigheden van nu, ga ik niet meer voor de lol de weg op dus de LC staat vanaf nu in de garage onder een warm dekentje...

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Henk7777 schreef:Mijn "all risk" verzekering heeft een clausule dat ik tussen 15 dec en 1 maart niet all risk verzekerd ben maar alleen WA..(scheelde een aanzienlijk bedrag)

En gezien de weersomstandigheden van nu, ga ik niet meer voor de lol de weg op dus de LC staat vanaf nu in de garage onder een warm dekentje...

Henk7777

Verzekeringstechnisch bij mij ook.
Maar heb de motor voor de hobby dus in de winter rijdt ik toch niet. Hekel aan Pekel.
Maar ja heb nu een ontsteking aan mijn hand zodat de motor al veel eerder in de garage is beland dan de bedoeling was.
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Aangezien ik alleen nog maar voor mijn plezier op de RT zit heeft deze in de periode tot begin maart 2016 een winterslaap.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Lemoi »

Hazeldonk schreef:Aangezien ik alleen nog maar voor mijn plezier op de RT zit heeft deze in de periode tot begin maart 2016 een winterslaap.

Ben
Ik rij ook alleen voor mijn plezier en dat elke dag het hele jaar door voor mijn werk :D
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Lemoi schreef:
Hazeldonk schreef:Aangezien ik alleen nog maar voor mijn plezier op de RT zit heeft deze in de periode tot begin maart 2016 een winterslaap.

Ben
Ik rij ook alleen voor mijn plezier en dat elke dag het hele jaar door voor mijn werk :D

+1 _004
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Ik reed altijd wel door tenzij het te glad werd maar ik werk sinds een 1/2 jaar zo dichtbij huis dat ik fiets of als het regent de auto pak en geen zin heb om mij in het pak te hijsen voor dat korte stukje.
Hierdoor zijn de km ook een stuk minder geworden.
Maar als het ff kan ga ik wel een stukje rijden, ook als het koud is.
[groet]
HenkvanR -1200-
MarkGS
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jul 2015, 11:00
Type: R1200RT
Land: BE
Woonplaats of omgeving: Vlaanderen

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door MarkGS »

Zoals de meesten, bij sneeuw en ijzel de auto en anders keep on running die RT .... Big RT Smile
De GS komt in deze periode van het jaar niet meer veel buiten maar dat zal dan wel weer gecompenseerd worden in de zomer.
Gebruikersavatar
Mark1200rs
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 nov 2015, 10:15
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100RS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Elst (Gld)

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Mark1200rs »

In de winter heb je vaak hele mooie dagen om te rijden, dus ik rijd wel door, maar niet in zeikweer. Regen of duisternis vind ik geen punt maar beiden samen vermijd ik liever. De Buell blijft wel binnen tijdens het pekelseizoen.
BMW R1100RS ABS '94 'Doornroosje' BMW K1100RS '94 'Doornroosje II' Moto Guzzi V11 Sport '00
beckysmile

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik blijf ook rijden totdat het glad wordt, en kom ook altijd dezelfde mensen tegen en inderdaad vrijwel alleen maar BMW's.
Zoonmans rijdt naked en heeft eigenlijk al opgegeven, behalve als zijn werktijd dusdanig is, dat we niet overlappen, dan mag hij met de mijne en doet dat dan ook.

Verder wat rustiger aan, en met meer wind zonder topkoffer en de ruit wat lager.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Zo staat de teller voor deze week al op 218km :mrgreen:
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Lemoi »

deze week staat de teller nog op nul! (Was in het butienland en dit was toch te ver met de motor :-( )
Mike73

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Mike73 »

Elke week 550km totdat het ijzelt of sneeuwt.
Wel even wennen met de wind, mijn vorige motor was een stuk gevoeliger daar reed je echt "hoog aan de wind" zoals ze zeggen met zeilen. Op de RT merk je toch goed dat de motor bijna 100kg zwaarder is, hij blijft langer recht op maar met windvlagen is het echt opletten.

gr. Michael
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Als het boven 0 is en er is niet gestrooit rijd ik wel .
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ton1959 schreef:Als het boven 0 is en er is niet gestrooit rijd ik wel .
Het was om 17.00 vandaag nog 13 graden in de buurt van Maastricht Big RT Smile
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door ErikS »

Zolang de weersomstandigheden het toelaten rij ik gewoon door.
Maar bij voorspellingen van sneeuw en/of ijzel laat ik de fiets toch maar staan. Kou deert mij minder want ik heb een heerlijk verwarmd vest maar aan gladheid heb ik een broertje dood.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

ErikS schreef:Zolang de weersomstandigheden het toelaten rij ik gewoon door.
Maar bij voorspellingen van sneeuw en/of ijzel laat ik de fiets toch maar staan. Kou deert mij minder want ik heb een heerlijk verwarmd vest maar aan gladheid heb ik een broertje dood.
Dat lijkt mij ook logisch, zal voor iedereen gelden.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

WaltzingMatilda schreef:
ErikS schreef:Zolang de weersomstandigheden het toelaten rij ik gewoon door.
Maar bij voorspellingen van sneeuw en/of ijzel laat ik de fiets toch maar staan. Kou deert mij minder want ik heb een heerlijk verwarmd vest maar aan gladheid heb ik een broertje dood.
Dat lijkt mij ook logisch, zal voor iedereen gelden.
Nou niet altijd. In de tijd dat ik in Engeland woonde lag er bij ons huis geen sneew maar vaak op een stuk door de heuvels wel en dan was terug keren niet mogelijk en reed ik ook toen met de motor gewoon door de diepe sneeuw.Ik moest toch op mijn werk komen. Met voeten op de grond bij het tot stilstand komen.
Ik ben zelfs nog wel een keer de Felbertauern tunnel uitgekomen in de zomer en toen ook verrast door sneuuw maar ja dan draai ik niet om . In de sneeuw naar de top van de Grimsl . Het was geen pretje maar het was daarboven zeer mooi.
Wel lastig met al die auto's achter je die dan toch nog harder kunnen rijden. Maar nu doe ik het ook niet meer hoor. Het hoeft niet nu we hebben de auto erbij.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ton1959 schreef:
WaltzingMatilda schreef:
ErikS schreef:Zolang de weersomstandigheden het toelaten rij ik gewoon door.
Maar bij voorspellingen van sneeuw en/of ijzel laat ik de fiets toch maar staan. Kou deert mij minder want ik heb een heerlijk verwarmd vest maar aan gladheid heb ik een broertje dood.
Dat lijkt mij ook logisch, zal voor iedereen gelden.
Nou niet altijd. In de tijd dat ik in Engeland woonde lag er bij ons huis geen sneew maar vaak op een stuk door de heuvels wel en dan was terug keren niet mogelijk en reed ik ook toen met de motor gewoon door de diepe sneeuw.Ik moest toch op mijn werk komen. Met voeten op de grond bij het tot stilstand komen.
Ik ben zelfs nog wel een keer de Felbertauern tunnel uitgekomen in de zomer en toen ook verrast door sneuuw maar ja dan draai ik niet om . In de sneeuw naar de top van de Grimsl . Het was geen pretje maar het was daarboven zeer mooi.
Wel lastig met al die auto's achter je die dan toch nog harder kunnen rijden. Maar nu doe ik het ook niet meer hoor. Het hoeft niet nu we hebben de auto erbij.
Ik denk, maar wil niet op de stoel van ErikS gaan zitten, dat hij bedoelt dat als je de keuze hebt je niet gaat motorrijden als sneeuw of ijzel voorspelt wordt. Niet als je er onderweg mee verrast wordt.
Zal ook voor jou gelden denk ik, toch? Of ga je wel de weg op bij zulk weer als het voorspelt is?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

WaltzingMatilda schreef:
Ton1959 schreef:
WaltzingMatilda schreef:
ErikS schreef:Zolang de weersomstandigheden het toelaten rij ik gewoon door.
Maar bij voorspellingen van sneeuw en/of ijzel laat ik de fiets toch maar staan. Kou deert mij minder want ik heb een heerlijk verwarmd vest maar aan gladheid heb ik een broertje dood.
Dat lijkt mij ook logisch, zal voor iedereen gelden.
Nou niet altijd. In de tijd dat ik in Engeland woonde lag er bij ons huis geen sneew maar vaak op een stuk door de heuvels wel en dan was terug keren niet mogelijk en reed ik ook toen met de motor gewoon door de diepe sneeuw.Ik moest toch op mijn werk komen. Met voeten op de grond bij het tot stilstand komen.
Ik ben zelfs nog wel een keer de Felbertauern tunnel uitgekomen in de zomer en toen ook verrast door sneuuw maar ja dan draai ik niet om . In de sneeuw naar de top van de Grimsl . Het was geen pretje maar het was daarboven zeer mooi.
Wel lastig met al die auto's achter je die dan toch nog harder kunnen rijden. Maar nu doe ik het ook niet meer hoor. Het hoeft niet nu we hebben de auto erbij.
Ik denk, maar wil niet op de stoel van ErikS gaan zitten, dat hij bedoelt dat als je de keuze hebt je niet gaat motorrijden als sneeuw of ijzel voorspelt wordt. Niet als je er onderweg mee verrast wordt.
Zal ook voor jou gelden denk ik, toch? Of ga je wel de weg op bij zulk weer als het voorspelt is?

Toen moest ik helaas wel ik had geen andere vorm van transport dus ook met slecht weer inderdaad door de sneeuw. Nu hoeft het gelukkig niet meer. Ik was nooit gek op de bus pakken dan nog liever de motor.
Gebruikersavatar
BéRTke
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 feb 2013, 22:45
Type: R1200RT
Bijz: Ostra Grey
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kempen

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door BéRTke »

Ondertussen 17 december..... 14 (!) graden... nog steeds ideaal motorweer !!! Big RT Smile

.. en zolang er geen ijs of pekel op de baan ligt blijf ik rijden ..
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

BéRTke schreef:Ondertussen 17 december..... 14 (!) graden... nog steeds ideaal motorweer !!! Big RT Smile

.. en zolang er geen ijs of pekel op de baan ligt blijf ik rijden ..

14? In Zuid Limburg was het 16,5 graden. Gemeten in de schaduw Big RT Smile
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Cdjager
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:49
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Gaanderen

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Cdjager »

Mijn 1150rt heb ik nu ruim een maand. Gelukkig is het weer prima _004 om weer ervaring op te doen. In de weekenden gelukkig mooi droog weer.
Voor woon-werk ben ik nog aan het onderzoeken hoe ik het e.e.a. kan doen. Qua kleding. Kostuum onder het motorpak is niet altijd lekker, maar de 1150rt heeft natuurlijk mooie koffers waarin het nodige mee kan. Qua temperatuur is de motorkleding tegenwoordig zo goed, dat dit eigenlijk geen issue meer hoeft te zijn en mooi is natuurlijk de handvatverwarming.
Mijn bedoeling is idd om ook de winter "gewoon" door te rijden, zolang het maar droog en pekelvrij is. Dat gevoel van vrijheid op de 1150rt is zeker na het werk mooi om even "om te schakelen".
Ook ik kom idd ook relatief veel BMW tegen...
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Mariecke »

Ik rij het hele jaar door, sneeuw, pekel enz. tot het echt te glad word, dan ben ik op het openbaar vervoer aangewezen.

Afgelopen winter ben ik 3x met de trein geweest :D Helaas ben ik maar 2x op bestemming aangekomen, omdat de trein wegens "winterse omstandigheden" niet verder reed.... :cry:

Ik heb met het oog op de komende winter mijn -1200- al weken geleden ingespoten met "corrosionschutz"....gezien de weersomstandigheden op dit moment had ik beter nog een paar weekjes kunnen wachten....maar goed, weet alles maar eens van te voren.... :mrgreen:
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Vandaag weer een tochtje gemaakt van 133km door Zuid-Limburg en de Voerstreek. Moet er niet aan denken dat de motor nu op stal zou staan.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
jordan
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2015, 09:45
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Overijssel

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door jordan »

Mijn -1200- heb ik nu 2 maanden.
Al 5000 kilometer mee gereden en blijf zo lang mogelijk doorrijden.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

jordan schreef:Mijn -1200- heb ik nu 2 maanden.
Al 5000 kilometer mee gereden en blijf zo lang mogelijk doorrijden.
Mooi. Gelijk heb je, zeker bij deze toch wel zomerse temperaturen. _004
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
doov650

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door doov650 »

Winter?
Met Sinterklaas het gras nog gemaaid en het kan nu al weer een knipbeurt gebruiken.
Heerlijk, die opwarming van de aarde.
Ik pomp nog wat extra CO2 de atmosfeer in.
Gebruikersavatar
FredBurgmans
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 sep 2010, 23:45
Type: R1200RT/LC
Bijz: Carbon schwarz metallic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hardenberg

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door FredBurgmans »

doov650 schreef:Winter?
Met Sinterklaas het gras nog gemaaid ....................
..............Ik pomp nog wat extra CO2 de atmosfeer in.
Daarna hoef je niet meer te maaien?
--------------
Gr. Fred

Afbeelding
Van genieten word je oud.
Zo niet, heb je toch genoten.
doov650

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door doov650 »

FredBurgmans schreef:
doov650 schreef:Winter?
Met Sinterklaas het gras nog gemaaid ....................
..............Ik pomp nog wat extra CO2 de atmosfeer in.
Daarna hoef je niet meer te maaien?
Ik heb een motormaaier.
Gebruikersavatar
it's Micky
Berichten: 72
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:27
Type: R1200RT/LC
Bijz: brand new 2015
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door it's Micky »

Tuin is betegeld dus weinig maaien.
Doorrijden tot het glad wordt,
Mensen schrijven zich nog steeds in voor rijlessen dus gewoon doorgaan _004
Only the strongest wil stay!



Honda Shadow, Honda Pacific Coast, Honda Pan European ST 1100, Suzuki Dl 650, Suzuki Burgman AN400, Vespa LXV 50, BMW R1100RT(Biarritz blau), R1150RT(2003, Titan silber), R1200RT(2010, Thunder grey) R1200RT(2013, Light grey)(2015,R1200RT LC Calistograu}
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door Marianne »

Gewoon lekker genieten zolang het kan zonder gladheid en pekel.

Ik heb wel wat beperkingen zoals het niet goed meer kunnen zien in het donker. Dus ik zorg dat ik bij schemer thuis ben.

Dus vandaag hebben mijn man en ik nog lekker een tochtje gemaakt van ruim 130 kilometer. Big RT Smile Want het was te lekker om de motoren in de schuur te laten staan.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
FredBurgmans
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 sep 2010, 23:45
Type: R1200RT/LC
Bijz: Carbon schwarz metallic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hardenberg

Re: Winterstop of niet?

Ongelezen bericht door FredBurgmans »

doov650 schreef:
FredBurgmans schreef:
doov650 schreef:Winter?
Met Sinterklaas het gras nog gemaaid ....................
..............Ik pomp nog wat extra CO2 de atmosfeer in.
Daarna hoef je niet meer te maaien?
Ik heb een motormaaier.
What else?
--------------
Gr. Fred

Afbeelding
Van genieten word je oud.
Zo niet, heb je toch genoten.
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”