APK en de verkiezingen.

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
MofkaP
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 mei 2013, 08:08
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS + F850GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amstelland
Locatie: Juynen aan den Aemstel
Contacteer:

APK en de verkiezingen.

Ongelezen bericht door MofkaP »

Lezen jullie wel eens de verkiezingsprogramma’s van de partijen?
De meeste mensen doen dat niet. Die laten zich leiden door holle verkiezingsretoriek waarbij iedereen het beter krijgt en er financieel sprongen op vooruit gaat.
Loze beloftes waar in de praktijk meestal weinig of niets van terecht komt.
Maar dat ligt altijd aan de andere partijen van een te vormen regeringscoalitie, begrijp je wel?

Hoe die grootse vooruitgang en voorspelde rijkdom betaald moet worden en door wie, dat wordt meestal angstvalling verzwegen.

Ik lees die programma’s wel. Als bejaarde heb ik toch de tijd, niet waar? Een paar zaken viel mij op.

De APK voor motorfietsen wordt subiet ingevoerd door Groen-Links, evenals de kilometerheffing en een extra hoog tarief voor rijden in de spits, de spitsheffing (ook voor motorfietsen).
Nog afgezien van de voorgestelde verhoging van de BPM, de brandstofaccijnzen en heffing op minerale oliën.
Al die maatregelen zijn nodig voor de filebestrijding, alsof je voor je lol in de file rijdt of staat.

Een ander voor mij persoonlijk zeer negatief punt staat in het programma van de VVD. Die willen de rechtstreekse werking en de toetsing van Nederlandse wetten aan internationale verdragen afschaffen. Dat raakt rechtstreeks aan de grondbeginselen van de rechtsstaat. Nederland sluit wel verdragen, maar als burger heb je er niets aan want je kunt er geen beroep op doen.

Bezint voordat je een kruisje zet.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: APK en de verkiezingen.

Ongelezen bericht door Wullum »

Niet alleen GL zet zwaar in op kilometerheffing en extra spitsbelasting... Bij alle enigszins links georiënteerde partijen is het een speerpunt om mobiliteit te ontmoedigen ten faveure van de staatskas. Lekker dan, je word door de overheid en werkgevers verplicht jezelf als werknemer uiterst flexibel op te stellen qua werklocatie en -tijden en daarin bestraft als je niet meebuigt, maar je word in diezelfde flexibiliteit vervolgens keihard in je beurs gepakt door diezelfde overheid (belastingen) en werkgevers (lagere reiskostenvergoedingen)...
Wanneer je dan ook nog leest wat partijen van plan zijn met de hypotheekaftrek en de positie van werknemers en zzp-er wordt het wel heel erg lastig je oude idealisme te handhaven...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
beckysmile

Re: APK en de verkiezingen.

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik kan nog altijd verhuizen naar Duitsland (ongeveer 5 km), ben ik meteen van de tolheffing af...

Groet, Aad
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: APK en de verkiezingen.

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik las recentelijk in de Engelse krant de opmerking van uw Minister-President Mark Rutte en ik citeer: "Als het iemand in Nederland niet meer bevalt, dan staat het hem/haar vrij om te vertrekken". Het wekte bij mij de indruk dat hij hiermee een wat rechts geluid wilde laten horen als tegenreactie op (uw misschien wel toekomstig Minister-President) Wilders. Echter Rutte haastte zich om er aan toe te voegen dat het niet alleen voor allochtonen geldt, maar ook voor ontevreden Nederlanders. Een puik advies!

Twee jaar geleden de stap gemaakt en, naast het feit dat de Engelse cultuur mij en mijn echtgenote uitstekend past, zijn we ook behoorlijk beter te spreken over de plaatselijk belastingdienst. Zowel qua tariefstelling (IB, wegenbelasting, BTW, vennootschapsbelasting zijn allen lager tot aanmerkelijk lager!), als ook op het gebied van behandeling door de mensen van de belastingdienst, kan onze switch aangemerkt worden als uiterst verfrissend.

Goed, er is hier een APK voor motorfietsen, maar voor die 20 pond kun je weer een heel jaar vooruit en echt veel stelt het niet voor: 80 kilometer na de APK ontdekte ik bij toeval dat mijn ketting en tandwielen toch écht wel heel drastisch aan vervanging toe zijn... De kilometerheffing zit in principe hier in de brandstofprijs inbegrepen. Diesel is als brandstof wat duurder dan benzine (op dit moment 1,40 Euro, maar de wegenbelasting is juist lachwekkend laag: voor een Landrover op diesel betaal ik hier in één jaar hetzelfde als in Nederland voor twee maanden HSB voor een identiek exemplaar :lol: ) en de belastingvrije kilometervergoeding van bedrijfswege, bedraagt ca 35 eurocent per kilometer in plaats van de beschamende 19 cent in Nederland.

En natuurlijk zijn we, als we de Nederlandse media moeten geloven, erg in het pak genaaid met de Brexit. Maar, waarom gaat het met mijn bedrijf hier in Engeland dan toch een stuk beter sinds het Brexit-referendum? We maken hier winst en, eerlijk gezegd kan ik dat, door allerlei vage regels en belastingmaatregelen en ander kostenverhogend gelazer, van mijn Nederlandse vestiging nog steeds niet zeggen.

We wensen jullie allemaal veel sterkte met de verkiezingsuitslag! Wij blijven hier, wie er ook wint...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: APK en de verkiezingen.

Ongelezen bericht door EileRT »

Bedankt voor jouw beschouwing Bert. En dat bedoel ik niet cynisch . . . that's not my style! ;)

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Paultje
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 aug 2015, 20:17
Type: R1200RT
Bijz: bj 2012 met alle optie's
Land: nl
Woonplaats of omgeving: zundert

Re: APK en de verkiezingen.

Ongelezen bericht door Paultje »

na het zuur komt het zoet.
het is te hopen dat het in de UK niet andersom gebeurt.
had gehoopt op een solidaire europese engelse partner.
welbeschouwd echter wordt Engeland een willekeurige derde.
maar deze keuze hebben ze zelf gemaakt.
good luck!
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: APK en de verkiezingen.

Ongelezen bericht door Bert M »

Paultje schreef:na het zuur komt het zoet.
het is te hopen dat het in de UK niet andersom gebeurt.
had gehoopt op een solidaire europese engelse partner.
welbeschouwd echter wordt Engeland een willekeurige derde.
maar deze keuze hebben ze zelf gemaakt.
good luck!
Ik denk dat de oudere Engelsen uitstekend weten wat 'het zuur' was in de jaren '80, toen hier de mijnen werden gesloten. Toen hebben ze, door hard werken, de boel weer overeind gekregen. De jongere generaties zijn hier in relatieve rijkdom en vrij gemakkelijk groot gebracht. En die generaties zullen nu de kar moeten gaan trekken. En daar heb ik alle vertrouwen in!

Een solidaire Europese partner? Dat is in mijn optiek een holle frase die voortkomt uit de Europa-propagandamachine. Reken uit wat de zwakkere Zuid-Europese landen inmiddels gekost hebben en je zou per ommegaande alle pro-Europese partijen van je lijstje schrappen. Uw 'sterke' Gulden is destijds om zeep geholpen door de zwakkere landen, Uw pensioenleeftijd is opgetrokken door solidariteit met de zwakkeren, uw beschermde en duurbetaalde pensioenfondsen zijn opgeofferd aan de zwakkeren, Europa is vastgelopen in een vluchtelingencrisis... Is het vreemd dat een, van nature Eurosceptisch, volk kiest voor haar eigen toekomst?

Dat van die willekeurige 'derde' zal naar mijn bescheiden mening best wel gaan meevallen. Vergeet niet dat hier bijna 61 miljoen consumenten wonen. Handelsheffingen om het Verenigd Koninkrijk te treffen, komen als een boemerang retour. De Duitse autoindustrie met haar uitermate machtige lobby, zal daar recht voor gaan liggen, want de grootste klappers van extra heffingen vallen onvermijdelijk in Wolfsburg, Stuttgart, München en Ingolstadt ...

Ondanks mijn Nederlandse nationaliteit, zijn dit niet meer mijn verkiezingen. Ik wens een ieder wijsheid toe met het zetten van de rode stip!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
zadkine
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
Type: R1100RT
Bijz: Antraciet
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente
Locatie: Twente

Re: APK en de verkiezingen.

Ongelezen bericht door zadkine »

Ik heb al (via een buitenlandse zender) een uitnodiging gehoord van de hongaarse president.
Alle (nu) autochtone burgers van de westerse EU landen zijn daar welkom als ze Brussel en de lokale regeringen echt niet meer zien zitten.

Ik heb geen verdere bevestiging gevonden van deze uitnodiging in een westerse taal:

http://m.naszdziennik.pl/artykul/176105

google translate maakt ervan:
Hongaarse premier Viktor Orban zei vrijdag in een toespraak een samenvatting van het afgelopen jaar, dat Hongarije gewillig de burgers van westerse landen die voor het liberalisme, politieke correctheid en goddeloosheid vluchten zullen toegelaten - neemt nota van het agentschap dpa.

- Deze keuren van nature echte vluchtelingen. Die doodsbang Duits, Nederlands, Frans, Italiaans politici en journalisten, deze christenen gedwongen om hun thuisland, die hun Europa in hun thuisland hebben verloren vertrekken, zullen ze terug bij ons vinden - zei Orban.

Hongaarse premier in zijn toespraak veroordeelde de liberale media-organisaties en mensenrechtenverdedigers. Hij beschuldigde hen dat ze een "netwerk van de omringende wereld", om "te leveren" to Europe "honderdduizenden migranten." Volgens Orban, op deze manier, "deze krachten" willen de traditionele natiestaten vernietigen.

Daarnaast Orban zei dat Hongarije moet verwachten vijf internationale slagen in hun land.

Volgens Orban, zal de Europese Unie tegen het verlagen van Hongarije vergoedingen voor nutsbedrijven, omdat het wil "te reguleren centraal in plaats van een zelfstandig beleid van de energieprijzen in de verschillende landen", en de invoering van een systeem om illegale immigranten in afwachting van het resultaat van hun asielaanvragen te stoppen.

Zoals opgemerkt, zal Hongarije ook te kampen hebben met een verhoogde activiteit van internationale organisaties en pogingen om de situatie te beïnvloeden in het land uit het buitenland.

- Een toenemend aantal landen, waaronder de onze, in aanvulling voor de verkiezingen (parlementaire) in 2018, het probleem is dat het geheim proberen te beïnvloeden door buitenlands geld beleid Hongaars - zei hij.

Hij noemde in dit verband "dat zich uitstrekt over de grenzen van het imperium van George Soros."

De laatste twee gebieden waarin Orban verwacht "aanval" is om de fiscale en het beleid van het scheppen van werkgelegenheid te behouden onder de bevoegdheden van de lidstaten.

ps De opmerking van Rutte over recht om te vertrekken neem ik serieus.
Paultje
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 aug 2015, 20:17
Type: R1200RT
Bijz: bj 2012 met alle optie's
Land: nl
Woonplaats of omgeving: zundert

Re: APK en de verkiezingen.

Ongelezen bericht door Paultje »

Bert M schreef:
Paultje schreef:na het zuur komt het zoet.
het is te hopen dat het in de UK niet andersom gebeurt.
had gehoopt op een solidaire europese engelse partner.
welbeschouwd echter wordt Engeland een willekeurige derde.
maar deze keuze hebben ze zelf gemaakt.
good luck!
Ik denk dat de oudere Engelsen uitstekend weten wat 'het zuur' was in de jaren '80, toen hier de mijnen werden gesloten. Toen hebben ze, door hard werken, de boel weer overeind gekregen. De jongere generaties zijn hier in relatieve rijkdom en vrij gemakkelijk groot gebracht. En die generaties zullen nu de kar moeten gaan trekken. En daar heb ik alle vertrouwen in!

Een solidaire Europese partner? Dat is in mijn optiek een holle frase die voortkomt uit de Europa-propagandamachine. Reken uit wat de zwakkere Zuid-Europese landen inmiddels gekost hebben en je zou per ommegaande alle pro-Europese partijen van je lijstje schrappen. Uw 'sterke' Gulden is destijds om zeep geholpen door de zwakkere landen, Uw pensioenleeftijd is opgetrokken door solidariteit met de zwakkeren, uw beschermde en duurbetaalde pensioenfondsen zijn opgeofferd aan de zwakkeren, Europa is vastgelopen in een vluchtelingencrisis... Is het vreemd dat een, van nature Eurosceptisch, volk kiest voor haar eigen toekomst?

Dat van die willekeurige 'derde' zal naar mijn bescheiden mening best wel gaan meevallen. Vergeet niet dat hier bijna 61 miljoen consumenten wonen. Handelsheffingen om het Verenigd Koninkrijk te treffen, komen als een boemerang retour. De Duitse autoindustrie met haar uitermate machtige lobby, zal daar recht voor gaan liggen, want de grootste klappers van extra heffingen vallen onvermijdelijk in Wolfsburg, Stuttgart, München en Ingolstadt ...

Ondanks mijn Nederlandse nationaliteit, zijn dit niet meer mijn verkiezingen. Ik wens een ieder wijsheid toe met het zetten van de rode stip!

[groet]

Bert M
Time will tell..
Was laatst in Nottingham, en schrok van de vaak vooroorlogs ogende industrie gebieden, woningen etc.
Ze zijn daar in de UK echt in de tijd blijven hangen.
Vind de bevolking doorgaans wel aardig, in het verkeer hoffelijk, daar ligt het niet aan.
De Europese Unie telt meer dan 500 miljoen consumenten, voor ons als transitoland ligt er een bloeiende toekomst open.
Natuurlijk zijn er aanloop problemen, deze worden de komende decennia opgelost.
Voor de UK een gemiste kans om niet met ons verder te bouwen aan een Europese economische wereld speler van formaat.
Gelukkig is Trump er ook nog!
Inspector Gadget

Re: APK en de verkiezingen.

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En volgens de KNMV, de verschillende politieke partijen & hoe motor-minded ze zijn;
http://www.knmv.nl/Nieuws-motorrijden/2 ... orrijders/

Overzichtje;
http://www.knmv.nl/Global/Beeld%202017/ ... ijders.pdf
Gebruikersavatar
MofkaP
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 mei 2013, 08:08
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS + F850GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amstelland
Locatie: Juynen aan den Aemstel
Contacteer:

Re: APK en de verkiezingen.

Ongelezen bericht door MofkaP »

Het enige wat mij in die opsomming opviel is dat D66 voor de verkeersveiligheid zaken voorstelt die al lang gebeuren.
Weet je zeker dat het huidige verkiezingsprogramma is ingekeken, of is het van 1966?
Inspector Gadget

Re: APK en de verkiezingen.

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Sowieso neem ik de politiek wat dat betreft al lang niet meer serieus, die zijn net zo veranderlijk als het weer als het erop aan komt.

Ik stem omdat ik dat zie als een morele plicht aan degene die daar voor gevochten en soms zelfs voor gestorven zijn, maar het blijft wat mij betreft een keuze uit vele kwade, heden ten dage.
Gebruikersavatar
zadkine
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
Type: R1100RT
Bijz: Antraciet
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente
Locatie: Twente

Re: APK en de verkiezingen.

Ongelezen bericht door zadkine »

Ik ga niet alle verkiezings programma's lezen.De selectie van welke maak ik via stemwijzers.....waarbij vooral het stemgedrag in de afgelopen 4 jaar zwaar weegt, zwaarder dan wat ze aan propaganda verspreiden.

Wat betreft Groen links. Als ze hun plannen doorzetten mbt mobiliteit heeft mijn werkgever een probleem.
Ik zelf verwacht van niet.
De werkgever vond (vind?) dat je het werk ook vanuit India kunt laten doen.....dus ik vind dat het ook van mij uit thuis kan.
Mocht dat botsen dan is de keus voor de werkgever om alle netto heffingen welke extra opgelegd gaan worden ook netto te gaan uitbetalen, te accorderen dat ik thuis werk voor 3 van de 4 dagen of me ontslaan....
Bij dat laatste hoort minimaal een transitie vergoeding want ze zullen nooit kunnen waarmaken dat thuiswerken onmogelijk is gezien hun ideeën richting Indië.
Dat is genoeg om voor mezelf met de Vut te gaan en desondanks de studie van mijn kind te kunnen betalen. Ook zonder WW uitkering, hoewel ik niet zal nalaten om een dergelijke regering daarvoor te laten betalen.
Uiteraard kunnen ze ook OV aanbieden....alleen staat er in diverse documenten dat men niet kan verwachten dat de enkele reis dagelijks meer dan 1,5 uur is, maar met OV gaat die ruim over de 1,5 uur heen als de overstappen kloppen.anders over de 2 uur.

Ik ben benieuwd hoeveel collega's , die nu ook veel reizen moeten, in staat zijn om netto tot 1000 meer per maand kwijt te zijn om hun inkomen te verwerven. Ik denk dat er meer zullen denken als ik....per slot ben ik al "jong" in mijn team...met mijn bijna 61 jaren.
Met dat soort kosten gaat zelfs een bijstander (bijstand plus toelagen) netto meer overhouden dan iemand met 1,5 modaal inkomen.
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”