Foto,s plaatsen op het forum

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Foto,s plaatsen op het forum

Ongelezen bericht door Dingeman »

Ik kon even niet vinden in welke rubriek ik dit onderwerp zou moeten plaatsen, daarom maar gekozen voor het RT Café.

Op zijn tijd schrijf of reageer ik wel eens op dit forum. Ik zou dan mijn schrijven of mijn reactie willen ondersteunen met een of meerdere foto,s of een andere bijlage. Echter ik vind de huidige werkwijze nogal "omslachtig". Vermoedelijk komt dat omdat ik dit te weinig doe en dat ik telkenmale er de "handleiding" bij moet halen om een foto te kunnen plaatsen. Het mislukt nog wel eens en vergt bij mij best wel veel tijd om dit voor elkaar te krijgen. Voor mij een reden om dan maar niet iets te schrijven of te reageren. Ik vermoed allemaal zo dan ik niet de enige ben.

Op het forum van WayPoint (gps.nl) gaat een foto of een andere bijlage plaatsen oooh zo gemakkelijk. Daar heb je onder je bericht een knop om een bijlage te plaatsen. Het is daar dan ook een "Fluitje van een cent" om een foto te plaatsen.

Zou deze werkwijze misschien ook kunnen worden "gemaakt" in dit forum.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Inspector Gadget

Re: Foto,s plaatsen op het forum

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wat mij betreft ben je inderdaad de enige ;) , het is m.i. heel eenvoudig;
Terwijl je het berichtje aan het schrijven bent, sleep je de betreffende afbeelding, mits niet groter dan 500Kb, *in* je bericht met je muis.
Terwijl je dan nog steeds je bericht aan het schrijven bent, staat onderaan je bericht die bijlage al in een lijst.
Je hebt dan ook nog de optie om die bijlage *in* je bericht te plaatsen of als (alleen) blijage, die apart geopend dient te worden om te kunnen zien.

Als je bericht groter is dan 500Kb dan moet je het helaas een extra hosting partij gebruiken.

Maar misschien anders de stap(pen) aangeven waar jij problemen mee hebt? _001
Of, mogelijk ligt het e.e.a. aan je browser? _001
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Foto,s plaatsen op het forum

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Dingeman schreef: 10 okt 2017, 12:20Op het forum van WayPoint (gps.nl) gaat een foto of een andere bijlage plaatsen oooh zo gemakkelijk. Daar heb je onder je bericht een knop om een bijlage te plaatsen. Het is daar dan ook een "Fluitje van een cent" om een foto te plaatsen.

Zou deze werkwijze misschien ook kunnen worden "gemaakt" in dit forum.
Ik snap dit niet goed, ook op het RT forum is er zo'n knop, alleen heet die simpelweg "Bijlagen" ipv "Bijlage toevoegen" zoals op het GPS forum. Voor de rest werkt het identiek, dus wat is het probleem?
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Foto,s plaatsen op het forum

Ongelezen bericht door Dingeman »

En ik maar werken volgens onderstaande beschrijving van de Forumbeheerders, zoals deze staat beschreven in de rubriek "Over het Forum".

image.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Inspector Gadget

Re: Foto,s plaatsen op het forum

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dingeman schreef: 10 okt 2017, 13:29 En ik maar werken volgens onderstaande beschrijving van de Forumbeheerders, zoals deze staat beschreven in de rubriek "Over het Forum".
Big RT Smile
Ik begrijp je verwarring, maar die aangehaalde methodiek is alleen relevant als je grote bijlages het, foto's groter dan 500Kb et cetera.
verzoek:
Plaats aub geen te grote foto's op dit forum dan komt slechts een gedeelte in beeld.
Aanbevolen formaat is bijvoorbeeld 640px breed.
viewtopic.php?f=26&t=2816

Het forum draait onder water een database, dus ook met alle bijlages, berichten, en overige gegevens.
Heb geen idee hoe groot de database is maar die zal ongetwijfeld aanzienlijk zijn.
En hoe groter een database is/wordt, hoe trager het allemaal kán gaan worden, problemen ontstaan en zo voort.
Voorheen, inclusief door ondergetekende, werden er ettelijke megabytes aan een bijlage(s) wel eens geplaatst in een bericht.
Vandaar, en met die "beperking" van 500K per bijlage is prima te werken in mijn ervaringen.
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”