Je hebt zeker niet vaak in de sneeuw gereden? Het voetje aan de grond is niet om het schuiven te verhinderen maar werkt als de zijwieltjes en voorkomt het omvallen. Maar het zal iets minder goed werken bij een zwaardere motor. Mij lukte het goed om mijn Honda CBX 550 recht te houden met voeten zo dicht bij de grond dat je op tijd je voeten op de grond had indien nodig.PaPinkelman schreef:Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij doet met winters weer! Als Jeroen de keuze maakt om te gaan rijden is dat niets meer of minder dan zijn keuze. Wil wel een opmerking maken over "voetjes aan de grond". Als het echt glad is, is dat natuurlijk alleen maar schijnveiligheid. Als het zaakje gaat glijden, zal een voet op de (gladde!) weg dit echt niet tegenhouden....
Overigens is vers gevallen sneeuw relatief stroef en dus veel minder 'gevaarlijk' dan ijzel of vastgereden en opgevroren sneeuw. Dat het laatste stukje prima ging, kan ik me dus heel goed voorstellen.
Iedereen kan inderdaad de kiezen om wel of niet te rijden of niet maar dat maakt het wel rijden nog geen slimme keuze.