Wie rijdt er in de winter door?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Rijd jij deze winter door?

Peiling eindigde op 02 jan 2009, 13:31

Ja, altijd (alleen ijzel kan mij stoppen)
25
69%
Ja, maar alleen bij goed weer.
8
22%
Nee, ik rijd niet in de winter.
1
3%
Nee, ik rijd maar af en toe
2
6%
 
Totaal aantal stemmen: 36

HVEI

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door HVEI »

Ik rijd nog steeds, de afgelopen dagen echter niet. Sneeuw en gladheid, da's geen lolletje. En mijn vrouw ligt ook voor de deur! Ik kom er met mijn motor niet uit.
De koude houdt mij niet binnen. Ik heb het ook bij min 3 nauwelijks koud. Het enige lichaamsdeel dat echt hinder van de koude heeft, zijn mijn tenen. Momenteel zit ik geruime tijd op de motor. Ik rijd dagelijks van Nuenen naar Dordrecht (1 uur en 10 min.), of ongeveer dezelfde tijd van Nuenen naar Bodegraven.
Vooral naar Bodegraven is met een auto niet te doen. Te veel files.
Ik wil die Gerbings verwarmde kleding eens gaan uitproberen. Bij MP Eindhoven zei Wiecher Joose laatst tegen me dat ik maar eens een hesje moest lenen. Tot nu toe echter geen tijd gehad.
(Zegt wat over de koude, er is blijkbaar niet zo'n noodzaak)
Er bestaan ook verwarmde zooltjes in de laarzen. Dat is misschien een oplossing voor mijn tenen. Toch maar naar Wiecher.
Huub
HVEI

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door HVEI »

Ow Ja, zwaaien..
Op de snelweg wordt in de zomer niet gezwaaid, verrassend genoeg in de winter wel!
(Blij dat we even die hete handvatten kunnen loslaten natuurlijk...
volgende keer ga ik ook even staan, kunnen mijn warme billen ook wat afkoelen. HaHa..)

Huub
WilBike

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door WilBike »

Ik rij, voor zo ver de weersomstandigheden het toelaten, het ganse jaar. Meer dan 20 jaar geleden groetten meer dan 90% van de motards elkaar, zelfs op de autosnelweg. Vandaag is dit niet meer zo vanzelfsprekend... dikwijls maakt het rijwiel al het verschil, een 125 en 1000 cc-berijder is soms al een probleem en inderdaad ook bepaalde merken maken soms onderscheid voor een simpele groet. Sta maar eens aan de kant in de winter of in de zomer. In het eerste geval stopt,van de weinige die er ook rijden, bijna elke motard. In de zomer is dit niet zo evident, er rijden wel meer motorrijders maar ook veel meer rijders zonder 'motorhart'.
Ook lijkt mij de automobilist toleranter in de winter tegenover de zomerperiode, ik vermoed dat het gedrag van vele motorrijders hier wel iets mee te maken heeft. Veelrijders hebben dikwijls meer discipline dan zij die maar eens sporadisch deelnemen aan het verkeer en zich het haantjesgedrag moeilijk kunnen onderdrukken. Veelal wordt de automobilist hierdoor 'onrustig' en maakt de doorgangen smaller zodat filefilteren niet meer zo vanzelfsprekend is.
Ik pleit voor het groeten aan elke gemotoriseerde tweewieler zodat elkeen, jong of oud, weinig of veel cc's, zich een beetje gesteund of gebonden voelen aan die grote motorrijderfamilie die we toch zijn. We hadden toch allen niet als eerste bike een BMW of een + 1000 ceeceetje. Als we dit als uitgangspunt aannemen en voor elkaar plaats houden en vooral een simpele motorgroet 'schenken' aan elke geestesgenoot dan begint 2010 voor velen al heel anders vermoed ik.
In ieder geval wens ik elkeen een veilig maar ook vriendelijk motorjaar toe _004 ;) !

Met vriendelijke motorgroet _004
WilBike -1200-
Paul cr

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Paul cr »

Mooie woorden Wilbike !
salsapepe

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door salsapepe »

Ik rijd nu 2 weken op mijn R1100RT. Wat een heerlijk machien!!!!! Heb vorige week een hogere ruit besteld van Ztechnik en gisteren direct na levering gemonteerd. Wat een genot, die rust om mijn hoofd. Ik heb de afgelopen week diverse malen een scheiding geriskeerd :O door op de RT naar mijn werk te gaan bij die vermeende gladheid, terwijl de auto voor de deur staat omdat mijn vrouw vakantie heeft. Maar wie wil er nog in een auto zitten als je lekker naar dat gesnor van die boxer kunt luisteren. De gladheid viel, zeker op de doorgaande wegen, erg mee. Piet "paniek" Paulusma dacht er anders over, maar volgens mij heeft die meer verstand van zuipen dan van voorspellen van het weer. Hij maakt op TV de indruk constant lazarus te zijn. _005
Ik zou overigens graag zwaaien naar iedereen die op een 2-wieler rijdt waarvoor een A-rijbewijs benodigd is........ maar ik ben de afgelopen week niemand tegengekomen om naar te zwaaien _001 .........
HVEI

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door HVEI »

@wilbike,

Woorden naar mijn (motor)hart _004

[groet]
Huub
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Baird »

@salsapepe

soms wint het hoofd het van het hart en blijft de brommer even binnen staan,

veel sterkte en doe vooral voorzichtig anders mis je het RT Treffen ,

[groet]
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
sanderh

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door sanderh »

Gisteren weer voor het eerst met de motor, de sneeuw was allemaal weg en we konden de straat weer uitkomen, tenminste als die wil starten.....helaas accu net te weinig kracht om hem aan te slingeren. Had ik niet verwacht na 1,5 week. Zou het de accu zijn die wat minder wordt (geeft nog wel ruim 12v aan) of is het normaal dat een gelaccu na 1,5 week minder wordt.
Met mijn vfr nooit geen last gehad, die stond soms wel 2-3 maanden stil zonder lader, daarna starten en lopen!!
Misschien toch maar een ladertje kopen?!
braba

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door braba »

sanderh schreef:Gisteren weer voor het eerst met de motor, de sneeuw was allemaal weg en we konden de straat weer uitkomen, tenminste als die wil starten.....helaas accu net te weinig kracht om hem aan te slingeren. Had ik niet verwacht na 1,5 week. Zou het de accu zijn die wat minder wordt (geeft nog wel ruim 12v aan) of is het normaal dat een gelaccu na 1,5 week minder wordt.
Met mijn vfr nooit geen last gehad, die stond soms wel 2-3 maanden stil zonder lader, daarna starten en lopen!!
Misschien toch maar een ladertje kopen?!

Beemertje heeft echt de bijna max capaciteit van de accu nodig. En 1,5 week stilstand met de kou van de afgelopen periode is dan soms net de nekslag voor de accu. Voldoende om net rond te draaien maar te weinig om te starten. Meestal na een jaar of vijf is het beste er wel van af. Toch maar een ladertje bijv Optimate dat voorkomt een hoop ellende ;)

Volgende week gaat de mijne weer rijden als ik moet werken.
DutchBear
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 aug 2009, 09:54
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: lekker groot
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door DutchBear »

Eergister weer een eindje getuft. Heerlijk.

Accu: 3 weken stilgestaan (veel in 't buitemland geweest) en toch direct starten.
Had ik eigenlijk niet verwacht, want 't alarm neemt ook wat stroom.

Komt hopelijk een droge vorstperiode aan. Lekker rijden _004
R1200GSA 2010
Odin van Vliet

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Odin van Vliet »

Ook ik ga voor de tweede keer in mijn hele motorcarriere (sinds oktober 2008) proberen de winter door te rijden. Alleen wanneer ik met de motor de garage niet meer uit kan komen zoek ik een andere oplossing.
Donderdag 17 december was ik halverwege maar omgedraaid wat achteraf een goede beslissing was, want toen ik mijn baas belde dat ik later zou zijn mocht ik gewoon thuis blijven.
Succes aan alle andere die-hards. Leve verwarmde handschoenen.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

"s Winters blijft mijn RT fijn in de garage staan. Kan op de fiets naar mijn werk en als ik verder weg moet, heeft mijn werkgever een auto beschikbaar. Zeker zoals vandaag met 10 cm sneeuw en daarna gepekelde prut, ben ik blij dat ik in een auto kan zitten... Ik heb uiteraard bewondering voor degenen die (gedwongen of niet) met dit weer op de motor gaan zitten, maar hoop dat er ook begrip is voor mijn standpunt. We moeten het 's winters doorrijden nou ook niet gaan verheerlijken ;)
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
sanderh

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door sanderh »

Voorlopig nog effe niet rijden, oudjaarsdag wou hij niet meer vooruit. Koppeling loslaten, voelde wel iets, maar hij ging niet vooruit. Wat zou dat zijn???
Via de ANWB af laten slepen en hij wordt vandaag bij de garage neergezet. Is nog in de garantie tijd, dus zal wel netjes opgelost worden hoop ik. Even afwachten...Anders was ik vandaag waarschijnlijk wel weer op de rt gegaan.
HVEI

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door HVEI »

sanderh schreef:Voorlopig nog effe niet rijden, oudjaarsdag wou hij niet meer vooruit. Koppeling loslaten, voelde wel iets, maar hij ging niet vooruit. Wat zou dat zijn???
Via de ANWB af laten slepen en hij wordt vandaag bij de garage neergezet. Is nog in de garantie tijd, dus zal wel netjes opgelost worden hoop ik. Even afwachten...Anders was ik vandaag waarschijnlijk wel weer op de rt gegaan.
Koppeling losgelaten, je voelde wel iets; zo'n kleine beweging met het achterwiel? Kan gebeuren in deze tijd van het jaar. Je kent het wel: ijs op de weg, glad en dus geen grip. Een spinnend achterwiel en je gaat niet vooruit... :) :)
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Voorlopig nog effe niet rijden, oudjaarsdag wou hij niet meer vooruit. Koppeling loslaten, voelde wel iets, maar hij ging niet vooruit. Wat zou dat zijn???
Via de ANWB af laten slepen en hij wordt vandaag bij de garage neergezet. Is nog in de garantie tijd, dus zal wel netjes opgelost worden hoop ik. Even afwachten...Anders was ik vandaag waarschijnlijk wel weer op de rt gegaan.
Ik ben vandaag (maandag 4 januari 2010) dus wel met de -1200- gegaan, wees maar blij dat jouw RT in de garage stond Sanderh! Het was vanmiddag naar huis (A4, N11 etc) behoorlijk link met natte sneeuw, ijs op de rijbaan etc, zoals ik niet eerder heb meegemaakt :( Rij reeds 22 jaar motor, maar deze rit zal ik onthouden :shock:

Nog even een zijopmerking over het ASC op de -1200-, dat werkt echt super. Natuurlijk is het net als bij ABS, er zijn grenzen. Ondanks dat ik op ijs heb gereden heb ik geen 1 moment gemerkt dat mijn achterwiel er vandoor ging. Was bij aankoop van de RT wat voorbehouden over ASC, dat is nu over. Het kan trouwens ook nadelen hebben. Zo stond ik vorige week woensdag (met sneeuw in de woonwijk) in een kuiltje met m'n achterwiel. Kwam er niet meer uit omdat ASC doorslippen verhinderd en dan sta je mooi. Dus ASC eraf gehaald, maar dan merk je dat het achterwiel alle kanten op vliegt. Met wat wiegen en goede moed ben ik er weer uitgekomen.

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gebruikersavatar
pvhal
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 aug 2008, 21:44
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: goirle
Locatie: goirle

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door pvhal »

ja alleen met gladheid blijft ie binnen.
anders gewoon de weg op. _004
Sinds februari 2008 in het bezit van mijn eerste BMW R1100RT. Fantastische motorfiets voor het dagelijkse woon werkverkeer en het toeren!
Paul

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Paul »

Ik was gisteren ook weer op de motor.
De heenweg geen probleem, maar de terugweg! :shock:
Ik stond in een file voor een stoplicht en de weg ging ligt omhoog. Licht op groen koppeling iets los en ...... niets. _001
Het achterwiel draaide wel maar ik kwam niet voorruit. Ik heb mijn benen moeten strekken en al duwend met de motor tussen mijn benen de motor langzaam in beweging gekregen.

Opeens toeterde er een vrachtwagen naast mij. Ik schrok daar zo van dat ik haast nog van de motor viel.
Hij stak zijn kop door het raam en wees naar zijn voorhoofd. Ik was niet goed bij riep hij.
Ik weer, zolang er niet een mongool in een vracht wagen zo hard toeterd dat ik van schrik haast van mijn motor val valt het wel mee.
Hij weer, Straks lig jij languit hier en wij kunnen dan weer wachten. Je zet dan het hele verkeer vast.
Ik weer, O sorry, ik wist niet dat het een alleen recht van vrachtwagens was om te crashen en zo het halve land vast te zetten.

Hij begon toen te schelden en te tieren en zei dat hij wel even uit zou stappen.
Ik weer, Dat ik goed ik zette de motor op zijn zijstandaard en stapte af.
Ik zag hem schrikken. Ik ben namelijk niet klein en kijk meestal erg boos......als ik blij ben. Dus kan je nagaan als ik boos ben... :D

Hij schelde nog wat en riep iets van dat ik geluk had dat hij geen tijd had en deed zijn raampje dicht. Ik heb hem even uitgelachen en ben toen weer opgestapt.

Maar thuis was ik nog lang niet. Het was geloof ik de moeilijkste rit van mijn leven. Ik rij al 28 jaar elke winter maar zo glad heb ik het nog niet meegemaakt.
Gelukkig heel thuis gekomen. En vandaag de motor maar eens laten staan. Ik hoorde op het journaal dat het echt aanrijdingen regende rondom Rotterdam.
Ik ben wel gek maar niet goed dus heb de Eend maar eens gepakt.
sanderh

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door sanderh »

Gelukkig dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen. Hier (tussen Weesp en Amersfoort) viel het erg mee met sneeuw en gladheid. Ook vanmorgen afgezien van de drukte ( _003 ) helaas met de auto de file moeten ontwijken die op de A1 richting A'dam stond. Binnendoor via Bussum geen file, maar wel extra tijd doordat je binnendoor gaat.
Tja het zijn risky dagen nu. Wel mooi winters weer, beter als 5 graden en regen.

Paul, nog graag even een omschrijving van die vrachtwagen chauffeur, dan kunnen we hem straks met zijn allen groeten :lol: :lol:
braba

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door braba »

Zit al twee dagen zacht te huilen in de garage naast de RT. Mag er niet samen op uit trekken van de vrouw ivm slecht begaanbare wegen in de woonwijk _003 Ze heeft gelijk en dat doet pijn :D Ik moet nood gedwongen wachtten totdat de sneeuw weer vertrokken is of totdat de gemeente weer pekel heeft voor woonwijken :$ Dus dan maar in de !JOS! en aansluiten in de file.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

braba schreef:Ik moet nood gedwongen wachtten totdat de sneeuw weer vertrokken is of totdat de gemeente weer pekel heeft voor woonwijken :$ Dus dan maar in de !JOS! en aansluiten in de file.
......en ik tot begin zomertijd....da's pas op 28 maart!! _002 (weet al bijna niet eens meer hoe íe eruit ziet :lol: )
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Straks lig jij languit hier en wij kunnen dan weer wachten. Je zet dan het hele verkeer vast.
Als ik me niet vergis zijn het weer de vrachtwagens die vandaag (5 januari) geheel Nederland blokkeerde door scharen, kantenlen etc. Niets gehoord van motoren die lange files hebben veroorzaakt _004
Ik moet nood gedwongen wachtten totdat de sneeuw weer vertrokken is of totdat de gemeente weer pekel heeft voor woonwijken. Dus dan maar in de en aansluiten in de file.
Ik hoorde op het journaal dat de gemeentes door het strooizout heen zijn. Kan nog even duren dus 8-)

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gebruikersavatar
Noortukker
Berichten: 93
Lid geworden op: 05 jul 2009, 22:04
Type: R1200RT
Locatie: Noordwijk

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Noortukker »

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/oH_EWHuSS6s&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/oH_EWHuSS6s&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Het blijft oppassen natuurlijk maar t kan wel
Van A naar B is het leukst op een RT
Gebruikersavatar
clemturbo
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 okt 2008, 13:37
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede
Locatie: enschede

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door clemturbo »

Gigantische topkoffer!!
Boswachter
Dave

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Dave »

Dit is Mad Stu, die verdient zijn geld met het vervoer van organen en dergelijke... Kun je volgens mij niet zomaar mee stoppen!

Een 'donorrijder' dus in elke zin van het woord!
Paul cr

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Paul cr »

1 orgaan koud in de koffer, de rest nog warm op het zadel..... :$
sanderh

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door sanderh »

Ja ja, we rijden weer. Na het versnellingsbak debakel en nu een andere fiets te hebben vandaag voor het eerst weer op de fiets naar het werk. Op de stoep voor het huis (want de straat is nog spiegeltje spiegeltje) kon ik ook mooi nog even de abs uit proberen en die werkt. Verder tankje volgegooid en een heerlijk ritje naar Weesp gehad. Hij rijd superrrrrrrr zonder irritant geknipper van ABS lampjes.
Nu maar duimen dat dat zo blijft.
vioma

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door vioma »

Een echte doorrijder . :!:
http://www.youtube.com/watch?v=Et12ARJt_CY" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

en hij behoudt ondanks alles zijn gevoel voor humor! Wellicht Brabantse voorouders? :lol:
sanderh

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door sanderh »

Record!! Vanochtend -12°C overwonnen met mijn normale motor uitrusting, nou ja normaal, ik vond wel dat mijn handjes wat koud werden en ik had het idee dat de handvat verwarming niet warm werd, maar dacht dat deze dermate snel afkoelde door de lage temperatuur. Was ik op mijn werk en voelde ik aan de handvatten, waren ze gewoon koud :O :O
Ik denk wat corrosie in het schakelaartje, daar had ik ook al last van met de alarmlichten die niet helemaal fris aangingen.

Op het werk maar even de handjes opgewarmt aan 2 bakjes koffie :D :D

Update, woensdagmorgen, -8 gr en de handvat verwarming werkte gelukkig weer, schakelaartje tig keer aan en uit gezet en een beetje silicone spray erop.
Laatst gewijzigd door sanderh op 27 jan 2010, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En je ABS-probleem is nu opgelost? _004
sanderh

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door sanderh »

Ja, afgezien van het feit dat hij soms bij het starten wel in storing valt, dus wellicht de ABS modificatie maar uitvoeren.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Iemand ervaringen met die Wunderlich handvat"moffen"?? Gaat dat niet enorm klapperen?
Zelf hoop ik op mijn R1150RS handkappen te kunnen zetten... Iemand tips??

Edit 10-10-2012: Barkbusters Storm S7 handkappen zitten er op (voor degenen die dit zouden overwegen: geen locktight gebruiken!). Voering zit weer in mijn jas. Laat maar komen die lagere temperaturen!
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Teunis
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2013, 09:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1150R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: KAMPERVEEN

Re:

Ongelezen bericht door Teunis »

Jos schreef:Hoi Rein

De Brocken ligt in de Harz. Mijn geliefde omgeving. Het plaatsje Sankt Andreasberg met de steilste dorpsstraat van Duitsland. Nee, die wil je in de winter niet met je RT beklimmen. 18% de hoogte in !!
Je houdt zeker ook van stoomlocs, en de natuur is prachtig en motorrijden kun je er volop. Een aanrader voor wie ook eens wat anders wil zien dan de Eifel.

Grtz Jos

EIGEN FILMPJE UIT DE HARZ . . . .

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8936&hl=nl[/GVideo]
REIN schreef:Hi Hans
dit is echt wel humor, is wel goed voor de bergen , in de buurt waar ik in duitsland kom hebben wij de Brokken, en daar hebben wij 2 weken geleden sneeuw gehad, maar ik ben niet van plan om daarheen te rijden,
Ik hoorde vandaag dat mijn fiets bijna klaar is, en ik keek al op de weerkaart en zag dat tot 20.11.08 nog geen ijs te verwachten is, overdag is het 7 graden nachts 3 grade, ik heb geen ervaaring rijden onder 10 graden 4 uur lang, ben benieuwd hoe het voelt
Gr, rein :roll: :roll:
Bedoel je deze?
[groet]
Teunis
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Re:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Helemaal . . .
[youtube]iLxVfLWH25o[/youtube]
Teunis schreef:
Jos schreef:Hoi Rein

De Brocken ligt in de Harz. Mijn geliefde omgeving. Het plaatsje Sankt Andreasberg met de steilste dorpsstraat van Duitsland. Nee, die wil je in de winter niet met je RT beklimmen. 18% de hoogte in !!
Je houdt zeker ook van stoomlocs, en de natuur is prachtig en motorrijden kun je er volop. Een aanrader voor wie ook eens wat anders wil zien dan de Eifel.

Grtz Jos

EIGEN FILMPJE UIT DE HARZ . . . .

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8936&hl=nl[/GVideo]
REIN schreef:Hi Hans
dit is echt wel humor, is wel goed voor de bergen , in de buurt waar ik in duitsland kom hebben wij de Brokken, en daar hebben wij 2 weken geleden sneeuw gehad, maar ik ben niet van plan om daarheen te rijden,
Ik hoorde vandaag dat mijn fiets bijna klaar is, en ik keek al op de weerkaart en zag dat tot 20.11.08 nog geen ijs te verwachten is, overdag is het 7 graden nachts 3 grade, ik heb geen ervaaring rijden onder 10 graden 4 uur lang, ben benieuwd hoe het voelt
Gr, rein :roll: :roll:
Bedoel je deze?
[groet]
Teunis
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Teunis
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2013, 09:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1150R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: KAMPERVEEN

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Teunis »

Mooi [welkom]
[groet]
Teunis
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 258
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door R1nus »

Zelf ben ik met mijn motor (zodra er zout gestrooid wordt, dan met de pekelfiets) ook de hele winter op de motor te zien. :shock:

Nu kwam ik onderstaan stuk tegen: :D

http://www.motor.nl/nieuws/waar-zitten-die-doorrijders/
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Afbeelding

Met de Dunlop Road Smart 3 heb je geen winterbanden nodig. Was ff dubben vanmorgen, wel of niet per motor naar huis (was woensdag naar Schiphol gereden). Uiteindelijk wat collegae gevraagd die net waren aangekomen, snelwegen vonden ze goed te doen. Binnen door hier en daar voor de zekerheid "de voetjes aan de vloer" gehad, maar eigenlijk was het niet nodig. Zelfs dit laatste stukje niet.

Afbeelding

Uiteindelijk bleek de ijzel ook iets serieuzer dan ik vooraf dacht: die druppels op mijn fiets . . . die hebben een vaste vorm . . .
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Adam
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jun 2013, 21:48
Type: R1150RT
Bijz: Mooi zadel
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Weerdinge
Contacteer:

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Adam »

Knap gedaan Jeroen...ook een mooi reclame voor Dunlop _004
Goed om te horen dat het toch mogelijk was vandaag....je bent waarschijnlijk geen andere motorrijders tegengekomen :O
Heb gisteren wel gereden, heel goed te doen maar vandaag...ben ik thuis gebleven. Rij al vele kilometers op PR3/4 maar gezien jouwe ervaring wellicht een idee om Dunlops te proberen.
Rij voorzichtig.
gr
pieter.
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 mar 2014, 19:26
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K75 RT
Land: nl.
Woonplaats of omgeving: Bollenstreek

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door pieter. »

De grens tussen stoer en levensmoe is m.i. niet zo groot.
Ook ik probeer door te rijden in de winter, maar je kan zomaar een glad stukje (brug, op- afrit, in de schaduw, ander type bestrating) tegenkomen en je
licht op je plaat. Behalve een bekraste koffer, een gebroken koppelingshandel en een deuk in mijn ego Big RT Smile heb ik weinig schade opgelopen.
Maar er is maar weinig voor nodig om minder fortuinlijk te eindigen.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Tja als je een auto hebt dan zie ik nu geen reden om de motor te pakken. Een schuiver van een ander kan ook een eind van je leven zijn. Ik denk voort wat meer na over degene die achter me zit. Teveel mensen die wel in het verkeer zitten maar er niet echt mee bezig zijn. Het stelt niet veel voor om op die motor te stappen maar waarom zou ik het doen.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Respect Jeroen dat je het gedurfd hebt
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Bert M »

Je moet toch wel een fantastische Arbeids Ongeschiktheids Verzekering hebben, om er voor te kiezen om onder die omstandigheden op de motor te stappen.... _001


[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Inspector Gadget

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Is in essentie heel erg onverstandig.
Tenzij je moet en echt niet anders kan. En dan nog.
Het is het risico echt niet waard.

De beroepsridders stoppen met rijden zodra "winterse omstandigheden" voorspeld zijn.
(de exacte details & temperaturen heb ik niet)
En die laten zich echt niet tegenhouden door modder, regen of wind e.d, normaal gesproken.
foto-1-L.jpg
En het is niet alleen de kans op gladheid door opvriezing, het strooizout, of het risico op onderkoeling e.d, maar medeweggebruikers hebben vaak hun verwarming ook enkele graden hoger gezet waardoor ze minder alert kunnen zijn. Maar ook een motorrijder reageert aantoonbaar minder goed bij koudere temperaturen. In extreme gevallen zelfs vergelijkbaar alsof je aangeschoten c.q dronken bent.

Ik ben zeker niet Roomser dan de Paus, heb zelf sneeuwkettingen voor de motor en doorgereden onder extreme omstandigheden, en het leek stoer maar eigenlijk erg dom, het had heel erg mis kunnen gaan.

Maar een ieder z'n eigen overwegingen natuurlijk!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door HansD »

Op kou kun je je kleden (ik ben zo blij met mijn Gerbing vest en handschoenen :D
Aan (voorspelde) gladheid kun je weinig doen en je wilt je niet laten verrassen. Dat is mij wel eens gebeurd, maar dat durf ik dan hier niet te posten :oops:
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Baird »

Het beetje zout kan mijn motor niet meer deren, uit Engeland geïmporteerd ooit dus reeds verknald :cry: .

Maar als je al eens je rug gebroken hebt op een mooie zomerse dag dan ga ik dat niet nog eens uitlokken in de winter bij gladheid: ik werk thuis of ga na de files heen en voor de files weer terug en in het ergste geval met de auto, gelukkig kan dat met mijn werk.

Stoer doen heeft mij nooit aangesproken en respect voor deze ondernemingen is van mij niet te verwachten: kunnen we weer bosjes bloemen en fruitmanden gaan sturen in het gunstigste geval, en anders weer een kist begeleiden.
Het leven is een sequentiële bezigheid: indien vandaag 'einde oefening' dan komende zomer niet op motorvakantie :evil:
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door EileRT »

Dat is een heldere en ware conclusie Bert . . .

[groet] Eilert
Baird schreef:Het leven is een sequentiële bezigheid: indien vandaag 'einde oefening' dan komende zomer niet op motorvakantie.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ha, eergisteren nog ff een lekker stukje gereden. Daarna grondig afspoelen om de pekel te verwijderen . . . en weer aan het stroominfuus.
Met een besneeuwd wegdek zal je me niet snel zien rijden. Voordat je het weet ben je hem kwijt . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door EileRT »

Je hebt gelijk Jos. Als het niet glad is door sneeuw of ijzel maak ik ook in de winter een motorrit. Zeker op een mooie zonnige winterdag . . . goed voor de motor en z'n baasje! _004

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Dingeman »

WaltzingMatilda schreef:Respect Jeroen dat je het gedurfd hebt
Respect,,,,,?????

Niks respect, niks stoer, niks knap gedaan.
Ik vind het dom.

Ik sta overigs achter alle andere reactie,s die het gevaar en de risico,s en de mogelijke gevolgen beschrijven van deze "actie".
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij doet met winters weer! Als Jeroen de keuze maakt om te gaan rijden is dat niets meer of minder dan zijn keuze. Wil wel een opmerking maken over "voetjes aan de grond". Als het echt glad is, is dat natuurlijk alleen maar schijnveiligheid. Als het zaakje gaat glijden, zal een voet op de (gladde!) weg dit echt niet tegenhouden....
Overigens is vers gevallen sneeuw relatief stroef en dus veel minder 'gevaarlijk' dan ijzel of vastgereden en opgevroren sneeuw. Dat het laatste stukje prima ging, kan ik me dus heel goed voorstellen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”