Wie rijdt er in de winter door?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Rijd jij deze winter door?

Peiling eindigde op 02 jan 2009, 13:31

Ja, altijd (alleen ijzel kan mij stoppen)
25
69%
Ja, maar alleen bij goed weer.
8
22%
Nee, ik rijd niet in de winter.
1
3%
Nee, ik rijd maar af en toe
2
6%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door HansD »

Bedankt Garfield voor het uitgebreide antwoord!
Hans
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 265
Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:21
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden
Locatie: Leusden

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Garfield »

Hans, Graag gedaan.

@ **ac**, Als je geen schaatsbaan wil, en wij hebben nog wat over kunnen we wel even langskomen? :D :D
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Mart Beumer

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Mart Beumer »

Heren,

Ook ik rijd zo lang mogelijk door. Dat wil zeggen totdat er ernstig wordt gewaarschuwd voor gladheid. Wind heeft me tot nu toe 1x van de fiets gehouden. dat was een jaar of 3 geleden toen er voor de wind een weeralarm werd afgegeven. Ik rijd zo'n 35.000 km per jaar, waarvan zo'n 25.000 woon-werk voornamelijk over de A2.

Heren, Als er in voor- of achtertuin wordt gekledderd met koud water om de pekel af te spoelen, dan kun je er naderhand toch wat zout overheen strooien ;-) :-)
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 265
Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:21
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden
Locatie: Leusden

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Garfield »

precies, ik kijk niet op een tonnetje meer of minder :lol: :lol: :lol: Als het maar veilig is voor de weggebruiker ;)
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Gebruikersavatar
janc'borg
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 nov 2009, 16:12
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Culemborg
Locatie: Culemborg

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door janc'borg »

Ik rij alcohol en pekelvrij. De kou maakt mij niet uit. _004
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Baird »

Ik rij altijd de winter door tenzij:
-Tussen de -3 en +3 hou ik het weerbericht goed in de gaten: helderheid/bewolking en luchtvochtigheid, dit is het gebied dat het onverwacht plaatselijk erg glad kan zijn. Temperatuurverschil tussen stad en polder is 2-3 graden.
-Het zéker is dat het glad is door ijzel, sneeuw.
-Ik zéker weet dat er gestrooid is, dat is zelfs voor een BMW niet goed.

Hiermee kom ik op een dag of 10 per jaar dat het niet gaat, valt dat dus erg mee. !JOS!

Verder verlaag ik de bandenspanning met 0,2 t.o.v. de zomer om wat mee beweging in de banden te krijgen om zo de bandtemperatuur een beetje hoger te houden.

-1150- -1150- -1150- -1150- -1150- -1150- -1150- -1150- -1150- -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Dave

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Dave »

Baird schreef:Verder verlaag ik de bandenspanning met 0,2 t.o.v. de zomer om wat mee beweging in de banden te krijgen om zo de bandtemperatuur een beetje hoger te houden.
Goeie!
Roadrunner

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Weliswaar is het nog geen winter, maar de rit van vanavond schrijf ik bij op mijn lijstje van memorabele ritten. Een kleine 100 km over bijna volledig onverlichte wegen, in de regen en met (zij)windvlagen van orkaankracht. Pittig ritje :shock: en toch wel blij toen ik heelhuids mijn garage in reed.

Tom.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Baird »

Dat soort windvlagen is het enige waar ik écht angst voor heb! Onverwacht iedere kant uitgeslingerd worden en medeweggebruikers die het lastig vinden dat je dan iets meer asfalt gebruikt dan het strookje dat ze normaal voor je vrijlaten..........
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
vioma

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door vioma »

Als het weer zo blijft als vandaag (16 graden) dan rij ik ook de winter door,vanmiddag eerst de oude ff een uurtje uit gelaten en vervolgens de RT een uurtje. Super weer, ik had zelfs teveel kleren aan. _004
Roadrunner

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Roadrunner »

vioma schreef:...................,vanmiddag eerst de oude ff een uurtje uit gelaten .................

eeeehhhhhhh, je echtgenote ?

Tom.
Gebruikersavatar
PK
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 apr 2008, 22:24
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Schalkhaar
Locatie: Schalkhaar

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door PK »

vioma schreef: ik had zelfs teveel kleren aan. _004
Roadrunner schreef:
vioma schreef:...................,vanmiddag eerst de oude ff een uurtje uit gelaten .................
eeeehhhhhhh, je echtgenote ?
Je bericht vergt toch wel enige toelichting :-) ;)
Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
vioma

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door vioma »

Zie mijn onderschrift het oudje is m´n R 80/7 van 1978 ;)
Overigens krijgt mijn vrouw inderdaad deze titel ook geregeld :O
vr gr peter
Gebruikersavatar
Jenny54
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 159
Lid geworden op: 16 mar 2008, 22:38
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: Is van Jos, ik mag meerijden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen
Locatie: Diemen

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Jenny54 »

Ja hoor, ik wel. Dak dicht en karren maar :lol:
!JOS!
Met vriendelijke groet
Jenny
Beheerder
Afbeelding
Roadrunner

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Zo, inmiddels zo'n 7 graden subzero. Begint er op te lijken :) Wordt nu toch wel echt stil qua medestrijders onderweg. 80% BMW, dat dan weer wel.

Tom.
Stingray

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Stingray »

Tis zeker fris nu, ik rij wel door maar het rooster bepaalt. Ik heb wisselende diensten vroeg laat dag. Als ik dagdienst heb dat ga ik op de motor ivm file. bij een vroege dienst ligt het aan de voorspellingen en bij de late dienst ga ik met de koekblik. Ik moet wel zeggen dat de BMW afgelopen zaterdag op de Tech-Dag van het forum een beurtje gehad heeft en nu lekker in de garage mag wachten tot de pekel weg is. De transalp wordt nu gebruikt als vervoers middel.
Hans1959

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Hans1959 »

Ga dadelijk met de motor naar nijmegen ik ben benieuwd in iedergeval gaat wel de handvatverwarming aan.
Stingray

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Stingray »

Gelukkig is het ook maar 20min rijden toch van cuijk naar nijmegen. (zondag nog verloren van JVC _003 )
Hans1959

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Hans1959 »

Stingray schreef:Gelukkig is het ook maar 20min rijden toch van cuijk naar nijmegen. (zondag nog verloren van JVC _003 )
Ja ze schijnen wel goed te zijn he :lol: :lol:
sanderh

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door sanderh »

Tja, ook ik rijd zo lang mogelijk door. 1ste winter dat ik dat doe, dus moet het nog even ervaren. 37 km enkele reis, Amersfoort Weesp. Klopt dat het aardig uitdunt met de motorfietsen op dit moment. Behoor ik ook tot de echte Die-hards.....
Vanochtend wel wat frisser, maar met Hein Gericke winter handschoenen (helaas niet waterdicht??), handvatverwarming standje hoog en een extra sjaal gaat het net. Wel ietwat koude voeten, met dubbele sokken. Vanavond laarzen nog maar eens goed invetten. Verder een normaal textiel motorpak met een binnen jas en broek van Rev-it en Motocat. Nog niks thermisch oid, merk wel dat de kou wat begint door te dringen.
Ben benieuwd hoe het de rest van de week gaat als het nog iets kouder wordt.

Iemand ervaring met warmere laarzen???
Iemand ervaring met demontabele handkappen (o.a. van MZ en bij Wundelich)
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ben met dit weer héél blij dat ie in de winterstalling staat.... :D . Gewoon lekker in mijn autootje..

(O ja....afgelopen zondag met 1-0 gewonnen van JVC Cuijk....maar da's dan ook weer niet zo moeilijk :lol: :lol: :lol: )
sanderh

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door sanderh »

Met de auto van Amersfoort naar Weesp niet echt een optie: Vaak file vanaf Bussum/Naarden tot Diemen.... Vorig jaar wel met de auto gedaan, maar regelmatig pas om 9:30 op mijn werk en ik vond dat dat eigenlijk niet kon. En nog eerder weggaan vind ik ook niet echt een optie, heb nog een gezin en vindt 6:30 uur s'ochtends vroeg genoeg om op te staan.

Sanderh
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Baird »

Wat tips om het niet (zo)koud te krijgen:
1- Doe over je winterjas een motorregenjasje aan, dit houd in ieder geval de wind tegen en zorgt dus dat de hele jas daaronder als warme jas dient, zeker met die moderne ademende jassen tegen transpiratie( wie zweet er nou onder de 5C?)
2 - Als je de bal van je voeten op de step zet en wat verder naar binnen dan draait je voet een beetje naar binnen: je voet zit uit de wind terwijl je knieën wat extra druk op de tank geven wat weer prettiger rijdt.
3 - De windkapjes van Wündelich voor je voeten.
4- De handschoenen van Gericke waarbij je vingers 2 aan 2 zitten.

Er zullen ongetwijfeld meer tips zijn dus kom maar op !!

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door HansD »

Een goed pak is het halve werk. Dat is weliswaar een hele uitgave, maar voor veelrijders de moeite waard. Ik heb het de afgelopen dagen niet koud gehad. Beetje koude neus - moet mijn helm eens nakijken waar de tocht vandaan komt - maar met het scherm in de hoogste stand gaat het gewoon prima.
Zolang het niet sneeuwt of ijzelt rijd ik elke dag Rotterdam / Amersfoort.
Hans
sanderh

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door sanderh »

tip 1 had ik ook al aan zitten denken
tip 2 Is ook een goeie, deed ik ook al op de vfr bij regen om de laarzen en voeten droog te houden, vanochtend toch wel beetje koude voeten.
tip 3 Kende ik nog niet...
tip 4 Die heb ik ook, scheelt inderdaad een stuk, maar mijne zijn niet waterdicht en kappen om de handvatten lijkt me toch nog een stuk warmer.

Wat is een goed pak?

Sanderh te A
Inspector Gadget

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb het qua kappen en bescherming hier-en-daar wat dubbel-op:

- Handvat muffs;
http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8110360

- Voetbeschermers;
http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8160890

- Spatlappen-voor;
http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdet ... 26249,.htm

- Daarnaast een jas met afneembare kol (wind onder de helm), ritsen met flappen erover tegen wind en regen.

- Eventueel een storm-muts
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door HansD »

sanderh schreef:Wat is een goed pak?
Sanderh te A
Een pak waarin je het niet koud krijgt :D
Mijn lijstje met eisen: geschikt voor zomer en winter, goede bescherming, wind- en regendicht, goed ademend (Goretex of iets dergelijks), geschikt voor veelvuldig gebruik, handig (opbergvakken, ritsen) , goed zittend, en goed zichtbaar (reflectievlakken en fluor accenten).
Ik kom dan snel bij merken als Rukka, Stadler en Scott; waar ook de professionele motorrijders (politie, anwb, hulpdiensten) mee rijden.
HAns
Gebruikersavatar
Yobotje
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2009, 22:33
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Yobotje »

HansD schreef:
sanderh schreef:Wat is een goed pak?
Sanderh te A
Een pak waarin je het niet koud krijgt :D
Mijn lijstje met eisen: geschikt voor zomer en winter, goede bescherming, wind- en regendicht, goed ademend (Goretex of iets dergelijks), geschikt voor veelvuldig gebruik, handig (opbergvakken, ritsen) , goed zittend, en goed zichtbaar (reflectievlakken en fluor accenten).
Ik kom dan snel bij merken als Rukka, Stadler en Scott; waar ook de professionele motorrijders (politie, anwb, hulpdiensten) mee rijden.
HAns
Mijn vrouw en ik hebben beide een Rukka Goretex pak. Een verademing als het warm is en ook als het regend of koud is blijft het een verantwoorde uitgave. Wel duur, dat wel maar nog steeds geen spijt. De voering van m'n 1e MQP pak, ook geen goedkope!, was al snel stuk door het klittenband van de handschoenen en laarzen. _003
Iets waar Rukka beter over nadenkt blijkt. Bovendien hebben onze pakken reflecterende voor en achterpanden.
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Hans1959

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Hans1959 »

Berrybeer schreef:Ben met dit weer héél blij dat ie in de winterstalling staat.... :D . Gewoon lekker in mijn autootje..

(O ja....afgelopen zondag met 1-0 gewonnen van JVC Cuijk....maar da's dan ook weer niet zo moeilijk :lol: :lol: :lol: )
Ja dat is mazzel :lol: :lol: :lol:
Die Hard Helmond

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Die Hard Helmond »

Vandaag voor het eerst de binnenvoering maar weer eens geplaatst. En een iets dikkere buff gebruikt. Effect is maximaal. De buff is een goedkoop dingetje van de Xenos, maar werkt prima.
De tip van de bal van de voet doe ik altijd al, dacht dat iedereen dat wel deed.
Op mn vorige motor had ik BMW winterhandschoenen (van Defensie) aan, die zijn zo lekker warm dat je de handvatverwarming niet eens voelt...nu gebruik ik die niet meer, heb door de spiegels en hvv eigenlijk niet echt last van de kou.
-1100-
Stingray

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Stingray »

Hans1959 schreef:
Berrybeer schreef:Ben met dit weer héél blij dat ie in de winterstalling staat.... :D . Gewoon lekker in mijn autootje..

(O ja....afgelopen zondag met 1-0 gewonnen van JVC Cuijk....maar da's dan ook weer niet zo moeilijk :lol: :lol: :lol: )
Ja dat is mazzel :lol: :lol: :lol:
Dit seizoen lijkt het erop dat wij ook alleen kunnen winnen als we mazzel hebben. :lol: . Maar goed het is gezellig en degraderen kunnen we toch niet.


Ik ben van mening dat je op bepaalde dingen niet moet bezuinigen. Motorkleding valt daar bij mij onder. De in het verleden gekochte goedkope kleding, kon ik zo snel vervangen dat het uiteindelijk toch duurkoop werd. Stiknaden van handschoenen die los laten. Verkleuring na regen, niet geheel waterdicht zijn etc.......

Ik heb nu 2 set's kleding. 1 voor het koudere seizoen. Alles rukka (jas/broek/handschoenen) behalve de laarzen. Is veelvuldig door mijzelf in de praktijk getest en blijkt prima water dicht en voor mij warm genoeg. HVV aan en knallen maar. Het enige wat koud wordt zijn de tenen.

Voor de zomer en vakantie heb ik een zomerjack van IXS en een BMW broek. ( dan gaat er een oud regenoverall in de koffer mee voor just in case) Lekker luchtig en toch alle bescherming.
Henk

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Henk »

Ja, wat Hans zegt een goed pak is het halve werk.
Daaronder mijn reguliere kleren en niet te vergeten daaronder nog eventueel mijn italiaanse pak.
Laarzen mogen niet te krap zijn en als ik geen trui met kol aan heb nog zo'n pastoorsboordje tegen de wind.
Op die manier krijg ik het niet koud.

groet Henk
HVEI

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door HVEI »

Ik rijdt in de winter door als het weer het toe laat. Kou houdt mij niet tegen. (verwarmde billen en handen) Overweeg om een Gebering hesje te kopen, heb ik het nog warmer.
Wat me stopt is gladheid. Eigenlijk alle neerslag in de winter houdt de motor binnen. Heb ik ook geen last van pekel.
(Ik kan niet stemmen in de poll... ...doe ik iets fout?)

Huub
sanderh

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door sanderh »

Ik heb toen ik startte met motor rijden een Rev-it jas gekocht, was niet zo heel duur, toen (2001/2002) iets van 250 ouderwetse guldentjes. Maar hij doet het nog steeds goed, broek was goedkoop, motocat, maar ook die is eigenlijk nog prima. Beide zijn nog waterdicht, jas is wel iets verkleurd. Gekocht bij Hans van Wijk Zoetermeer in de koopjes hoek zeg maar.
Handschoenen heb ik al diverse versleten. te klein, te groot, zit niet lekker, kapot. Heb nu zomerhandschoenen van evo (lijken op zomerhandschoenen van BMW die ik niet meer kan vinden) en winterhandschoenen van Hein Gericke (lekker warm, maar niet waterdicht, dus daarvoor wil ik nog wel een keer wat voor hebben)
Verder een winddichte col van windstopper (bikers) en daaronder nu een extra sjaaltje om het tussen de schouders en helm lekker op te vullen.(geen tocht)

Vanochtend na het invetten van de laarzen een stuk minder koude voeten, maar nog wel een beetje. Hoort er bij zeg maar. Toch zou ik wel wat warmere laarzen willen hebben. Verder was het eigenlijk heerlijk om te rijden.

Hopelijk vanmiddag niet te veel last van SNEEUW...

Iemand ervaring met die handvat muffs van wunderlich, lijkt me een beetje irritant met handen erin en eruit halen..
Gebruikersavatar
peijsj
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
Type: R1100RT
Locatie: Asten Heusden

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door peijsj »

Vanmorgen om 600 uur op weg naar mijn werk. Donker en - 6 C. Het was geen BMW maar een Yamaha die me voorbij kwam. Ik had toch behoorlijk bewondering voor deze eenzame motorrijder.
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Walter »

Vandaag ook weer eens onze doorrijder Cees de Heer (dhr.) tegen. (waar is ie eigenlijk _001 ) op zijn gletsjer groene RT.
Hij was in iedergeval nog warm genoeg om zijn hand te heffen en een zwaaigebaar te maken.
Mijn temperatuurmeter in de auto gaf op dat moment -3 graden aan.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Gebruikersavatar
PK
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 apr 2008, 22:24
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Schalkhaar
Locatie: Schalkhaar

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door PK »

Vanochtend heerlijk een frisse neus gehaald op de motor.
Als de straat mij 's morgens niet te veel glimt, dan gaat de RT gewoon de weg op.
Handvat verwarming en een extra shirt aan dan is het best lekker om even een half uurtje te rijden, dan ben ik ook goed wakker. ;)

Ik kom bijna iedere ochtend wel een paar andere motorrijders tegen, maar vanochtend slechts 1(Honda Shadow) en die zat niet zo lekker uit de wind als mij, respect hoor bij -5.

Wanneer je je kleding een beetje voor elkaar hebt, isolatie laagjes en goede laarzen, dan is een beetje kou beter te doorstaan dan regen.
2 weken geleden vanuit Den Haag richting Deventer meer dan 1 1/2 uur in de regen was wel erg koud. Ik zou er nu met droog weer en vorst minder last van hebben.

Groet,
Peter
Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door HansD »

Big W(alter) schreef:Vandaag ook weer eens onze doorrijder Cees de Heer (dhr.) tegen. (waar is ie eigenlijk _001 ) op zijn gletsher groene RT.
Hij was in iedergeval nog warm genoeg om zijn hand te heffen en een zwaaigebaar te maken.
Mijn temperatuurmeter in de auto gaf op dat moment -3 graden aan.
Hej, leuk om te horen. Ik had het er net met Jos over: hoe zou het met Cees zijn. We maakten ons een beetje zorgen .
Misschien doet zijn Internet aansluiting het niet meer ???
Je hebt toch wel teruggezwaaid?
Hans
Inspector Gadget

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Misschien een idee een kaartje printen met het logo van het forum ( _oo_ ), en de tekst "Uw Forum-Vrienden missen u" en uit het raam steken de volgende keer dat je hem ziet :idea:

Wij hebben ook allerlei kaarten met verschillende teksten in de auto, heel effectief.
Mototaz

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Mototaz »

dutchmidiman schreef:Misschien een idee een kaartje printen met het logo van het forum ( _oo_ ), en de tekst "Uw Forum-Vrienden missen u" en uit het raam steken de volgende keer dat je hem ziet :idea:

Wij hebben ook allerlei kaarten met verschillende teksten in de auto, heel effectief.
Nu ben ik wel benieuwd wat voor een teksten er op die andere kaarten staan dan? _001
salsapepe

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door salsapepe »

De RT is momenteel mijn hoofdvervoermiddel (wel een beetje lullige benaming voor dit geweldige machien, sorry) dus ik ga de winter geheel doorrijden. Ben alleen een beetje benauwd voor de schade die de pekel _003 gaat aanrichten. Zal proberen de schade te beperken door regelmatig te spoelen met koud water. Zou toch zonde zijn als mijn hele mooie 10 jaar oude RT er van t voorjaar uitziet als een roestdalig ros.

Mede'kleumers', succes de komende maanden!! _oo_
HVEI

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door HVEI »

Ik merk in de winter we een soort verbondenheid. Motorrijders voelen zich van nature verbonden met andere motorrijders. We zwaaien naar elkaar, helpen elkaar, lullen met elkaar enz.
In de zomer wordt er nog wel eens niet terug gezwaaid. Iets dat ik in de winter nooit tegen kom. We voelen in de winter veel meer met elkaar mee. Geeft een prima gevoel.
Huub
Gebruikersavatar
RobNIJ
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:18
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Locatie: Nijmegen/NL

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door RobNIJ »

Volgens mij is de animo om door te rijden een beetje verminderd.
Maandag was ik op de motor onderweg (was wel koud, maar te doen) maar ik ben op het traject Nijmegen- Apeldoorn maar 3 bikers tegengekomen, waarvan één BMW.
Doorrijden als je maar een kwartiertje hoeft te rijden is natuurlijk geen doorrijden in de winter. Ik vind dat dat pas telt als je minimaal een half uur of 50 km moet rijden, dan begint de kou pas een beetje door te dringen.
Groet,
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

nu je het toch over 'zwaaien' hebt ..als ik eerlijk ben....waren BMW-rijders die ik de afgelopen 25 jaar ben tegengekomen - en ik nog op een Virago rond toerde - nu niet echt de meest enthousiaste 'terug-zwaaiers' :$

Ik heb dit voor BMW rijders kennelijk nogal wat beladen thema op verschillende BMW forums nagelezen 8) , en 't gekke is dat iedereen op genoemde forums van zichzelf beweren dat hij/zij wél altijd terugzwaaien....dan zit er toch een verschil in beleving en realiteit..toch?

Maar goed, gewoon blijven zwaaien Huub en kijk morgen goed uit! Ze voorspellen sneeuw....
sanderh

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door sanderh »

vandaag toch maar even met de auto
Hans1959

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door Hans1959 »

vandaag is het geen weer om te zwaaien ( dus handen aan het stuur houden ) :lol: :lol: :lol:
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door moh_fan »

Er was vandaag niemand om naar te zwaaien...
Ook de motor-parking van ons ziekenhuis was akelig leeg... er stonden maar twee RT's! :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
sanderh

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door sanderh »

niet voor iedereen,

Vanochtend op de A1 tussen afslag Naarden en knooppunt A6 in de (gelukkig korte) file ingehaald door een sport Japannertje. N.B. met duo passagier.

Ik hoop dat ze hun eindbestemming veilig halen, want de snelweg is wel schoon, maar de rest nog lang niet overal.

Dat was ook de enige
braba

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door braba »

Mijn stelling is: Het is iedere dag mooi motorrij weer alleen de ene dag iets mooier dan de andere :lol:

Ik word soms wel eens voor gek verklaard door de collegae als ik weer alleen in de motorstalling sta op mijn werk. Maar in principe kan ik elke dag op de motor na mijn werk. Alleen als het s' ochtends sneeuwwit is of de straat glanst als een spiegel dan gaat mijn vrouw voor de deur liggen en moet ik met de auto :(

Natuurlijk word je wel eens verrast op je werk met dikke sneeuw als je naar huis wilt. Gewoon heeeeeeeel voorzichtig rijden en voor de rest hebben we weer een stoer verhaal voor bij de borrel.

En nu met de RT voel ik mij enorm luxe. Verstelbare ruit, handvatverwarming en zadelverwarming. Krijg het gewoon warm onder het rijden. Dan zet ik maar mijn vizier open om toch nog een beetje ontbering te voelen en om met de andere niet RT rijders saamhorig te zijn. :oops:
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Ik wordt vanavond om 23:00 weer op het werk verwacht. :(

Het Rukka pak blijft in de kast, is toch wat fris met dit weer en er kan ook geen extra trui onder.

Overalletje van IXS (geloof ik), handschoenen van Baehr en handkappen van de GS, samen met de hvv houden die uiteindjes wel warm.
Kouwe poten heb ik niet zo gauw last van, zitten lekker beschut achter de hängetitten. :D

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”