Pekelvraag

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Pekelvraag

Ongelezen bericht door Marianne »

Beste medeRT-ers

Het was vandaag prachtig weer, maar helaas heb ik, zowel vrijdag als gisteren, moeten constateren dat men weer flink met pekel had gegooid. Oia Dus helaas zijn onze motoren dit weekend binnen gebleven. Nu hoopte ik dat deze week er ergens regen zou komen en de pekel van de wegen zou spoelen, maar de gehele week wordt er geen regen voorspelt. _002

Hoelang duurt het voordat de pekel van de wegen is zonder dat het regent? Of verliest pekel zijn "kracht" zodat ik, na een bepaalde periode, gewoon kan rijden zonder dat het aan mijn motor vreet? _001
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 505
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Zolang het niet regent en dus de pekel niet weggespoeld wordt behoudt die gewoon zijn kracht. Trouwens, pekel is een samenstelling van zout en water. Wat ze strooien is technisch zout. Zolang daar geen water op komt blijft het dus zout he. Ga je rijden komt dat "zoutstof" dus overal te zitten. Het meeste kan je er wel afspoelen met KOUD water (warm water activeert het zout waardoor het nog meer invreet) maar al wat tussen de boutjes e.d. komt te zitten krijg je er toch moeilijk uit.

Vandaar dat hier het beestje op stal blijft tot eind deze maand. Goed weer of niet.
sanderh

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door sanderh »

Er lag inderdaad e.e.a. aan strooi zout, maar het was droog en heerlijk weer. Toch eigenlijk jammer dat je hem dan laat staan, want je hebt hem nou eenmaal om mee te rijden denk ik. Zonde om deze kansen met prachtig weer voorbij te laten.

Je zou hem natuurlijk altijd na de rit even goed kunnen afspoelen, of wassen om het zout wat er toch op is gekomen eraf te krijgen/spoelen.
Warm of koud water beter: Ik weet het niet voor allebei zal wel wat te zeggen zijn. Dat het meer activeert bij warm water weet ik niet, dat vaste stoffen (zout) wel beter oplossen in warm water is wel een feit en zou ik zeggen dat met warm water je meer en sneller het zout van je motor afspoelt.

Naar mijn idee: niet te zuinig met je motor, maar genieten :!: :!:

En om je vraag te beantwoorden: Inderdaad moet het minimaal een of twee keer goed regenen zodat het zout weggespoeld is.(misschien nog wel meer)

De regen komt woensdag, maar eerst maandag en dinsdag nog twee heerlijke dagen om te rijden _004
Erikh

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Erikh »

Ik heb gisteren ook lekker gereden hoor, had ie maar geen motor moeten worden.
Zonder dollen: het was gisteren zo droog als wat en dat is in mijn ogen beter dan natte wegen met zoutresten erop.
Van die ene keer lost mijn RT niet op hoor, dus net wat Sanderh zegt: Lekker genieten! En dat heb ik gedaan! :-)
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Berrybeer »

...oef...gelukkig...dat er toch nog wat meer leden zijn die - net zoals ik - met dit uiterst mooie weer niet rijden... :D .

Terwijl Lief en dochter het carnavalsgeruis vandaag aan zich voorbij laten gaan en op dit moment druk in de tuin aan de weer zijn....zit ik te dromen over hoe mooi het wel niet was geweest als ik nu lekker (mét zonnebril... 8)_ ) naar mijn vaste terrasje in Berg en Dal had kunnen tuffen......maar ja...de Beer moet zonodig zijn brommert in de winterstalling zetten.. :O

Maar als ik nu lees dat zelfs op dagen zoals vandaag de 'droge' pekel niet zo goed is voor mijn -1150- ..(dacht eigenlijk dat dat met die pekel op zulke mooie droge dagen wel mee viel)...valt 't mij weer wat lichter....en ach...over een week of drie mag ik 'm weer ophalen.....kan ik eindelijk weer m'n bananendoos omkieperen.. _005 ..!!
perry

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door perry »

Mijn ervaring in deze, ruim WD 40 gebruiken, regelmatig afspuiten ( met pekel om de dag als je elke dag rijdt één euro per keer is zat ) met koud water bij zo'n wasplaats oid.
Uitlaat bochten , demper en kat behandelen met WD 40 en licht met staalwol schoon houden, pitjes en aanslag verwijderen wel even goed inspuiten met WD 40 dan gelijk met staalwol geen krassen daarna weer in spuiten en uitsmeren. Stinkt wel even als je weer gaat rijden kan geen kwaad.
Het lijkt veel werk maar als je het bij houdt is het vijf á tien minutjes per keer.
Het enigste wat ik elk voorjaar verf is mijn bok , deze haal ik licht op met fijn schuurpapier en dan licht in de "hammer rite"" zetten.
Dus hou de boel vet.


Suc6 ermee.
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Marianne »

Dank allemaal voor jullie antwoorden. Ik zie wel in dat er verschillend over gedacht wordt en dat is ook leuk om te lezen.

@Perry, mijn eerste motor had ik toentertijd ruim ingespoten met vaselinespray. Uiteraard ook meerdere keren schoongemaakt en weer opnieuw behandeld. Helaas was de pekel toch agressiever als ik dacht :$ en had diverse onderdelen toch aangevreten. Met die motor vond ik dat niet zo heel erg, maar met mijn -1200- wil ik dat dus echt niet en blijft dus gewoon binnen als er pekel ligt.

Vandaag heeft het ietsje geregend, dus ik hoop dat er nog iets meer valt, want ik wil eigenlijk dit weekend wel weer gaan genieten. Het weer schijnt prachtig te worden. _004
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
perry

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door perry »

Marianne schreef:Dank allemaal voor jullie antwoorden. Ik zie wel in dat er verschillend over gedacht wordt en dat is ook leuk om te lezen.

@Perry, mijn eerste motor had ik toentertijd ruim ingespoten met vaselinespray. Uiteraard ook meerdere keren schoongemaakt en weer opnieuw behandeld. Helaas was de pekel toch agressiever als ik dacht :$ en had diverse onderdelen toch aangevreten. Met die motor vond ik dat niet zo heel erg, maar met mijn -1200- wil ik dat dus echt niet en blijft dus gewoon binnen als er pekel ligt.

Vandaag heeft het ietsje geregend, dus ik hoop dat er nog iets meer valt, want ik wil eigenlijk dit weekend wel weer gaan genieten. Het weer schijnt prachtig te worden. _004
Marianne, laten staan met dergelijke omstandigheden is altijd het beste middel.
Helaas kan ik dit jaar niet deel nemen aan het RT treffen, dan had je mijn RT eens kunnen bekijken, hij heeft heel wat koning winters moeten doorstaan.

Gr, Perry.
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Marianne »

@Perry, jammer dat je er niet bij bent. Ik had inderdaad wel eens willen zien hoe hij er uit ziet na enkele winters. Misschien een andere keer.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door HansD »

Marianne,
Lees bijgaande test en trek je conclusies!
http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm

3x raden ook wat ik zelf gebruik in de winter.

Hans
perry

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door perry »

HansD schreef:Marianne,
Lees bijgaande test en trek je conclusies!
http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm

3x raden ook wat ik zelf gebruik in de winter.

Hans
Heel goed Hans heb ik ook gelezen, maar je moet het wel bijhouden.
Ik doe dus na het afspuiten laten drogen dan WD 40, kan om de afspuitbeurt.
Het ligt er een beetje aan hoe heftig de winter is.
Enne WD 40 is betaalbaar en om iedere hoek te koop.
Heus ik heb geen roest, al mijn edelstaal glimt incl uitlaat bochten.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door HansD »

perry schreef:
HansD schreef:Marianne,
Lees bijgaande test en trek je conclusies!
http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm

3x raden ook wat ik zelf gebruik in de winter.

Hans
Heel goed Hans heb ik ook gelezen, maar je moet het wel bijhouden.
Ik doe dus na het afspuiten laten drogen dan WD 40, kan om de afspuitbeurt.
Het ligt er een beetje aan hoe heftig de winter is.
Enne WD 40 is betaalbaar en om iedere hoek te koop.
Heus ik heb geen roest, al mijn edelstaal glimt incl uitlaat bochten.
Eerlijk gezegd bedoelde ik de Tectyl Wax! En dan is 1x genoeg.
Hans
Ton1959

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bedankt Hans
Goede link van jou. Tectyl vind ik altijd al goed spul. Ik kende die was nog niet. Ik heb wel ooit bijenwas gebruikt maar dat moet zeker niet op de uitlaten komen omdat het er in brand . Ik spoot op de motor ook wel de amber kleurige tectyl ooit. Op roestgevoelige punten. En blanke tectyl op chroom dat niet verhit werd door hitte.

Ton _004
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Marianne »

Dat is dan duidelijk. _004 Dank voor de link.

Maar voorlopig heeft het hier weer geregend, de pekel is (zo goed als) weg en ik ga zaterdag weer rijden. Nu maar hopen dat er dit jaar geen pekel meer gestrooid wordt en ga ik kijken of ik volgende winter hiermee aan de slag ga.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
flyer
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 nov 2009, 13:33
Type: R1200RT
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: Friesland
Locatie: Netherlands

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door flyer »

Een BMW kan toch niet roesten!
Ton1959

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Tuurlijk niet :lol: :lol: :lol:
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door moh_fan »

flyer schreef:Een BMW kan toch niet roesten!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

... en dat was nog maar na 1 winter doorrijden!
Ditzelfde zag ik ook ontstaan aan de onderzijde van de cardan aan het meest distale gedeelte en de bevestigingspunten van de remschijven op met name het voorwiel.
Gelukkig geeft BMW twee jaar garantie...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Ton1959

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Ton1959 »

En BMW vergoed dit onder garantie?

Ton
Jan R1200RT

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Marianne schreef: Nu maar hopen dat er dit jaar geen pekel meer gestrooid wordt en kijken of ik volgende winter hiermee aan de slag ga.
Marianne, ik neem aan dat je (blanke) Tectyl bedoelt.
Ik heb dat in het verleden (op mijn Honda) ook gebruikt en op zich werkt het goed, MAAR als je het er na de winter weer af wilt halen, omdat je alles weer blinkend schoon wilt hebben, dan is dat een ramp _002 .
Het is bijna niet te doen is mijn ervaring.
Dus vaseline, met een beetje bijhouden gedurende de winter, lijkt mij een uitstekend alternatief en veel makkelijker eraf te krijgen.
Dus mijn advies, bezit eer gij begint :!:
sanderh

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door sanderh »

Off topic...
Heb de motor voor de winter ook in de tectyl superwax gezet. Is prima spul, beschermd als de beste, de hele winter door, maar eraf halen.... Trek er maar een dag voor uit om alles er weer af te poetsen met een speciaal middel. 'T kwam er blinkend ondervandaan.
Het is een afweging en ik vond het "pokke" werk. Overweeg dan om volgend jaar ook maar iets als vaseline erop te doen en dan gedurende de winter maar een paar keer bijwerken (sprayen).
On Topic....
Of de pekel nu weg is op de weg weet je natuurlijk nooit 100% zeker. Het heeft nog niet echt veel geregend.
Gewoon rijden a.s. weekend en daarna voor de zekerheid even lekker afspoelen.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door HansD »

sanderh schreef:Off topic...
Heb de motor voor de winter ook in de tectyl superwax gezet. Is prima spul, beschermd als de beste, de hele winter door, maar eraf halen.... Trek er maar een dag voor uit om alles er weer af te poetsen met een speciaal middel. 'T kwam er blinkend ondervandaan.
Het is een afweging en ik vond het "pokke" werk. Overweeg dan om volgend jaar ook maar iets als vaseline erop te doen en dan gedurende de winter maar een paar keer bijwerken (sprayen).
On Topic....
Of de pekel nu weg is op de weg weet je natuurlijk nooit 100% zeker. Het heeft nog niet echt veel geregend.
Gewoon rijden a.s. weekend en daarna voor de zekerheid even lekker afspoelen.
Ik weet niet waar je dat mee doet ? Bij mij vloog het eraf - je ben natuurlijk even bezig, maar het verwijderen is geen enkel probleem.
Ik gebruik daar Valvoline teerverwijderaar voor (spuitbus), maar het kan ook met dieselolie....

Hans
sanderh

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door sanderh »

Thanks, ik zal het eens proberen om de resten mee aan te pakken
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Marianne »

Ja Jan, dat bedoelde ik. Maar ik denk het eerst allemaal, volgende winter, nog eens bekijken en nadenken. De laatste winters zijn de motoren binnen gebleven als er pekel lag en dan blijven ze het mooiste. Alleen mis je dan wel een paar mooie dagen. Dus _001 ik weet het nog niet..

Ik spoel morgen/zondag in elk geval de motor even af.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Jan R1200RT

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

sanderh schreef:Het is een afweging en ik vond het "pokke" werk.
Ja, dat woord kwam destijds ook diverse keren bij mij op :(
Jan R1200RT

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

HansD schreef: Ik gebruik daar Valvoline teerverwijderaar voor (spuitbus), maar het kan ook met dieselolie....
Nou, volgens mij is dat Valvoline teerverwijderaar ook niet zo'n lekker goedje:

2. COMPOSITION/INFORMATION ON INGREDIENTS

Ingredient(s) CAS Number % (by volume)
-------------------------------------------- ------------- -------------
ALIPHATIC HYDROCARBON 64742-81-0 66.0- 76.0
SOLVENT REFINED LT NAPHTHENIC PETR.DIST. Trade Secret 23.0- 33.0
EMULSIFIER Trade Secret 0.0- 6.0

Zoals ik het lees is het nafta achtig (is carcinogeen), en ik zou maar er oppassen met resten op lak, rubbers e.d.

En werken met diesel is ook zo lekker.... :twisted:
Goed tegen schrale handen en ze geuren nog dagen :lol:
Laatst gewijzigd door Jan R1200RT op 15 mar 2011, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door moh_fan »

Ton1959 schreef:En BMW vergoed dit onder garantie?
Ja, dit werd vergoed binnen de geldende garantietermijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Ton1959

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Mooi dat BMW dit vergoed omdat de volgende precies hetzelfde zal doen dus misschien kan je nog een keer het zaakje laten vervangen.

Ik gebruik overigens een mengsel van motorolie en diesel om te zorgen dat het blok niet gaat verweert. Het blok doe ik met een kwast insmeren Je zou er de wielen en de cardan en overige metalen delen en ook mee kunnen doen gewoon met een poestslapje aanbrengen. Wel even opletten bij de remschijven. Kost weinig en kan je af en toe herhalen. En het doet ook niks aan de lak is mijn ervaring. Al heb je het daar niet nodig het zou er per ongeluk op kunnen komen.

Ton _004
perry

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door perry »

moh_fan schreef:
flyer schreef:Een BMW kan toch niet roesten!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

... en dat was nog maar na 1 winter doorrijden!
Ditzelfde zag ik ook ontstaan aan de onderzijde van de cardan aan het meest distale gedeelte en de bevestigingspunten van de remschijven op met name het voorwiel.
Gelukkig geeft BMW twee jaar garantie...
Dit is erg, is ook aan het spuitwerk te wijten denk ik zomaar. Alleen al het feit dat BMW vergoed zegt genoeg..... ze zijn normaliter niet zo coulant heb ik begrepen.
Ik ben zelfs een R 1200 RT rijder tegen gekomen die allemaal blaasjes onder de lak van z'n velgen kreeg, ik hoop niet dat dit de nieuwe kwaliteits norm van BMW gaat worden.

Ik heb trouwens op het forum gelezen dat de zg "wondersteen" echt wonderen kan doen voor de bochten. Zelfs nu nog.........Tik maar eens in wondersteen bij zoeken.
Suc7 Perry
Ton1959

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Er zijn nog geen motoren gemaakt die van pekel niet roesten dus BMW zal daarop ook geen uitzondering zijn. En kijk ook maar eens onder onze auto's en je ziet hetzelfde verhaal. Daarom spoot ik de onderzijde van de auto ook in met Tectyl toen ik hem nieuw kocht. Als er pekel ligt moet je gewoon meer onderhoud doen en er is niets aan de hand. Geloof me als die motor niet meer zal mogen roesten dan zal het prijskaartje nog iets minder leuk worden.

Ton _004
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door HansD »

Jan R1200RT schreef:
HansD schreef: Ik gebruik daar Valvoline teerverwijderaar voor (spuitbus), maar het kan ook met dieselolie....
Nou, volgens mij is dat Valvoline teerverwijderaar ook niet zo'n lekker goedje:
En werken met diesel is ook zo lekker.... :twisted:
Goed tegen schrale handen en ze geuren nog dagen :lol:
Ik probeer te helpen maar als je het liever op je eigen manier doet en hier lekker wilt klagen, vind ik het ook prima hoor.
Maar verwacht van mij dan geen hulp meer.

Hans
Ton1959

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik vond de tip in ieder geval goed Hans ik vind tectyl produkten altijd zeer goed en zeker de moeite waard om te gebruiken voor doorrijders.

Ton _004
Reinier L

Ongelezen bericht door Reinier L »

Me2!!
Erteetje

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Erteetje »

moh_fan schreef:
flyer schreef:Een BMW kan toch niet roesten!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

... en dat was nog maar na 1 winter doorrijden!
Ditzelfde zag ik ook ontstaan aan de onderzijde van de cardan aan het meest distale gedeelte en de bevestigingspunten van de remschijven op met name het voorwiel.
Gelukkig geeft BMW twee jaar garantie...

Ik moet zeggen dat ik van deze foto's niet echt blij word :!: :!:
Ik rij niet door in de winter, alleen als het zonnig en droog weer is stap ik op in de winter. Heb ik nooit stilgestaan bij pekel die zich op droge wegen bevindt.
In ieder geval ziet mijn -1200- er nog als nieuw uit, gelukkig.

Luc
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Baird »

touché
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Jan R1200RT

Re: Pekelvraag

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

HansD schreef:Ik probeer te helpen maar als je het liever op je eigen manier doet en hier lekker wilt klagen, vind ik het ook prima hoor.
Maar verwacht van mij dan geen hulp meer.

Hans
Sorry hoor Hans,
Was wat mij betreft helemaal niet als klagen of negatief bedoeld :!:
Ik ging er van uit dat we hier openlijk met elkaar konden discussieren / onze mening en ervaringen mogen ventileren :( .
Als je naar mijn smilies gekeken had, had je begrepen dat je het niet zo serieus hoeft te nemen.
Ik had van jou wel wat meer tolerantie verwacht......
Jammer.
Gesloten

Terug naar “RT Café”