Advies gevraagd mbt. vakantie

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Menno_Motor

Advies gevraagd mbt. vakantie

Ongelezen bericht door Menno_Motor »

Mijn partner en ik willen 13 nachten/14 dagen met de motor op pad. Maar, je leest zoveel ervaringen, routes, dat ik serieus geen idee meer
heb 'what to drive'. Doel van de reis is een paar leuke passen, prachtige en vooral bochtige wegen onderweg, maar ook een rustdag tussen-
door, zeker als het zonnig en lekker weer is, zullen we 2 dagen genieten op een plek.

De dagen dat ik rij, wil ik dan ook maximaal proberen te genieten. Als jullie routes, bezienswaardigheden, tips, tricks en/of advies hebben
sta ik natuurlijk open om deze binnen onze trip toe te voegen. Met mijn partner achterop kan ik niet de gewenste kilometers op mijn eigen
snelheid afleggen die ik wil, dus gelieve daar rekening mee te houden.

Wellicht dat we samen zo een mooie reis kunnen plannen, waarna wij die uitvoeren, en hier vervolgens foto's en een blog bijhouden. Wel zo
leuk lijkt me dan als bedankje voor alle moeite!


Hier beneden een voorzichtig eerste opzetje...

IDEE 1:
Aken -> Strasburg, overnachten en vervolgens via het schwarzwald naar Davos, overnachten en dan richting Bolzano/Dolomieten?

IDEE 2:
Aken-> Kempten (allgäu), overnachten. Dan via Sölden naar Merano Bolzano.
doov650

Re: Advies gevraagd mbt. vakantie

Ongelezen bericht door doov650 »

Wat dacht je van Vogezen, Jura, Meer van Geneve, Route de Grand Alpes, 2 dagen luieren aan de Middelandse Zee en dan via de Route Napoleon weer terug naar het noorden.
Routes heb ik nog wel ergens voor je.
Menno_Motor

Re: Advies gevraagd mbt. vakantie

Ongelezen bericht door Menno_Motor »

Lijkt me prachtig. Complete routes zouden helemaal geweldig zijn.
doov650

Re: Advies gevraagd mbt. vakantie

Ongelezen bericht door doov650 »

Je hebt pb
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Advies gevraagd mbt. vakantie

Ongelezen bericht door HansD »

Menno_Motor schreef:Lijkt me prachtig. Complete routes zouden helemaal geweldig zijn.
Is echt niet nodig. Over de Alpen kijk je echt niet heen, en het stikt van de passen. Niet te veel plannen, en kijken waar het mooi weer is!
Of koop een kaart en kijk waar de weggetjes kronkelen. daar moet je zijn. Dat werkt overal.
Menno_Motor

Re: Advies gevraagd mbt. vakantie

Ongelezen bericht door Menno_Motor »

Dat is natuurlijk ook interessant... Weet jij dan waar het een goed startpunt is inclusief een hotel/appartement?
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Advies gevraagd mbt. vakantie

Ongelezen bericht door HansD »

De hotelprijzen in Duitsland zijn in het algemeen een stuk lager dan in Nederland en het buiten het seizoen is er altijd wel plek. Ik pak eerst een stuk snelweg in Nederland en pak dan na Luik, of Aken de bochtige weggetjes, en zie dan wel hoe ver ik kom. Op doorgaande wegen gewoon de eerste kleine weg links of rechts afslaan, en je wordt meestal meteen beloond. Bij twijfel even detailkaart kopen bij tankstation en de bochtige weggetjes opzoeken - succes verzekerd. Volgende morgen kijken waar de zon schijnt en daar naar toe rijden.
Als je echt veel in de Alpen wilt rijden, zou ik een paar uur opofferen en de snelweg richting Alpen pakken, naar Geneve, of Zuid Duitsland, en dan daar weer binnendoor verder.
Menno_Motor

Re: Advies gevraagd mbt. vakantie

Ongelezen bericht door Menno_Motor »

@ Hans... Bedankt! Wordt mijn eerste echt verre trip met de motor en ben normaal altijd zo dat ik alles tot in de puntjes geregeld wil hebben... Enigszins neurotisch ;-)

We rijden vanuit Aken via de Vogezen (correct me if i'm wrong) naar Strasburg en overnachten aldaar. De volgende dag is het de bedoeling om bij goed weer richting Davos (zwitserland) te rijden. Dan zitten we zuidelijk genoeg en kunnen we rustig kijken wat we doen; of naar Oostenrijk, verder door Zwitserland of naar Italië.

Uitvalspunt Munchen zou ideaal zijn, maar het is een grote autosnelweg naar München of je doet er twee dagen over.....

Weet iemand in de buurt van Strasburg of Schwarzwald een goed leuk motorhotel/appartement?
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Advies gevraagd mbt. vakantie

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

doov650 schreef:Wat dacht je van Vogezen, Jura, Meer van Geneve, Route de Grand Alpes, 2 dagen luieren aan de Middelandse Zee en dan via de Route Napoleon weer terug naar het noorden.
Routes heb ik nog wel ergens voor je.
Top _004
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Advies gevraagd mbt. vakantie

Ongelezen bericht door HansD »

Vogezen en zwarte woud zijn allebei top: erg veel bochtige weggetjes en makkelijk om een rustig deel te vinden waar niet iedereen rijdt.
Bepaal je plaats van overnachting en kijk op booking.com naar de hotels met beste prijs/prestatie. Ervaringen van eerdere klanten zijn erg handig. Ik slaap regelmatg voor Euro 30 per persoon in DE en FR en krijg dan ook nog een prima ontbijt!
doov650

Re: Advies gevraagd mbt. vakantie

Ongelezen bericht door doov650 »

Hotel in het Zwarte Woud:

http://www.linde-loeffingen.de/index.html

Nog ff en wij gaan wel voor je op vakantie. :mrgreen:
Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”