Eifel en Ardennen met de bochtige wegen app op de 590

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Jos1200rt
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 sep 2011, 14:22
Type: R1250RT
Bijz: Vstream ruit, BMW topcase, Navigator 6, Metzler
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Hoogland

Eifel en Ardennen met de bochtige wegen app op de 590

Ongelezen bericht door Jos1200rt »

Afgelopen Hemelvaart weekend samen met mijn Tourvriend een paar dagen door de Eifel en de Ardennen wezen touren. Onze Uitvalbasis was een budget Ibis midden in Aken. Betaalbaar, € 50 incl ontbijt per kamer, en in de avond een ruime keuze aan Horeca om de inwendige mens te verwennen. Vrijdag een tour naar Bastogne gepland met tussenstops in La Gleize en Grandmenil om twee oude Duitse tanks te zien op weg naar het Bastogne War museum. Geen geplande route maar via mijn Garmin 590 de mogelijkheid bochtige wegen benut. Een hele leuke gadget om makkelijk een leuke route te rijden. Voor België geldt echter dat bochtige wegen veelal route degrade zijn. Wat een slechte wegen in de Ardennen. Maar wel een mooie Route. Mooi museum bezocht en sávonds weer terug in Aken.
Zaterdag een tour door de Eifel via dezelfde bochtige wegen route. Wederom een prachtige rit met in Duitsland veel mooiere wegen dan de vorige dag. Ook nu weer veel plezier van de Zumo 590. Een verbetering zou ik willen voorstellen. De mogelijkheid om te kiezen voor minder aanwijzingen. Met de intercom aan krijg je voor elke rotonde minstens drie keer de aanwijzing dat er een rotonde aankomt, dat je de 2e rechts moet op de rotonde en nogmaals dat je de 2e rechts moet nemen. Ik zou er voor pleiten om te kunnen kiezen voor een minimum spraakaanwijzing. Bijvoorbeeld 1 keer voor de desbetreffende routewijziging.
Op zondag de terugreis met de mogelijkheid snelwegen vermijden. Prima ritje via de grensovergang bij Berg en Dal weer in het land en via de buitenwegen erg veel ellende op de snelwegen gemeden bleek achteraf. Maar ook vandaag, vanwege de grote dichtheid van rotondes in Duitsland en Nederland weer heel veel onderbrekingen op mijn headset. Nu met muziek van mn IPhone. Met een derde van de aanwijzingen was ik tevreden geweest.
Conclusie n uitstekend weekend met prachtig weer, leuke "bochtige" routes maar iets te veel aanwijzingen voor mij.
[groet] Jos
Drive carefully, alleen n kat heeft meerdere levens.
Copper
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mar 2015, 21:57
Type: R1150RT
Bijz: 0419 Edition. ABS. Twin Spark. TT Rider 400
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Eijsden

Re: Eifel en Ardennen met de bochtige wegen app op de 590

Ongelezen bericht door Copper »

H Jos. Als je hier "in de buurt" woont dan went dat snel, maar Ardennen is veelal belabberd rijden. Eifel is wat netter. Op mijn Rider 400 kun je selecteren of je de "vooraankondigingen" wilt horen of niet. Ik denk dat de Garmin dat toch ook wel heeft ?
"Rubber onder"
Gebruikersavatar
Jos1200rt
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 sep 2011, 14:22
Type: R1250RT
Bijz: Vstream ruit, BMW topcase, Navigator 6, Metzler
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Hoogland

Re: Eifel en Ardennen met de bochtige wegen app op de 590

Ongelezen bericht door Jos1200rt »

Copper schreef:H Jos. Als je hier "in de buurt" woont dan went dat snel, maar Ardennen is veelal belabberd rijden. Eifel is wat netter. Op mijn Rider 400 kun je selecteren of je de "vooraankondigingen" wilt horen of niet. Ik denk dat de Garmin dat toch ook wel heeft ?
Ik ken deze mogelijkheid niet op de Zumo 590.
Drive carefully, alleen n kat heeft meerdere levens.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Eifel en Ardennen met de bochtige wegen app op de 590

Ongelezen bericht door Baird »

De oudere Garmins hadden meerdere mogelijkheden om aanwijzingen in te stellen: standaard vanuit de route aanwijzing en daarnaast op tijd en afstand: dan kom je ook op 3. Bij de deze toestellen kun je dat gelukkig ook uitzetten, misschien eens in het diepere menu spitten.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”