Heen en weer naar het Sauerland

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 mei 2009, 19:10
Type: R1100RT
Bijz: Origineel
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Heen en weer naar het Sauerland

Ongelezen bericht door Kees »

Wie kan mij helpen met een mooie maar "korte" GPS route (Garmin) (liefst vanuit midden of zuid-Nederland) naar het Sauerland omgeving Winterberg.
Ik ga over 14 dagen met mijn dochter een lang weekend naar dit gebied.
Aangezien we beiden door omstandigheden dit jaar nog weinig hebben gereden willen we dat de heen en terug route niet te lang is.
De meeste sites waarin routes worden aangeboden zijn bij mij (geloof ik) wel bekend.
Bij voorbaat dank.

Kees
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Heen en weer naar het Sauerland

Ongelezen bericht door blackers »

Geheel persoonlijk en zeker niet als advies bedoeld, zou ik kiezen om zo snel mogelijk in het Sauerland te geraken. Tenzij je bereid bent om om het Ruhrgebied heen te rijden, moet je toch door een stukje 'lelijk' Duitsland en dat kun je maar zo snel mogelijk achter je laten om in het Sauerland echt te gaan toeren. Want Duitsland is een prachtig land voor motorrijders.

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Heen en weer naar het Sauerland

Ongelezen bericht door HansD »

blackers schreef:Geheel persoonlijk en zeker niet als advies bedoeld, zou ik kiezen om zo snel mogelijk in het Sauerland te geraken. Tenzij je bereid bent om om het Ruhrgebied heen te rijden, moet je toch door een stukje 'lelijk' Duitsland en dat kun je maar zo snel mogelijk achter je laten om in het Sauerland echt te gaan toeren. Want Duitsland is een prachtig land voor motorrijders.

[groet]
+1
Naar het Ruhrgebied toe kun je een route plannen, maar door het Ruhrgebied heen wordt moeilijk, je moet toch door dorpen, steden en drukke provinciale wegen heen. Dat gaat het beste en het snelste via een stukje snelweg. Daarna gauw er weer af en binnendoor het Sauerland in...
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Heen en weer naar het Sauerland

Ongelezen bericht door Bert M »

blackers schreef:Geheel persoonlijk en zeker niet als advies bedoeld, zou ik kiezen om zo snel mogelijk in het Sauerland te geraken. Tenzij je bereid bent om om het Ruhrgebied heen te rijden, moet je toch door een stukje 'lelijk' Duitsland en dat kun je maar zo snel mogelijk achter je laten om in het Sauerland echt te gaan toeren. Want Duitsland is een prachtig land voor motorrijders.

[groet]
Mee eens: Zo deed ik het ook altijd. Vanaf Elten Autobahn A3 > A2 > A1 > A44 en daar zo snel mogelijk de snelweg weer af en genieten _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 mei 2009, 19:10
Type: R1100RT
Bijz: Origineel
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Heen en weer naar het Sauerland

Ongelezen bericht door Kees »

Dank voor de reactie's en de adviezen.

We gaan aan de slag!

Groet,

Kees
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Heen en weer naar het Sauerland

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Kees,

Ik heb heenreis naar Winterberg vanuit Heerlen. Eerste stuk Autobahn en vanaf Reichshof (nog vóór Olpe) een mooie weg binnendoor. Bij Reichshof weet ik ook een leuk lunchrestaurantje met grote Bockwurst mit Pommes dazu. _005

Ook Rondom Winterberg heb ik een aantal routes. Wel alles in itn-formaat (TT), maar dat kun je converteren. Bij interesse mail ik ze je.

groeten,
Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Heen en weer naar het Sauerland

Ongelezen bericht door blackers »

Kees schreef:Wie kan mij helpen met een mooie maar "korte" GPS route (Garmin) (liefst vanuit midden of zuid-Nederland) naar het Sauerland omgeving Winterberg.
Ik ga over 14 dagen met mijn dochter een lang weekend naar dit gebied.
Aangezien we beiden door omstandigheden dit jaar nog weinig hebben gereden willen we dat de heen en terug route niet te lang is.
De meeste sites waarin routes worden aangeboden zijn bij mij (geloof ik) wel bekend.
Bij voorbaat dank.

Kees
Aanvulling. Kijk nog wel even op de verkeersdrukte kalender van de ANWB. Met name op de vrijdagen in de maand juli is het erg druk op de snelwegen naar het zuiden.

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Heen en weer naar het Sauerland

Ongelezen bericht door Dingeman »

Marcel 1200rt schreef:Hoi Kees,

Ik heb heenreis naar Winterberg vanuit Heerlen. Eerste stuk Autobahn en vanaf Reichshof (nog vóór Olpe) een mooie weg binnendoor. Bij Reichshof weet ik ook een leuk lunchrestaurantje met grote Bockwurst mit Pommes dazu. _005

Ook Rondom Winterberg heb ik een aantal routes. Wel alles in itn-formaat (TT), maar dat kun je converteren. Bij interesse mail ik ze je.

groeten,
Marcel
@Marcel,
Ik heb je een mailtje gezonden.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Heen en weer naar het Sauerland

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Kees, Eric en Dingeman: de routes zijn per mail aan jullie verstuurd. Veel plezier ermee. :D
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”