Sauerland ( Wegafsluitingen motor)

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Sauerland ( Wegafsluitingen motor)

Ongelezen bericht door Dingeman »

Afgelopen week een weekje motorvakantie Sauerland gedaan. Het lijkt wel of er steeds meer algehele wegafsluitingen voor alleen motoren er bij komen. En je moet nog echt opletten ook, want je verwacht het niet. Fietsers, bromfietsers, auto,s vervolgen gewoon hun weg en jij als motorrijder wordt geconfronteerd met een geslotenverklaring voor motorfietsen met een onderbond: "Van 18:00 tot 22:00 uur" en op "Zaterdag, zondag en feestdagen".

En BaseCamp kent deze geslotenverklaringen niet. Wordt je op je route met zo een geslotenverklaring geconfronteerd, dan mag je hetzelf verder uitzoeken. Goed dat ik een goede kaart bij had. In een geval heb ik 23 km moeten omrijden om weer op de route te komen.

En negeer de geslotenverklaring niet, want de plaatselijke dienders staan een eindje verder jou op te wachten.

Het moet daar in het Sauerland echt niet gekker gaan worden.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Sauerland ( Wegafsluitingen motor)

Ongelezen bericht door Jekihero »

Is jammer maar begrijpelijk.
Ook in de Eifel is dit steeds vaker het geval.
En ja m.i. doet motorrijdend Nederland dit voor een groot deel zelf.
"Sportieve" uitlaten worden steeds vaker in juist deze gebieden uitgetest en de lokale bevolking heeft er schoon genoeg van.
Onze standaard fluisterpijpen zijn de boosdoener zeker niet.

Ronald
doov650

Re: Sauerland ( Wegafsluitingen motor)

Ongelezen bericht door doov650 »

Gewoon negeren die borden. Je weet dan ook meteen zeker dat er een leuk stukkie weg aan zit te komen.
Bussgeld is tol.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Sauerland ( Wegafsluitingen motor)

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ik denk dat motorgeluiden het minste probleem zijn.
Het zijn juist de mensen die denken dat de openbare weg een circuit is die men wil weren.
Ieder jaar zijn er weer controles (in de Eifel) door Duitse en Nederlandse agenten op de motor waarbij iedereen meegenomen wordt naar een parkeerplaats en daar een verbale uitleg (en een folder mee krijgt) krijgt dat het nu tot echt afgelopen moet zijn met dat jakkeren.
Maar het is er vaak zo druk dat men niet anders kan dan wegen afsluiten. Zie mijn avatar...
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”