lekkende veerpoot

Alles over vering, dempers, wegligging enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
sidney
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jun 2015, 15:34
Type: R1200RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Assen

lekkende veerpoot

Ongelezen bericht door sidney »

Vanmorgen na een druk TT weekend nog maar even een stukje gereden, halverwege viel het me op dat er vloeistof bovenop het rubber van mijn rechter veerpoot zat. De linker is gewoon schoon.
Dit bleek olie te zijn.
wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn, en zou het onder garantie gerepareerd worden?

ook hangt er een losse steker naast de veerpoot. iemand enig idee waar deze van is? alles werkt gewoon naar behoren...
20150628_120320[1].jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
''De gixxer'' 1996 Suzuki GSX-R 750 SRAD -verkocht-
2005 BMW R1200RT
Inspector Gadget

Re: lekkende veerpoot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je hebt de motor recentelijk aangeschaft bij MotoPort in Assen, me dunkt dat je zeker aanspraak kunt maken op hun garantie.
Ik zou zeggen neem contact met hen op, vriendelijk doch wel zakelijk & vastberaden, en vraag om een oplossing.
Het probleem is niet belangrijk, de oplossing daarentegen wel.
Dit soort situaties kunnen voor komen en zijn niet altijd te voorkomen.

Wat betreft de stekker, normaal gesproken hoort er geen stekkers "zo maar" los te hangen.
Er zijn wel een aantal stekkers in de draadboom van de 1200RT voor optionele accessoires, maar die zitten meestal dan wel professioneel opgeknoopt aan het chassis & tupperware.
Tip: Als je vragen stelt over waar een stekker voor dient, is het handig om ook de kleuren van de draden te vermelden. :idea:
Dan kan ik het proberen op te zoeken in het Haynes boek. ;)

Ik zie, zo te zien, de kleuren "Rode draad met wit", "Bruine draad" en iets wat lijkt "Blauwe draad"
En die laatste zal waarschijnlijk "blauwe draad met bruin" zijn, en dan vermoed ik dat het de, volgens het Haynes boek (pagina 7-48, rechts-bovenaan) de "optional extras socket" is.
Het kán zijn dat er iets van optioneel extra op jou 1200RT gezeten heeft en dat weer is uitgebouwd. Het kan ook zijn dat die stekker bij een eerder onderhoud of reparatie niet goed is vastgezet c.q weggewerkt.

Ikzelf zou dan via de "bekende" VIN-decoder (http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html) nazien welke opties fabrieks-af op jou 1200RT gemonteerd zaten en vergelijken wat er nu op jou motor zit.
Denk hierbij aan mogelijk de cruise-control, maar dat is een ongefundeerde gok van mijn kant.
Gebruikersavatar
sidney
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jun 2015, 15:34
Type: R1200RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Assen

Re: lekkende veerpoot

Ongelezen bericht door sidney »

Na het maken van de foto heb ik alles natuurlijk schoongemaakt, maar het komt vast weer terug.
Ik zal dinsdag even contact opnemen met motoport.

De draden van de stekker zijn bruin, groen-blauw en rood-wit.
Cruise control zit er op en werkt gewoon. Op de radio na is zitten alle opties er volgens mij op. Dus ik kan niets bedenken waar de stekker van kan zijn.

Zometeen mijn haynes er maar eens bij openslaan :D
''De gixxer'' 1996 Suzuki GSX-R 750 SRAD -verkocht-
2005 BMW R1200RT
Gesloten

Terug naar “Over: Vering en dempers / ESA”