Het ging mis

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Opahak

Het ging mis

Ongelezen bericht door Opahak »

Wat was woensdag een K.Tdag. Ik moets om 16.45 bij een afspraak zijn en reed om 16.35 op de laan.
Ik sta stil voor een krusing met een fietspad waar ik voorrang moetverlenen. Ik kijk naar kinks (niks), ik kijk naar re3chts (vrouwtje fietst langs en wacht), ik kijk weer naar links en niks dus ik laatmijn koppeling opkomen rijd 20 centimeter en hoor eenklap met gerinkel en zie in een flits iemand voorbij komen. Mijn fiets wordt naar links geduwd en ik hou hem niet meer. Ik moet hem (haar) neerleggen en val met mijn voorhoofd op de grond en breek mijn val met mijn linkerknie en rechterhand.

Ik krabbel op en loop naar de tegenpartij, deze ligt lijkbleek en doodstil op de grond en ik schrik me wezenloos. Probeer hem zachtjes te ontwaken en na een 20 seconden reageerd hij door wilde bewegingen te maken en om te rollen. Samen met omstanders hebben we hem neergelegd en laten liggen en inmiddels is de politie en ambulance gewaarschuwd.

Komt er een meneer aan die zegt, "ik heb ehbo en we gaan nu het slachtoffer verplaatsen", ik zeg "hij blijft liggen en jij gaat weg".
Heb hem niet meer gezien _001 .

Afijn bestuurder van de scooter (want dat was het) afgevoerd op de plank in een anbulance. Ik moet een verkaring afleggen en wordt ineens als "verdachte van het teobrengen van zwaar lichamelijk letsel" benaderd? Dat maakte toch wel een diepe indruk. Ik ben tot 19.30 uur met de verkeersdienst bezig geweest en was ijskoud bevroren toen ik thuis kwam.

Gelukkig heb ik zelf alleen een pijlijke knie en pols en spierpijn. Mijn brommert heeft een rechterstepje afgebroken en een kleine plek waarop de koffer het asfalt heeft geraakt. Aan de kant van de aanrijding heb ik niets!?

Zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje!
bolderbast

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door bolderbast »

Da's natuurlijk enorm schrikken!
Gelukkig is het met jou (en je fiets) redelijk goed afgelopen.
Enig idee hoe het met de scooterbestuurder is?

En een compliment voor de manier waarop je die EHBO-kneus hebt weggestuurd. Wat een dwaas.
Erikh

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door Erikh »

Da's idd schrikken zeg.
Als ik je verhaal zo lees moet die scooter ook wel hard hebben gereden, en niet echt anticiperend bezig geweest om zomaar te zeggen.
Had de bestuurder van de scooter een helm op of was het een snorscooter?
Ben benieuwd hoe het afloopt met die "aanklacht" tegen jou, sterkte gewenst!
Opahak

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door Opahak »

bolderbast schreef:Da's natuurlijk enorm schrikken!
Gelukkig is het met jou (en je fiets) redelijk goed afgelopen.
Enig idee hoe het met de scooterbestuurder is?

En een compliment voor de manier waarop je die EHBO-kneus hebt weggestuurd. Wat een dwaas.
De scooterbestuurder (een man van rond de 50) reed op een snorscooter maar had voor de kou een bromfietshelm op. Toch constateerde het ziekenhuis een hersenschudding dus het vermoeden rijst dat hij niet zachtje heeft gereden. Ineens lag er ook een banketstaaf op het fietspad welke hij bij zich droeg dus er zijn nog andere vermoedens dat hij zich meer daarmee bezig hield in plaats van een scooter besturen!

De politie gaf ook aan om met zulke ehbo korte metten te maken.

Morgenmiddag ga ik mijn "dame" grondig reinigen en daarna met S100 inspuiten en verder winterklaar maken. Tevens het nieuwe
stepje monteren en de stuurverhogers. De extenda fenda en de stuursetbacks komen er nog aan en dan gaan we weer tuffen!

Big RT Smile
Gebruikersavatar
jveeke
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:37
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door jveeke »

Kan me voorstellen dat je een K-dag hebt gehad.
Ik hoop dat de afhandeling vlot en soepel verloopt.

Motor poetsen en wachten op betere rij-omstandigheden..

[groet]
Ton1959

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk schrikt in zo'n situatie. Het is inderdaad zo gebeurd en een vervelend ongeluk voor jou en de scooterrijder. Het kan iedereen overkomen maar hopelijk loopt het allemaal nog goed af. Misschien heb je morgen nog wel meer last van je val.

In ieder geval sterkte
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Nou, dan moet die scooter wel onbehoorlijk hard hebben gereden! Wel een k... ervaring, sterkte met de afhandeling! Ik hoop dat het voor jou geen nare nasleep gaat hebben.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4367
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Paul,
erg vervelend, of je nu 'goed' of 'fout' zit, hier zit je nooit op de wachten. Je bent verzekeringsman en je zult ongetwijfeld je rechtsbijstand hebben ingeschakeld omdat de tegenpartij al dan niet ernstig gewond is geraakt. Je ben zomaar verdachte.

Veel sterkte gewenst.

Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Opahak

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door Opahak »

Jos WRSM schreef:Paul,
erg vervelend, of je nu 'goed' of 'fout' zit, hier zit je nooit op de wachten. Je bent verzekeringsman en je zult ongetwijfeld je rechtsbijstand hebben ingeschakeld omdat de tegenpartij al dan niet ernstig gewond is geraakt. Je ben zomaar verdachte.

Veel sterkte gewenst.

Jos

Ja vervelend, ik schrok inderdaad toen ik mijn verklaring teruglas. Verdachte van toebrengen van zwaar lichamelijk letsel _001.
Ik voelde met even een crimineel en heb er toch wat naar over gedroomd. Gelukkig heeft de bestuurder niets dan een hersenschudding overgehouden. Dat was wel een opluchting toe ik dat hoorde.

Inmiddels is het stepje vervangen en heb ik duidelijke foto's van mijn schade kunnen nemen. Inderdaad volgt er een verhaalsactie op de verzekeraar van de scooter want ik vind terugkijkend dat er ook blaam bij hem ligt. Het feit blijft dat ik voorrang had moeten verlenen! Hoe je dat doet aan iemand die je niet ziet is mij nog niet helemaal duidelijk maar goed, ik zal het als een les beschouwen en nog voorzichtiger zijn.
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door Marianne »

Sterkte met de afhandeling en ik hoop dat de tegenpartij ook "schuldig" bevonden wordt, want dat is vaak toch wel erg moeilijk.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Opahak

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door Opahak »

Marianne schreef:Sterkte met de afhandeling en ik hoop dat de tegenpartij ook "schuldig" bevonden wordt, want dat is vaak toch wel erg moeilijk.

Ja dat is zo. Toch ben ik een jaar of 2 schadebehandelaar geweest dus ik weet het een en ander :D Ik volg de zaak op de voet en hoop dat er een schulddeling uit komt. Dan kan ik een deel van mijn schade nog verhalen. In ieder geval hartelijk bedanlt voor alle harten onder riem. Dat doet een mens goed!
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4367
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Afbeelding

Wordt morgen namens het RT-forum bij je bezorgd . . . .

Veel sterkte ook met de afwikkeling

Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Opahak

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door Opahak »

En zo ziet de "struik" er in het echt uit. Geweldig bedankt iedereen voor de steun _004
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Mooie "struik"Opahak en hij is je van harte gegund.
Ik hoop dat alles goed voor elkaar komt en wens je veel sterkte.

p.s. ben trots om lid van het RT forum te zijn waar dit allemaal geregeld word. _004
[groet]
HenkvanR -1200-
Opahak

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door Opahak »

HenkvanR schreef:Mooie "struik"Opahak en hij is je van harte gegund.
Ik hoop dat alles goed voor elkaar komt en wens je veel sterkte.

p.s. ben trots om lid van het RT forum te zijn waar dit allemaal geregeld word. _004
Kijk dat willen we hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook een heel goed gevoel gaf. het is goed te weten dat je niet alleen staat met de motorfiets _004
Stoffel

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door Stoffel »

Ik heb altijd geleerd dat overtredingen apart wordt behandeld. Ik bedoel daar mee dat er gekeken wordt naar beide partijen en hun overtredingen. Zo had een vriend van mij geen voorraang gegeven aan een auto die veel te hard reed (kwam over een heuvel) en waarvan de bestuurder dronken was. Hij kreeg een boete voor geen voorrang geven, de andere partij voor dronken achter het stuur.

Uiteindelijk had er voorrang gegeven worden, hoe hard / roekeloos de andere scooter ook rijdt. Hopelijk kunnen er wel verzachtende omstandigheden worden bewezen?

Ik probeer dit soort opschrikmomenten mee te nemen in mijn eigen rijden. Ook al doe je zo je best het gaat vaak maar om 1 seconden/ 1 verkeerde inschatting.

Gegroet,
Stoffel
hv121456

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door hv121456 »

Paul,

Errug vervelend natuurlijk. Ik hoop voor je dat het vlot en voor jou zo positief mogelijk afloopt.

Natuurlijk leer je hiervan als weggebruiker. Maar hoeveel fouten van andere weggebruikers moet ja als motorrijder compenseren. Je komt bijna niet meer toe aan lekker en zorgeloos toeren. Je bent bijna overgeconcentreerd bezig met het in de gaten houden van het overige verkeer.

Daarbij komt dat je in dit land en de huidige wetgeving maar beter niet een slachtoffer moet zijn. Als slachtoffer heb je minder rechten dan de tegenpartij.

Gr.
Henk
Opahak schreef:
Jos WRSM schreef:Paul,
erg vervelend, of je nu 'goed' of 'fout' zit, hier zit je nooit op de wachten. Je bent verzekeringsman en je zult ongetwijfeld je rechtsbijstand hebben ingeschakeld omdat de tegenpartij al dan niet ernstig gewond is geraakt. Je ben zomaar verdachte.

Veel sterkte gewenst.

Jos

Ja vervelend, ik schrok inderdaad toen ik mijn verklaring teruglas. Verdachte van toebrengen van zwaar lichamelijk letsel _001.
Ik voelde met even een crimineel en heb er toch wat naar over gedroomd. Gelukkig heeft de bestuurder niets dan een hersenschudding overgehouden. Dat was wel een opluchting toe ik dat hoorde.

Inmiddels is het stepje vervangen en heb ik duidelijke foto's van mijn schade kunnen nemen. Inderdaad volgt er een verhaalsactie op de verzekeraar van de scooter want ik vind terugkijkend dat er ook blaam bij hem ligt. Het feit blijft dat ik voorrang had moeten verlenen! Hoe je dat doet aan iemand die je niet ziet is mij nog niet helemaal duidelijk maar goed, ik zal het als een les beschouwen en nog voorzichtiger zijn.
Opahak

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door Opahak »

Stoffel schreef:Ik heb altijd geleerd dat overtredingen apart wordt behandeld. Ik bedoel daar mee dat er gekeken wordt naar beide partijen en hun overtredingen. Zo had een vriend van mij geen voorraang gegeven aan een auto die veel te hard reed (kwam over een heuvel) en waarvan de bestuurder dronken was. Hij kreeg een boete voor geen voorrang geven, de andere partij voor dronken achter het stuur.

Uiteindelijk had er voorrang gegeven worden, hoe hard / roekeloos de andere scooter ook rijdt. Hopelijk kunnen er wel verzachtende omstandigheden worden bewezen?

Ik probeer dit soort opschrikmomenten mee te nemen in mijn eigen rijden. Ook al doe je zo je best het gaat vaak maar om 1 seconden/ 1 verkeerde inschatting.

Gegroet,
Stoffel

Hoi Stoffel, ja dat klopt. Alleen als je het ziet staan op papier dan heb je toch een ander gevoel :$ Vooral omdat ik de situatie goed ken en weet dat ik daar altijd voorzichtig ben.

Maar goed, het bemertje snort weer en alles zal tot een goed einde komen.

groet
Paul
Gebruikersavatar
kapitein_iglo9
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2010, 23:12
Type: R1100RT
Bijz: Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leiderdorp
Locatie: Leiderdorp

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door kapitein_iglo9 »

Hi Paul,

Lees nu pas je "avontuur" en hoop dat inmiddels alles correct (lees: in jouw voordeel en zonder blijvend letsel voor de scooter-bestuurder) is afgehandeld.

Mijn ongeluk 8 jaartjes terug was gelijkwaardig. Een "stuurloze" voetganger (met licht geestelijke beperking) die ervoor gezorgd heeft dat ik zowel afscheid moest nemen van mijn motor als van hobby's zoals hockey, schaatsen en skiën.

Wellicht treffen we elkaar onderweg of anders tijdens het treffen in April!

Ruud
Opahak

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door Opahak »

kapitein_iglo9 schreef:Hi Paul,

Lees nu pas je "avontuur" en hoop dat inmiddels alles correct (lees: in jouw voordeel en zonder blijvend letsel voor de scooter-bestuurder) is afgehandeld.

Mijn ongeluk 8 jaartjes terug was gelijkwaardig. Een "stuurloze" voetganger (met licht geestelijke beperking) die ervoor gezorgd heeft dat ik zowel afscheid moest nemen van mijn motor als van hobby's zoals hockey, schaatsen en skiën.

Wellicht treffen we elkaar onderweg of anders tijdens het treffen in April!

Ruud
Hoi Ruud,

Tja, ik heb nog een wat pijnlijke pols en de motor heeft nog schrammen. Dat gaat bij de lente poets beurt nader bekeken worden. Inmiddels ben ik er wel overheen. De bestuurder heeft gelukkig ook geen lichamelijke gevolgen ervan overgehouden. Wel zit ik te wachten dat hij een claim indiend, ik zal dan een tegenclaim indienen en dan gaat het "spel" beginnen.

Yep, ik heb me gister ingeschreven voor het treffen dus wat mij betreft prima. Heb met brommertje ook al een date om samen te tuffen dus hoe meer zielen hoe meer vreigd toch?

Groetjes
Paul
Brommertje114

Re: Het ging mis

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Opahak schreef:Yep, ik heb me gister ingeschreven voor het treffen dus wat mij betreft prima. Heb met brommertje ook al een date om samen te tuffen dus hoe meer zielen hoe meer vreigd toch?

Groetjes
Paul
Inderdaad... ennuhh... de Senseo _005 bij Paul doet 't goed! :)
Tot in april!

Maar volgens mij horen de laatste berichten in een ander draadje thuis... :oops:

[groet]
Eric
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”