Wat een dag...
Wat een dag...
Gisteren ging ik op bezoek bij mijn ouders en reed dus gemoedelijk over de A2 zuidwaarts. Beperking in snelheid tot 100 km/uur en lekker achter een VW Passat aan kachelend zag ik plots drie, vier auto's voor me de remlichten oplichten. Dat werd heel snel overgenomen door de rest, dus ook ik: spiegelen, ankers, spiegelen, vluchtweg zoeken. De passat begon op dat moment behoorlijk te slingeren zodat mijn vluchtweg verdween (rechts naast me ging nog een auto in de ankers).
Een goed aantal meters verder bleek waarom de Volkswagen slingerde: hij ontweek het voorwiel en voorste helft van een fietsframe. De andere helft lag met achterwiel onder de achterwielen van een klein vrachtwagentje op de rechter rijstrook. Zo'n 80 meter daarvoor stapte een man beteuterd uit een auto (op de vluchtstrook) met twinny load met daarop slechts 1 fiets...
Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als ik daar een aantal seconden eerder was geweest! Dank aan mijn beschermengel . Dus ben je blij, rijdt tevreden verder, steekt nog de duim op naar de chauffeur van de Passat, maar die zat intussen te bellen (en dat was niet handsfree) _003 .
Bij mijn ouders aangekomen, nog wat dingen gedaan, even weggeweest en bij terugkomst de motor aan de overkant van de straat zetten. Opbokken en.... KLETS!
Dus: oprapen. Oh nee, eerst foto's maken voor als er echt veel schade is en er een verzekering aan te pas dient te komen. Wat is er eigenlijk gebeurd? Oh, de middenbok afgebroken. Mijn koffer! Eerst maar eens de helm opruimen en zo...
Ik ben dus maar even naar binnen gelopen bij mijn ouders, de helm afgezet, jas uitgedaan en weer terug naar buiten gelopen met mijn telefoon om de foto's te maken. Daarna de telefoon weer binnen gelegd en ben de motor rechtop gaan zetten. Motor in de eerste versnelling, kont tegen de buddy, linkerhand aan het stuur, rechterhand aan het bagagerek en naar achteren lopen. K.T, mijn hand glijdt weg, KRAK... Buddy (achterdeel) terugleggen en opnieuw proberen. Nu staat 'ie wel recht. Even over de motor hangen, zijstandaard uit, omlopen en de motor op de standaard zetten.
Dat er iets uit de motor liep had ik al gezien, dus even voelen en ruiken. Het lijkt benzine, maar is wel viesbruin en olie-achtig. Voor de zekerheid even bellen en navragen of dit iets is wat uit het carter is kunnen komen. De motor even laten staan en nog eens kijken of er meer uitgelopen is, anders is het benzine met vervuiling van de straat. Ik kan in ieder geval met een gerust hart naar huis rijden.
Dus dat doen we dan ook maar.
M'ne vriend komt vanochtend al met een vervangend spiegelhuis aanzetten (zilvergrijs). Maar ik ga zo nog even wat andere spullekes halen en dan kalefateren we het wel weer op. Als de koffer echt vreselijk beschadigd is dan moet 'ie maar in kleur gespoten worden, dat busje verf bestel ik zometeen toch voor mijn spiegelhuis... En ik maak wel een afspraak met Peter om mijn kleppen te laten stellen, dat is nooit verkeerd . Kunnen we meteen even zien of alles nog in orde is...
De verzekering hoeft er waarschijnlijk niet aan te pas te komen. Ik denk dat mijn no-claim korting duurder is...
Dat stoeprandje had voor heel wat meer schade kunnen zorgen:
De boosdoener:
Een goed aantal meters verder bleek waarom de Volkswagen slingerde: hij ontweek het voorwiel en voorste helft van een fietsframe. De andere helft lag met achterwiel onder de achterwielen van een klein vrachtwagentje op de rechter rijstrook. Zo'n 80 meter daarvoor stapte een man beteuterd uit een auto (op de vluchtstrook) met twinny load met daarop slechts 1 fiets...
Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als ik daar een aantal seconden eerder was geweest! Dank aan mijn beschermengel . Dus ben je blij, rijdt tevreden verder, steekt nog de duim op naar de chauffeur van de Passat, maar die zat intussen te bellen (en dat was niet handsfree) _003 .
Bij mijn ouders aangekomen, nog wat dingen gedaan, even weggeweest en bij terugkomst de motor aan de overkant van de straat zetten. Opbokken en.... KLETS!
Dus: oprapen. Oh nee, eerst foto's maken voor als er echt veel schade is en er een verzekering aan te pas dient te komen. Wat is er eigenlijk gebeurd? Oh, de middenbok afgebroken. Mijn koffer! Eerst maar eens de helm opruimen en zo...
Ik ben dus maar even naar binnen gelopen bij mijn ouders, de helm afgezet, jas uitgedaan en weer terug naar buiten gelopen met mijn telefoon om de foto's te maken. Daarna de telefoon weer binnen gelegd en ben de motor rechtop gaan zetten. Motor in de eerste versnelling, kont tegen de buddy, linkerhand aan het stuur, rechterhand aan het bagagerek en naar achteren lopen. K.T, mijn hand glijdt weg, KRAK... Buddy (achterdeel) terugleggen en opnieuw proberen. Nu staat 'ie wel recht. Even over de motor hangen, zijstandaard uit, omlopen en de motor op de standaard zetten.
Dat er iets uit de motor liep had ik al gezien, dus even voelen en ruiken. Het lijkt benzine, maar is wel viesbruin en olie-achtig. Voor de zekerheid even bellen en navragen of dit iets is wat uit het carter is kunnen komen. De motor even laten staan en nog eens kijken of er meer uitgelopen is, anders is het benzine met vervuiling van de straat. Ik kan in ieder geval met een gerust hart naar huis rijden.
Dus dat doen we dan ook maar.
M'ne vriend komt vanochtend al met een vervangend spiegelhuis aanzetten (zilvergrijs). Maar ik ga zo nog even wat andere spullekes halen en dan kalefateren we het wel weer op. Als de koffer echt vreselijk beschadigd is dan moet 'ie maar in kleur gespoten worden, dat busje verf bestel ik zometeen toch voor mijn spiegelhuis... En ik maak wel een afspraak met Peter om mijn kleppen te laten stellen, dat is nooit verkeerd . Kunnen we meteen even zien of alles nog in orde is...
De verzekering hoeft er waarschijnlijk niet aan te pas te komen. Ik denk dat mijn no-claim korting duurder is...
Dat stoeprandje had voor heel wat meer schade kunnen zorgen:
De boosdoener:
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: Wat een dag...
Een geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.
Mazzel dat je zijkoffers erop zaten anders had je veel meer schade.
Dat zo een standaard het gewoon begeeft. Heb het nog nooit eerder gezien.
Straks is ie weer mooi en kan je zeggen "ik heb altijd de foto's nog"
Mazzel dat je zijkoffers erop zaten anders had je veel meer schade.
Dat zo een standaard het gewoon begeeft. Heb het nog nooit eerder gezien.
Straks is ie weer mooi en kan je zeggen "ik heb altijd de foto's nog"
Re: Wat een dag...
Gezien het eerste deel van de dag en de 'opgelopen schade' prijs ik mij gelukkig. Ik zie dit maar als een ongemak... En een goed excuus om eventueel de koffers te spuiten . Ik moet nog even kijken of ik dat wil.
Het komt overigens vaker voor dat de trapsteun afbreekt. Alleen hoor je dat dus pas nadat je dit is overkomen .
Het komt overigens vaker voor dat de trapsteun afbreekt. Alleen hoor je dat dus pas nadat je dit is overkomen .
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Wat een dag...
Ik heb het ook gehad, maar gelukkig zonder omvallen.Dave schreef:Het komt overigens vaker voor dat de trapsteun afbreekt.
Wat een dag zeg!! Gelukkig geen persoonlijke ongelukken.
Hans
Re: Wat een dag...
Dat noemen ze nou "een dag met een gaatje"
Wees blij dat het eerste deel goed afgelopen is, anders had je misschien wel meer dan wat krasjes en een gebroken middenbok.
Succes met het herstel van de schade.
Wees blij dat het eerste deel goed afgelopen is, anders had je misschien wel meer dan wat krasjes en een gebroken middenbok.
Succes met het herstel van de schade.
- Walter
- Forumsponsor
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Re: Wat een dag...
Hee Dave,
Vervelend zeg!
Ik hoop dat de schade meevalt en dat ie er eerdaags weer netjes bij staat.
Je moet er ook maar de voordelen van inzien..... je zal hem toch moeten wassen voordat je gaat spuiten
Ik ken het probleem met het afbreken van de trappen van de middenbok.
Is mij ook een paar jaar geleden overkomen.
Gelukkig kon ik de motor nog beheerst neerleggen.....
Sterkte mate!
Vervelend zeg!
Ik hoop dat de schade meevalt en dat ie er eerdaags weer netjes bij staat.
Je moet er ook maar de voordelen van inzien..... je zal hem toch moeten wassen voordat je gaat spuiten
Ik ken het probleem met het afbreken van de trappen van de middenbok.
Is mij ook een paar jaar geleden overkomen.
Gelukkig kon ik de motor nog beheerst neerleggen.....
Sterkte mate!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Medebeheerder BMW RT Forum
- Wildripper
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Locatie: Hoorn
Re: Wat een dag...
Tjee Dave, dat is echt balen!!
Gelukkig heeft de koffer veel schade voorkomen, althans dat denk ik.
Inplaats van spuiten zou je ook kunnen denken aan een ander kofferdeksel, dan ben je niet zoveel kwijt.
En het spiegelhuis is waarschijnlijk wel in jouw kleur te verkrijgen bij 2dehands BMWparts.
Succes met de reparatie.
groet,
Han
Gelukkig heeft de koffer veel schade voorkomen, althans dat denk ik.
Inplaats van spuiten zou je ook kunnen denken aan een ander kofferdeksel, dan ben je niet zoveel kwijt.
En het spiegelhuis is waarschijnlijk wel in jouw kleur te verkrijgen bij 2dehands BMWparts.
Succes met de reparatie.
groet,
Han
- Berrybeer
- 2023
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Re: Wat een dag...
Da's flink... _002 _002 Dave...
Dat je 'm nog gewoon kon laten liggen om foto's te maken..de schade had eerder die dag echter véél groter kunnen zijn..
Ik zal bij de mijne bij de volgende poetsbeurt in ieder geval nóg wat meer aandacht aan de onderkant besteden...
Dat je 'm nog gewoon kon laten liggen om foto's te maken..de schade had eerder die dag echter véél groter kunnen zijn..
Ik zal bij de mijne bij de volgende poetsbeurt in ieder geval nóg wat meer aandacht aan de onderkant besteden...
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Wat een dag...
Kan een mooi item worden voor de volgende TechDag: Bij de niet-piep-jonge exemplaren de standaard inspecteren op corrosie: al vissen we er maar eentje uit!
Sterkte Dave ( misschien als die magneet er gezeten had waren de delen niet gebroken _002 )
Sterkte Dave ( misschien als die magneet er gezeten had waren de delen niet gebroken _002 )
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Wat een dag...
Dat is balen Dave
Dus eerst de schrik van het eerste voorval en daarna nog de schade aan je motor. Hopelijk valt de totale schade mee. Dan zal overigens de standaard ook wel vervangen moeten worden. Ik denk dat die ook behoorlijk rot geweest moet zijn. Ik wil de mijne ook nog laten poedercoaten omdat de standaard bij mij ook flink aan het roesten is aan de voorzijde. Succes met het herstel van de motor.
Ton
Dus eerst de schrik van het eerste voorval en daarna nog de schade aan je motor. Hopelijk valt de totale schade mee. Dan zal overigens de standaard ook wel vervangen moeten worden. Ik denk dat die ook behoorlijk rot geweest moet zijn. Ik wil de mijne ook nog laten poedercoaten omdat de standaard bij mij ook flink aan het roesten is aan de voorzijde. Succes met het herstel van de motor.
Ton
Re: Wat een dag...
Allen bedankt voor de fijne reacties Toch fijn te weten dat er mensen met je meeleven...
Wat betreft de schades: het is allemaal vervangbaar. Ik ben heel gebleven (en bij dat fietsgebeuren is ook iedereen met de schrik vrijgekomen wat ik zo snel kon zien). Dus valt het allemaal heel erg mee.
Bovendien heb ik inderdaad besloten nu mijn koffers te gaan spuiten, dus dat is weer een klusje om naar uit te kijken. En ik broed nog op een mogelijkheid om daar iets aparts mee te doen. Dus: er doen zich allerlei kansen voor!
Groet uit een zonnig zuiden!
Dave
Wat betreft de schades: het is allemaal vervangbaar. Ik ben heel gebleven (en bij dat fietsgebeuren is ook iedereen met de schrik vrijgekomen wat ik zo snel kon zien). Dus valt het allemaal heel erg mee.
Bovendien heb ik inderdaad besloten nu mijn koffers te gaan spuiten, dus dat is weer een klusje om naar uit te kijken. En ik broed nog op een mogelijkheid om daar iets aparts mee te doen. Dus: er doen zich allerlei kansen voor!
Groet uit een zonnig zuiden!
Dave
- JOS WRSM
- Forumoprichter en -beheerder
- Berichten: 4370
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: momenteel motorloos
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Wat een dag...
Hoi Dave . . . . chips . . . lees het nu pas . . . . Eerst die schrik en later die pech, 't was me het dagje wel voor je. Gelukkig maar dat de schade meevalt en dat je met de schrik bent vrijgekomen bij het eerste incident . . . Wellicht komt je fiets er weer mooi uit te zien met in kleur gespoten zijkoffers . . . .
Succes met je project . . . .
Jos
Succes met je project . . . .
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- mhovens
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
- Contacteer:
Re: Wat een dag...
Dave,
Ik had maandag zowat het zelfde bij m'n 1100, alleen was ik de dame op de bok aan het trekken toen het deel waar je je voet op zet spontaan afbrak. Gelukkig had ik hem goed vast. Misschien toch ff posten dat men de standaard goed moet nakijken van 1100 & 1150 van zeg 1996 tot 2002
Groetjes,
Marcel
Ik had maandag zowat het zelfde bij m'n 1100, alleen was ik de dame op de bok aan het trekken toen het deel waar je je voet op zet spontaan afbrak. Gelukkig had ik hem goed vast. Misschien toch ff posten dat men de standaard goed moet nakijken van 1100 & 1150 van zeg 1996 tot 2002
Groetjes,
Marcel
Re: Wat een dag...
Hoi Dave
Pijnlijke foto om te zien ik dacht ohh ..... _003 zal je maar gebeuren.
Ga meteen ook mijn middenbok controleren .
Succes met het spuiten van de koffers ben zelf ook van plan dit te doen .
is een mooie upgrade voor je RT
Danny
Pijnlijke foto om te zien ik dacht ohh ..... _003 zal je maar gebeuren.
Ga meteen ook mijn middenbok controleren .
Succes met het spuiten van de koffers ben zelf ook van plan dit te doen .
is een mooie upgrade voor je RT
Danny
Re: Wat een dag...
Op zo'n dag hoef je geen staatslot te kopen. Ook daar had je niks op gewonnen. Je hebt zo van die dagen.......................zucht
Luc
Luc