Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Robin0341
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Als ik hem vandaag in de spits verloren was, had er wellicht iemand anders een hoop schade opgelopen...pffff :shock:

Vanmorgen vroeg op weg naar mijn werk had er achter mij al een automobilist naar me geseind. Ik dacht dat hij dat deed omdat ik hem rechts inhaalde (hij reed héééél lang links! Anders zou ik dat natuurlijk nooit doen :oops: ).

Vanavond op de terugweg seinde er een vrachtwagen die achter mij reed naar me. Dat doen die vrachtwagens wel vaker naar elkaar toch? Dus weer geen acht op geslagen.

Thuis gekomen rol ik de RT de garage in: :shock: :shock: :O :O

https://picasaweb.google.com/1123389271 ... directlink

Gewoon afgebroken uit de achterkant zoals je kunt zien. Snap er helemaal niets van. Zou die unit misschien al een beetje los gezeten hebben, waardoor het plastic al langere tijd werd blootgesteld aan te grote trillingen???

Iemand dit al eens eerder gezien. Lijkt me niet zo gemakkelijk meer te repareren.

Heeft er iemand een tweedehandsje liggen voor me?

Alvast dank,'
Robin.
Erikh

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door Erikh »

Heb je dat dan niet gemerkt tijdens het op- en afstappen vanmorgen en vanavond?
Ik 'scan' de motor altijd ff alvorens ik wegrij, voor de check en gewoon voor m'n eigen gemoedsrust. Met de auto doe ik dat ook, zeker omdat ik al een paar keer een flinke deuk in de auto had veroorzaakt door iemand die naast mij stond.
Inspector Gadget

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Geef het maar toe, je probeerde bekeuringen te voorkomen door je kentekenplaat gedeeltelijk af te dekken. ;) (geintje!)

Wow, dat zal wel even schrikken geweest zijn.
En verbazingwekkend!

Het achterlicht zit op twee messing draadeinden vast, er is dus niet zo heel veel kracht nodig om het af te breken omdat deze draadeinden weer in het plastic gegoten zitten.
Toch is het normaal gesproken wel heel erg stevig en breekt niet zo maar af.
Het enige wat ik zo kan bedenken is flinke koude, dat maakt plastic bros.
Eventueel (voorzichtig, scherp!) met je vingers voelen of het plastic nog ietwat buigzaam is.
Moedwil lijkt mij wat lastig, aangezien je bagagerekje er bovenuit steekt, het is niet super-gemakkelijk om er aan te zitten, denk ik. _001

Wel is het zo dat deze messing draadeinden met plastic moeren vast zitten, als deze niet vast genoeg gezet worden, kan het gaan trillen.
En is het m.i. niet ondenkbaar dat het door veelvuldig trillen uiteindelijk afbreekt.
Ik heb wel een 2ehandsje achterlicht liggen, aangezien het geplande project nimmer meer zal gaan plaatsvinden.

Laat maar weten.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Robin, je kan het repareren.
ik heb ook een keer een achterlicht gerepareerd.
Ik gebruik daarvoor van BISON de kombi professional een colle epoxy lijm.
2 tubes die je zelf moet mengen, heel makkelijk 1 op 1.
Hard uit na 1,5 uur, -40 graden/ +70 graden, 170 kg/cm2
Gewoon bij de praxis of gamma te krijgen.
Je doet er een tijdje mee want het is 2x 100ml

Ik had op mijn 800 een voorspatbord waar teveel beweging in zat.
Ik heb toen in het spatbord in de 2 sleuven die erin zaten 2 tentharingen gebogen en met dit spul erin gelijmd.
Als een huis en het spatbord had minder flex.

Richard
Gebruikersavatar
Robin0341
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Erikh schreef:Ik 'scan' de motor altijd ff alvorens ik wegrij, voor de check en gewoon voor m'n eigen gemoedsrust.
Nou je het zegt Erik...ik doe dat ook geregeld, maar eigenlijk onbewust. Ik herrinner me nu dat ik vanmorgen zelfs in mijn banden heb geknepen om de spanning te controleren. Vaak kijk ik ook of mijn verlichting nog werkt en ik test zelfs mijn remmen regelmatig voordat ik wegrijd! Raar eigenlijk dat zoiets een beetje een automatisme wordt.

Vanmorgen vroeg moet hij echter nog in de achterzijde vastgezeten hebben. Ik nader de motor namelijk altijd van achteren in de garage en dit zou ik zeker hebben gezien. Op mijn werk parkeer ik hem altijd achteruit onder een klein afdakje dat aan het gebouw zit waar ik werk. Het bagagerekje (ik rij zonder topkoffer) komt dan op 5 centimeter na tegen een muur. Er kan dan ook niets of niemand meer achter de motor komen.
dutchmidiman schreef:Geef het maar toe, je probeerde bekeuringen te voorkomen door je kentekenplaat gedeeltelijk af te dekken. ;) (geintje!)

Wel is het zo dat deze messing draadeinden met plastic moeren vast zitten, als deze niet vast genoeg gezet worden, kan het gaan trillen.
En is het m.i. niet ondenkbaar dat het door veelvuldig trillen uiteindelijk afbreekt.
Ik heb wel een 2ehandsje achterlicht liggen, aangezien het geplande project nimmer meer zal gaan plaatsvinden.

Laat maar weten.
Haha, oom agent zou je er nog mee weg laten komen ook denk ik! :lol:
Ik denk ook dat de trillingen de oorzaak zijn. Zal morgen echter eens kijken hoe vast de restanten in de achterkant zitten. Heb nog niet aan die messing draadeinden gevoeld.

Rob, heb jij een achterlichtunit voor een 1150 RT (TS) liggen? :roll: Ik zou daar natuurlijk erg mee geholpen zijn.
beemerrichard schreef:Robin, je kan het repareren.
Ik gebruik daarvoor van BISON de kombi professional een colle epoxy lijm.
Gewoon bij de praxis of gamma te krijgen.
Je doet er een tijdje mee want het is 2x 100ml
Richard
Richard, dank voor de tip. Ook dat is het proberen waard natuurlijk. Het zit immers van binnen en je zou er niks van zien.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ik zou die van Rob kopen en dan met de Bison Epoxy lijm verstevigen op de plek waar die van jou gebroken is.
Dan heb je een extra stevige verbinding en inderdaad zie je daar niets van.
Dan kan je altijd nog die van jezelf repareren en als reserve houden.

Richard
Inspector Gadget

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De achterlicht-unit is voor de R11xxRT-serie (en de 850RT).

Voel ff aan de draadeinden die nog in je motor steken of deze gemakkelijk heen-en-weer gaan.
Zo ja, dan heeft je achterlicht-unit dus los gezeten.

Het kan ook zijn dat 1 kant al losgebroken was ooit, en uiteindelijk de andere kant ook.

Maar het blijft gissen zo via het forum. ;)
Dave

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door Dave »

Ik heb een unit uit de 1100 liggen. Mag je tegen verzendkosten hebben van me... Stuur even een pb als je interesse hebt.

Edit:
Overigens zonder dmm dwars te willen zitten, ik lees het net...
Inspector Gadget

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik denk dat die van Dave er wel wat netter uit zal zien. ;) _004
Gebruikersavatar
Robin0341
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Top mannen _004 _004 _004

Dave ik stuur je even een PB.




Helemaal gelukkig :lol:
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door wil51 »

Of je zet er nu een ledverlichting van whitelights op. Dan ben je gelijk beter zichtbaar.
Gebruikersavatar
Robin0341
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door Robin0341 »

wil51 schreef:Of je zet er nu een ledverlichting van whitelights op. Dan ben je gelijk beter zichtbaar.
Tja,...De Sint of de kerstman hebben volgens mij m'n portemonnee al leeggehaald de afgelopen tijd :D

Die ledverlichting kan nog wel even wachten.

_004
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door Benji »

Als ik de foto´s bekijk, dan mis ik links en rechts nog 2 bouten die door de blokjes gaan, die het licht links en rechts vast houden. Ben je deze ook verloren of heb je deze al eruit gedraaid???
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Gebruikersavatar
Robin0341
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Benji schreef:Als ik de foto´s bekijk, dan mis ik links en rechts nog 2 bouten die door de blokjes gaan, die het licht links en rechts vast houden. Ben je deze ook verloren of heb je deze al eruit gedraaid???
Als je het over de blokjes hebt waar die draadeinden uitkomen.....die zijn juist afgebroken. Zie foto:
P1050416a.JPG
Gele pijlen - hier zitten de draadeinden nog achter het plastic.
Blauwe pijlen - Hier is het witte plastic dat bij de gele pijlen is achtergebleven uitgebroken.



@Dutch - Die draadeinden zitten overigens nog erg goed vast. Trillingen kunnen het dus niet zijn geweest.
Ik snap er helemaal niets van _001

@Dave - Dave, nogmaals hartelijk dank dat je me jouw unit opstuurt. Ik ben er natuurlijk erg blij mee. Zal het maandag direct monteren.
Topleden op een topforum _004
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door Benji »

Als je bij jouw gele pijlen op de foto nog wat naar links en rechts kijkt, zitten hier 2 rubberen blokjes, waar 2 boutjes doorheen gaan die je lampunit ook op de plaats houden. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door Benji »

Onderdeel nr.7, rubberen dempers.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Gebruikersavatar
Robin0341
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Hij zal maar tegen je voorruit stuiteren....

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Benji schreef:Als je bij jouw gele pijlen op de foto nog wat naar links en rechts kijkt, zitten hier 2 rubberen blokjes, waar 2 boutjes doorheen gaan die je lampunit ook op de plaats houden. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Verhip! :O

Zal daar morgen ook nog eens even naar kijken. Die waren me nog niet eerder opgevallen.

Dank je wel man _004 :D
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”