wel in de kreukels

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
tengske
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 aug 2009, 21:32
Type: R1200RT
Bijz: Zumo 660, Cardo Q1, BMW helm, etc;
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg
Locatie: Wittem

wel in de kreukels

Ongelezen bericht door tengske »

Dag rt'ers,

graag wil ik jullie mededelen dat ik op 31 oktober in Luik op de a25 een forse aanrijding met heel veel geluk heb overleefd.
Ik werd van achteren door een jonge Belg met een golfje met 130 kmh van de fiets geknald. In een onoverzichtelijke bocht naar links liet ik het gas los, omdat er voor mij een file stond,en beng dar ging ik........
Na een aantal achterwaartse buitelingen zat ik na een aantal seconden met mijn goed gedrag op het betumen ietwat verdwaasd en beteuterd
te kijken naar mijn RT die 100 meter verder lag en totalloss was. De RT had in zijn snelheid een andere Golf de linkerkant volledig
aan barrels gereden. Ik weet dat hier er al eens eerder over het (asociale en kunst en vlieg)weggedrag, en de rijkunsten van onze zuiderburen is geklaagd.
Ik wil dat niet opnieuw oprakelen, maar zij die er last van hebben weten waar ik het over heb. Vooral de jongeren hebben totaal geen respect voor anderen op de weg.
Ik woon zelf vijfhonderd meter van de B grens, en weet waar ik het over heb. Ik rij graag bij hen, het is er tenminste nog rustig.
enfin, met een aantal schaafwonden ben ik er heel goed van af gekomen.
RT is totalloss.
Nu mijn waarschuwing: mocht je ooit een R1200RT tegenkomen met kenteken MX-PF-40, weet dan dat deze motor nu als wrak is verkocht aan een
firma in het westen. het kenteken is niet geschorst en kan dus na reparatie weer de weg op.
zichtbare schade: de cardanarm stond naar rechts, de beide cilinder koppen hebben een fikse klap gehad, het linker kleppen deksel had een scheur van 1 cm.
Dit als waarschuwing.
Les, blijf spiegelen, en laat je in B niet van de weg drukken, zorg dat er achter je meer dan voldoende ruimte is om weg te kunnen.
Ik kan het nu navertellen, met dertig jaar motor ervaring en 150.000km op BMW's.
ik weet nu als gewaarschuwd mens dat ik voor twee tel........ :D
Wie foto's wil zien. ze zijn beschikbaar, echter niet voor publicatie hier.

Gr.
[color=#0000BF]r75/6, r 80 rt, r 100 rt, r 1100 rt, r 1150 rt, r 1200 rt (4) [/color]
RhanRT

Re: wel in de kreukels

Ongelezen bericht door RhanRT »

Ruimte achter je heb je niet echt in de hand, ruimte voor je wel.
Ben wel echt blij voor jou dat er een engeltje op je schouder heeft gezeten want als je zo van de motor wordt gereden dan kan het o zo fout aflopen.
De materiële schade daar kom je wel overheen, het andere is een ander verhaal.
Nogmaals, ik ben blij dat dit niet geleid heeft tot lichamelijk letsel voor jou, behoudens de schaafwonden dan.
Ondanks het verlies van de motor wil ik je toch feliciteren met deze afloop, immers materieel is te vervangen, een leven niet!

met vriendelijke groet,

RhanRT
Jempy

Re: wel in de kreukels

Ongelezen bericht door Jempy »

"Geluk bij een ongeluk" noemen ze dat bij ons.
Betreffende het rijgedrag van de jongere generatie belgen kan ik idd bevestigen dat dit veel te wensen overlaat. Ze zijn wel niet allemaal hetzelfde, maar er zitten cowboys tussen.
Daarom kom ik graag eens touren bij onze noorderburen. Daar kan je nog eens rondkijken tijdens een rustig ritje. Dat noem ik ook genieten.
Mooië zichten. Gezellige dorpjes met terrasjes. Goed onderhouden wegen.
De mensen praten er nog met elkaar (en met de toeristen ook).

Na deze negatieve ervaring hoop ik maar dat je vlug terug kan motorrijden.
En wie weet...mss tot ergens op één of ander terrasje. :)
Gebruikersavatar
Edwin1970
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 mei 2012, 21:10
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Rotterdam

Re: wel in de kreukels

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Heftig verhaal zeg.
Gelukkig heb je inderdaad een engeltje op je schouder gehad.
Sterkte met alles. Blijft natuurlijk een situatie waar je niet op zit te wachten.

Groet,
Edwin
Beamietoo

Re: wel in de kreukels

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Het is overmacht. Het is niet altijd mogelijk maar een les zou uitgehaald kunnen worden...
Vaak beter om 10 minuten meer te nemen op een rustige weg dan de kortste die veel meer kansen voor gevaarlijke situaties heeft.
Ooit een keer gelezen dat de meest verkeers- ongelukken gebeuren in de bebouwde kom.
Ik was ooit een keer in de nauw geduwd op een rotonde door een aardig mevrouw in een Volvo stationcar.
Eerste wat ze zei was 'ik heb je helemaal niet gezien'.
Mijn respons was ' als je mij wel had gezien dan was ik echt boos' !
Wees blij en jouw engeltje bedanken voor een gunstige afloop.
Gebruikersavatar
BMW
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 nov 2012, 21:11
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: wel in de kreukels

Ongelezen bericht door BMW »

Een hele vervelende beleving gelukkig dat het toch nog " goed" is afgelopen , ik heb inmiddels wel gemerkt in de ruim 30 jaar dat ik motor rij er veel is veranderd in het respect hebben voor andere weggebruikers. En dat de motorrijders van tegenwoordig altijd ondergeschikt _003 zijn aan al het andere gemotoriseerde verkeer of je nu voorrang hebt of niet.

[groet] F
Honda CB500 - Suzuki GT750 - Honda 750KZ - Honda Magna - BMW R1100RT - BMW R1150RT - Honda blackbird 1100 XXX -
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: wel in de kreukels

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Namens het RT-forum is een super kingsize Greetzkaart gestuurd naar onze ongeluksvogel . . . om hem een hart onder de riem te steken en hem, namens het RT-forum , sterkte te wensen . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
tengske
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 aug 2009, 21:32
Type: R1200RT
Bijz: Zumo 660, Cardo Q1, BMW helm, etc;
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg
Locatie: Wittem

Re: wel in de kreukels

Ongelezen bericht door tengske »

Heren, allen hartstikke bedankt voor jullie reacties.
Inmiddels is het ego weer voldoende hersteld :D .
en er is ook al een nieuwe -1200- , binnenkort zal ik hem showen.
Nu een zwarte, iets jonger dan de vorige, met monder opties, maar alla dat leidde toch maar af onderweg.... ;)
Fantastisch die heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele groooooooooooooooooooooooote kaart, met de beterschapswensen Big RT Smile

dank en op naar de volgende 150.000 zonder schade.

gr

martin
[color=#0000BF]r75/6, r 80 rt, r 100 rt, r 1100 rt, r 1150 rt, r 1200 rt (4) [/color]
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: wel in de kreukels

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Martin,

Gelukkig is het leed weer geleden en de nieuwe RT in aantocht. Vergeten zul je het voorval echter nooit.

[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
tengske
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 aug 2009, 21:32
Type: R1200RT
Bijz: Zumo 660, Cardo Q1, BMW helm, etc;
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg
Locatie: Wittem

Re: wel in de kreukels

Ongelezen bericht door tengske »

Big RT Smile

Dag gij allen,

afgelopen woensdag was het dan zover, de nieuwe -1200- werd netjes thuisgebracht.
zwart, uit 2008, met topkoffer.
Het eerste ritje van 70 km door de limburgse heuvels zijn uitstekend bevallen, geen angstige momenten en goed spiegelen!
Nu met fluoriserende helm, gele jas, misschien iets te opzichtig, maar wel goed zichtbaar!
Heerlijk die frisse lucht in je gezicht, de pruttelende keteltjes aan je voeten, je zou er bijna lyrisch van worden.
Nogmaals iedereen bedankt voor de reacties, en alle goeds voor het nieuwe jaar met voor iedereen veilige en gezellige kilometers.
[groet]

Martin
[color=#0000BF]r75/6, r 80 rt, r 100 rt, r 1100 rt, r 1150 rt, r 1200 rt (4) [/color]
Betty boop

Re: wel in de kreukels

Ongelezen bericht door Betty boop »

Succes met alles, heb iets soortgelijks meegemaakt in België, motor Total löss, gebroken pols, niet fijn...
Gr.
Bp
doov650

Re: wel in de kreukels

Ongelezen bericht door doov650 »

Betty boop schreef:Succes met alles, heb iets soortgelijks meegemaakt in België, motor Total löss, gebroken pols, niet fijn...
Gr.
Bp
Dus je motor is getransformeerd tot die geelrode Limburgse klei?
Raar.
Gebruikersavatar
Tonio58
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2011, 17:18
Type: R1150RT
Bijz: mijlenteller
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Koog aan de Zaan

Re: wel in de kreukels

Ongelezen bericht door Tonio58 »

Zo'n schuiver is al heftig als het in eigen land gebeurd. Bij mij schieten meteen de gedachten over juridische afhandeling en zo omhoog.
Fijn dat je het nog met ons kan delen want dat had ook anders kunnen zijn.
Sterkte en ik hoop dat je heel veel plezier van je RT 1200 hebt!
Tonio58
Maarten1985

Re: wel in de kreukels

Ongelezen bericht door Maarten1985 »

Oei! Zo te horen heb jij erg veel geluk gehad, tengske.

Ik weet de details natuurlijk niet, maar zou het nog gelukt zijn om de pechstrook op te gaan of tussen de auto's door (filefilteren) mocht je dat Golfje achter je gezien hebben?

Zelf heb ik een gelijkaardige situatie meegemaakt met bijna foute afloop: voor me is er onverwachts file. Ik rem, maar de auto achter mij remt niet en besluit van rijstrook te wisselen. De auto daarachter die vervolgens mijn achterligger wordt heeft het eerst niet door omdat hij eerst geen auto's zag remmen en moet dan vol in de ankers gaan.

tengske schreef:Ik wil dat niet opnieuw oprakelen, maar zij die er last van hebben weten waar ik het over heb. Vooral de jongeren hebben totaal geen respect voor anderen op de weg.
Ach, ieder land heeft zo zijn eigen manier van rijden. Maar de jongeren, dat is inderdaad toch vaak problematisch. Hangt ook af waar en wanneer je gaat, maar ik voel me zelfs in de auto niet al te 'veilig' op een vrijdag of zaterdag avond laat (of zelfs zondag avond) in de buurt van Bilzen, Maastricht of zelfs Eindhoven. Een tijdje terug in België nog 2 jonge kerels van ca. 25 in een auto met NL kenteken die het leuk vonden om 's nachts op een verlaten weg te bumperkleven en te achtervolgen. Reed ik harder of trager, dan pastte zij hun snelheid aan. Een paar weken later ook een jongere kerel (Belg dit keer) die meteen zonder reden begon te bumperkleven. Ik reed al sneller dan toegestaan en als ik vertraagde bleef hij nog 10 tellen achter me hangen om vervolgens eindelijk voorbij te gaan.

Op zich allemaal niet zo ernstige 'incidenten', maar het wordt toch wel wat riskanter als je zulke types tegenkomt terwijl je met de motor rijdt. Voordeel heb je dat je sneller weg bent. Nadeel is: als ze niet opletten dan kunnen ze je zo overhoop rijden.
rt.toon

Re: wel in de kreukels

Ongelezen bericht door rt.toon »

dag rt vrienden het enigste wat we kunnen doen is. ;) zien en gezien worden _001
groet toon.
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”