Onderuit met nieuwe achterband...

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door Wullum »

Lesje nederigheid, zaterdag de 13e...

1e motorrit dit jaar, met nagelnieuwe achterband.
Nu weet ik dat je het dan ff rustig aan moet doen, dus rustig wegrijden enzo, maar desondanks op 75mtr van huis onderuitgegaan bij wegrijden op kruispunt _002 Nul grip... Rechterkofferdeksel beschadigd, slijtplek op mn nagelnieuwe Damen jas, kras op mn nagelnieuwe Schuberth (kan ik wegpoetsen). En deuk in mn ego. Gelukkig had ik nauwelijks snelheid toen de dame begon te glijden...
En als klap op de vuurpijl fl*kkerde de bRommeRT in Geulle nog eens om, bij keren in doodlopend straatje bleef voorwiel in een gootje steken bij het achteruitduwen en hield ik 'r niet meer. Probeer maar eens 280kg terug overeind te zetten, bergop. Lukte pas met z'n 3en, samen met Wullum's lief en een aanwonende tuinmeneer.
Maar om nou Wullum's lief er op aan te kijken dat zij, voorop rijdend, het doodlopend straatje instuurde gaat wat ver :roll:

En bij thuiskomst bleek ik er ook nog een zweepslag in m'n bovenbeen aan overgehouden te hebben... 280kg was toch ècht te zwaar voor de hamstring in m'n linkerbeen.

Zaterdag de 13e was zéker niet mijn dag...

Nu dus gezocht: in goede staat verkerend standaard deksel voor rechterzijkoffer R11xxRT, zwart (niet gespoten dus).
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Buiten het feit dat je een nieuwe band hebt lees je nu ook regelmatig waarschuwingen voor het wegdek. Omdat we weinig regen hebben gehad word het wegdek met een klein beetje regen erop soms ineens glad. De olie en troep komt weer boven draaien. En dit in combinatie met een nieuwe band kan net het verschil maken .
Wel behoorlijk vervelend als je zoiets treft ik kan me voorstellen hoe je je voelt na zoiets. Hopelijk vallen de herstelkosten uiteindelijk mee. De andere deuk slijt met de tijd. Wel vervelend die leer momenten.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door Baird »

!@#$%^&* joh! _003 Kan je niet aan deksel helpen maar heb je nooit die filmpjes gezien waarbij een popperige Dolly Dot een zware fiets weer over eind zet? Mocht het nou nog eens gebeuren dan:
Willekeurig voorbeeld:

[youtube]3t-0-2ekA3U[/youtube]

En je ego geneest nooit helemaal maar je hebt wel een litteken waar een verhaal aan vast ( zoals het merendeel van ons dit soort littekens heeft, vraag mij maar .......)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik heb het ook zo geleerd om motor weer rechtop te zetten. Maar deze motor ligt niet helemaal plat. Zou het deze dame dan ook nog lukken? En als hij aan de kant van de jiffy plat ligt wel opletten dat de motor niet de andere kant omvalt bij rechtop zetten.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door Wullum »

@Ton: herstelkosten vallen wel mee, alleen een gekraste cylinderbeschermer (maar die was al gekrast, dus meh...) en een behoorlijk beschadigd rechterkofferdeksel wat ik niet meer met zwarte poets weggemoffeld krijg.
Dus vervangend deksel of -koffer gezocht... Op MP al 1 gevonden, maar de foto was wat onduidelijk, dus is maar de vraag wat de staat ervan is, ook al gezien de vraagprijs. Met wat zelfwerkzaamheid moet ik een eind kunnen komen...
En ik moet ook van de linker koffer de black scotchlite afpeuteren en op beide koffers nieuwe plakken, Motovizi lijkt niet meer te bestaan en de contourstickers van BigWalter zijn net anders van maat...

C3 zie je gelukkig bijna niks aan. Jas ietsje meer, maar dan moet je goed kijken.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door Wullum »

@Bert en Wil, mijn lief was er bij, dus we konden de dame samen weer rechtop zetten. Bij de 2e val in Geulle lag de dame "bergaf", dat moest met 3 man...
Maar de manier in het filmpje is idd de manier welke ik ooit, járen geleden, heb geleerd...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Inspector Gadget

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wullum schreef:En ik moet ook van de linker koffer de black scotchlite afpeuteren en op beide koffers nieuwe plakken, Motovizi lijkt niet meer te bestaan en de contourstickers van BigWalter zijn net anders van maat...
Inderdaad MotoVizi is niet meer, maar je hebt ook nog als alternatief MotoEquip USA (http://www.motoequip.com/RK.htm) waar vele stickers op gebaseerd zijn, volgens mij. ;)
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door Baird »

Wullum schreef:@Bert en Wil, mijn lief was er bij, dus we konden de dame samen weer rechtop zetten. Bij de 2e val in Geulle lag de dame "bergaf", dat moest met 3 man...
Maar de manier in het filmpje is idd de manier welke ik ooit, járen geleden, heb geleerd...
't blijft kl _003 te, we leven met je mee, het Treffen ga je wel halen?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Baird schreef:!@#$%^&* joh! _003 Kan je niet aan deksel helpen maar heb je nooit die filmpjes gezien waarbij een popperige Dolly Dot een zware fiets weer over eind zet? Mocht het nou nog eens gebeuren dan:
Willekeurig voorbeeld

En je ego geneest nooit helemaal maar je hebt wel een litteken waar een verhaal aan vast ( zoals het merendeel van ons dit soort littekens heeft, vraag mij maar .......)
Ik vind het filmpje niet zo overtuigend, die motor is zo breed dat hij amper ligt, Big RT Smile
die van ons moet je meer omhoog tillen/drukken volgens mij.
maar niet tegenstaande is het wel de manier.
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door Baird »

HenkvanR schreef:
Baird schreef:...................
Willekeurig voorbeeld
...................................
Ik vind het filmpje niet zo overtuigend, die motor is zo breed dat hij amper ligt, Big RT Smile
die van ons moet je meer omhoog tillen/drukken volgens mij.
maar niet tegenstaande is het wel de manier.
Nou voorruit dan, een dikke R die echt plat ligt in combinatie hoe het NIET moet en nog vanaf de verkeerde kant.

[youtube]VIADwpXd400[/youtube]

Wie stelt tijdens het komende Treffen zijn R11X0RT beschikbaar (uiteraard met dekentje eronder) om het eens in de praktijk te proberen/demonstreren?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door Wullum »

@Baird

Treffen gaat wel lukken, mits de fysio mn zweepslag goed behandelt vanavond. Zaterdagmiddag gewoon mee rondgereden, zondag met ingetaped bovenbeen stuk gereden, been was gisteren stijf maar wordt beter.
In het ergste geval tapet m'n lief het been zondagmorgen weer in...
De krassen op m'n koffer negeer ik voorlopig wel even.
Baird schreef: Wie stelt tijdens het komende Treffen zijn R11X0RT beschikbaar (uiteraard met dekentje eronder) om het eens in de praktijk te proberen/demonstreren?
Ik wil mijn -850- wel even beschikbaar stellen, koffer is toch al beschadigd...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door Baird »

Wullum schreef:.....................
Baird schreef: Wie stelt tijdens het komende Treffen zijn R11X0RT beschikbaar (uiteraard met dekentje eronder) om het eens in de praktijk te proberen/demonstreren?
Ik wil mijn -850- wel even beschikbaar stellen, koffer is toch al beschadigd...
Neem ik iets mee om het niet erger te maken, even zoeken in de schuur _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
HansH

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door HansH »

Je zou er haast bijgelovig van worden, Het was duidelijk niet jouw dag Wullum. Ik hoop voor je dat je blessure snel herstelt, met je ego zal het wat langer duren _004
Voor het weekend de achterband in de zandberm maar even opruwen.

Beterschap,
Hans
FransA

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door FransA »

Ik leef met je mee. Ging zelf ook hard onderuit de 13e!

Misschien heb ik wel een kofferdeksel voor je. Mijn rechter koffer is vernield maar als ik het goed herinner was het deksel nog heel.

De motor staat bij BMW maar ik zal het morgen of zaterdag even nakijken en gaan praten over de verdere afhandeling.

Over het liften: Ik heb deze procedure ooit bij mijn Pan European 1100 (310kg) geprobeerd en dat bleek onmogelijk als de motor echt plat ligt. Ik kreeg hem 10cm van de grond maar dan moet je je voeten dichterbij gaan plaatsen. Mijn bovenbenen verzuurden gelijk en achteraf heb ik ook nog mijn vinger behoorlijk verrekt.
Zelfs met 2 personen was het zwaar!

De 1150 RT had ik zaterdag met hulp van de dame die mij omreed zo overeind.

Frans
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door Wullum »

FransA schreef: Misschien heb ik wel een kofferdeksel voor je. Mijn rechter koffer is vernield maar als ik het goed herinner was het deksel nog heel.
Frans
Dat zou mooi zijn Frans (voor mij dan :roll: ).

Zo te lezen was jij minder fortuinlijk dan ikzelf. Komt het nog goed met de dame? En hoe bracht je het er zelf af?

Mijn bRommeRT stond met hulp van mijn lief zo weer overeind (ze reed met het koekblik voor me uit en schrok zich te pletter...). 's Middags nog wezen toeren in Limburg, lief op haar Virago.
Band is nu dus wel opgeruwd na pakweg 250km, maar de buitenste randen van het loopvlak mogen nog wel wat extra...
Krassen in de koffer al verheen opgeknapt met schuurpapier en Turtle Black Chrome, kan mooier maar "it will have to do for now".
Zondag gewoon naar het treffen2013
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
wilcobeettjer

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door wilcobeettjer »

Ikzelf doe mijn nieuwe banden altijd ff aaien met schuurpapier,zodat eerste gladheid eraf is,misschien dat het tussen me oren zit dat ik het doe maar baat het niet dan schaad het niet!
En voor me eigen heb ik er een zekerder gevoel van!! Ps. het is dus echt oppervlakkig dat ik het doe,dus niet berichten gaan posten dat je met je nieuwe band door moet gaan tot het canvas!! Big RT Smile
Gebruikersavatar
BMWeetje
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2009, 19:58
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door BMWeetje »

Hallo Wullum, misschien kan ik je helpen. Mijn 1150 is uit stilstand omgewaaid. Van de rechterkoffer is, naast andere schade het ophangmechanisme kapot is gegaan. Het deksel heeft wel wat gebruikssporen, maar is verder oké. Misschien is het wat. Ook heb ik een splinternieuwe reflectieset van jouw merk liggen. De set heb ik niet meer geplakt omdat ik de motor heb weten te verkopen. Als je interesse hebt, hoor ik het wel.

Groetjes,

Paul
Overal zit muziek in. Als je het maar wil horen
Honda CD 50 1974 - BMW R1150 RT 2001 - Honda SevenFifty 1992 - Kawasaki 1000 GTR 1996 - BMW R 1200 RT 2011 - Kawasaki Z 750 2008 - Kawasaki ER-6F 2012
Gebruikersavatar
Teunis
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2013, 09:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1150R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: KAMPERVEEN

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door Teunis »

En je ego geneest nooit helemaal maar je hebt wel een litteken waar een verhaal aan vast ( zoals het merendeel van ons dit soort littekens heeft, vraag mij maar .......)[/quote]

Bij deze?????

[groet]

Teunis
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door Baird »

Teunis schreef:En je ego geneest nooit helemaal maar je hebt wel een litteken waar een verhaal aan vast ( zoals het merendeel van ons dit soort littekens heeft, vraag mij maar .......)
Bij deze?????

[groet]

Teunis[/quote]

keren op een bergweg of zo?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Teunis
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2013, 09:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1150R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: KAMPERVEEN

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door Teunis »

Baird schreef:
Teunis schreef:En je ego geneest nooit helemaal maar je hebt wel een litteken waar een verhaal aan vast ( zoals het merendeel van ons dit soort littekens heeft, vraag mij maar .......)
Bij deze?????

[groet]

Teunis
keren op een bergweg of zo?[/quote]

:oops: :oops:

[groet]

Teunis
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Wat dacht je van voor de deur met je vrouw achterop proberen weg te rijden met je schijfremslot erop.
Phoe ik haalde 30 cm en toen ging ik langzaam om.

Of in Luxemburg bovenop een kruising je voet neerzetten in los grit.
Denk maar niet dat je de motor nog houd als ie die kant opvalt, je blijft je voet op het grit neerzetten.

Of gebeld worden op je werk dat je motor ineens voor de deur ondersteboven ligt vanwege een storm.

:oops: _002
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Onderuit met nieuwe achterband...

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Dat laatste is mij ook overkomen: stond net achter de mengtafel bij de soundcheck (ik ben vrijwilliger in de Boerderij) als er iemand roept: van wie is die blauwe motor?
Eén dikke windvlaag en hij lag om :-(

Sent from my HTC One X aan alle forumleden
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”