13e ongeluksdag?

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
FransA

13e ongeluksdag?

Ongelezen bericht door FransA »

Of brengt mijn BMW gewoon ongeluk? Ongeveer twee weken geleden remde ik af voor een kruising. De automobilist achter mij verwachtte dat niet en tikte mijn rechter koffer van mijn 1150 RT. Schade: multipurpose box kapot.

Vrijdag de 12e kreeg ik de nieuwe box binnen en 's avonds heb ik hem er in gepopt. 126 euro door automobilist betaald, dus die komt er weer goed vanaf.

Zaterdag morgen, de 13e dus, rij ik met mijn net gerepareerde koffer de straat uit. Nog in de straat rijdt een automobiliste vlak voor mijn neus achteruit van een parkeerplaats weg. En wel in een adem 2 meter de weg op!

Mijn poging er om heen te sturen hielp niet en ik ging met pak hem beet 25km/h onderuit op de rechter zijkant. Ondanks dat mijn schouder en heup de klap op probeerde te vangen ligt mijn motor zwaar in de prak:

- Kleppen deksel kapot, olie op straat
- Rechter spiegel kapot
- Kuipdeel rond dashboard, waar de spiegel dus tegenaan zit kapot (stuk afgesleten)
- Temperatuur / benzinemeter overdwars achter dashboard
- Rechter zijpaneel: gekrast
- Koffer: kapot (wellicht is het deksel nog heel, in antwoord op vorige forumpost, maar dat kan ik nu niet nakijken)
- Achter paneel, bij achterlicht en knipperlicht: gebarsten
- Gloednieuwe z-technik windscherm: geschaafd maar nog bruikbaar
- Topkoffer: Gekrast

Vandaag de schatting van BMW gehoord: 5.000 euro schade!

Waarschijnlijk total loss en ik ben benieuwd of ik een goede deal kan gaan krijgen op een 1200 RT. Zo niet, dan zal het wel zelf opknappen worden. En valbeugels er op!

Schouder heup zijn nog steeds pijnlijk maar elke dag gaat het iets beter. Ik wist overigens niet dat je met zo'n lage snelheid zo hard onderuit kunt gaan.

Frans
J vd B te V

Re: 13e ongeluksdag?

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Ellendig voor je!
Hopelijk wordt alles toch naar tevredenheid opgelost.
Je eigen gezondheid is het belangrijkste!!!!!!

Groeten van Jan via Tapatalk
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: 13e ongeluksdag?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Komt over als een ramp zeg. Gelukkig ben je er zelf redelijk goed vanaf gekomen. Nu hopen dat de schadeafwikkeling ook goed zal verlopen. Sterkte vast.

Ton
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: 13e ongeluksdag?

Ongelezen bericht door Wullum »

Dus.
Mooi kl... Frans!
Gedeelde smart is halve enzo, maar daar schiet je niks mee op verder.
Balen van je dame, maar je lijf is vervelender, hoop dat het alweer beter gaat?
treffen2013 nog haalbaar?

Zelf met een pijnlijke wreef (voetsteuntje?) en een zweepslag in m'n linker hamstring uit de 13e gekomen... Tapen helpt me hopelijk het treffen2013 te kunnen rijden.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: 13e ongeluksdag?

Ongelezen bericht door EileRT »

Frans, wat een ontzettende pech heb jij!

Even afwachten of de schade nog te repareren valt...

Ik hoop dat jij spoedig herstelt met je heup en schouder, dat is het belangrijkste!

Veel sterkte!

Groet, Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: 13e ongeluksdag?

Ongelezen bericht door Baird »

Balen zeg!

Zat net toevallig op Marktplaats, kwam het nodige spul tegen dat je zou kunnen gebruiken en anders bij de Knalpot gaan shoppen!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
FransA

Re: 13e ongeluksdag?

Ongelezen bericht door FransA »

Ik wacht nog op een oordeel van de verzekering. De motor is vrijwel zeker total loss, volgens de schadeberekening van BMW.
Waarschijnlijk gaan ze volgende week handelaren laten bieden op het wrak. Men vertelde mij dat sommige verzekeringen dan de mogelijkheid bieden om het 'wrak' terug te houden en het verschil tussen dagwaarde en hoogste bieding uit te laten betalen. Ik ben benieuwd waar dat op uitdraait.

Vandaag toch even vreemd gegaan en bij Simako Elst proefgereden op een 1200 RT uit 2007, met 91.000 op de klok. Rijdt erg lekker en ik merkte niets van de hoge tellerstand. Maar ik vindt de vraagprijs van 8950 wel heel erg hoog voor deze motor. Als de verzekering mij nou eens verrast!

Bedankt voor alle interesse in mijn gezondheid! Inderdaad veel belangrijker dan de motor en gelukkig gaat het de goede kant op met mijn schouder.

Frans
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: 13e ongeluksdag?

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Bij Quispel staat een 2007 met 96000km voor €6950.

http://www.motoroccasion.nl/paginas/motoren-zoeken/

Mijn motor is van 2005 met 105300km. Rijdt fantastisch! Km-stand zegt niet zoveel. Goed onderhoud en tlc van de vorige eigenaar daarentegen.

Sterkte met je lijf en de schade afhandeling.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”