BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Boxers en Motoren Service

Ottenhof Motoren Amsterdam

Motor Service Amersfoort
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Mordamus Webhosting

Boek uw hotel / B&B / camping het via het forum: Ned - DuiHarz - Eifel - Fra - Oos - Alpen - Tsj - Bel - Lux - Eng - Ier - Pol - Den - Noo - Fin - Ita - Spa - Por - USA - Elders

De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Ervaring met de nieuwe remmen en leidingen

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderators: JOS WRSM, Walter, Bert M

Gebruikersavatar
Gurbe
2017
2017
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 apr 2014, 23:59
Type: R1150RT
Bijz: Bagster zadel en V-stream scherm
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Witmarsum
Locatie: Witmarsum

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Rijervaring 3 weken na modificaties

Ongelezen bericht door Gurbe » 28 sep 2017, 18:38

Hagon afgelopen winter geïnstalleerd snijd als een mes door de boter en een prettige prijs met load adjuster


Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
BMW R1150RT
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Keuze voor Hyperpro of toch Wilbers

Ongelezen bericht door Rebel » 01 okt 2017, 15:07

Ik heb ook gekeken naar andere merken zoals Wilbers, Hagon, YSS, Öhlins, etc., maar ik vind de prijsverschillen vrij klein.
Een nieuwe set voor en achter is sowieso een dure aangelegenheid, onafhankelijk van het merk.
Een lagere prijs is wel verleidelijk, maar ik ben hiermee toch nogal eens bedrogen uitgekomen, vandaar dat ik enorm twijfel.
Vroeger heb ik ook wel eens Hagon gehad, maar die bevielen mij niet zo. Nou praat ik wel over 15 jaar terug, wellicht dat ze
nu veel beter zijn.
Op mijn shortlist staan Hyperpro en Wilbers, waarbij ik toch een voorkeur heb voor Hyperpro ook vanwege het progressieve
karakter van de veren. Nou ga ik toch niet over een nacht ijs hiermee en mij eerst nog verder oriënteren voor ik ze aanschaf.
Dus voorlopig sparen en veel lezen 8)_
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Gurbe
2017
2017
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 apr 2014, 23:59
Type: R1150RT
Bijz: Bagster zadel en V-stream scherm
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Witmarsum
Locatie: Witmarsum

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Keuze voor Hyperpro of toch Wilbers

Ongelezen bericht door Gurbe » 01 okt 2017, 16:51

je mag hem proberen en voelen, de motor dan he
Big RT Smile
BMW R1150RT
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen

Gebruikersavatar
Baird
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3255
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: R1150RT
Bijz: Koeling, schakelpedaal, rugleuning en Triple-Xenon
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Rijervaring 3 weken na modificaties

Ongelezen bericht door Baird » 02 okt 2017, 12:56

Rebel schreef:
27 sep 2017, 22:23
knip knip
Ben nog wel even benieuwd wat hyperpro gaat vragen voor de montage en afstelling van dit alles.
Niets :mrgreen:, want dat doe je zelf, de voordemper komt afgesteld naar jou toe en het finetunen kun je zelf, achterdemper blijft zelf te doen na de revisie door JJ Suspension.

Er zijn diverse veer-afstel-methodes hier op het Forum en op het web te vinden, is niet complex maar je moet het even weten
Groetjes, BeRT

Omdat het leven te kort is om saaie dingen te doen.

ooit:
Jawa CZ 150 (1955), Yamaha XS750 (1977), R80 ST (1984), R1100RT (1995), R1150RT TS (2003)1

nu:
R1150RT TS (2003)2 + Garmin GPSMap276Cx
R25 (1951)
VW Eos

BMW: Berts Motoren Werkplaats

Elektrisch rijden op je eigen zonne-energie, ik regel het voor je: Rijden op de Zon

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: HELP linker voorpoot lek, een nieuwe of niet?

Ongelezen bericht door Rebel » 13 okt 2017, 22:40

Gisteren en vandaag olie op mijn helm.
Na nader onderzoek bleek dat de linker voorpoot lekt en behoorlijk ook.
Vanmiddag een nieuwe set keerringen en stofkappen gekocht en de boel links gedemonteerd.
Ik zie nu dat er een beschadiging zit op de poot, maar weet nu niet of deze specifiek kwaad kan.
Ik hoop dat iemand hier mij kan vertellen of de positie kwaad kan voor hermontage met nieuwe keerringen
of dat er een andere poot in moet _001
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: HELP linker voorpoot lek, een nieuwe of niet?

Ongelezen bericht door Rebel » 14 okt 2017, 11:12

PaulRS schreef:
Hoi.

Is dat een pit in de chroomlaag,of een gaatje?

Een gaatje is normaal, is voor de smering van de bovenste geleidebus.
Een pit is niet normaal, maar zo te zien zit deze vrij laag en vraag me af of deze dan ook langs de keerring loopt bij volledig uitveren?

Duw die poot eens terug zonder keerring ed, en kijk waar die pit uitkomt.

Mocht die pit loch langs de keerring lopen, gaat die keerring weer kapot en ben je toe aan een andere poot.
Of, voor nood kun je die pit goed ontvetten, wat 2-komponentenlijm in en om die pit smeren en als dat is uitgehard glad maken, dat houdt wel weer even, kan je op het gemak op zoek naar een vervangende poot.

Of, als die pit niet te diep is, opnieuw laten vercrhomen, als men dat nog doet, ivm milieu enz.

Groeten, Paul.


Rebel schreef:
Hoi Paul,

Bedankt voor de tips.
Ik wilde in eerste instantie de keerringen en stofkappen vervangen op de snelle manier. Dus bovenlangs.
Maar dat gaat hem niet worden helaas.
De keerring krijg ik er sowieso niet uit met de bovenlangs methode.
De staat van de keerringen is zodanig slecht dat ik denk dat deze er al vanaf 2001 inzitten.
Ook de olie onderin is helemaal troebel. Dus daar zal ook wel veel vuil inzitten.
Ook de stofring zat helemaal vol met haarscheurtjes en daaronder een rode roestkleurige drap.

Ik ga toch maar eerst de gehele voorzijde eraf halen en dan op mijn gemak bekijken wat ook de staat is van de rechter zijde.
Neem ik gelijk ook het schoonmaken en spuiten van mijn voorpootjes mee.:ricky:
Ik zal daarna eens kijken of die pit (want dat is het) in de weg zit bij de keerring.
Zo ja, inderdaad met epoxy vullen en strak glad polijsten, zoals jij ook voorgesteld hebt.
Heb dit ook wel eens gedaan bij aluminium bussen waar de keerringen in vielen bij een Zundapp 517.
Hiervan was een deel van de rand afgebroken. Toen heb ik eerst rondom gaatjes geboord
en hier dan stalen pennetjes ingetikt en daarna opgevuld met epoxy.
Moet zeggen dat het toen best wel weer heel sterk was en weer perfect afsloot.
Was wel een heel karwei waar heel veel uurtjes in zijn gaan zitten.

Kan best zijn dat ik deze pit ook eerst een klein beetje dieper boor voor de houvast van de epoxy.
En daarna de boel voorzichtig ga polijsten. Als de epoxy goed pakt (belangrijk) kan er volgens mij niet zoveel meer mee gebeuren.
Er komen geen grote krachten op te staan. Moet alleen mooi symetrisch en glad zijn zodat het goed afsluit.

Bedankt voor het meedenken in deze


Toch maar eens met de epoxy aan de gang.
Eerst beschadiging heel voorzichtig aangeboord, zodat het oppervlak schoon is.
Daarna heel voorzichtig een heel klein druppeltje epoxy.
En nu maar wachten tot de uitharding morgen en dan polijsten.
Ben benieuwd of dit gaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: HELP linker voorpoot lek, een nieuwe of niet?

Ongelezen bericht door Rebel » 14 okt 2017, 13:12

Ik dacht altijd dat er veren zaten in de poten.
Maar ik kan geen veren ontdekken  :O ;) :shock:

Is dat niet vreemd ???????
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Cobaard
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2013, 07:37
Type: R1200RT
Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Drunen
Locatie: Drunen

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: HELP linker voorpoot lek, een nieuwe of niet?

Ongelezen bericht door Cobaard » 14 okt 2017, 15:27

Ik zie dat je in Breda woont. Als je een vakkundig advies wil dan raad ik je aan even naar hyperpro in Werkendam te rijden. De servicemonteur daar is Paul en ik weet uit ervaring dat hij je van een prima advies kan voorzien. succes Big RT Smile

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: HELP linker voorpoot lek, een nieuwe of niet?

Ongelezen bericht door Rebel » 14 okt 2017, 16:09

Volgens Real OEM zitten er inderdaad geen veren in, dus zal wel goed zijn. 8)_
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: HELP linker voorpoot lek, een nieuwe of niet?

Ongelezen bericht door Rebel » 14 okt 2017, 16:36

Toch maar even de voorpoten onderhanden genomen :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: HELP linker voorpoot lek, een nieuwe of niet?

Ongelezen bericht door Rebel » 14 okt 2017, 16:43

Vervolg van het verhaal :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: HELP linker voorpoot lek, een nieuwe of niet?

Ongelezen bericht door Rebel » 14 okt 2017, 17:26

De reparatie van de vervelende pit is goed gelukt.
Na het precies en voorzichtig polijsten met de dremel is het mooi glad geworden.
Omdat het transparante epoxy is kun je het op de foto niet goed zien.
Was wel even een precies werkje 8)_
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: HELP linker voorpoot lek, een nieuwe of niet?

Ongelezen bericht door Rebel » 14 okt 2017, 21:04

Ondertussen de voorpoten weer voorzien van nieuwe keerringen en 470ml forkoil per poot.
Vervolgens de voorpoten gemonteerd.
Gaat weer wat op een echte motor lijken :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: HELP linker voorpoot lek, een nieuwe of niet?

Ongelezen bericht door Rebel » 15 okt 2017, 14:05

Gisteren ook nog even de remmen schoongemaakt en gelijk nieuw remblokken gestoken.
Vandaag ook begonnen aan de achterzijde.
Eerst achterrem losgegooid, toen wiel gedemonteerd.
Zowel de remblokken als de schijf zijn helemaal op en moeten vervangen worden.

Om de schijf los te krijgen de bouten eerst warmgestookt, anders komen deze niet los vanwege loctite.
Vervolgens de boutjes schoongemaakt de nieuwe schijf gemonteerd met loctite.
Achterwiel er weer opgezet. Opvallend dat mijn RT dus wel een sim-ring heeft tussen het wiel en de cardan.
Toen de remklauw schoongemaakt en de nieuwe blokken gemonteerd.

De oude schijf eens goed bekeken. Ziet er niet meer uit, allemaal groeven, kun je zo op je platenspeler leggen en
waarschijnlijk komt er dan nog muziek uit ook. :mrgreen:

Mijn motor staat inmiddels weer helemaal in elkaar en ik kan weer rijden ​​​​​​​ _004 :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Pootje is weer beter, nu op zoek naar nwe stalen remleidingen set

Ongelezen bericht door Rebel » 19 okt 2017, 22:08

De revisie van mijn voorpoten is goed gelukt. Alles blijft mooi droog dus de afdichting is prima zo.
Ook mijn nieuwe remblokken en nieuwe remschijf achter zorgen ervoor dat hij weer prima remt.

Op dit moment ben ik aan het zoeken naar een geschikte stalen remleidingen kit, want
de huidige remslangen zitten er zo te zien al vanaf 2001 op.
Het is een wel zo prettig idee dat de remmerij 100% in orde is, dus wil ik alle remslangen gaan vervangen en
het systeem gaan spoelen met nieuwe remvloeistof.

Weten jullie waar je een complete remleidingen set voor de r1150rt 2001 zo kunt aanschaffen?
Zie wel e.e.a. op internet maar wat is goed en compleet en wat niet wat is jullie ervaring?
Liefst heb ik een set die ik er zo op kan schroeven zonder alles eerst uit te zoeken en
apart te moeten kopen/bestellen.

Kwam ook deze tegen . . . https://www.mymotor.nl/goodridge-stalen-remleidingen . . . is dat wat ?
Ik had gekozen; Voor en Achter, 5 remleidingen, transparant, zilver, prijs 189,95
De vraag is heb ik dan alles wat ik nodig heb?

Wat hier alleen niet ging op deze site is kiezen voor bj 2001 alleen vanaf 2002. Maakt dat verschil want mijn RT is van 2001-04 ??
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
jfruiter
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
Type: R1100RT
Bijz: Ex politie stage 8 chip John Gemi 1150 injectors
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
Locatie: Ens

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Pootje is weer beter, nu op zoek naar nwe stalen remleidingen set

Ongelezen bericht door jfruiter » 20 okt 2017, 08:16

Rebel schreef:
19 okt 2017, 22:08
De revisie van mijn voorpoten is goed gelukt. Alles blijft mooi droog dus de afdichting is prima zo.
Ook mijn nieuwe remblokken en nieuwe remschijf achter zorgen ervoor dat hij weer prima remt.

Op dit moment ben ik aan het zoeken naar een geschikte stalen remleidingen kit, want
de huidige remslangen zitten er zo te zien al vanaf 2001 op.
Het is een wel zo prettig idee dat de remmerij 100% in orde is, dus wil ik alle remslangen gaan vervangen en
het systeem gaan spoelen met nieuwe remvloeistof.

Weten jullie waar je een complete remleidingen set voor de r1150rt 2001 zo kunt aanschaffen?
Zie wel e.e.a. op internet maar wat is goed en compleet en wat niet wat is jullie ervaring?
Liefst heb ik een set die ik er zo op kan schroeven zonder alles eerst uit te zoeken en
apart te moeten kopen/bestellen.

Kwam ook deze tegen . . . https://www.mymotor.nl/goodridge-stalen-remleidingen . . . is dat

Ik had gekozen; Voor en Achter, 5 remleidingen, transparant, zilver, prijs 189,95
De vraag is heb ik dan alles wat ik nodig heb?

Wat hier alleen niet ging op deze site is kiezen voor bj 2001 alleen vanaf 2002. Maakt dat verschil want mijn RT is van 2001-04 ??

http://www.melvin.de/default.aspx?compP ... &TY=2&ST=2
Mijne hier besteld , zo te monteren

Bens
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2017, 09:39
Type: R1100RT
Bijz: Gs inlaat, verkorte paralever
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wognum

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Pootje is weer beter, nu op zoek naar nwe stalen remleidingen set

Ongelezen bericht door Bens » 20 okt 2017, 17:49

Ik heb dit voorjaar voor een 1100rs de remleidingen opgestuurd naar De Hobbyist. Zij maken de remleidingen op maat, merk goodridge. Zij hebben verschillende soorten, transparant, zwart etc. Heb voor de rs zwart genomen, past beter bij de look van de rs, vind ik, dan transparant. Heb voor de aansluitingen ( weet officiële naam niet) de rvs versie genomen. Worden geleverd met afdichtingen. Betaalde €209,- .
Woon je in de buurt van Alkmaar, dan kan je bij Remkaflex langs gaan, die maken ook remleidingen op maat.

Groeten Ben.

Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 504
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Pootje is weer beter, nu op zoek naar nwe stalen remleidingen set

Ongelezen bericht door Benji » 20 okt 2017, 18:20

De mijne hier http://www.melvin.de/default.aspx?compP ... &TY=2&ST=2
besteld, perfecte pasvorm en iets van +/- 160€.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.

Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 888
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geldrop
Locatie: Geldrop

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Pootje is weer beter, nu op zoek naar nwe stalen remleidingen set

Ongelezen bericht door PaPinkelman » 20 okt 2017, 19:27

Nog een reactie op jouw verbazing dat er geen veren in de vorkpoten zitten: zoals je hebt kunnen zien bij het demonteren heeft de RT een centrale veerpoot voor, met veer en schokdemper, de zgn. Telelever. De vorkpoten zijn dus alleen maar geleiders, daarom zitten er geen veren in. Anders zou het een beetje dubbelop zijn!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Pootje is weer beter, nu op zoek naar nwe stalen remleidingen set

Ongelezen bericht door Rebel » 20 okt 2017, 23:02

PaPinkelman schreef:
20 okt 2017, 19:27
Nog een reactie op jouw verbazing dat er geen veren in de vorkpoten zitten: zoals je hebt kunnen zien bij het demonteren heeft de RT een centrale veerpoot voor, met veer en schokdemper, de zgn. Telelever. De vorkpoten zijn dus alleen maar geleiders, daarom zitten er geen veren in. Anders zou het een beetje dubbelop zijn!
Ik kwam toen op die gedachten, omdat na demontage van de poten het net leek dat er toch iets van demping en vering in zit.
Maar dat wordt veroorzaakt door de dempende werking van de olie in de poten en de lucht die erin zit.
Achteraf gezien ook wel logisch gezien de werking van het BMW telelever systeem.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Vervangen Remvloeistof en Montage nwe GoodRidge Stalen Remleidingen V+

Ongelezen bericht door Rebel » 27 okt 2017, 12:25

De kogel is door de kerk v.w.b. de remleidingen.
Het wordt een set GoodRidge stalen remleidingen in het zwart met rvs banjo's voor zowel voor als achter dus 5 remleidingen in totaal.
Met een beetje geluk dit weekend binnen voor montage.
Als ik alle onderdelen compleet heb ga ik alle remleidingen vervangen door de GoodRidge leidingen en
het hele iABS systeem spoelen en voorzien van nieuwe remvloeistof.

Wordt vervolgd 8)_
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Vervangen Remvloeistof en Montage nwe GoodRidge Stalen Remleidinge

Ongelezen bericht door sandro » 27 okt 2017, 13:13

Rebel schreef:
27 okt 2017, 12:25
De kogel is door de kerk v.w.b. de remleidingen.
Het wordt een set GoodRidge stalen remleidingen in het zwart met rvs banjo's voor zowel voor als achter dus 5 remleidingen in totaal.
Met een beetje geluk dit weekend binnen voor montage.
Als ik alle onderdelen compleet heb ga ik alle remleidingen vervangen door de GoodRidge leidingen en
het hele iABS systeem spoelen en voorzien van nieuwe remvloeistof.

Wordt vervolgd 8)_
ben benieuwd! ik ben ook van zin om dit door te voeren. remleidingen van 20jaar oud zinnen me niet zo.
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
CB900f (2002)
Yamaha DT50 (1978)

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Vervangen Remvloeistof en Montage nwe GoodRidge Stalen Remleidingen

Ongelezen bericht door Rebel » 27 okt 2017, 15:20

Bij mij zitten deze er ook al vanaf 2001 op dus mogen wel vervangen worden, voordat er ongelukken van komen ;)

Zojuist nog even mijn nieuwe handvatten gemonteerd met de compressor methode.
Zie het filmpje dat ik gemaakt heb van de demontage.
https://www.youtube.com/watch?v=dYkaqvHIp1M
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Montage GoodRidge Remleidingen V+A en spoelen iABS gaat beginnen

Ongelezen bericht door Rebel » 28 okt 2017, 15:21

De remleidingen set van GoodRidge is binnengekomen.
Het vervangen van de leidingen en verversen van het systeem kan beginnen :D
Zie er allemaal prima uit.
Ik weet het pas echt als de klus klaar is natuurlijk, maar het begin is goed _004
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Montage GoodRidge Remleidingen V+A en spoelen iABS gaat beginnen

Ongelezen bericht door Rebel » 28 okt 2017, 16:42

De gebruikelijke ontmanteling incl. tank
Het schoonblazen van de onderdelen met perslucht.
Opvallend hoeveel zand er zich toch telkens weer ophoopt onder de bepantsering :(
Het afdekken met papier, zodat eventueel geknoeide remvloeistof opgevangen wordt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Montage GoodRidge Remleidingen V+A en spoelen iABS gaat beginnen

Ongelezen bericht door Rebel » 28 okt 2017, 18:20

Als eerste heb ik de rechter ontluchtingsnippel losgedraaid en daar mijn bleeder aangehangen om de remvloeistof uit de leiding te halen.
Terwijl de bleeder zijn zuigende werking deed de bovenste banjo (positie onder de tank) losgedraaid om alle remvloestof daar uit te trekken.
Vervolgens de oude leidingen erafgehaald. Hetzelfde zo gedaan aan de linker voorzijde.
Toen alle remvloeistof eruit was. Die nieuwe leidingen gaan monteren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Montage GoodRidge Remleidingen V+A en spoelen iABS gaat beginnen

Ongelezen bericht door Rebel » 28 okt 2017, 18:28

Nog meer fotos van de montage voor
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Montage GoodRidge Remleidingen V+A en spoelen iABS gaat beginnen

Ongelezen bericht door Rebel » 29 okt 2017, 01:50

Toen alle leidingen aan de voorzijde gemonteerd waren een trechtertje opmaat gemaakt met isolatietape zodat ik de trechter op de vulopening
van de ABS pomp kon schroeven.
Daarna nieuwe remvloeistof erin en contact aangezet om de ABS pomp in werking te stellen.
De trechter sloot mooi af en lekte totaal niet.
Vervolgens zowel links als rechts de leidingen/remmen ontlucht.
Door zachtjes in de voorremhevel te knijpen en vervolgens de ontluchtingsnippels los te draaien.
Dit een aantal maal herhaald totdat er ruim nieuwe verse remvloeistof te zien was en alle lucht eruit was.

Vervolgens dezelfde procedure uitgevoerd aan de achterrem.
Eerst de oude remvloeistof uit de leidingen gehaald, de oude leidingen verwijderd en de nieuwe leidingen gemonteerd.
Toen op dezelfde manier als voor met de trechter op de andere vulopening de achterrem en leiding doorgespoeld en
de remmen ontlucht.

De remcircuits voor en achter waren nu klaar en kon ik beginnen aan de remhevel aan de voorzijde.
Ook eerst weer zoveel als mogelijk eerst de oude remvloeistof uit de leidingen gehaald en toen de oude leiding
vanaf de remhevel verwijderd en vervangen door de nieuwe.
Vervolgens de 3 circuits van de voorremhevel op de ABS pomp ontlucht.
Ik heb dat eerst met de bleeder gedaan om hem echt door te spoelen en vervolgens met een klein flesje en slangetje
de laatste lucht eruit gehaald. Ik heb de procedure 2 keer herhaald. In de uitgebreide beschrijving van BMW staat
1, 2, 3 en dan nog een keer 1. Maar omdat ik ook alle remleidingen vervangen had, toch maar een paar keer extra
herhaald om er echt zeker van te zijn dat alle lucht eruit was.
Het schema was 1, 2, 3, 1, 2, 3, 1, 2, 3, 1

Na de voorzijde als laatste ook de remhevel aan de achterzijde op gelijke wijze ververst en ontlucht.
Uiteraard de andere 3 ventielen op de ABS pomp ontlucht, precies volgens de BMW handleiding van het Integral ABS.
Maar ook hier weer vanwege nieuwe leidingen 2 keer herhaald.

Nu ga ik morgen de meest cruciale zaken terugmonteren en proefrijden.
Na de proefrit en afhankelijk van het resultaat alles nog eens nalopen en eventueel nog een ronde ontluchten.
Moet zeggen dat de klus op zich best meevalt, maar ontzettend veel tijd kost.
Vooral het ontluchten neemt best veel tijd in beslag wil je het precies en goed doen.
De geleverde leidingen en toebehoren van GoodRidge paste ook allemaal perfect en zorgde voor een probleemloze
montage.

Wordt vervolgd Big RT Smile
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Montage GoodRidge Remleidingen V+A en spoelen iABS gaat beginnen

Ongelezen bericht door Rebel » 29 okt 2017, 23:39

Vandaag eerst de meest cruciale zaken gemonteerd (tank, zadel) en gaan proefrijden.
De eerste indruk is dat het een enorme verbetering geeft ten opzichte van de oude situatie.
De remmen voelen minder sponzig aan en grijpen goed aan.
Ik moet nu beduidend minder hard knijpen/trappen om te remmen.
Dat wordt in het begin dus weer even wennen om de goede balans te vinden.
Al met al weer een geslaagde klus.
Nog even langs de wasstraat gereden met motorreiniger en de motor weer eens goed
schoongemaakt v.w.b. de delen die straks weer achter de tupperware verdwijnen.
Dus weer met een tevreden gevoel naar huis om de motor weer verder in elkaar te zetten. :D
Ook nog even wat kiekjes gemaakt van de gemonteerde leidingen. 8)_
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Montage GoodRidge Remleidingen V+A en spoelen iABS gaat beginnen

Ongelezen bericht door Rebel » 29 okt 2017, 23:58

Bij het monteren van de delen alles weer eens goed schoongemaakt en alles gepoetst.
Kuipdelen en koffers in de was gezet, kunststof delen behandeld, leren zadel behandeld.
Ziet er weer als nieuw uit toch  -kwijling-

Hierna weer eens gaan verzinnen wat het volgende klusje wordt, want anders ga ik mij vervelen.
Volgens mij staan inmiddels de HyperPro schokdempers bovenaan het lijstje, 
maar dat wordt nog even sparen gezien de prijzen van dat spul. ;)

Nog ff wat kiekjes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
BertL
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 809
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Nolan N104
ZUMO 660
Midland porto
Midland BTnext
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Montage GoodRidge Remleidingen V+A en spoelen iABS gaat beginnen

Ongelezen bericht door BertL » 30 okt 2017, 22:25

Kan jammer genoeg je foto s niet zien.
gRTz.
BertL

Routes en WPH

Gebruikersavatar
ruudRTlc
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Beverwijk

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Montage GoodRidge Remleidingen V+A en spoelen iABS gaat beginnen

Ongelezen bericht door ruudRTlc » 30 okt 2017, 22:51

Heel erg fraai... -top-
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Montage GoodRidge Remleidingen V+A en spoelen iABS gaat beginnen

Ongelezen bericht door Rebel » 31 okt 2017, 01:26

BertL schreef:
30 okt 2017, 22:25
Kan jammer genoeg je foto s niet zien.
Jawel hiero https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/71 ... en/?page=4
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Montage GoodRidge Remleidingen V+A en spoelen iABS gaat beginnen

Ongelezen bericht door Rebel » 31 okt 2017, 01:27

ruudRTlc schreef:
30 okt 2017, 22:51
Heel erg fraai... -top-
Bedankt voor het compliment :-)
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Ervaring met de nieuwe remmen en leidingen

Ongelezen bericht door Rebel » 11 nov 2017, 17:16

Nog even een berichtje van het front.
Inmiddels weer wat kilometertjes gereden met de nieuwe remblokken en remleidingen.
Het remmen is er een stuk op vooruit gegaan op een klein puntje na.
De achterrem voelt wat minder direct aan, wat overigens voor de renovatie ook al het geval was.
Het is lastig uit te leggen maar ik heb het idee dat je wat ver moet doortrappen alvorens het achterempedaal pakt.
Ik zou het prettiger vinden als de slag wat kleiner zou zijn.
Het remmen zelf gaat dan overigens goed, dus het is geen lucht ofzo maar lijkt te zitten in een wat lange slag die
ik moet maken op de voetrem voor de remmen aangrijpen.
Weet iemand hier of de slag eenvoudig bij te stellen is?
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Ervaring met de nieuwe remmen en leidingen

Ongelezen bericht door sandro » 11 nov 2017, 19:31

Rebel schreef:
11 nov 2017, 17:16
Nog even een berichtje van het front.
Inmiddels weer wat kilometertjes gereden met de nieuwe remblokken en remleidingen.
Het remmen is er een stuk op vooruit gegaan op een klein puntje na.
De achterrem voelt wat minder direct aan, wat overigens voor de renovatie ook al het geval was.
Het is lastig uit te leggen maar ik heb het idee dat je wat ver moet doortrappen alvorens het achterempedaal pakt.
Ik zou het prettiger vinden als de slag wat kleiner zou zijn.
Het remmen zelf gaat dan overigens goed, dus het is geen lucht ofzo maar lijkt te zitten in een wat lange slag die
ik moet maken op de voetrem voor de remmen aangrijpen.
Weet iemand hier of de slag eenvoudig bij te stellen is?
dat heb ik dus ook. de eerste keer dacht ik dat er iets scheelde met mijn achterrem.
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
CB900f (2002)
Yamaha DT50 (1978)

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Ervaring met de nieuwe remmen en leidingen

Ongelezen bericht door Rebel » 12 nov 2017, 13:09

sandro schreef:
11 nov 2017, 19:31

dat heb ik dus ook. de eerste keer dacht ik dat er iets scheelde met mijn achterrem.
Heb je dit kunnen afstellen?
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Ervaring met de nieuwe remmen en leidingen

Ongelezen bericht door sandro » 12 nov 2017, 15:41

Nee
Ik denk eerder de lengte van rem"hendel + ouderdom leidingen + gecombineerd systeem.
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
CB900f (2002)
Yamaha DT50 (1978)

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Ervaring met de nieuwe remmen en leidingen

Ongelezen bericht door Rebel » 13 nov 2017, 21:57

De lengte van de remhendel valt niet veel aan te doen vrees ik, want dan veranderd de stand t.o.v. de voet teveel.
Bij mij zitten er nieuwe leidingen op en dit maakt v.w.b. de slag niet uit t.o.v. de oude leidingen.
Wat ik wel zie is dat het stangetje wat naar de rempomp gaat af te stellen is qua lengte.
Bij het bedienen zie ik nu ook ineens dat er vrij veel speling zit op het asje waarmee de remhendel vastzit
aan dat remstangetje van de pomp.
Die speling lijkt mij te groot en ik denk dat het oogje en/of asje wat uitgesleten is met de jaren.
Ik zal eens kijken of dat te vervangen is door een nieuw asje of anders nieuwe remhendel.
Of wellicht is het mogelijk om er zelf een passend busje in te maken zodat de speling eruit is.
Dit laatste heeft overigens niet mijn voorkeur omdat het hier om de remmen gaat en daar wil ik
eigenlijk geen DHZ oplossingen op loslaten. Maar wellicht dat iemand hier dat ook wel eens gedaan heeft
zonder problemen.
Ik zie ook dat de remhendel zelf toch ook wat speling heeft, niet veel maar toch.
Kan ook zijn dat hier nieuwe lagerbusjes de zaak net ff wat strakker zetten.
Wellicht dat deze twee bij elkaar het probleem oplossen. We gaan het verder onderzoeken.
Wordt vervolgd 8)_
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Baird
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3255
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: R1150RT
Bijz: Koeling, schakelpedaal, rugleuning en Triple-Xenon
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Ervaring met de nieuwe remmen en leidingen

Ongelezen bericht door Baird » 14 nov 2017, 00:06

Met de aanslagbout stel je het pedaal af, met de drukstang naar de hoofdremcilinder bepaal je wanneer hij gaat remmen, de remlichtschakelaar gaat aan zodra je het pedaal bedient.

Bij mij staat hij vrij scherp afgesteld, klein beetje bedienen en hij gaat meteen remmen. Verder een M10 imbusbout in het het pedaal geschroefd als verlengstuk voor het stuk waar je je voet op zet.
Groetjes, BeRT

Omdat het leven te kort is om saaie dingen te doen.

ooit:
Jawa CZ 150 (1955), Yamaha XS750 (1977), R80 ST (1984), R1100RT (1995), R1150RT TS (2003)1

nu:
R1150RT TS (2003)2 + Garmin GPSMap276Cx
R25 (1951)
VW Eos

BMW: Berts Motoren Werkplaats

Elektrisch rijden op je eigen zonne-energie, ik regel het voor je: Rijden op de Zon

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Ervaring met de nieuwe remmen en leidingen

Ongelezen bericht door Rebel » 16 nov 2017, 22:08

Vanavond de achterrem nagekeken en het stangetje opnieuw afgesteld.
De speling werd hoofdzakelijk veroorzaakt doordat de stang op de kortste stand stond, dus helemaal ingedraaid.
Nu heb ik de stang uitgedraaid, zodat deze wat langer is en de speling eruit.
De achterrem grijpt nu eerder aan. Aan de afstelling van de remschakelaar heb ik niets veranderd, omdat deze
voor mijn gevoel wel al goed stond.
Het geheel op de bok wat uitgetest en lijkt nu een stuk beter dan het was.
Morgen maar even proefrijden en kijken of het geholpen heeft.
Ik verwacht zelf wel dat het nu beter is, want ik heb de stang er nu een halve centimeter verder uitgedraaid.
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
Rebel
2017
2017
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Ervaring met de nieuwe remmen en leidingen

Ongelezen bericht door Rebel » 17 nov 2017, 23:15

Even een kort berichtje van het front v.w.b. de afstelling van de achterrem.
Na een klein ritje was het meteen al duidelijk dat de afstelling van het stangetje de oplossing was.
Dus uiteindelijk maar een kleinigheidje wat voor 0 euros op te lossen was.
De achterrem is nu helemaal naar mijn zin. _004
BMW R 1150 RT (2001) Titan Silber, Bridgestone BT 023
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"

Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: Ervaring met de nieuwe remmen en leidingen

Ongelezen bericht door sandro » 18 nov 2017, 10:34

Rebel schreef:
17 nov 2017, 23:15
Even een kort berichtje van het front v.w.b. de afstelling van de achterrem.
Na een klein ritje was het meteen al duidelijk dat de afstelling van het stangetje de oplossing was.
Dus uiteindelijk maar een kleinigheidje wat voor 0 euros op te lossen was.
De achterrem is nu helemaal naar mijn zin. _004
ook eens doen dan! thx voor de tip _004
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
CB900f (2002)
Yamaha DT50 (1978)

Plaats reactie

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast