Zo: zon schijnt, het zout is van de wegen geregend en dus begint het weer te kriebelen. Wat nog belemmert is dat de jaarlijkse onderhoud en opleuk-beurt nog moet plaatsvinden. Dus: lekker dag vrij genomen morgen om dat te doen.
Op de lijst voor dit jaar staan:
Techniek
- Olieën in blok (incl filter), bak en cardan
- Demontage overheids-steunframe en montage originele kuipsteunen van 'donormotor'
- Onderzoek en indien mogelijk verhelpen lekkage voorzijde motorblok
- Gasklephuisrevisie beide zijden op 'Roemeense wijze' (zie ander topic over gasklephuizen)
- Nodige afstellingen (oa gasklepstandsensor en synchronisatie)
Cosmetisch
- Stuurverhogers monteren (met dan aan Bert)
- Vervangen BMW-ruit door Nedplex variant (ook met dank aan Bert)
- Poetsen en kuisen
- Polijsten kofferdeksels van 'donormotor' ter vervanging van de city deksels
Gisteravond al met (forum-)vriend Georgio een open-hart-operatie op een kofferslot uitgevoerd. Met de restonderdelen van zijn reparatie (zie:
viewtopic.php?f=1&t=11590) ook mijn defecte slot kunnen repareren. Daardoor heb ik nu een complete 2e kofferset en hoef ik mijn oorspronkelijke plan om de deksels van de city-koffers uit te wisselen niet uit de voeren. Alleen nog even de cilinders aanpassen op de juiste sleutel.
Daarna kan de 'Groene Flits' weer de weg op
Wat kan het leven toch mooi zijn!
Michael
Het jaarlijkse sleutelfeestje...
- michaelb
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 11 aug 2014, 18:20
- Type: R1100RT
- Bijz: 1998, custom paint blauw/groen
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Westrand veluwe
- Locatie: Hoevelaken
Re: Het jaarlijkse sleutelfeestje...
Genoeg te doen dus, houdt je in elk geval van de straat.
Die gasklephuisrevisie staat bij mij ook op de planning en inderdaad ook met hulp van Catadan uit Roemenië.
In elk geval succes.
Groet, Aad
Die gasklephuisrevisie staat bij mij ook op de planning en inderdaad ook met hulp van Catadan uit Roemenië.
In elk geval succes.
Groet, Aad
- Arjan W
- 2024
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Re: Het jaarlijkse sleutelfeestje...
Zow, succes met de aanpak. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Het jaarlijkse sleutelfeestje...
Hoi Michael,
Ik ben erg benieuwd hoe de stuurverhogers en ruit je gaan bevallen!
Bert M
Ik ben erg benieuwd hoe de stuurverhogers en ruit je gaan bevallen!
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- michaelb
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 11 aug 2014, 18:20
- Type: R1100RT
- Bijz: 1998, custom paint blauw/groen
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Westrand veluwe
- Locatie: Hoevelaken
Re: Het jaarlijkse sleutelfeestje...
Zo, het meeste is gedaan. Viel nog niet mee allemaal maar met bloed, zweet en ...geduld toch volgens schema gevorderd.
Technische zaken zijn gereed. Met name de gasklephuizen lopen weer heel strak! Ik ben wel een beetje huiverig voor de moertjes die op de boutjes zitten die de klep zelf op z'n plek houden... In de beschrijving wordt aangegeven om de uitstekende draad-eindjes te 'saboteren' door er met een kruiskop bovenop te slaan. Dit om de moertjes te allen tijde op de boutjes te houden. Maar te hard slaan verbuigt vermoedelijk de as dus voorzichtigheid geboden. Ik moet er niet aan denken dat zo'n moertje de cilinder in vliegt.
Maar goed, instructies gevolgd, maar vertrouwen op de werking.
Morgen nog de synchronisatie en dan kan de tupperware er weer op.
Technische zaken zijn gereed. Met name de gasklephuizen lopen weer heel strak! Ik ben wel een beetje huiverig voor de moertjes die op de boutjes zitten die de klep zelf op z'n plek houden... In de beschrijving wordt aangegeven om de uitstekende draad-eindjes te 'saboteren' door er met een kruiskop bovenop te slaan. Dit om de moertjes te allen tijde op de boutjes te houden. Maar te hard slaan verbuigt vermoedelijk de as dus voorzichtigheid geboden. Ik moet er niet aan denken dat zo'n moertje de cilinder in vliegt.
Maar goed, instructies gevolgd, maar vertrouwen op de werking.
Morgen nog de synchronisatie en dan kan de tupperware er weer op.