Uitlaatklepje

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
RTTwoTone
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 mei 2013, 13:08
Type: R1200RT
Bijz: Two-Tone 2011
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Hoorn

Uitlaatklepje

Ongelezen bericht door RTTwoTone »

Vandaag een klusdag ingelast, waarbij alle vloeistoffen en filter vervangen. De uitlaat en het acherwiel gedemonteerd om cardan te verversen. Héy...., weer dat vervelende klepje in de uitlaat [emoji6]. Alles losgemaakt en bestudeerd. Klepje zit vast met een schroefje en twee hecht puntjes op het asje. Na het schroefje er uit gedraaid te hebben en een paar klappen op het plaatje, heb ik alleen het asje nog maar over. Geweldig denk ik, alles weer terug monteren zonder klepje en zonder foutmelding. Toch gaf de gs911 een foutmelding die niet is te resetten of opnieuw in te leren. Iemand een idee hoe deze uit te schakelen? Ook weet ik nog niet, (olie moet er nog in), of er een melding komt als ik de motor start en ga rijden. Hopelijk niet in de noodloop[emoji4]

Hartelijke groeten van PLK-L01 aan alle forumleden
Inspector Gadget

Re: Uitlaatklepje

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik neem aan dat je nog wel de stermotor van de vlinderklep aangesloten hebt gelaten?
Want anders zal dat de foutmelding geven, schat ik in.

Je kunt proberen na te zien of onder deze torx schroef er nog een polie zit die je eventueel kunt verwijderen;
R1200 R RT GS DOHC 2010-2013 stelmotor vlinderklep uitlaat.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
RTTwoTone
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 mei 2013, 13:08
Type: R1200RT
Bijz: Two-Tone 2011
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Hoorn

Re: Uitlaatklepje

Ongelezen bericht door RTTwoTone »

Ja, ik heb alles gelaten voor wat het was, op het klepje na dan natuurlijk. Dus contact aan, asje, (zonder klepje), heen en weer. Hmm, misschien kan ie geen nul punt vinden. Het klepje licht, bij contact uit, tegen een nokje aan. Misschien heeft ie deze weerstand nodig? Ik kan natuurlijk altijd proberen de ka eitjes los te halen, maar of dit iets uit haalt?
IMG_20160224_185703.jpg
Hartelijke groeten van PLK-L01 aan alle forumleden
Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Inspector Gadget

Re: Uitlaatklepje

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Me dunkt dat als je alles erop & eraan hebt zitten minus alleen het klepje zelf (maar wel het asje) dat het "gewoon normaal" zou moeten werken zonder verdere foutmeldingen. _001

Want de stop, en dus detectie zit via de veergelden terugloop aan de buitenkant van die uitlaat-klep.

Hoe zou anders de Wunderlich Klappen Killer kunnen werken, die vervangt niet alleen de uitlaat-klep maar volgens de tekening, ook het weglaten van die stelmotor.

Noodloop lijkt mij van niet, want dit is een milieu-gerelateerde aanpassing.
Noodloop pas als er in potentie schade aan de motor zou kunnen volgen.

Ik meen mij overigens wel iets te herinneren dat je via de GS911 die adaption, ook de uitlaatklep aangegeven werd. Dacht ik.

Anders proberen "wissen alle foutmeldingen" en dan proberen met de stekker uit de unit?
Gebruikersavatar
HermanSietsma
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2014, 14:16
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Beilen
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uitlaatklepje

Ongelezen bericht door HermanSietsma »

Ik zat toevallig gisteren op het GS Forum te neuzen. Daar kwam ik op een behoorlijk uitgebreid draadje over hetzelfde onderwerp. Als ik het goed heb begrepen wel foutneldingen in de GS911 en soortgelijke apparatuur. Echter geen melding in het dashboard.


Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
Eigenaar Motorhuis Zwolle
Gebruikersavatar
RTTwoTone
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 mei 2013, 13:08
Type: R1200RT
Bijz: Two-Tone 2011
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Hoorn

Re: Uitlaatklepje

Ongelezen bericht door RTTwoTone »

Ow, super zeg [emoji4] Geen probleem dus. Als dit wel het geval is meld ik me weer

Hartelijke groeten van PLK-L01 aan alle forumleden
Gebruikersavatar
wobbert
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Uitlaatklepje

Ongelezen bericht door wobbert »

Ik heb op mijn RT de uitlaatklep met alle toeters en bellen verwijderd en vervangen door het Wunderlich tussenstuk. Ik kan idd bevestigen dat dit verder geen probleem c.q. melding geeft.
Gesloten

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”