RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Vandaag de RT lekker in de wax gezet. Aparte wax, van de Action, zit in een spuitbus. Voorheen gebruikte ik Turtle Wax uit een soort groene plantenspuit. Die van de Action is iets dunner, lijkt wel wat siliconen olie achtig, dus het vraagt iets meer werk om het uit te smeren, maar ik ben tevreden met het resultaat.

Ook de "schaafwond" van de schetsplaat (maar waarschijnlijk het dat ding anders) aangepakt, ik had daarvoor bij Van Harten een hele rol wrap folie in de juiste kleur gehaald. Dit is de foto van voor de behandeling (en ook voordat ie werd gespoten):

Afbeelding

Folie op maat krijgen is wel een dingetje. Het zou handig zijn als er een soort sjabloontjes te downloaden zouden zijn die je dan kan uitknippen en dan over de wrapfolie zou kunnen leggen. Helemaal 100% zonder bubbeltje is het me niet gelukt. Een eerste poging sloeg al helemaal nergens op, vandaar dat ik met dit resultaat eigenlijk wel kan leven:
Afbeelding

Er zit een rimpeltje op en een torx schroef is nu ook ineens buiten beeld (als het ooit nodig is, dan snij ik dat rondje er wel uit). Maar het oogt toch fraaier dan die lelijke plek. Wellicht als ik me ooit nou eens echt ga vervelen, dat ik eerst dat stukje wat ik getracht heb met lakstift op te knappen, mooi egaal schuur en dan nog eens een plak poging waag . . .
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Vandaag prachtig kaartje met "Beterschap" wens van het BMW RT Forum mogen ontvangen: hartelijk bedankt! Wordt zeer gewaardeerd!

Hoe gaat het met het herstel? Een stuk de goede kant op. Kleine tegenslag gehad afgelopen zondag (is ook al weer bijna een week terug), de linker elleboog raakte ontstoken. Antibiotica kuur hielp niet (of niet snel genoeg) dus afgelopen woensdag ging het mes er in:

Afbeelding

Dat strikje is een stukje vinger van een operatie handschoen en bedoeld om het 2x daags doorspoelen te vergemakkelijken. Ontsteking lijkt gestopt, de rode vlek op mijn arm trekt terug. Lopen gaat prima en mijn gebroken ribben voel ik steeds minder en ik ben aardig bezig met afbouwen van het morfine gebruik. Verwacht zelf ergens volgende week maandag groen licht te gaan krijgen om eens (voorzichtig) weer wat te gaan rijden op de mooie blauwe fiets. Big RT Smile
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Inspector Gadget

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Herkenbaar :$ , hoewel het bij mij 1 van de stalen pennen met een stukje kurk erop was.

Je zult verbaast zijn hoe snel het nu gaat, je hebt volgens mij wel de goede insteek. -top-

Wat betreft je schetsplaatbescherming;
Ik zou ff heel goed moeten gaan zoeken maar ik heb het plakpapier van mijn bescherming nog ergens bewaard, volgens mij. _001
Zal wel in 2 delen ingscanned moeten gaan worden want het is groter dan A4, en groter kan mijn scanner niet aan.

Wat betreft het monteren van de folie;
Heb je zeep-water en mini-trekkeitje (handzaam stukje zacht plastic, creditcard/bankpas) gebruikt of een föhn?
De zeep-water methodiek gebruik ik meestal want dan kan je het redelijk goed (nog) herplaatsen of verplaatsen.
Of zelfs 1 kant eventueel oplichten om die nog iets beter op maat te snijden/knippen.

Het loshalen in dit stadium is niet altijd raadzaam;
Vaak hebben dergelijke folies door hun dunte, dat de lijmlaag dusdanig dicht aan het oppervlakte zit (en de transparantie van de folie), dat als je de folie er weer eraf haalt, de lijmlaag daardoor enigszins beschadigt raakt dat je dat blijft zien en daardoor niet meer herbruikbaar is.
Of je moet de "warme" (= föhn) methode gebruiken om de folie er weer af te halen.

Aan de ander kant, als jij tevreden bent, is het goed genoeg.
9 van de 10 personen zal het sowieso niet eens zien en/of opvallen.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Tja, daar ga je al.... Ik dacht al: "moet ik niet eerst ff Googlen hoe je dat moet aanbrengen, wrapfolie?". Dus bij poging 1 nul hulpmiddelen gebruikt (dat werd ook niets) en wat ik er af heb gehaald ging zo de kliko in (verwijderd met de föhn). Bij de tweede poging heb ik een stukje hout gebruikt om het recht te wrijven. Maar ik ga me eens beter in het onderwerp "wrap folie aanbrengen" verdiepen. Mocht je tzt nog "struikelen" over dat sjabloontje, dan zou ik het heel erg waarderen! Ik print hem ook weer af over 2 A4-tjes dus dat ie in tweeën wordt gescand is alleen maar praktisch!

Voor dit moment wil ik aan een sjabloontje van de kroonplaat zien te komen. Dacht er aan zelf een sjabloontje te fabrieken door een foto van boven te nemen met een centimeter in beeld, op schaal zetten in CorelDraw en dan de kroonplaat overtrekken. Wordt vervolgd. . .
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Inspector Gadget

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Big RT Smile
Anders kan je altijd je vraag stellen op het forum, wie heeft er nog tips over of ervaringen met ...

Niet dat ik een ervaringsdeskundige ben natuurlijk, maar de "natte" methode wordt heel vaak gebruikt door de professionals.
En qua zeep-water, adviseer ik Zwitsal babyzeep. mild en weinig kans op schade van/invloed op de sticker.
Tenzij het een sticker van papier is, maar zelfs dat is mij wel gelukt, als je maar voorzichtig en geduldig ben.
En na de klus ruikt je motor heerlijk. :lol:

Het is ook een stukje ervaring, want bij mij is 1 kant minder, en de andere kant perfect, gelukt.

Wat betreft de kroonplaat;
Is het bezigheidstherapie voor je _001 , want die kosten ansicht helemaal niet zo veel en in vele soorten en types verkrijgbaar. _001
Zelfs in echt carbon, and I'm a sucker for black and beautiful. :$
Ook daar moet ik nog ergens iets van hebben, er was er zelfs eentje die ik had aangeschaft die omkeerbaar was en van aluminium of zo.
Of anders deze;
viewtopic.php?f=49&t=328
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Is heel mooi geworden en gelijk een mooi stelletje zo.
Zou zeggen blijf er lang van genieten. _004
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Qua bezigheidstherapie: ik mag nog niet zo veel, maar een beetje prutsen in CorelDraw dan weer wel. En ik heb een wrap folie-rol van ik weet niet hoe veel vierkante meter nog wel niet. Dus:

Afbeelding
Voor de behandeling

Afbeelding
Na de behandeling.

Ik ben tevreden! _004
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door Arjan W »

Wat is ze een plaatje geworden. Ik moet zelf bekennen dat ik de blauw de mooiste kleur vind.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Gebruikersavatar
wobbert
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door wobbert »

Arjan W schreef:Wat is ze een plaatje geworden. Ik moet zelf bekennen dat ik de blauw de mooiste kleur vind.
Vind ik nou ook! Big RT Smile

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Gister in het ziekenhuis röntgen technisch doorgelicht. Top gesprekje met de chirurg gehad. Gelukkig zat mijn vrouw er bij, want van mij had ze het nooooit geloofd. Maar ik mag (voorzichtig aan, korte ritjes en die dan steeds iets langer maken) weer motor rijden! Gisteren eerst met de ST een stukje getoerd hier in de buurt (aangename met het nuttige verenigd: boodschapje Nijhof Baarn en boodschapje Action Soest). Vandaag ook eerst met de ST. Daarna boodschapje met de RT.

Wat is ie mooi en wat rijdt ie lekker:
Afbeelding

Aldus een zeer blij mens!
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door EileRT »

Hij is zeker mooi Jeroen en dat 'ie lekker rijdt neem ik direct van je aan! Houdt dat "zeer blije mens" gevoel zo lang mogelijk vast. Dat zijn de momenten waar het om gaat in het leven! Big RT Smile

Sterkte met je verdere herstel! _004

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door Dingeman »

wobbert schreef:
Arjan W schreef:Wat is ze een plaatje geworden. Ik moet zelf bekennen dat ik de blauw de mooiste kleur vind.
Vind ik nou ook! Big RT Smile

Afbeelding
Met de donkerkleurige (zwarte?) accessoires, zoals velgen, kleppendeksels en overige stroomlijndelen vind ik deze van jou ook wel heeeel mooi.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Wobbert (Robert) was mijn inspirator. Had zelf nog nooit bij spuiten stil gestaan. Het grappige is dat wij nu allebei toch zeer unieke fietsen hebben, Robert met antraciet accenten, ik met zilvergrijs. Het is absoluut een onnodige luxe, kleurtje veranderen, maar dan weer wel eentje waar ik persoonlijk echt heel erg van kan genieten!
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Vandaag mooi tochtje gedaan met in totaal 6 BMW Motoren. 3 x R1200RT (3 verschillende generaties), 2 x R1200ST en 1 x R1200CL.

Paar mooie foto's van het spul gemaakt:
Afbeelding
Vindt de nieuwste LC zo met die goudlook best fraai. Viel me vandaag pas op dat ie wel minder kuipdelen heeft dan de variant daarvoor. In het blauw miststaan ze trouwens ook niet:
Afbeelding Maar dit lijken me gevalletjes "Special Edition".

Over blauw gesproken, voor vertrek hadden we er "4 op een Rij":
Afbeelding
Afbeelding

Route ging door het groene hart, prachtig. Mooie plaatsjes als Haarzuilens (wist niet dat dit zo schilderachtig was, met die middeleeuwse pandjes in uniforme kleurstelling) en Haasdrecht (moet biechten . . . nog noooooooit van gehoord....) :roll:

Veel geluk gehad met het weer, net steeds achter de buien aan, wel heel veel water hier en daar op de weg. Laatste stukje door Zeist dan weer wel een beste bak water over de kop gehad.

Bij thuiskomst nog een paar foto's van de twee blauwe RT's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vindt de zilvergrijze luchthapper ook wel fris eigenlijk. Misschien dat ik t.z.t. nog op jacht ga naar een sloop exemplaar en kijken of ik dat kleine stukkie kan wrappen of zelf spuiten. Lukt het niet, jammer dan, lukt het wel, kan ik eens wisselen.

Top dag gehad en me gezegend gevoeld dat ik weer volop van motorrijden kan en mag genieten!
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Oh ja, ondertussen heb ik nog maar 3 schroeven over van het spuit project. Gisteren de boel nog maar eens los gehaald en gezocht naar lege gaatjes. Vond er 9. Vandaag nog een gouden tip om er nog 2 kwijt te kunnen. Heb uiteindelijk in het hele project tegen de 60 - 70 schroeven los gehad. Dat er nu 3 over zijn lijkt mij geen kwaad kunnen. Ga in ieder geval niet de hele fiets weer daarvoor uit elkaar trekken. Er rammelt niets en ik ben ook geen onderdelen kwijt geraakt. In één moeite door de blokjes waar de koffers op rusten voorzien van een laagje tochtstrip zodat het spul wat minder speling heeft als het er op zit.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Ritje richting Raalte gedaan, best geinig plaatje zo:
Afbeelding
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
heinvandermeijs
Berichten: 396
Lid geworden op: 15 jun 2015, 04:56
Type: R1200RT
Bijz: R1200rt uit 2010
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: tilburg
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door heinvandermeijs »

Jeroen, vraagje.

Waarom heb je jou topkoffer ook niet blauw gespoten?

Gr. Hein
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: RT van Thunderbolt Grey naar Sydney blauw.

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Vond de verhouding zilver/blauw dan wat te veel naar het blauw overhangen. En zo is ie ook een mooi setje met de ST. Daar had moeders het nodige in te brengen voor de kleur van haar topkoffer en zij wilde, ook wegens lijn en verhouding, liever een zilveren deksel. Dus i.p.v. mijn deksel blauw is haar deksel zilver gespoten.

Wij vinden het mooi zo.

Groet,

Jeroen
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gesloten

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”