De grote schoonmaak is begonnen -Laatste nieuws: De eerste rij-impressie met de HyperPro Schokdempers

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen

Ongelezen bericht door Rebel »

Nog wat fotos van de topkoffer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Rebel op 06 jul 2017, 22:17, 3 keer totaal gewijzigd.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Nick45rt
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2017, 20:54
Type: R1100RT
Bijz: gewoon een mooie fijne blauwe bmw r1100 rt
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: Joure

Re: De grote schoonmaak is begonnen

Ongelezen bericht door Nick45rt »

Hoi Rebbel.

Wat netjes gedaan die topkoffer. mijn rechter koffer heeft helaas remvloeistof schade grrrr. Nu maar eens kijken of dat spul van de action hier ook goed voor is.

gr Nick
Een dag niet gereden is wel een dag geleeft. Alleen jammer van het niet motorrijden
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen

Ongelezen bericht door Rebel »

Dat is niet zo mooi.
Remvloeistof is een vervelend goedje dat vele materialen aantast.
Hopelijk werkt het spul van de action hiervoor, kwestie van experimenteren.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Update Re: De grote schoonmaak is begonnen

Ongelezen bericht door Rebel »

Rebel schreef: 30 jun 2017, 21:35
Rebel schreef: 28 jun 2017, 17:52 Bizar:
Gisteren naar dealer gereden om de accu te vervangen ........................
..........................................................................
..........................................................................
Ik begrijp er niks meer van _001
Zou dit toch gewoon met de accu spanning te maken hebben gehad of is dit gewoon toeval?
Even voor de statistieken.
Na het vervangen van de accu al 3 dagen geen enkele ABS storing meer gehad.

Maar hopen dat het zo blijft 8)_
Nog even een update voor de statistieken;

Al 8 dagen geen enkele ABS storing meer gehad, sinds het vervangen van de accu Big RT Smile
Lijkt er nu toch sterk op dat de oude accu de oorzaak van de ABS problemen is geweest.

Ik heb inmiddels ook al een aardige indruk van het benzineverbruik gekregen.
Nu een paar keer getankt en kom uit op een gemiddelde van 1:16,5 over verschillende tankbeurten heen (laatste tankbeurt 1:17,2).
Dat is voor deze boxer een redelijk normaal brandstofgebruik.
Ik verwacht dat hij nog wel zuiniger kan lopen, maar niet bij zijn huidige baasje vrees ik :mrgreen:

Binnenkort de injectoren maar eens reinigen en het brandstoffilter vervangen.
Pakking voor brandstoffilter heb ik inmiddels in huis, alleen nog even wachten op de 4 O-ringen voor
de injectoren.
A.s. zaterdag even bij FreekC langs voor de fijnafstelling 8)_
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
bazz
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 mei 2017, 15:29
Type: R850RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: leopoldsburg

Re: De grote schoonmaak is begonnen

Ongelezen bericht door bazz »

Vind dat die koffer toch heel netjes geworden is _004
ook kale mensen vliegen soms in elkaars haren
Gebruikersavatar
CCvW
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: De grote schoonmaak is begonnen

Ongelezen bericht door CCvW »

Goed werk! Ziet er erg mooi uit.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Bezoek aan FreekC Re: De grote schoonmaak is begonnen

Ongelezen bericht door Rebel »

Vandaag bij Freek geweest voor de afstelling van de RT.
Leuk en gezellig gebabbeld en gesleuteld onder het genot van een bakske koffie en met zoals het hoort een
paar lekkere worstenbroodjes van bakker nagelkerke :-)
Samen de RT van de 'Badkuip' ontdaan om Freek z'n apparatuur aan te kunnen sluiten.
Al gauw was duidelijk dat de afstelling beter kon.
Stationair was te laag en de balans L/R ook niet helemaal
Het was allemaal niet heel dramatisch maar met de apparatuur van Freek kun je de motor zeer precies afstellen tot
op de mBar. Volgens Freek luistert het allemaal zeer nauw bij de boxers en zeker bij de 1150.
Het devies van Freek hij is goed of niet en iets ertussen bestaat niet.
Een man naar mijn hart _004
Nadat Freek het stationair toerental goed had ingesteld en alle andere getallen ook op nul gezet had, de motor weer aangekleed.
In stilstand stationair en met gas geven kon je al meteen merken dat hij veel rustiger en gelijkmatiger liep.
Vol verwachting en met nu al een brede grijns op mijn gezicht naar huis gereden.
Waaauuuuuuuwww wat een verschil Big RT Smile
Hij pak nu veel beter op in de lage toeren en ook veel gelijkmatiger.
Ook is de loop over het gehele toerenbereik veel rustiger.
Gewoon weer een genot om mee te rijden.
Ook het KFR is veel minder geworden, al is het nog niet helemaal weg.

Freek vertelde ook dat de montage van een AF-XIED nog weleens de oplossing kon zijn om het laatste beetje KFR te elimineren.
Verder had hij ook goede ervaring met de NGK iridium bougies (Het exacte type mailt Freek nog door).
Van de Brisk bougies was hij minder gecharmeerd, mede omdat de levensduur niet geweldig is.

Ik ga de adviezen van Freek zeker ter harte nemen, want hij weet echt waar hij over praat.

Top gedaan Freek _004
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
FreekC
Berichten: 121
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:18
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws; Bezoek aan FreekC

Ongelezen bericht door FreekC »

Graag gedaan!!

-Freek-
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Detailing Verlichting

Ongelezen bericht door Rebel »

Vandaag de knipperlichten, koplamp en achterlichten voorzien van een
smoke kleurig folie. Bewust gekozen voor een licht getinte variant van deze
folie vanwege zicht en zichtbaarheid.
Ik moet zeggen dat het best wel past bij dat Titan Silber :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Rebel op 12 jul 2017, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Detailing Verlichting

Ongelezen bericht door Rebel »

Ik zoek nog een oplossing voor de beschadiging op het voorspatbord.
Ik zat te denken aan een sticker of logo etc. wat er overheen valt,
maar ik weet niet goed wat past en staat _001
Opnieuw spuiten gaat het vanwege low-budget niet worden.
Iemand een ander leuk idee ??? :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Rebel op 12 jul 2017, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws; Detailing Verlichting

Ongelezen bericht door EileRT »

Je zegt het zelf al; een mooie ronde RT-forum sticker. Plak deze exact in het midden over de beschadiging. -top-

Op mijn fiets zitten er verscheidene en dat zonder beschadigingen . . . ;)
Rebel schreef: 12 jul 2017, 03:04 Ik zoek nog een oplossing voor de beschadiging op het voorspatbord.
Ik zat te denken aan een sticker of logo etc. wat er overheen valt,
maar ik weet niet goed wat past en staat _001
Opnieuw spuiten gaat het vanwege low-budget niet worden.
Iemand een ander leuk idee ??? :roll:
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gurbe
Berichten: 227
Lid geworden op: 29 apr 2014, 23:59
Type: R1150RT
Bijz: Bagster zadel en V-stream scherm
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Witmarsum
Locatie: Witmarsum

Re: De grote schoonmaak is begonnen

Ongelezen bericht door Gurbe »

Nick45rt schreef: 03 jul 2017, 12:44 Hoi Rebbel.

Wat netjes gedaan die topkoffer. mijn rechter koffer heeft helaas remvloeistof schade grrrr. Nu maar eens kijken of dat spul van de action hier ook goed voor is.

gr Nick
Ik heb de koffers destijds met bumperspray gedaan, simpel en een mooi resultaat
BMW R1150RT
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen
Gebruikersavatar
bazz
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 mei 2017, 15:29
Type: R850RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: leopoldsburg

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Detailing Verlichting

Ongelezen bericht door bazz »

Vandaag naar de Action geweest voor zo een bus Tire Shine maar niet te vinden , dan maar een bus bumper spay meegenomen , hopelijk geeft dit ook een redelijk resultaat .
ook kale mensen vliegen soms in elkaars haren
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Wat kleine klusjes

Ongelezen bericht door Rebel »

Al 17 dagen geen enkele ABS storing meer gehad, sinds het vervangen van de accu -kwijling-

Afgelopen week nog wat kleine klusjes gedaan:

De uitlaat was aan de voorkant bij de kat onder de schetsplaat nogal zwart/bruin aangekoekt.
Deze heb ik met veel poets en polijstwerk toch weer toonbaar gekregen.

Ook zelf een carbon folie geknipt en op de kroonpplaat geplakt tegen het beschadigen.

De rem en koppeling kapjes geschuurd en gespoten, want deze waren verweerd en afgebladderd.

Op het voorspatbord waar de beschadiging zat voorlopig een BMW thema sticker geplakt. Ben er
nog niet helemaal uit wat het uiteindelijk moet gaan worden.

Meeste werk heb ik gehad met de kneepads. Deze waren beide helemaal los, kromgetrokken en langs de randen opgezwollen.
Ook zaten er van eerdere pogingen door vorige eigenaar vieze dikke lijmresten op.
De kneepads verwijderd en de lijmresten op de kuip verwijderd (veel werk).
Toen met een borstelschijf de kneepads aan de achterzijde rondom en over een breedte van 2cm afgeslepen, totdat deze
een dikte hadden van 3 a 4 mm. Op deze manier kon ik de vervormde kneepads weer vlakker tegen de kuip terugplaatsen.
Daarna met bizon 2 componenten snel epoxy lijm de kneepads er weer opgelijmd.
Als laatste afgekit met hoge kwaliteit beglazingskit en daarna de randen zwart gespoten.
De kneepad zitten er weer mooi vlak op nu. Maar wat een werk :shock:
Ben nog niet helemaal tevreden met het resultaat aan de randen rondom, want dat is nog niet helemaal strak.
Daar moet ik nog iets op verzinnen. Het eindresultaat is in ieder geval veeeeeeel beter dan ervoor.

Binnenkort ga ik de ook nog de verlichting moderniseren. Met Xenon had ik ook goede ervaringen op mijn vorige twee R1200GS machines.
Xenon geeft 's avonds veel beter zicht dan de huidige halogeen.
Het dimlicht ga ik vervangen door Xenon H7 (4300k) en het grootlicht door Xenon H3 (6000k).
De knipperlichten worden LED 2W SMD met weerstanden, omdat ze anders vanwege het lage vermogen te snel gaan knipperen.
Het achterlicht ga ik vervangen door LED 3W SMD met meerdere LED's rondom, vanwege de kentekenplaat.
Het remlicht ga ik vervangen door LED 5W CREE, zodat deze goed en feller oplicht t.o.v. achterlicht.
De mistlampen aan de voorzijde laat ik voor wat het is, omdat ik deze waarschijnlijk zelden zal gebruiken, zeker nu ik ook Xenon monteer voor Dim en Groot licht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Inspector Gadget

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Wat kleine klusjes

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Rebel schreef: 14 jul 2017, 21:37 Het achterlicht ga ik vervangen door LED 3W SMD met meerdere LED's rondom, vanwege de kentekenplaat.
Het remlicht ga ik vervangen door LED 5W CREE, zodat deze goed en feller oplicht t.o.v. achterlicht.
Pas op dat je geen ABS storing veroorzaakt, dim- en remlicht zijn integraal onderdeel van het ABS systeem ...
Screen Shot 2017-07-15 at 17.58.39.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Wat kleine klusjes

Ongelezen bericht door Rebel »

@Inspector Gadget: Bedankt voor het schema.
Maar ik had rekening gehouden met dit feit door weerstanden te gebruiken, zodat de aansluitwaarden hetzelfde blijven als origineel.

Helaas vallen de LED's mij erg tegen qua lichtopbrengst en heb ik voorlopig de gewone lampen gehouden v.w.b. knipperlicht, achterlicht en remlicht.
Stadslicht wel vervangen door LED.
V.w.b. Xenon heb ik de H7 inmiddels vervangen.
De H3 lamp niet omdat de geleverde lamp niet past in de speciale houder van het grootlicht :(

Ik zal toch ook een keer mijn voorlampunit moeten uitbouwen om de aanslag aan de binnenkant van het lamphuis schoon te maken.
Mooi klusje voor de winteravonden :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Inspector Gadget

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Wat kleine klusjes

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb bijna "dozen vol" led's verzameld voordat ik "de juiste" gevonden had.
Zie mijn eerdere berichten, led's geven heel directioneel licht, en met het afwezig zijn van fatsoenlijke reflectoren bij de RT's, is het resultaat qua zichtbaarheid versus de bestaande gloeilamp, soms heel matig inderdaad.

Uitbouwen van je koplamp kan je m.i. voorkomen door hoge-druk lucht en een pijpborstel te gebruiken?
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Wat kleine klusjes

Ongelezen bericht door Rebel »

Inspector Gadget schreef: 15 jul 2017, 20:27 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Uitbouwen van je koplamp kan je m.i. voorkomen door hoge-druk lucht en een pijpborstel te gebruiken?
Ben heel benieuwd hoe je dat doet/gedaan hebt. :roll:
Heb je voor mij wat uitleg erbij?
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Inspector Gadget

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Wat kleine klusjes

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je koplamp uitbouwen kám het risico geven dat de plastic montage-punten afbreken.
Plastic wordt nogal bros na jaren invloed van straatvuil, temperatuurinvloeden en UV.

Door via de lampvoet-gaten met hoge-druk lucht en een pijpborstel kan je volgens mij ook redelijk ver komen met het schoonmaken.
Die pijlborstels zijn vaak ook behoorlijk flexibel dat je vrijwel in alle hoeken en gaten kunt komen.
nylon-pijpborstel.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Wat kleine klusjes

Ongelezen bericht door EileRT »

Klopt helemaal wat Inspector Gadget zegt. Daarnaast ben ik blij dat de koplamp van de 1100 nog "ouderwets" van glas is vervaardigd. Deze is veel minder gevoelig voor temperatuur- en weersinvloeden en UV straling. Ik zie niet alleen bij motoren, maar ook bij auto's dat koplampen van plastic op termijn ook dof worden en zelfs kunnen gaan lekken waardoor deze van binnenuit condenseren.

Goeie TIP van de Inspector om met de aanbevolen borstel de lamp-unit van binnenuit te reinigen. :idea:
Inspector Gadget schreef: 16 jul 2017, 17:34 Je koplamp uitbouwen kán het risico geven dat de plastic montage-punten afbreken.
Plastic wordt nogal bros na jaren invloed van straatvuil, temperatuurinvloeden en UV.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Wat kleine klusjes

Ongelezen bericht door Rebel »

Ben even bezig geweest met een soort van pijpborsteltje, maar dat gaat 'm niet echt worden #!*&+>@#$^@$#!%$#)&*^@&^%#.
Er is erg weinig ruimte en kan er met m'n grote klauwen (4XL) erg moeilijk bij :mrgreen:

Ik heb nog even verder gezocht met google en kwam dit [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=b0F5E9M5sKQ[/youtube]
tegen.
Best wel slim en eenvoudig bedacht. :idea:
Ik ga eens op zoek naar de juiste materialen hiervoor en dan dat maar eens proberen.

Wordt vervolgd
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Wat kleine klusjes

Ongelezen bericht door Bert M »

EileRT schreef: 16 jul 2017, 19:04 .... maar ook bij auto's dat koplampen van plastic op termijn ook dof worden....
Nou, vooruit Eilert, nog een praktische tip dan maar:

Doffe kunststof koplampen van de auto, kun je simpel schoonmaken met goedkope (euroshopper) witte tandpasta op een vochtig sponsje (géén schuurspons), goed boenen en naspoelen met schoon water... En niet de lak van de auto meepoetsen, natuurlijk!
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Inspector Gadget

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Wat kleine klusjes

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Volgens mij heb ik kopen- of zilverpoets al eens voorbij horen komen. ;)
Maar dit is dan wel voor de buitenkant.
viewtopic.php?f=119&t=7713&p=81492#p81492
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 17 jul 2017, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Wat kleine klusjes

Ongelezen bericht door EileRT »

Voor Bert en Rob: -top- (bedankt voor de tip!)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Wat kleine klusjes

Ongelezen bericht door Rebel »

Voor verweerde kunststof koplampen heb ik meestal het onderstaande trio gebruikt.
Eerst met een foamschijf polijsten met Commandant Scratch Remover 5.
Daarna met foamschijf en Meguiars PlastX Clear Plastic Cleaner & Polish.

Het resultaat is altijd afhankelijk van de diepte en mate van de verwering.
Ga ervan uit dat het nooit als nieuw wordt, maar met een beetje doorzettingsvermogen en
vooral geduld zijn redelijk mooie resultaten te behalen.
Mijn zeer verweerde ruit heb ik ook weer op deze manier enigszins toonbaar gekregen.
Maar hiermee ben ik zeker een halve dag zoet geweest 8)_
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Montage NGK Iridium BKR7EIX

Ongelezen bericht door Rebel »

Vandaag de 2 NGK Iridium BKR7EIX bougies ontvangen, welke ik besteld had op advies van FreekC.
Vanavond de Brisk bougies demonteren en de NGK Iridiums monteren.
Ik ben benieuwd of er verschil merkbaar is tussen Brisk en NGK Iridium en
of het KFR nog verder verminderd kan worden. :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Proefrit met NGK Iridium en nieuwe zadels

Ongelezen bericht door Rebel »

Al 22 dagen geen enkele ABS storing meer gehad, sinds het vervangen van de accu -kwijling-

Gisteravond nog een flinke proefrit gemaakt met de NGK Iridium BKR7EIX bougies.
Ik moet zeggen dat ik erg weinig verschil merk tussen de Brisk's of NGK Iridium's.
Gevoel zegt dat de NGK Iridium's iets krachtiger aanvoelen, maar kan ook suggestie zijn.
Zou er wat langer mee moeten rijden om echt het verschil te bemerken.
In ieder geval is de levensduur van de NGK langer, dus zit ik voorlopig goed.
Ook de prijs was best goed http://www.gsparkplug.com/1x-ngk-iridiu ... -2667.html

Het KFR is toch nog enigszins te bemerken en ik vraag me af of er nog meer uit te halen valt.
Tot nu toe alles volgens boekje gedaan: Kleppen stellen (in 0,15 uit 0,30), synchroniseren door FreekC, injectoren gereinigd en NGK Iridium.
Vraag me af of de 16 jaar oude bougiekabels en boubine vervangen nog verschil zouden kunnen uitmaken?
Iemand hier die daar ervaring mee heeft? :roll:

Vandaag de op internet gescoorde Wünderlich ERGO zadels ontvangen en de orginele zadels vervangen door de ERGO's.
Zitten een stuk harder/steviger dan de veel te zachte originele zadels.
Eindelijk geen houten r**t meer bij wat langere ritten. Big RT Smile
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
bazz
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 mei 2017, 15:29
Type: R850RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: leopoldsburg

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Proefrit met NGK Iridium en nieuwe zadels

Ongelezen bericht door bazz »

Zit de duopassagier nu niet lager als bij de originele ? Die indruk heb ik althans .
ook kale mensen vliegen soms in elkaars haren
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Proefrit met NGK Iridium en nieuwe zadels

Ongelezen bericht door Rebel »

bazz schreef: 19 jul 2017, 17:02 Zit de duopassagier nu niet lager als bij de originele ? Die indruk heb ik althans .
De foto's geven een beetje vertekend beeld.
Mijn zadelsteun heb ik 8mm verhoogd door er een plaatje tussen te zetten en
het zadel heb ik in de middelste stand gezet. Dus het zadel is daardoor iets achterover gekanteld.
Daarom lijkt het duo zadel veel lager dan in werkelijkheid.
Even een nieuw fotootje geschoten waarop beter te zien is dat de duo een paar centimeter hoger is.
T.o.v. origineel zijn de zadels wel iets dunner.
Dus in vergelijking met de originele duo is de duo nu iets lager idd, maar niet extreem.
Maar ik ben nog een beetje aan het experimenteren wat de beste instelling/zit moet gaan worden.
Ook is het grote zadel een paar centimeter smaller dan origineel, is wel zo prettiger bij stilstand
omdat je beter bij de grond kunt ook in de hoogste zadelstand.
Ik had op mijn vorige motoren (beiden R1200GS) ook dit soort zadels, maar dan van Touratech.
Deze bevielen mij uitstekend qua zit en comfort. Ook op lange ritten hou je het veel langer uit op
een wat harder zadel en is de druk op je staartbotje veel minder.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Standaard ruit gaat vervangen worden door VStream

Ongelezen bericht door Rebel »

Na diverse ritten ervaar ik toch teveel wind en turbulentie achter de standaard ruit, vooral omdat ik redelijk lang ben
en dus hoog zit.

Dus op zoek gegaan naar een VStream en deze gevonden bij Motozoom voor € 179
Vond dat wel een goede prijs dus maar besteld.

Voor geïnteresseerden

https://www.motozoom.com/ZTechnik-VStre ... elder.html
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
bazz
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 mei 2017, 15:29
Type: R850RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: leopoldsburg

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Wat kleine klusjes

Ongelezen bericht door bazz »

Bert M schreef: 17 jul 2017, 00:28
EileRT schreef: 16 jul 2017, 19:04 .... maar ook bij auto's dat koplampen van plastic op termijn ook dof worden....
Nou, vooruit Eilert, nog een praktische tip dan maar:

Doffe kunststof koplampen van de auto, kun je simpel schoonmaken met goedkope (euroshopper) witte tandpasta op een vochtig sponsje (géén schuurspons), goed boenen en naspoelen met schoon water... En niet de lak van de auto meepoetsen, natuurlijk!
Idd, maar je kan ze ook opschuren met zeef fijn schuurpapier , wel met water schuren , en daarna een laagje vernis erover en ze zijn als nieuw _004
ook kale mensen vliegen soms in elkaars haren
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Op zoek naar een oplossing voor het KFR probleem

Ongelezen bericht door Rebel »

Vanavond alle topics hier nog maar eens doorgeworsteld over KFR en Injectoren enzo. om er achter te komen hoe het beetje KFR wat ik
nog steeds ervaar te elimineren is.
Toch wel lastig om een goede diagnose te stellen bij mijn motor.
Ik lees ook uit de reacties dat er verschillende kampen zijn t.a.v. KFR
Ik begin een beetje aan het einde van m'n latijn te komen met dat KFR verschijnsel.
Wat heb ik hiervoor tot nu toe gedaan
- Nieuwe Hallgever
- Nieuw brandstoffilter
- Kleppen gesteld/nagelopen staan goed (I 0,15, U 0,30)
- Storingen uitgelezen, geen storingen gevonden
- Synchronisatie Gasklephuizen en afstelling stationair door FreekC dus perfect nu
- Nieuwe Brisk en NGK iridium gemonteerd (nu Iridium)
- Andere benzine ron98
- Injectoren 2 x gereinigd d.m.v. wynns door de benzine
- Proefgereden met Recyclizer bij De Knalpot, maak geen verschil

Blijven volgens mij nog een aantal opties over
- Bougiekabels vervangen
- Bobine vervangen
- Wellicht de Tills oplossing proberen door R1200RT injectoren met adapter te monteren
- Eventueel huidige Injectoren Ultrasoon laten reinigen

Het is vanaf de aanschaf wel steeds berg op gegaan en al veeeel beter geworden maar
dat laatste stukje wil maar niet lukken. Erg frustrerend :evil:
Hebben jullie nog ideeën _001
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Op zoek naar een oplossing voor het KFR probleem

Ongelezen bericht door HansD »

Langs gaan bij een injectiespecialist, bijvoorbeeld Ruud Freriks/Tovami in Goes.
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Op zoek naar een oplossing voor het KFR probleem

Ongelezen bericht door Rebel »

HansD schreef: 01 aug 2017, 19:36 Langs gaan bij een injectiespecialist, bijvoorbeeld Ruud Freriks/Tovami in Goes.
Bedankt voor de tip _004
Hebben veel ervaring en veel mogelijkheden zo te zien.
Toch maar eens een bezoekje aan wagen als ik in de buurt ben.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Wigo
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 sep 2015, 10:37
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Groene Hart

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Op zoek naar een oplossing voor het KFR probleem

Ongelezen bericht door Wigo »

Op het gs forum is een draadje actief over het goed af laten stellen van een r1200gs. Heeft iets te maken met "verboden" schroefjes o.i.d. Er zijn in ieder geval een aantal mensen binnen de gs club bij wie op afspraak je motor (ook de rt) perfect af kan laten stellen. Wellicht valt daar nog wat winst te behalen. Iedereen die dat heeft laten doen schijnt heel enthousiast te zijn. Ik zou het draadje op het gs forum even doorlezen voor de details.
Motorhistorie: cb550f, cb750kz, cx500c, vf700c, k75, r850r, r1100rt, r1150rt, r1200gs, k75, k75rt, r1150rt, r1200rt
Nu r1200rt lc
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Op zoek naar een oplossing voor het KFR probleem

Ongelezen bericht door Rebel »

Wigo schreef: 01 aug 2017, 23:25 Op het gs forum is een draadje actief over het goed af laten stellen van een r1200gs. Heeft iets te maken met "verboden" schroefjes o.i.d. Er zijn in ieder geval een aantal mensen binnen de gs club bij wie op afspraak je motor (ook de rt) perfect af kan laten stellen. Wellicht valt daar nog wat winst te behalen. Iedereen die dat heeft laten doen schijnt heel enthousiast te zijn. Ik zou het draadje op het gs forum even doorlezen voor de details.
@ Wigo, Dat draadje op GS forum heb ik ook gelezen idd. Had ook te maken met die schroef aanslag enzo.
V.w.b. het afstellen van de RT gelden dezelfde regels.
Voor de afstelling ben ik een paar weken geleden ook bij FreekC langs geweest.
Die heeft mn RT m.b.v. de Harmonizer en de PC helemaal precies afgesteld.
Ik heb ook zijn advies opgevolgd v.w.b. montage van de NGK Iridiums.
Prima tevreden over idd.
Zoals gezegd ik heb al best veel zaken nagelopen en gedaan, maar de KFR is er nog steeds.
Stationair loopt hij top
Oppakken/optrekken van onderuit prima
Rustige en trillingsvrije loop is ook top
Alleen best nog wel veel KFR bij constant rijden.

Kunnen nog maar een paar zaken zijn volgens mij.
Lambdasonde , Injectoren, Bobine en/of bougiekabels niet helemaal tof
Wellicht dat montage van K&N Filter nog verbetering geeft of montage van de R1200RT verstuivers (Tills)
Ik kan ook nog wat stoeien met de luchttempsensor, alshoewel proefrijden met de Recyclizer bij De Knalpot voor mij
weinig tot geen verbetering te zien gaf.
Hoor ook positieve verhalen over de belgische Accelerator met of zonder NTC.
Maar volgens mij bescheiden mening werkt dat gewoon met een weerstand in de leiding van de luchttempsensor.
Hoe warmer de sensor wordt des te minder weerstand des te armer het mengsel. Hoe kouder hoe hoger de weerstand hoe rijker het mengsel.
Dus opnemen van de extra 10k Ohm weerstand in de leiding van de sensor zorgt ervoor dat de normwaarde en dus kurve met ongeveer 20 graden celsius naar beneden schuift.
Dus hiermee kan ik eventueel low budget met verschillende weerstanden experimenteren.
Je ziet ook bij de uitgebreidere versie van de accelerator dat ze met een extra NTC werken in de luchtstroom om de additionele weerstand wat variabeler te maken, zodat dat de negatieve effecten bij lage temperaturen weer enigzins gecompenseerd worden.
De luchttemperatuursensor die standaard gebruikt wordt op de RT is een vrij standaard en algemeen voorkomende sensor/NTC (bosch) met een
weerstand van 10k Ohm bij 25 graden celsius.
Pure suggestie, maar ik vind de positie van die luchttempsensor in het binnenste midden van het luchtfilter nou ook niet de ideale plek om luchtstromen nauwkeurig te meten. Maar ik ben geen expert, het is puur een gevoel. Misschien wordt de luchttempsensor wel negatief beïnvloed
door de hogere omgevingstemperatuur in die box. Want erg geisoleerd is die box niet. Dat sommige een verbetering constateren na toepassing van een K&N luchtfilter zou dan verklaard kunnen worden door de betere luchtstroom en nauwkeurigere meting door de sensor.

Overigens verwacht ik minder effecten bij aanpassingen aan de luchtsensor in vergelijking met de Lambdasonde.
Deze gaat met name zijn werk doen bij wat constanter rijden (Closed-Loop) en varieert tussen 0,1 en 0,9 Volt richting motormanagement.
Deze zal dus continue bijregelen op basis van de gemeten waarden in de uitlaatgassen.
Als dat bijregelen steeds met te grote pieken en dalen gepaard gaat, kan dat wellicht onrustige loop bij constante gasstand tot gevolg hebben.
Bij accelereren (Open_Loop) merkt je het dan dus niet.
FreekC had het in zijn betoog ook over goede ervaring op zijn adventure met de AF-Xied, welke juist hier zijn werk doet.
Hoe deze AF-Xied precies werkt weet ik niet, maar ik kan me zo voorstellen dat hij een soort dempende/vertragende werking heeft op het heen en weer gejutter van de lambdasonde. Hierdoor wordt de loop rustiger.

Er is ook een tweede methode v.w.b. de lambdasonde en dat is om deze geheel af te koppelen en een CO2 potmeter toe te passen.
Hierdoor wordt een gemiddelde waarde ingesteld op een ouderwetse CO meting, waardoor het gejutter ook over zou moeten zijn.
De vraag is alleen of dat de katalysator ten goede komt, want die wordt ook beschermd door de lambdasonde.

Maar dit is mijn theorie op basis van wat ik er allemaal over gelezen heb tot nu toe en met mij toch enigzins beperkte kennis van electronica.

In principe zouden al die extra hulpmiddeltjes niet nodig moeten zijn, want af fabriek hadden ze ook geen KFR volgens mij.
Wel kritisch qua afstelling, maar dat is bekend.

Dus misschien is het toch de Lambdasonde die niet lekker meer werkt (buiten toleranties)
of is toch de verbranding niet optimaal en constant door problemen met de injectoren, brandstofpomp/druk etc.
Met dit laatste punt gaat de lambdasonde ook meer jutteren zullen we maar zeggen
_001

Hieronder een heel interessant stuk over de werking van de lambdasonde i.c.m. katalysator enzo.
http://www.mvwautotechniek.nl/Woordenbo ... asonde.htm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Op zoek naar een oplossing voor het KFR probleem

Ongelezen bericht door Bert M »

Misschien een wat kritische vraag, maar verwacht je niet te veel van een 2-cilinder boxer? Als ik zo je draadje lees heb je werkelijk alles al zo'n beetje aangepakt wat er aan te pakken valt. Het zal nooit een 6-in-lijn worden qua 'Laufkultur'...

Overigens zou ik het K&N luchtfilter (of vergelijkbaar) zeker niet doen. Het lijkt geweldig als je er zo over leest, maar het kan er zelfs voor zorgen dat het blok juist (met name in de lage bereiken) wat minder mooi gaat lopen. Ik heb daar wat ervaring mee met vierwieligen...
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Op zoek naar een oplossing voor het KFR probleem

Ongelezen bericht door Rebel »

Bert M schreef:Misschien een wat kritische vraag, maar verwacht je niet te veel van een 2-cilinder boxer? Als ik zo je draadje lees heb je werkelijk alles al zo'n beetje aangepakt wat er aan te pakken valt. Het zal nooit een 6-in-lijn worden qua 'Laufkultur'...

Overigens zou ik het K&N luchtfilter (of vergelijkbaar) zeker niet doen. Het lijkt geweldig als je er zo over leest, maar het kan er zelfs voor zorgen dat het blok juist (met name in de lage bereiken) wat minder mooi gaat lopen. Ik heb daar wat ervaring mee met vierwieligen...
Ik verwacht zeker geen 4 of 6 in lijn gevoel. Maar ik heb hiervoor al 2 boxers gehad (R1200GS) en weet wat je verwachten mag. Hij loopt nu niet zoals het hoort.
Laatst gewijzigd door Rebel op 04 aug 2017, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 265
Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:21
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden
Locatie: Leusden

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Op zoek naar een oplossing voor het KFR probleem

Ongelezen bericht door Garfield »

Ik ben al net zo kritisch als jij en de maatregelen die jij genomen hebt heb ik ook al uitgevoerd. En toch het gevoel van net niet :$

Wat ik ook nog gedaan heb is geexpirimenteerd met de ccp (Cat Code Plug) , origineel heeft een r1150rt een penbezetting 30 87 87a (uit mijn hoofd want ben nu met vakantie. 8)_ )
Het loopt wat beter met 30 87, (en nog iets beter zonder ccp, maar dat is voor een versie zonder kat maar met co-pot, dacht ik gelezen te hebben op een lijst op Powerboxer.de) en dat (30 87) is een instelling waarmee de boordpc denkt dat het een 1150gs met kat is. Ik moet nog ergens een lijstje hebben met de verschilende penbezetting uitgelezen door mijn GS911.

Maar zoals gezegd, de kers op de taart ontbreekt nog. :(

Wat ik heb besteld zijn de injectoren van een R1200 bij Tills.de. Je weet dan in ieder geval dat ze beiden dezelfde hoeveelheid inspuiten, en nog een gemodificeerde chip van John Gemi. -kwijling- Van beiden lees ik erg goede berichten en ben daarom erg benieuwd.

Volgende week ben ik terug en dan heb ik wat te doen _004 Ik laat het je wel weten wat mijn bevindingen zijn.

Groeten, Frans
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Op zoek naar een oplossing voor het KFR probleem

Ongelezen bericht door Rebel »

@Garfield;
Ben heel benieuwd naar jouw ervaringen hiermee, want deze opties heb ik ook al overwogen.
Door aanpassing van de standaard mappings met zo'n andere chip kan dat wel eens positief uitpakken in mijn geval.
Ik vond de prijs ook wel acceptabel en de berichten hierover zijn ook best positief.
De tills injectoren staan ook nog op mijn lijstje van mogelijkheden.

Kan bijna niet wachten op jouw resultaten en ben heeel benieuwd 8)_
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Op zoek naar een oplossing voor het KFR probleem

Ongelezen bericht door Baird »

Je mag een R1150RT niet vergelijken met een R1200GS, is een ander blok met andere regelingen, geen balansassen etc. Een R1150 blijft een rauwe ongecultiveerde boxer vergeleken met een R1200, wat je er ook aan doet.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Op zoek naar een oplossing voor het KFR probleem

Ongelezen bericht door Rebel »

Baird schreef: 03 aug 2017, 17:30 Je mag een R1150RT niet vergelijken met een R1200GS, is een ander blok met andere regelingen, geen balansassen etc. Een R1150 blijft een rauwe ongecultiveerde boxer vergeleken met een R1200, wat je er ook aan doet.
Ben het niet met je eens BeRT de R1150RT is zeker zo'n fijne boxer vergeleken met de R1200GS.
Ik heb een R1200GS 2008 en R1200GS DOHC 2012 gehad en ervaar nou niet echt wereldschokkende verschillen hiertussen.
Karakter van de motorfietsen zelf is wel anders maar motorisch vergelijkbaar.
De LC waar ik wel eens op gereden heb is motorisch wel heel anders in mijn ogen.

De R1150RT loopt ook als een naaimachientje mits goed afgesteld.
En balansassen voegt niks toe aan het karakter van de motor wel aan comfort vanwege minder trillingen.
Zelfs een behoorlijk aantal doorgewinterde GS rijders onderschrijven dat de R1150RT een fijne fiets is.

Dus dat van 'Rauwe Ongecultiveerde Boxer' doet mij wel een beetje zeer :mrgreen:
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Op zoek naar een oplossing voor het KFR probleem

Ongelezen bericht door Baird »


Dus dat van 'Rauwe Ongecultiveerde Boxer' doet mij wel een beetje zeer :mrgreen:
Fijn dat jij betere ervaringen heb, na 20 jaar (1 x R1100 en 2 x R1150RT,) bij elkaar zo'n 300+k km blijf ik bij mijn stelling dat de R1150 een rauwlopende fiets is, boven de 4000rpm zelf onplezierig, nog 100k erbij op deze en we gaan eens wat anders kopen, ik maak iets te veel kilometers per jaar om vaker te wisselen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: Op zoek naar een oplossing voor het KFR probleem

Ongelezen bericht door Baird »

Rebel schreef: 03 aug 2017, 23:37
Dus dat van 'Rauwe Ongecultiveerde Boxer' doet mij wel een beetje zeer :mrgreen:
Fijn dat jij betere ervaringen heb, na 20 jaar (1 x R1100 en 2 x R1150RT,) bij elkaar zo'n 300+k km blijf ik bij mijn stelling dat de R1150 een rauwlopende fiets is, boven de 4000rpm zelf onplezierig, nog 100k erbij op deze en we gaan eens wat anders kopen, ik maak iets te veel kilometers per jaar om vaker te wisselen. Inmiddels de Stage-7 chip besteld bij John, ben benieuwd wat dat oplevert.

De 1150GS van mijn broer rijdt ook prima en trilt minder dan mijn exemplaar, het grote verschil tussen een GS en een RT is het stuur, bij de RT trilt dat erg mee en bij de GS veel minder.

Ik leg de uitdaging hier neer: wie maakt van mijn RT zo'n soepel lopend naaimachientje?
Laatst gewijzigd door Baird op 05 aug 2017, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: John's Stage 8 Chip en V Stream ervaring

Ongelezen bericht door Rebel »

Garfield schreef: 02 aug 2017, 10:54 Ik ben al net zo kritisch als jij en de maatregelen die jij genomen hebt heb ik ook al uitgevoerd. En toch het gevoel van net niet

Wat ik ook nog gedaan heb is geexpirimenteerd met de ccp (Cat Code Plug) , origineel heeft een r1150rt een penbezetting 30 87 87a (uit mijn hoofd want ben nu met vakantie. )
Het loopt wat beter met 30 87, (en nog iets beter zonder ccp, maar dat is voor een versie zonder kat maar met co-pot, dacht ik gelezen te hebben op een lijst op Powerboxer.de) en dat (30 87) is een instelling waarmee de boordpc denkt dat het een 1150gs met kat is. Ik moet nog ergens een lijstje hebben met de verschilende penbezetting uitgelezen door mijn GS911.

Maar zoals gezegd, de kers op de taart ontbreekt nog.

Wat ik heb besteld zijn de injectoren van een R1200 bij Tills.de. Je weet dan in ieder geval dat ze beiden dezelfde hoeveelheid inspuiten, en nog een gemodificeerde chip van John Gemi. Van beiden lees ik erg goede berichten en ben daarom erg benieuwd.

Volgende week ben ik terug en dan heb ik wat te doen Ik laat het je wel weten wat mijn bevindingen zijn.

Groeten, Frans
Frans, ik kon niet wachten op je resultaten 8)_ en toch maar wat correspondentie gevoerd met John.
Hij wist mij te overtuigen dat de gemodificeerde chip over het gehele bereik een enorme verbetering
zal laten zien. Deze chip is in de basis gelijk aan de originele maar voor alle 40 mappings geoptimaliseerd.
Ik heb ook veel gelezen over deze chips op de diverse fora en de ervaringen zijn behoorlijk positief.
Ook leuk om te zien dat de community John meehelpt zijn chips steeds verder te optimaliseren door hun ervaringen.
Dus de geoptimaliseerde mappings zijn ook door praktijkervaring tot stand gekomen.
Omdat de prijs zeer aantrekkelijk is toch maar eentje besteld :)
John gaat mij een Stage 8 chip toesturen en is hopelijk, zoals jij dat zegt, de kers op de taart.

Ik heb ondertussen ook niet stil gezeten en begin deze week de originele codeplug (beige) teruggeplaatst, want die zal er niet meer in, waarschijnlijk door de vorige eigenaar eruit gehaald. Daarna een reset van de motronic uitgevoerd en flinke proefrit gemaakt.
Het effect is dat hij hiermee toch weer beter is gaan lopen ennnnn bij flink op en weer van het gas af was soms weer een uitlaat plofje te horen :mrgreen:
Duidelijk ook dat het mengsel hierdoor veranderd is want ook KFR is weer iets minder. Nog wel even afwachten gezien er nog niet voldoende km's gemaakt zijn na de reset. Heb nu ongeveer 80km zo gereden en moet nog wat extra km's doen om definitief oordeel te kunnen geven.

Gisteravond ook mijn nieuwe V Stream ruit gemonteerd en gaan proefrijden.
Wowww :O , ik dacht serieus dat er iets gruwelijk mis was met mijn motorblok, want ik hoorde geluiden die ik nooit eerder uit het blok gehoord had, zo veel stiller is het achter deze ruit .
Op de binnendoor wegen wat gespeeld met de verschillende ruitstanden. Je kunt nu serieus een ideale stand vinden bij verschillende snelheden.
Omdat het gisteren hard waaide ook maar eens de snelweg op om te kijken hoe dat ging.
In eerste instantie met de hoogste stand en naarmate ik de snelheid verhoogde leek het wel alsof ik de kuip ingezogen werd :mrgreen: zoveel meer bescherming geeft deze ruit. Je merkt wel met de harde wind van gisteren dat de weerstand enorm toeneemt en je topsnelheid wel aardig zal dalen dan. Maar ja top rijden we niet zo vaak meer. Wel zal het benzineverbruik toenemen denk ik. Maar ja die windbescherming is mij dat wel waard.
Al met al een prima investering die ik al veel eerder had moeten doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 265
Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:21
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden
Locatie: Leusden

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: John's Stage 8 Chip en V Stream ervaring

Ongelezen bericht door Garfield »

Hallo Rebel,

Je bent goed bezig met je r1150rt. _004
De stage 8 chip heb ik ook binnen. Volgende week als ik terug ben, en als het droog is even, nou-ja even, monteren. Ook ik heb de diverse fora gelezen over de ervaringen met de chips van John Gemi. Het zijn m.i. iets teveel om simpelweg te spreken van "je hebt ervoor betaald DUS is het goed". Of "het zit tussen de oren". Er zijn ook vermogensgrafieken bekend, en de feedback sneed behoorlijk hout qua inhoud en dat alles trok mij over de streep.

De beige ccp is toch met penbezetting 30 87a? Volgens Powerboxer.de is dat een ccp voor een r1100gs of r zonder kat en met CO-plug. Bij mij liep de onbehouwen Bayer ;) het mooist met 30 87 dat zou dus voor een 1150gs of gsa moeten zijn met kat. Ik zal met de GS911 alle penbezettingen eens nalopen, ik had wel een lijst maar die week af van die van Powerboxer _001 . Maar ja, de GS911 leest gewoon af welke mapping je met de ccp op dat moment hebt ingesteld, toch?
Ik heb ook veel tijd gestoken in het kleppenstellen, de tps goed ingesteld, de synchronisatie (ook de verboden schroefjes) en volgens mij kan je Der Dicke Bayer best manieren bijbrengen. :lol:
Binnenkort weet ik (we) het. Eerst de chip, dan een tijdje het ervaren en dan de injectoren van Tills.de er in. Forumlid Baird had eens geschreven dat het de beste investering was die hij deed voor zijn rt. En Thooms rijdt heel tevreden ergens in Frankrijk met zijn John Gemi chip. We gaan het meemaken -top-
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Inspector Gadget

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: John's Stage 8 Chip en V Stream ervaring

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wat ik nog uit den Ouden Doosch gevonden heb vwbt de Code Plug;
Screen Shot 2017-08-06 at 02.45.14.jpg

en

Codierstecker.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 06 aug 2017, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 265
Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:21
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden
Locatie: Leusden

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: John's Stage 8 Chip en V Stream ervaring

Ongelezen bericht door Garfield »

De Inspector Gadget zal eens iets niet hebben _004

De te downloaden lijst is idd die van Powerboxer.de, maar er is in 2012 een nieuwere lijst (4v1 codierstecker 11x0). Deze is gesorteerd maar het type motronic, en naar de nieuwste inzichten toen. Ene Gerd_. heeft behoorlijk wat naspeurwerk verricht.

Grappig, maar ook verwarrend is dat op de ene lijst staat dat een r1150rt met kat zonder ccp kan, en op de andere weer met ccp. Ik had een rose plug, dus 30 87 87a en dat zou weer voor een rs zijn _001
Vandaar dat ik de voor mij gangbare posities met mijn GS911 gecheckt heb. 30 87 zou voor een GS(a) zijn en daarmee loopt het niet onverdienstelijk. Nog iets beter was geen ccp, maar volgens de (mijn) lijst was dat bedacht voor een type zonder kat, weet niet of dat op den duur schade kan veroorzaken dus meer weer op 30 87 gezet. Ben nog van plan om met de gs911 alle posities door te lopen en dan mijn keuze te maken, lijst of geen lijst.

Met de nieuwe chip zet ik het vooralsnog (en op advies vanJohn Gemi) op 30 87 87a en omdat de mapping gewijzigd is (met name de verhouding lucht/brandstof is verbeterd )zou het goed moeten zijn, althans, dat verwacht ik.
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: John's Stage 8 Chip en V Stream ervaring

Ongelezen bericht door Rebel »

Net de nummers even nagekeken.
Bij mij zit er nu de 61 36 8 366 621 in met 30, 86 verbonden
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Inspector Gadget

Re: De grote schoonmaak is begonnen - Laatste nieuws: John's Stage 8 Chip en V Stream ervaring

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

:mrgreen: Bericht aangepast met een meer recentelijk document (van 2016) die momenteel op zijn website staat.

Als ik het tegenkom bewaar ik het en als ik de betreffende motor heb hou ik het ook een beetje bij..
Gesloten

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”