BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Boxers en Motoren Service

Ottenhof Motoren Amsterdam

Motor Service Amersfoort
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Mordamus Webhosting

Boek uw hotel / B&B / camping het via het forum: Ned - DuiHarz - Eifel - Fra - Oos - Alpen - Tsj - Bel - Lux - Eng - Ier - Pol - Den - Noo - Fin - Ita - Spa - Por - USA - Elders

Waarom geen K1600GT?

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderators: JOS WRSM, Walter, EileRT

Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door SpeedLess » 10 nov 2017, 12:44

Hallo,

Met de kans dat ik mensen tegen het zere been schop even een vraag die ik mezelf onlangs stelde: waarom geen K1600GT? Ik ben vorig jaar begonnen op een R1150RT en van de zomer heb ik die ingeruild voor een R1200RT. Net als ik met de R1150RT was ben ik erg blij met de R1200RT. Misschien rijd ik wel de komende jaren op mijn huidige motor, maar kijk altijd een beetje rond en ben wel erg gecharmeerd van de K1600GT. Heb er nog nooit op gereden (maar dat had ik ook niet op de R1150RT en de R1200RT) maar ik vind m wel erg indrukwekkend.

Dus mijn vraag: waarom geen K1600GT :-)

Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 372
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door siebke » 10 nov 2017, 14:29

Wil je die vergelijken met een R1XXXRT dan? Oké, het zijn allebei BMW's... En dat concern maakt ook auto's.... _001
Mensen zijn niet lastig. Mensen zijn verschillend, en dat is lastig

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 174
Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra » 10 nov 2017, 15:42

De K1600 is een super machine, dat motorblok is echt helemaal top, maar ja wat wil je ook met een zes cylinder. Het loopt perfect.

Wat mij tegen viel was de zit op de motor, volgens mij zit je iets te sportief en de ruit is ook niet optimaal erg turbulentie boven de 120-140km/h.

Dus voor mij viel hij daarom af. En ja natuurlijk het gewicht, als je een RT gewend bent dan zijn dit echte slagschepen ook qua kilo's.

Zoals altijd, het blijft een erg persoonlijk keuze. Maar het is een prachtige machine.

Grt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CN2018.20, OMK 2017-18 W-Europa

Gebruikersavatar
Bert M
Moderator
Moderator
Berichten: 2189
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door Bert M » 10 nov 2017, 19:42

Tja, waarom wel of geen K1600GT? Ik kan je vertellen uit mijn eigen ervaring (heb er eentje drie jaar met veel plezier bereden) dat het een beetje afhankelijk is wat je er mee gaat doen. Op het moment dat je veel woon/werk kilometers maakt op de snelweg en lekker lange afstanden rijdt op bijvoorbeeld mooie (Duitse) wegen, dan is het de mooiste en beste machine ooit gemaakt. Maar toen ik naar GB verhuisde en bijna geen woon/werk op snelwegen meer deed, ging ik lekker op zondagochtend een eindje toeren. Fantastisch zou je zeggen... Maar niets is minder waar. De Engelse wegen zijn niet geweldig. Putdeksels precies in de apex van de bocht, ook veel nattigheid en vuil op de wegen. En dan opeens merk je dat onder die omstandigheden de K1600GT een verschrikking is om mee te rijden. 160pk is onder die omstandigheden veel te veel. Je kunt je onderstel op "rain" zetten en dan schakelt de electronica ook een aantal pk's uit, maar dan reageert het blok niet alleen wat tammer, maar ook een stuk trager. En dat was al helemaal niet geweldig rijden. Ik begon dat ik de K1600GT met heel veel plezier bereden heb (had het zeker niet willen missen), maar ik heb 'm met net zoveel plezier ook weer verkocht...
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh

Draag je het RT Forum een warm hart toe? Word dan nu Goldmember >>
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
2017
2017
Berichten: 390
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt » 10 nov 2017, 19:56

Ik ben pas geleden overgestapt van de R1200RT naar de K1600GT. Bij de RT had ik altijd het gevoel dat ik wat kracht tekort kwam. Vooral met accelereren. De K heeft ruim voldoende vermogen. Het rijgedrag is ook fantastisch. Hij ligt nog vaster op de weg dan de RT. Waarschijnlijk omdat het zwaartepunt lager ligt. Met de RT kon ik met en zonder passagier moeiteloos draaien op de weg zonder voetjes aan de grond. Met de K moet ik dat nog oefenen en je merkt dat hij ietsje zwaarder is. Maar als hij rijdt is het geen enkel probleem. Heerlijke motor. Ik ben er erg tevreden over.

Kijk trouwens uit als je een proefrit gaat maken want je bent zo verkocht. -kwijling-
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT

Gebruikersavatar
Berrybeer
Berichten: 1243
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door Berrybeer » 10 nov 2017, 20:45

...omdat ruim €26.000 wel erg veel geld is voor een motor. Als ik het al ergens had liggen, kocht ik er bijvoorbeeld liever een BMW 1 serie voor ;)

Gebruikersavatar
Ton1959
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door Ton1959 » 11 nov 2017, 12:01

SpeedLess schreef:
10 nov 2017, 12:44
Hallo,

Met de kans dat ik mensen tegen het zere been schop even een vraag die ik mezelf onlangs stelde: waarom geen K1600GT? Ik ben vorig jaar begonnen op een R1150RT en van de zomer heb ik die ingeruild voor een R1200RT. Net als ik met de R1150RT was ben ik erg blij met de R1200RT. Misschien rijd ik wel de komende jaren op mijn huidige motor, maar kijk altijd een beetje rond en ben wel erg gecharmeerd van de K1600GT. Heb er nog nooit op gereden (maar dat had ik ook niet op de R1150RT en de R1200RT) maar ik vind m wel erg indrukwekkend.

Dus mijn vraag: waarom geen K1600GT :-)
Gewoon een keer gaan proefrijden. Iedereen heeft andere wensen . Ik zou persoonlijk het boxer gevoel missen en ik wil ook zoveel vermogen niet.

Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 754
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alles is bijzonder aan een R1200RT/LC toch?
Land: LUX
Woonplaats of omgeving: Alzingen

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda » 12 nov 2017, 09:38

Waarom eigenlijk wel een K1600GT?

Hij is 60 kg zwaarder dan een 1200RT.
Stuk duurder in aanschaf en verzekering.
Moeilijker om mee te manoeuvreren.
Verbruik is een stuk hoger.
En wat doet hij beter dan een RT?
Gaat er altijd een passagier mee? Zijn je koffers altijd gevuld waardoor je extra vermogen nodig hebt?
Ga je altijd alleen toeren of met vrienden? En wat rijden die voor een motoren?
Ga je op vakantie met de motor en leg je daarbij grote afstanden op de snelweg af?

Maar van de andere kant .......als je er helemaal "weg" van bent en je kunt hem betalen, waarom niet?
Het leven is kort en als je altijd hard werkt/gewerkt hebt dan mag jij jezelf toch wel een keertje belonen.
Zo denk ik er tenminste over :mrgreen:
Ik kan mij de hele dag aan allerlei zaken ergeren maar ik voel mij daartoe niet verplicht!
Je hebt maar 2 soorten motorweer, goed en heel goed! Vandaag is het dus ........motorweer.
Is het je al eens opgevallen dat iedereen die langzamer rijdt dan jou een sukkel is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek?
Motorverstand komt met de jaren...tot die tijd moet je geluk hebben!

Gebruikersavatar
wobbert
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door wobbert » 12 nov 2017, 19:57

Kleppenstellen om de 30.000km is ook een heel PRIJZIG feestje ;-)

Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door SpeedLess » 12 nov 2017, 20:28

@ Siebke: ok, zijn verschillende motoren, maar wel allebei motoren die ik qua looks erg mooi vind. Ook de GS(A) vind ik heel erg mooi, maar ik mag van de baas maar 1 motor in de garage hebben...

@ Ruud Woudstra: dank voor de tip. Ik rijd zelf eigenlijk altijd met het scherm van de R1200RT helemaal omhoog, dus dat is zeker iets om rekening mee te houden. Prachtige machine om te zien inderdaad!

@ Bert M: bochtig touren is iets waar ik nu echt van geniet, dus als dat met de K1600GT minder zou zijn is dat ook iets om rekening met te houden; proefrijden dus en wel een bochtige rit. Dank voor de uitgebreide toelichting. Ik ga eens kijken of ik m van het voorjaar een keertje een weekendje kan huren ofzo.

@ Marcel 1200rt: klinkt goed, ik ga echt een keertje proefrijden!

@ Berrybeer: dat is inderdaad veel geld, maar ik zat eerder naar (iets meer dan) de helft van dat bedrag te kijken :-)

@ Ton1959: gaan we doen, maar de R1200RT rijdt inderdaad heerlijk, dus moet wel erg lekker rijden om over te stappen!

@ WaltzingMatilda: ik vind m er denk ik net wat beter uitzien dan een RT, maar ik heb m nog niet eens in het echt gezien, maar toen ik mijn 1150 en 1200 ging ophalen was dat ook de eerste keer dat ik zo'n motor van dichtbij zag, haha. Ik rij af en toe met passagiers en ga in het voorjaar voor het eerst wat langer touren, dus ben nog helemaal niets gewend; gaat echt om de looks die ik mooi vind, dus gaat eigelijk nergens over. Wellicht is een proefrit al genoeg om het uit mijn hoofd te zetten (of juist niet). Werk toevallig best hard af en toe dus had het plan om eenmaal per jaar te upgraden ;)

@wobbert: zijn dat de perikelen van een 6 cilinder? Tot nu toe rijd ik altijd maar een paar duizend kilometer op mijn motor dus dat scheelt, haha.

Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 754
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alles is bijzonder aan een R1200RT/LC toch?
Land: LUX
Woonplaats of omgeving: Alzingen

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda » 12 nov 2017, 20:32

En gelijk heb je :!:
Ik kan mij de hele dag aan allerlei zaken ergeren maar ik voel mij daartoe niet verplicht!
Je hebt maar 2 soorten motorweer, goed en heel goed! Vandaag is het dus ........motorweer.
Is het je al eens opgevallen dat iedereen die langzamer rijdt dan jou een sukkel is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek?
Motorverstand komt met de jaren...tot die tijd moet je geluk hebben!

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3048
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door HansD » 12 nov 2017, 21:41

WaltzingMatilda schreef:
12 nov 2017, 09:38
Waarom eigenlijk wel een K1600GT?
Jij hebt zeker nog niet proefgereden?
Het 6-cilinderblok is indrukwekkend en potentieel verslavend. Die power, de soeplesse en dat geluid....wow!
Er is geen excuus om geen airbagvest te dragen

Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 754
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alles is bijzonder aan een R1200RT/LC toch?
Land: LUX
Woonplaats of omgeving: Alzingen

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda » 13 nov 2017, 06:21

Niet op het laatste nieuwe model, wel op het vorige.
Ben met je eens dat het geluid en de power verslavend werkt.
Ik kan mij de hele dag aan allerlei zaken ergeren maar ik voel mij daartoe niet verplicht!
Je hebt maar 2 soorten motorweer, goed en heel goed! Vandaag is het dus ........motorweer.
Is het je al eens opgevallen dat iedereen die langzamer rijdt dan jou een sukkel is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek?
Motorverstand komt met de jaren...tot die tijd moet je geluk hebben!

Gebruikersavatar
ruudRTlc
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Beverwijk

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door ruudRTlc » 13 nov 2017, 13:08

Geweldige machine... maar blijft nog even een droom!
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat

Gebruikersavatar
Lemoi
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 583
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door Lemoi » 15 nov 2017, 13:13

@speedless, heb je al naar de RT LC gekeken dan (je rijd nu toch een oudere 1200?). Denk dat de LC toch weer wat anders rijd als de vroegere RT.

Ik heb nieuwe toen voor een 1200RT LC ipv K1600GT gekozen vanwege een paar dingen:
- gewicht
- het "klinische" gevoel (ik zeg het is net een auto zonder dak en met twee wielen). Ik mis het boxer gevoel (ja zeer subjectief)
- vond de zit op de RT LC toen iets lekkerder (ja ook subjectief)

Overigens rijd ik elke dag en deze jaren niet zoveel als vroeger (klanten zitten steeds verder weg en dus vliegen :-( )maar kom toch nog tot de ruim 30.000 km per jaar en rij best veel snelweg voor mijn werk (Belgie, Duitsland, Denemarken, Frankrijk, Oostenrijk). En ben nog zeer tevreden met de LC. Enge minpuntjes waar ik wat aan moest doen:
- buddy seat (tijger Leathers) -> zal je bij de 1600 GT ook wel hebben
- grotere ruit (Vstream)
- voet steun verlagers (anders kwam ik net tegen die "uitsteeksels" van de tank aan met schakelen

Gebruikersavatar
Bert M
Moderator
Moderator
Berichten: 2189
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door Bert M » 15 nov 2017, 14:33

Lemoi schreef:
15 nov 2017, 13:13

...knipperdeknip...

- buddy seat (tijger Leathers) -> zal je bij de 1600 GT ook wel hebben
Ik kan bevestigen dat het originele K1600GT zadel (zachtst gezegd) erg teleurstellend was en binnen enkele weken na aflevering, vervangen werd door een Corbin-zadel.
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh

Draag je het RT Forum een warm hart toe? Word dan nu Goldmember >>
Afbeelding

Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door SpeedLess » 16 nov 2017, 11:14

@Lemoi: ja mijn RT is van 2008, dus het ligt voor de hand om eerst een nieuwere RT(LC) te kiezen. Eerst even minimaal een jaartje van deze genieten en dan kijken we verder, maar qua uiterlijk vind ik het een erg mooie motor die K1600.

Gewicht kan ik me voorstellen, maar zal ook wel wennen toch? Ik ben niets gewend en vond de RT(1150 in mijn geval) in het begin ook zwaar, maar eenmaal gewend geen probleem uiteraard. Wellicht dat dat gevoel dan bij de K1600 nooit komt?

Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 372
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door siebke » 16 nov 2017, 11:24

SpeedLess schreef:
12 nov 2017, 20:28
@ Siebke: ok, zijn verschillende motoren, maar wel allebei motoren die ik qua looks erg mooi vind. Ook de GS(A) vind ik heel erg mooi, maar ik mag van de baas maar 1 motor in de garage hebben...knip...
Na e.e.a. gelezen te hebben én jouw wijze van motor kopen, begrijp ik jouw vraag wel beter. Vind ook dat je wel een héél coulante 'baas' hebt :lol:
Mensen zijn niet lastig. Mensen zijn verschillend, en dat is lastig

Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door SpeedLess » 16 nov 2017, 12:54

Haha, wel met gebruiksaanwijzing: pas vertellen ná de aankoop, anders grote kans dat het niet doorgaat!

De 1200RT trouwens gekocht bij BMWerkplaats. Ongezien tot koop gekomen en mijn RT1150 ongezien bij hen ingeruild. Goed vertrouwen!

Gebruikersavatar
Bert M
Moderator
Moderator
Berichten: 2189
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door Bert M » 16 nov 2017, 14:51

SpeedLess schreef:
16 nov 2017, 11:14

Gewicht kan ik me voorstellen, maar zal ook wel wennen toch? Ik ben niets gewend en vond de RT(1150 in mijn geval) in het begin ook zwaar, maar eenmaal gewend geen probleem uiteraard. Wellicht dat dat gevoel dan bij de K1600 nooit komt?
Als je aan de R1150RT goed gewend bent geraakt qua gewicht, dan zul je zien dat, wanneer je op een K1600GT gaat proefrijden, de extra kilootjes helemaal geen issue zullen vormen. Integendeel; de K1600 zal zelfs iets lichtvoetiger aanvoelen door het (veel) lagere zwaartepunt.
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh

Draag je het RT Forum een warm hart toe? Word dan nu Goldmember >>
Afbeelding

Gebruikersavatar
EileRT
Moderator
Moderator
Berichten: 2057
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus-Zumo550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door EileRT » 16 nov 2017, 16:35

Ik ben geen ervaringsdeskundige zoals Bert M, maar heb met hem eens een treffenrit gereden. Het is een imposante motor die hij meer dan behendig reed met zijn vrouw Ingrid achterop. _004

Ook ik vind het een schitterende motor qua looks en met de zes cilinders heeft het een gigantisch vermogen. Ik blijft nog maar even doorrijden op mijn 1100. Er moet nog een flinke zak duiten achteraan voor een recent exemplaar. Bovendien ben ik nog zeer tevreden met mijn RT. Mocht ik ooit van de K1600GT gaan dromen dan wordt het een ander verhaal. ;)

Ik zou i.i.g. altijd een (lange) proefrit maken. _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert


Draag je het RT Forum een warm hart toe? Word dan nu Goldmember >>
Afbeelding

Gebruikersavatar
jaapwess
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 sep 2015, 11:26
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Marknesse

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door jaapwess » 17 nov 2017, 09:45

Dit is wel een interessante discussie. Zelf rijd ik een 2014 RT/LC, heb een speeddate op de K1600GT gedaan en recent ook een uurtje op een K1600Bagger mogen rijden. Indrukwekkend en verslavend. Het motorblok is zo mooi en sterk, weinig trillingen (de term klinisch kan ik me hier goed voorstellen) en dat geluid is helemaal waanzinnig.
Maar dan stap ik weer op de RT, en daar ben ik ook heel blij mee, dat is gewoon ook helemaal mijn fiets, voelt 120% vertrouwd aan. Maar dat doet de K1600 dan ook vanaf de eerste meters, en het gewicht is voor je gevoel zo verdwenen.

Maar die opmerking over 30.000 km kleppen stellen..... Dat kan wel een forse aderlating worden vrees ik.

Nog even doorpeinzen, en voorlopig niet bij de dealer op bezoek Big RT Smile :-)
------------------------------------------
'83 K100, '88 K100RS, '91 K75, '14 R1200RT(LC)

Gebruikersavatar
Lemoi
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 583
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Waarom geen K1600GT?

Ongelezen bericht door Lemoi » 17 nov 2017, 12:04

..met gewicht bedoelde ik ook dat ik hem eigenlijk altijd opbok, en dan is dat met een 1600 toch wel iets zwaarder. En omdat ik veel rijd voor mijn werk zitten mijn koffer vaker vol (voor overnachtingen of met spullen. Bok hem dan maar eens op). En bok hem vaker meerdere keren per dag op en vaker met volle koffers. Ik bok hem op omdat je dan makkelijker in alle koffers kan komen. En in mijn "garage"kan ik hem eigenlijk ook alleen maar opbokken, anders wordt het moeilijker parkeren en eruit halen.

Plaats reactie

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast