Ik wil een R1100RT kopen

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
fender58

Ik wil een R1100RT kopen

Ongelezen bericht door fender58 »

Heren,dames,

ik wil graag een R1100RT kopen maar mijn budget is beperkt dus moet ik zoeken naar fietsen met wat meer km's , enige ervaring en of kennis hoeveel een R1100RT kan draaien mits goed onderhouden,
bedankt alavast voor de info dat zal me helpen bij het kiezen voor deze mooie bmw ;)

Gr HAns
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Ik wil een R1100RT kopen

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Hans, als je met de zoekfunctie eens gaat grasduinen op dit forum zul je zien dat kilometerstanden van 2 of 3 ton bij het juiste onderhoud prima gaan.
fender58

Re: Ik wil een R1100RT kopen

Ongelezen bericht door fender58 »

Ok Thnx , ik heb een mooie gevonden met 92K op de teller, enkel het abs lampje flashed af en toe , niet elke keer als je start maar soms , is dat ernstig??
beckysmile

Re: Ik wil een R1100RT kopen

Ongelezen bericht door beckysmile »

Zoals je elders op het forum kunt lezen, is dit meestal het gevolg van te lage accuspanning, niet vreemd voor een motor die bijv. al langere tijd bij een dealer staat, of bij een particulier die er nauwelijks op rijdt.
Gewoon warmrijden, en dan uitzetten en opnieuw starten, vaak blijft het abs-lampje dan uit, de oorzaak is dan duidelijk de accu. Blijft het lampje ook dan aan, moet je toch iets voorzichtiger worden, een aankoopkeuring is dan misschien wel verstandig.

Groet, en succes met kopen.

Aad
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Ik wil een R1100RT kopen

Ongelezen bericht door siebke »

fender58 schreef:Ok Thnx , ik heb een mooie gevonden met 92K op de teller, enkel het abs lampje flashed af en toe , niet elke keer als je start maar soms , is dat ernstig??
Een -1100- heeft 2 ABS-lampjes die om en om knipperen bij storing. Het bekende klakkerdeklak geluid bij het optrekken >5 km/h ontbreekt dan (ABS niet geactiveerd). Brandt er maar één lampje, dan klopt er meer iets niet (lampje kapot?).
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ik wil een R1100RT kopen

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Waarom laat de je motor niet even keuren bij bijvoorbeeld Erik van Lent. zie: http://www.erikvanlent.nl
De tarieven voor de motorkeuring bedragen:
•€ 145,- ex. kilometervergoeding.
•Kilometervergoeding bedraagt € 0,23 p.km. en wordt berekend over een enkele reisafstand.

Dat kan een grote teleurstelling voorkomen.
fender58 schreef:Heren,dames,

ik wil graag een R1100RT kopen maar mijn budget is beperkt dus moet ik zoeken naar fietsen met wat meer km's , enige ervaring en of kennis hoeveel een R1100RT kan draaien mits goed onderhouden,
bedankt alavast voor de info dat zal me helpen bij het kiezen voor deze mooie bmw ;)

Gr HAns
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”