De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?
De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?
Mijn vader is reeds aangemeld hier, en gebruik zijn account nu eventjes omdat ik erover denk een RT aan te schaffen. En aangezien wij allemaal veel meer weten dan ikzelf.........
Situatie op dit moment:
Van een suzuki 750GSX-R model 2008, in 2013 naar een 2013 model Suzuki V-strom (na twee maanden van ellende verkocht en uiteindelijk naar een BMW GS1200 Adventure uit 2010 (nieuwe blok). Gigantisch genoten, 18.000km's gereden in een jaar, maar... zakelijk moest er een nieuwe auto komen (oude lease was aan z'n eind). Auris Hybrid gekocht en de GSA verkocht.
Afgelopen februari begon het enorm te kriebelen (na ergernis) dat ik geen motor meer had, kortom... Er moest voor een beperkt budget een leuke motor komen. Na zoeken (en het lezen van al die lovende reviews) een Street Triple R op de kop getikt bij de Triumph dealer in Frankfurt. Maar, nu na 800km is het hetzelfde verhaal als bij de V-strom, het is geen motor voor mij, meer een impulsaankoop. De wind boven de 90km/h ervaar ik als hinderlijk, 100km autosnelweg is meer een marteling dan een welkome trip en je blijft maar als een idioot door-jakkeren... althans ik. Nu schreeuwt de motor ook steeds om meer gas... en zo voel ik me bij lekker toeren niet echt prettig, zeker niet met mijn vriendin achterop (soms).
Zoekopdracht:
Ik pak motoscout, marktplaats en mobile.de erbij en begin te zoeken. Een GS Adventure van de series voor 2010 vind ik lelijk, dus dat gaat niks worden. Een normale GS, liever niet. De series na 2010 zijn nog niet haalbaar financieel. Dus doorgaan met zoeken. Nu heb ik al een paar keer op m'n vaders motor gereden (2008 RT met 30.000km) en dat beviel wel eerlijk gezegd. Je kan 'jakkeren' maar ook heerlijk cruisen (en vooral dat cruisen mis ik). Maarja, ik ben pas 30 en om nu op een dergelijke motor te stappen. Na een paar dagen denken heb ik de knoop doorgehakt en ben ik op zoek naar een RT uit 2005/2006 en liefst onder de 60.000 kilometer (psychologisch). Aangezien ik de GS en mijn vader de RT laat onderhouden bij Notten in Brunssum, was ik er even heen gereden en was de oude en zoon helemaal niet enthousiast over de '05/'06 RT/GS raadde mij het dan ook ten strengste af om er überhaupt eentje te kopen. Kleppenspeling, ABS sensor á 1200 euro, slecht blok, nog een lijstje van 4/5 problemen en als laatst teveel terugroepacties......
Vragen
1. Zouden jullie mij willen helpen bij de zoektocht naar een RT (mag zowel in Nederland als in Duitsland/België) zijn. Alléén dealer of specialist onderhouden en de onderhouden terugroep-acties vind ik belangrijk. Budget: max €6.500.
2. Waar moet ik speciaal op letten als ik eentje zoek?
3. Tips?
Alvast ontzettend bedankt en als ik zelf een RT heb meld ik mijzelf natuurlijk onder mijn eigen naam aan.
Groeten,
Menno (Bram is lid)
Situatie op dit moment:
Van een suzuki 750GSX-R model 2008, in 2013 naar een 2013 model Suzuki V-strom (na twee maanden van ellende verkocht en uiteindelijk naar een BMW GS1200 Adventure uit 2010 (nieuwe blok). Gigantisch genoten, 18.000km's gereden in een jaar, maar... zakelijk moest er een nieuwe auto komen (oude lease was aan z'n eind). Auris Hybrid gekocht en de GSA verkocht.
Afgelopen februari begon het enorm te kriebelen (na ergernis) dat ik geen motor meer had, kortom... Er moest voor een beperkt budget een leuke motor komen. Na zoeken (en het lezen van al die lovende reviews) een Street Triple R op de kop getikt bij de Triumph dealer in Frankfurt. Maar, nu na 800km is het hetzelfde verhaal als bij de V-strom, het is geen motor voor mij, meer een impulsaankoop. De wind boven de 90km/h ervaar ik als hinderlijk, 100km autosnelweg is meer een marteling dan een welkome trip en je blijft maar als een idioot door-jakkeren... althans ik. Nu schreeuwt de motor ook steeds om meer gas... en zo voel ik me bij lekker toeren niet echt prettig, zeker niet met mijn vriendin achterop (soms).
Zoekopdracht:
Ik pak motoscout, marktplaats en mobile.de erbij en begin te zoeken. Een GS Adventure van de series voor 2010 vind ik lelijk, dus dat gaat niks worden. Een normale GS, liever niet. De series na 2010 zijn nog niet haalbaar financieel. Dus doorgaan met zoeken. Nu heb ik al een paar keer op m'n vaders motor gereden (2008 RT met 30.000km) en dat beviel wel eerlijk gezegd. Je kan 'jakkeren' maar ook heerlijk cruisen (en vooral dat cruisen mis ik). Maarja, ik ben pas 30 en om nu op een dergelijke motor te stappen. Na een paar dagen denken heb ik de knoop doorgehakt en ben ik op zoek naar een RT uit 2005/2006 en liefst onder de 60.000 kilometer (psychologisch). Aangezien ik de GS en mijn vader de RT laat onderhouden bij Notten in Brunssum, was ik er even heen gereden en was de oude en zoon helemaal niet enthousiast over de '05/'06 RT/GS raadde mij het dan ook ten strengste af om er überhaupt eentje te kopen. Kleppenspeling, ABS sensor á 1200 euro, slecht blok, nog een lijstje van 4/5 problemen en als laatst teveel terugroepacties......
Vragen
1. Zouden jullie mij willen helpen bij de zoektocht naar een RT (mag zowel in Nederland als in Duitsland/België) zijn. Alléén dealer of specialist onderhouden en de onderhouden terugroep-acties vind ik belangrijk. Budget: max €6.500.
2. Waar moet ik speciaal op letten als ik eentje zoek?
3. Tips?
Alvast ontzettend bedankt en als ik zelf een RT heb meld ik mijzelf natuurlijk onder mijn eigen naam aan.
Groeten,
Menno (Bram is lid)
Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?
Ow, en het forumlid welke zijn BMW te koop heeft staan.... Daar heb ik net naast de pot gepiest.. althans, er komt al een kijker aanstaande woensdag, en aangezien die RT er zo prachtig bij staat, is die bijna zeker verkocht (denk ik).
Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?
Het kan wel eens een mission impossible worden met een dergelijk budget en je eisen & wensen.
Er zijn ook goede 2005/2006 1200RT's, maar als je budget de prijs dicteert zal je weinig keuze gaan hebben vrees ik.
Er zijn ook al wat draadjes over dit onderwerp geweest en de rode draad is om een aankoop-keuring te laten doen.
Hou inderdaad het forum in de gaten, overweeg anders eens een twin-spark 1150RT en inderdaad België & Duitsland.
Suc6!
Er zijn ook goede 2005/2006 1200RT's, maar als je budget de prijs dicteert zal je weinig keuze gaan hebben vrees ik.
Er zijn ook al wat draadjes over dit onderwerp geweest en de rode draad is om een aankoop-keuring te laten doen.
Hou inderdaad het forum in de gaten, overweeg anders eens een twin-spark 1150RT en inderdaad België & Duitsland.
Suc6!
Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?
Ik heb nooit een noemenswaardig probleem gehad met met mijn 2005 RT. Na 68000 en 5 jaar probleemloos rijden met een beetje schade in 2010 ingeruild.
Ik onderschrijf de mening van de inspecteur.
Ik onderschrijf de mening van de inspecteur.
- Hazeldonk
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?
Mijn mening over een RT uit 2005 is wel duidelijk, denk ik.
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?
Mijn zoon heeft de BMW van Werner gekocht, althans het officiële moment moet nog plaatsvinden. Het weekend wordt wel absurd warm, dus waarschijnlijk komende week direct samen met mijn zoon de kant van Werner op.
Hier een link naar zijn motor, als je iemand weet... Sturen maar! Fraai en uitstekend onderhouden exemplaar.
http://link.marktplaats.nl/m942795595
Hier een link naar zijn motor, als je iemand weet... Sturen maar! Fraai en uitstekend onderhouden exemplaar.
http://link.marktplaats.nl/m942795595
- WernerB
- Berichten: 841
- Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
- Locatie: Tholen
Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?
Bram,
Menno heeft inderdaad mijn heerlijke BrommeRT gekocht! Overdracht vindt uiteraard plaats op nog nader te bepalen moment.
En ik gun hem de machine van harte! Een liefhebber!
Ik wens Menno bij voorbaat vele fijne en veilige kilometers toe en......waarschijnlijk hebben we er dus een forumlid bij op korte termijn!
Menno heeft inderdaad mijn heerlijke BrommeRT gekocht! Overdracht vindt uiteraard plaats op nog nader te bepalen moment.
En ik gun hem de machine van harte! Een liefhebber!
Ik wens Menno bij voorbaat vele fijne en veilige kilometers toe en......waarschijnlijk hebben we er dus een forumlid bij op korte termijn!
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?
Beide partijen van harte gefeliciteerd! Mooi dat e.e.a. via ons tot stand is gekomen
Bert M
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?
Mooi dat het gelukt is! Veel plezier met je nieuwe motor!
- sacuL
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 21:27
- Type: R1150RT
- Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?
Maar voor het slotje erop mag!
Werner waar rij jij nu op
Of kan/kon je kiezen uit ? 2
sacuL.
Werner waar rij jij nu op
Of kan/kon je kiezen uit ? 2
sacuL.
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
- WernerB
- Berichten: 841
- Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
- Locatie: Tholen
Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?
Sorry voor de late reactie!
Ik heb toch weer voor een model 2006 gekozen! Volledig onderhouden door Arie Molenaar en van eerste eigenaar. ABS-systeem is in de afgelopen jaren jaarlijks doorgespoeld, ondanks kilometerstand van slechts 26000 km en is de motorolie ook jaarlijks vervangen. Achterwielflens reeds vervangen, inclusief benzinepomp.
De motor is Piedmont Red en heeft zojuist (29000km) een grote beurt gehad bij mijn lokale dealer. Die rekent nog met uur-tarieven van € 39,50 incl. Btw.
Motor loopt prima, maar ik ben niet tevreden over de Michelin Pilot Road 2! banden die er nu onder liggen. Zodra ze aan vervanging toe zijn, gaan er weer Bridgestone T30GT banden onder, eventueel in de Evo-versie als die dan te verkrijgen is.
Helaas is de accu een Exide, maar die blijft nog wel even zitten omdat die van januari 2015 is!
Heb er nu 3000 km mee gereden! Brandstofverbruik 1:18,7. Daar ben ik tevreden mee.
Scherm is Nedplex 68 cm en omdat ik het zadel, ondanks mijn 1.93 m lengte, in de laagste stand heb staan, biedt dit scherm alle bescherming die ik me wens.
Ik heb toch weer voor een model 2006 gekozen! Volledig onderhouden door Arie Molenaar en van eerste eigenaar. ABS-systeem is in de afgelopen jaren jaarlijks doorgespoeld, ondanks kilometerstand van slechts 26000 km en is de motorolie ook jaarlijks vervangen. Achterwielflens reeds vervangen, inclusief benzinepomp.
De motor is Piedmont Red en heeft zojuist (29000km) een grote beurt gehad bij mijn lokale dealer. Die rekent nog met uur-tarieven van € 39,50 incl. Btw.
Motor loopt prima, maar ik ben niet tevreden over de Michelin Pilot Road 2! banden die er nu onder liggen. Zodra ze aan vervanging toe zijn, gaan er weer Bridgestone T30GT banden onder, eventueel in de Evo-versie als die dan te verkrijgen is.
Helaas is de accu een Exide, maar die blijft nog wel even zitten omdat die van januari 2015 is!
Heb er nu 3000 km mee gereden! Brandstofverbruik 1:18,7. Daar ben ik tevreden mee.
Scherm is Nedplex 68 cm en omdat ik het zadel, ondanks mijn 1.93 m lengte, in de laagste stand heb staan, biedt dit scherm alle bescherming die ik me wens.
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)