RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
RT1200RT-A

RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door RT1200RT-A »

Hi allemaal,

Gisteren zijn we bij Keram en Motoport Veldhoven langs geweest daar een vriend een RT wil kopen, ja, ook hij is overtuigd (vooral z'n vriendin). Nu krijgt hij z'n 'marktplaats-prijs' als inruil retour bij Motorport op een BMW RT '06 met 20.000km, aantoonbaar via de onderhoudshistorie volgens Motoport, alleen hebben wij dit nog niet onder ogen gehad. Via de computer zag hij dat de BMW de 10.000km beurt gehad (2011) heeft en de 20.000km beurt nu nodig heeft. Hij heeft een optie tot koop, tot dinsdagavond.

De RT ziet er prachtig uit, in antraciet, maar na bellen met een kennis bij Keram blijkt dat de RT geen enkele terugroepactie heeft genoten, dus niks uitgevoerd. Daarnevens heeft de RT in al die jaren maar één oliewissel gehad en zal hij er binnenkort weer een bij krijgen (mitsdien ze bij de rijklaar beurt een oliewissel uitvoeren). We weten van de ABS pomp, et. cetera, echter is deze in al die jaren dus nooit door gespoten. De reden van de inwissel was dat de oudere eigenaar geen kilometers meer reed. De motor heeft 6 maanden BOVAG garantie, maar dat dekt ook niet alles...

Wat vinden jullie? Tips? Mijn kennis bij de BMW dealer vond de olie link, zeker na al die jaren... We hebben aan een aankoopkeuring gedacht, maar je kan dan niet 'ff' met de motor 125km (250km retour) verder een aankoopkeuring laten verrichten.
Laatst gewijzigd door RT1200RT-A op 16 aug 2015, 15:52, 3 keer totaal gewijzigd.
RT1200RT-A

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door RT1200RT-A »

Ow, en de motoport vestiging was BMW dealer, nu niet meer...

Linkie van RT:
http://www.motoportveldhoven.nl/epages/ ... rderDesc=0
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door Bert M »

Erik van Lent een aankoopkeuring op locatie laten doen? Je kunt er vanuit gaan dat de remvloeistof sinds 2011 onaangeroerd is gebleven. En dat is voor de ABS-pomp meestal geen geweldig nieuws.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Inspector Gadget

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Absoluut een aankoopkeuring laten doen door Erik van Lent, want als dit het overgangs-model is met de servo's (aka "gierende remsysteem") kan je bijna aftellen naar een aankomende storing of, in het ergste geval, kostbare reparatie als de remvloeistof te vervuild is en het systeem niet volledig is doorgespoeld.
Zeker omdat je, in mijn optiek wel erg korte, garantie hebt van (slechts) 6 maanden.

http://www.erikvanlent.nl
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Een aankoopkeuring is nooit verkeerd. Maar gevolgen van te laat remvloeistof vervangen zullen niet gauw zichtbaar worden bij zo'n keuring. Je kan er namelijk niet zomaar even inkijken. Als de remvloeistof net van tevoren ververst is zie je weer mooie zuivere vloeistof. Hetzelfde geld overigens ook voor motorolie al zie je wel vaak aan de binnenzijde van een klepdeksel of de olie er lang ingezeten heeft. Ik liet ooit eens een aankoopkeuring doen door de ANWB bij een auto maar ik denk niet dat er veel delen gestript worden om te kijken hoe het een en ander eruit ziet. Maar misschien is de keuring bij motoren iets meer. Heel veel dingen zie je bij een motor al zonder delen te demonteren. Zaken zoals speling, lekkages toestand remschijven balhoofd en remblokken. En misschien word er een compressietest gedaan . De meeste problemen zullen er meestal toch binnen die 6 maanden uitkomen . Meestal de eerste al naar een paar dagen.
Inspector Gadget

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik verwacht/vermoed dat bij een aankoopkeuring (ook) naar de remvloeistof gekeken wordt, en als daarin drab/rommel zit kan je in mijn optiek of een langere garantie-periode afspreken (& het systeem volledig laten doorspoelen voor aflevering) of af zien van de aankoop.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Inspector Gadget schreef:Ik verwacht/vermoed dat bij een aankoopkeuring (ook) naar de remvloeistof gekeken wordt, en als daarin drab/rommel zit kan je in mijn optiek of een langere garantie-periode afspreken (& het systeem volledig laten doorspoelen voor aflevering) of af zien van de aankoop.

Klopt als daar echt drab inzit dan is dat zeker het proberen waard _004
Heel veel bedrijven weten niet meer wat remvloeistof verversen is.
Gebruikersavatar
Eric r1200rt
Berichten: 320
Lid geworden op: 02 dec 2012, 08:08
Type: R1200RT
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

Ik zou zonder meer proberen voor een garantie termijn van 1 jaar te gaan (als de motorzagen dat niet wil, is dat ook een teken ....)
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Van de andere kant... hij heeft pas 20.000 km gereden en als de prijs niet te hoog is...
Als ze geen garantie willen geven voor een jaar zou je ook nog kunnen overwegen om dat dan alleen te vragen voor de ABS pomp.
De rest uiteraard wel een half jaar.
Misschien zou je ook kunnen stellen dat het motorseizoen al grotendeels om is en je aan een half jaar garantie weinig hebt omdat hij tussen 1 november en 1 april in de winterstallang staat. Je hebt dan effectief maar 2 maanden garantie.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
boetsch1
2024
2024
Berichten: 132
Lid geworden op: 27 jul 2009, 10:59
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leiden
Locatie: Leiden

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door boetsch1 »

Ik weet uit ervaring dat de keuring van Erik van Lent zeer uitgebreid en nauwkeurig is. _004
Geniet nu, het is later dan je denkt.

Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.

Groet Peter den Hollander
doov650

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door doov650 »

WaltzingMatilda schreef:Van de andere kant... hij heeft pas 20.000 km gereden en als de prijs niet te hoog is...
Als ze geen garantie willen geven voor een jaar zou je ook nog kunnen overwegen om dat dan alleen te vragen voor de ABS pomp.
De rest uiteraard wel een half jaar.
Misschien zou je ook kunnen stellen dat het motorseizoen al grotendeels om is en je aan een half jaar garantie weinig hebt omdat hij tussen 1 november en 1 april in de winterstallang staat. Je hebt dan effectief maar 2 maanden garantie.
Van de andere kant, 20 k in 9 jaar is weinig. Wie rijdt er nu net 2k per jaar met zijn fiets. Staat zo'n ding bijna het hele jaar in ruststand. Is dat goed voor een mot? Rust roest.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

doov650 schreef:
WaltzingMatilda schreef:Van de andere kant... hij heeft pas 20.000 km gereden en als de prijs niet te hoog is...
Als ze geen garantie willen geven voor een jaar zou je ook nog kunnen overwegen om dat dan alleen te vragen voor de ABS pomp.
De rest uiteraard wel een half jaar.
Misschien zou je ook kunnen stellen dat het motorseizoen al grotendeels om is en je aan een half jaar garantie weinig hebt omdat hij tussen 1 november en 1 april in de winterstallang staat. Je hebt dan effectief maar 2 maanden garantie.
Van de andere kant, 20 k in 9 jaar is weinig. Wie rijdt er nu net 2k per jaar met zijn fiets. Staat zo'n ding bijna het hele jaar in ruststand. Is dat goed voor een mot? Rust roest.
Klopt, is ook zo. Maar hoe je het ook bekijkt het is nooit goed.
Zolang wij de prijs niet weten kun je nooit een goede afweging maken en tweede hands blijft natuurlijk altijd een gok.
Dan zou ik liever mijn geld uitgeven aan een motor met 20.000km (die waarschijnlijk alleen bij mooi weer in de zomer gebruikt is geworden) dan aan eentje met 120.000km
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door Bert M »

EUR 8490,00 exclusief kosten rijklaar maken.
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door bmwalter »

Ik vind dat erg veel geld voor een motor van die leeftijd die 4 jaar geleden zijn laatste beurt gehad heeft.
De ervaring leert dat een motorfiets onderhuids meer lijdt van stilstaan dan van regelmatig gebruik.
Ik zou zeggen: verder zoeken of er € 1000 af praten en staan op een grote beurt vóór aflevering, inclusief vervangen van alle vloeistoffen.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
BMWMartin

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door BMWMartin »

Hi,

Ik heb vorig jaar ook een -1100- gekocht met 20.000 er op en alle beurten bij erkende BMW garage volgens het boekje.

En wat denk je vorige maand bij Kenny MSA kwam Kenny een nog nooit schoon gespoeld remsysteem tegen.

Ga er nooit van uit dat het 100% klopt wat de verkoper je verteld -naughty- ( hij of zij is niet bij de onderhoudbeurt geweest ).

Dank je wel Kenny !!!


[groet] Martin
BMWMartin

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door BMWMartin »

O ja ,

prijs was wel onder de 6000,00 euries
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door bmwalter »

Dat klinkt al een stuk reëler. Een garantieafloopkeuring met de garantie dat alle gevonden ellende hersteld wordt kan ook nog...
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Bert M schreef:EUR 8490,00 exclusief kosten rijklaar maken.
en dan vinden ze 11.000 voor een 2009, met alle opties en terugroepakties in orde te veel? We leven in een rare wereld.
Gebruikersavatar
BéRTke
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 feb 2013, 22:45
Type: R1200RT
Bijz: Ostra Grey
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kempen

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door BéRTke »

@aantzeetje..
.. ik heb bij de verkoop van mijn 1150RT, enkele maanden geleden, gemerkt dat er toch een zekere terughoudendheid is bij particulieren om een "Belgische" fiets aan te kopen en te zorgen voor de verdere afhandeling... (documenten , inklaring, transport enz. enz...)
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
Menno_Motor

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door Menno_Motor »

De kennis van ons is ook niet akkoord gegaan met de prijs als ook voorwaarden. Helaas, maar de Motoport vestiging ging niet akkoord met; één jaar garantie of een aankoopkeuring met de daaruit komende gebreken zodoende worden hersteld, dan wel bij reparatie bij een BMW dealer volledig zal vergoeden. Het is ook niet voor niks dat de Motoport vestiging zijn BMW dealerschap verliest...
Inspector Gadget

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wow, niet bepaald vertrouwenwekkend!

Dé kans van het bedrijf om te tonen dat ze wel betrouwbaar zouden zijn, of in ieder geval het vertrouwen gevende.
Maar met een dergelijke houding zou ik gillend de deur uitlopen om er echt nooit meer terug te komen.
Erg kortzichtig van het bedrijf.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door Bert M »

Op zo'n aanschafprijs géén aankoopkeuring met herstel toestaan? Dan heb je als bedrijf in ieder geval weinig vertrouwen in wat je aanbiedt...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Elke dealer sluit voor de garantie een verzekering af en rekent deze natuurlijk mee in zijn verkoopprijs. Als Motoport dat niet wil doen is dat zijn zaak maar ja, dan wandel je daar rustig voorbij natuurlijk...
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: RT 2006 met 20.000km bij Motoport Veldhoven...

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Inderdaad, ik heb Erik van Lent eens gesproken hierover. De motorhandelaren huiveren van zijn diensten . . . _004
Bert M schreef:Op zo'n aanschafprijs géén aankoopkeuring met herstel toestaan? Dan heb je als bedrijf in ieder geval weinig vertrouwen in wat je aanbiedt...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”