Naakt

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
consigliere

Naakt

Ongelezen bericht door consigliere »

Ik heb een RT uit 2013. Ben daar super blij mee. 2 weken geleden 4 dagen naar Rostock en omgeving geweest. Volgend weekeinde naar Eifel. Echt een perfecte motor. Toch zou ik er graag een naked bike naast willen. Gewoon voor een ritje om de kerk zullen we maar zeggen. Budget tot 10.000 en ABS (moet van mijn vrouw.....).

Natuurlijk niet echt een RT vraag maar wellicht zijn er forumleden die zich hier in herkennen en een goede suggestie hebben.
doov650

Re: Naakt

Ongelezen bericht door doov650 »

KTM Duke !
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Naakt

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

BMW F800R!
Nieuw nét boven de 10.000 euro, dus 2e hands moet kunnen lukken voor het budget dat je voor ogen hebt.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
aartjw
Berichten: 234
Lid geworden op: 19 mar 2010, 19:19
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Re: Naakt

Ongelezen bericht door aartjw »

Ik had de RnineT willen aanbevelen, want dat vind ik een beer van een naked machine. Maar zie nu dat die wel een (behoorlijk) stuk boven je begroting uitkomt...
Succes!
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Viaantje
Berichten: 193
Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:28
Type: R1150RT
Bijz: een standaard BWM
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Vianen

Re: Naakt

Ongelezen bericht door Viaantje »

K1200R, een sportieve motor met 160 pk. Valt ruim in je budget en schijnt veel plezier te geven. Continue vol vermogen.
consigliere

Re: Naakt

Ongelezen bericht door consigliere »

Bedankt voor jullie tips. Die KTm zou ik nooit aan gedacht hebben. Best wel een mooie motor. De Ninety is natuurlijk geweldig, maarja de prijs. De K en R had ik ook al aan gedacht. De K twijfel ik vanwege de zithouding (erg sportief) maar een prachtige motor om te zien. De R twijfel ik omdat hij zo dicht tegen mijn RT aanschuurt. Denk ik tenminste. Of is dat een denkfout.

Is een K75 misschien een alternatief? Zonder koffers en kuip uiteraard. Een echte naakte.
Viaantje
Berichten: 193
Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:28
Type: R1150RT
Bijz: een standaard BWM
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Vianen

Re: Naakt

Ongelezen bericht door Viaantje »

consigliere schreef: De R twijfel ik omdat hij zo dicht tegen mijn RT aanschuurt. Denk ik tenminste. Of is dat een denkfout.
De K1200R is ook een echte naked, maar er kunnen koffers op (zelfde als op de 1200S). Deze is ie sportiever qua zithouding, maar valt allezins nog mee ivm. supersports.

Lees dit maar eens http://www.motorfreaks.nl/testen/2006/t ... 200-r.html
ArnoR
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
Type: R1200RT
Bijz: R1200RT LC (na 8jaar DOHC)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Philippine

Re: Naakt

Ongelezen bericht door ArnoR »

Ik heb momenteel een 1100RT en een 1100R, super combinatie! De RT is echt het vervoersmiddel en de R de fun motor ;-), ik kan het iedereen aanraden, wel snap ik dat als je nieuwer gaat rijden het mogelijk geen optie meer is (financieel) dus ik denk dat ik de optie R plus RT moet loslaten als ik naar de 1200 overstap

Ik snap dus wel waarom je een naked erbij wilt, en mijn advies is om het bij de R versie van je RT te houden, het verschil is werelds maar toch vertrouwd ;-)
Erteetje

Re: Naakt

Ongelezen bericht door Erteetje »

consigliere schreef:Ik heb een RT uit 2013. Ben daar super blij mee. 2 weken geleden 4 dagen naar Rostock en omgeving geweest. Volgend weekeinde naar Eifel. Echt een perfecte motor. Toch zou ik er graag een naked bike naast willen. Gewoon voor een ritje om de kerk zullen we maar zeggen. Budget tot 10.000 en ABS (moet van mijn vrouw.....).

Natuurlijk niet echt een RT vraag maar wellicht zijn er forumleden die zich hier in herkennen en een goede suggestie hebben.
FF een zijsprongetje: je zegt dat je een RT hebt van 2013 maar in je handtekening staat R1200RT LC. Iets klopt er niet. De LC was er pas in 2014 _001
consigliere

Re: Naakt

Ongelezen bericht door consigliere »

Erteetje schreef:
consigliere schreef:Ik heb een RT uit 2013. Ben daar super blij mee. 2 weken geleden 4 dagen naar Rostock en omgeving geweest. Volgend weekeinde naar Eifel. Echt een perfecte motor. Toch zou ik er graag een naked bike naast willen. Gewoon voor een ritje om de kerk zullen we maar zeggen. Budget tot 10.000 en ABS (moet van mijn vrouw.....).

Natuurlijk niet echt een RT vraag maar wellicht zijn er forumleden die zich hier in herkennen en een goede suggestie hebben.
FF een zijsprongetje: je zegt dat je een RT hebt van 2013 maar in je handtekening staat R1200RT LC. Iets klopt er niet. De LC was er pas in 2014 _001
zo dat is scherp opgelet. Mijn LC is gejat! Toen kwam ik bij Houtrust en daar stond een 90 jahre RT met alle opties. Dus ook radio, demper van akro..... etc. Mooi nieuwwaarde ontvangen van verzekering en flink geld in mijn zak gehouden! Voor de naked dus!.
consigliere

Re: Naakt

Ongelezen bericht door consigliere »

Mijn oog is gevallen op Moto Guzzi Breva 1100 en 1200. Vandaag proefrit gemaakt. Dat rijdt echt geweldig. Mooi om te zien en rijdt gek genoeg net zo goed als een BMW. Nu een goeie zoeken.
Gebruikersavatar
strik
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Re: Naakt

Ongelezen bericht door strik »

Ducati scrambler is ook een erg leuke optie. Een vriend van mij heeft die fiets. Lekker licht en handelbaar.
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
beckysmile

Re: Naakt

Ongelezen bericht door beckysmile »

eker geen K75, ik heb er een, en qua rijden is dat geen vergelijk met je R..... niet doen dus.

Groet, Aad
MarkGS
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jul 2015, 11:00
Type: R1200RT
Land: BE
Woonplaats of omgeving: Vlaanderen

Re: Naakt

Ongelezen bericht door MarkGS »

Kijk misschien ook eens naar een Moto Guzzi Griso. Werkelijk bloedmooi -kwijling- en moet tweedehands onder de 10 k te vinden zijn.
consigliere

Re: Naakt

Ongelezen bericht door consigliere »

MarkGS schreef:Kijk misschien ook eens naar een Moto Guzzi Griso. Werkelijk bloedmooi -kwijling- en moet tweedehands onder de 10 k te vinden zijn.
ja doe ik. Thanx. Je hebt de Breva, Griso en de Sport. Allemaal hetzelfde blok. Breva is het meest op comfort gericht.
consigliere

Re: Naakt

Ongelezen bericht door consigliere »

strik schreef:Ducati scrambler is ook een erg leuke optie. Een vriend van mij heeft die fiets. Lekker licht en handelbaar.
heb ik een proefrit op gemaakt. Echt een hele leuke motor maar te klein voor mij. Wil toch iets dikkers. Vandaar de Guzzi. Maar de scrambler, vooral de full throttle en classic, is erg leuk.
consigliere

Re: Naakt

Ongelezen bericht door consigliere »

Paar foto's van de Guzzi als naked naast mijn RT. Gek genoeg vind ik hem aardig verwant aan de BMW. De naar buiten stekende cilinders, het cardan en het rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Naakt

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Mooie motor!

Maar voor Guzzi rijders zijn BMW boxers "motoren met hangtieten" ;)
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: Naakt

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Stoere verschijning!
motormeuk_04427_large.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Naakt

Ongelezen bericht door EileRT »

Gefeliciteerd met jouw aanwinst . . . ik vind die Moto Guzzi een hele mooie stoere fiets! _004

En sterk zijn ze ook want schrijver Paul van Hooff is er mee van het meest noordelijke naar het meest zuidelijke puntje van de Amerikaanse continenten gereden. Het verschil is dat die Guz al een heel leven achter zich heeft en die van jou daar nog aan moet beginnen! ;)

En nu ga ik toch ff reclame maken . . . dat boek van Paul van Hooff is "Man in het zadel" dat moet je nu wel gaan lezen. Het is een prachtig geschreven verhaal! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
consigliere

Re: Naakt

Ongelezen bericht door consigliere »

haha wist ik niet. Grappig.

Ik heb het boek van Paul van Hooff op mijn verlanglijst voor mijn verjaardag gezet. Dus met een beetje geluk heb ik hem binnenkort... _004
Gesloten

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”