R1150rt met versleten gasklep

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Maartenzld

R1150rt met versleten gasklep

Ongelezen bericht door Maartenzld »

Hoi allemaal, ik kan een 1150rt (ex politie) kopen maar koper zegt al dat het gasklephuis gereviseerd moet worden. Nu is mijn vraag is dit erg duur? Is dit zelf te doen?

Zijn er verder nog punten waar ik goed op moet letten bij een 1150rt?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Gr maarten
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: R1150rt met versleten gasklep

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Je kan hier eens lezen viewtopic.php?f=35&t=8041

Maar er zijn meer berichtjes hier te vinden over hoe en wat. Kwestie van even zoeken.
Gebruikersavatar
michaelb
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 aug 2014, 18:20
Type: R1100RT
Bijz: 1998, custom paint blauw/groen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Westrand veluwe
Locatie: Hoevelaken

Re: R1150rt met versleten gasklep

Ongelezen bericht door michaelb »

Hi Maarten,

Ik heb, nav bovengenoemd draadje, zelf de revisie uitgevoerd. Let ook even op het verhaal hier: viewtopic.php?f=35&t=11124&p=119565&hil ... is#p119565.

Bij mij was er vermoedelijk eerder gerommeld (naar aanleiding van de slijtage) aan de ruststand-schroeven waardoor ik het opnieuw afstellen door MSA heb moeten laten doen...

Als je opziet tegen het zelf doen dan kun je oa bij Oscar Motorservice in Nunspeet compleet gereviseerde gasklephuizen kopen.

Succes!
Michael
Maartenzld

Re: R1150rt met versleten gasklep

Ongelezen bericht door Maartenzld »

Hoi Michaelb, ik ga het verhaal eens goed lezen. Ik zie er niet tegen op om het zelf te doen mits het goed te doen is. Als ik de verhalen zo lees moet dat wel lukken. Alleen het synchroniseren moet ik laten doen heb ik nog nooit gedaan(ook dat wil ik nog eens leren) ga zaterdag maar eens kijken en rijden met de motor. Als het wat wordt zal ik hier zeker foto's plaatsen.

Gr maarten
Gesloten

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”