Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:28
- Type: R1150RT
- Bijz: een standaard BWM
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Vianen
Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Ben op zoek naar gebruikerservaringen met dit model omdat ik wellicht toch van mijn huidige RT afstap.
Hoop op wat fijne reacties of waar ik op moet letten bij de aanschaf van dit model.
Zag nl. een RT uit 2011 staan met kenteken 16-MG-XJ. Is dit een motor van iemand van hier? En kan iemand mij de belangrijkste veranderingen tov. model 2005-2011 opnoemen (het rijden an sich).
Hij is wat sterker als de 2005 versie (5 pk) maar hoe pakt ie dit op... enz.
Hoop op wat fijne reacties of waar ik op moet letten bij de aanschaf van dit model.
Zag nl. een RT uit 2011 staan met kenteken 16-MG-XJ. Is dit een motor van iemand van hier? En kan iemand mij de belangrijkste veranderingen tov. model 2005-2011 opnoemen (het rijden an sich).
Hij is wat sterker als de 2005 versie (5 pk) maar hoe pakt ie dit op... enz.
- RendeRT
- 2024
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Stiens
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Na een aantal jaren op een 2005 versie te hebben gereden heb ik begin oktober eentje uit 2011 gekocht. Ik heb daar ongeveer een maand met een big smile op gereden. Sindsdien staat de motor in de garage. Voor de grootste veranderingen verwijs ik je naar dit filmpje....
https://www.youtube.com/watch?v=c8bgzzyWjPw
https://www.youtube.com/watch?v=c8bgzzyWjPw
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200RT LC (na 8jaar DOHC)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Ben van een 1100RT naar de 1200RT dohc gegaan, de 2011er, en ik kan niet anders zeggen dan een perfecte fiets, super
Natuurlijk zitten er een paar generaties tussen en dat merk je, de tijd heeft niet stil gestaan, de techniek is vooruit gegaan
Maw logisch dat het beter rijdt
Ik heb er nu 12000 opzitten, en afkloppen, alleen maar regulier onderhoud laten uitvoeren
Want als ik dan toch een minpuntje moet melden, van een 1100 kun je alle hoe wat en waars vinden, van de dohc nog niet heel veel, YT staat vol met 1100 howto's maar van de 1200 dohc nog niet echt, en dan ook nog de computer natuurlijk, je moet de computer laten uitlezen bij de dealer, of een 911 aanschaffen :-)
Natuurlijk zitten er een paar generaties tussen en dat merk je, de tijd heeft niet stil gestaan, de techniek is vooruit gegaan
Maw logisch dat het beter rijdt
Ik heb er nu 12000 opzitten, en afkloppen, alleen maar regulier onderhoud laten uitvoeren
Want als ik dan toch een minpuntje moet melden, van een 1100 kun je alle hoe wat en waars vinden, van de dohc nog niet heel veel, YT staat vol met 1100 howto's maar van de 1200 dohc nog niet echt, en dan ook nog de computer natuurlijk, je moet de computer laten uitlezen bij de dealer, of een 911 aanschaffen :-)
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:28
- Type: R1150RT
- Bijz: een standaard BWM
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Vianen
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Mag aannemen dat de 2011 nu wel zonder kinderziektes is, de issues uit het verleden met de ABS I (zoals bij de R1150RT) nu wel tot het verleden behoren. Maar hoe zit het met onderhoud, je leest ook zoveel problemen met de K1600GT en de remblokken van de RTLC...ArnoR schreef:Ben van een 1100RT naar de 1200RT dohc gegaan, de 2011er, en ik kan niet anders zeggen dan een perfecte fiets, super
Natuurlijk zitten er een paar generaties tussen en dat merk je, de tijd heeft niet stil gestaan, de techniek is vooruit gegaan
Maw logisch dat het beter rijdt
Ik heb er nu 12000 opzitten, en afkloppen, alleen maar regulier onderhoud laten uitvoeren
Want als ik dan toch een minpuntje moet melden, van een 1100 kun je alle hoe wat en waars vinden, van de dohc nog niet heel veel, YT staat vol met 1100 howto's maar van de 1200 dohc nog niet echt, en dan ook nog de computer natuurlijk, je moet de computer laten uitlezen bij de dealer, of een 911 aanschaffen :-)
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Die van mij heb ik nieuw gekocht en er nu 40 K + mee gereden.
Het enige dat kapot is gegaan is het kabeltje van de zadelverwarming doordat ik er even geen rekening mee hield bij het verwijderen van de buddy.
Is gewoon een fijne motorfiets, waarbij aangetekend dat ik het dealeronderhoud stevig aan de prijs vind.
Tot slot, van de 40K heb er ongeveer 30 met duo en volle bepakking gereden. Inmiddels heb het donkerbruine vermoeden dat mijn vering (ASC) er niet beter op is geworden en een rondje nieuwe schokbrekers of een revisie er van zit er dus aan te komen.
Ronald
Het enige dat kapot is gegaan is het kabeltje van de zadelverwarming doordat ik er even geen rekening mee hield bij het verwijderen van de buddy.
Is gewoon een fijne motorfiets, waarbij aangetekend dat ik het dealeronderhoud stevig aan de prijs vind.
Tot slot, van de 40K heb er ongeveer 30 met duo en volle bepakking gereden. Inmiddels heb het donkerbruine vermoeden dat mijn vering (ASC) er niet beter op is geworden en een rondje nieuwe schokbrekers of een revisie er van zit er dus aan te komen.
Ronald
- BéRTke
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 20 feb 2013, 22:45
- Type: R1200RT
- Bijz: Ostra Grey
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Kempen
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Heb vorig jaar mei, mijn RT 1150 van 2004 omgezet naar een tweedehands 1200 RT (29000 km) van 2011... Ondertussen zo'n 10K mee gereden, en nog geen seconde spijt van gehad....
Ik dacht dat de 1150 RT een fijne machine was (en zeker voor wat betreft "looks" is het dat nog steeds), maar de 1200 RT rijdt en stuurt gewoon een heel stuk fijner..
Heb wel (tweedehands) nog een verhoogd Nedplex scherm(monteer ik alleen in de winter) en corbin zadel aangeschaft, want windbescherming (ben 1.84 m) en zitcomfort zijn niet de allersterkste eigenschappen van de 1200 RT.
Wat vooral opvalt tov. de 1150 is de gewichtsbalans.(zeker als je hem bij stilstand wil verplaatsen)
En zoals hierboven al vermeld, alle mogelijke kinderziektes, zeker van de 2005-2006 modellen zijn er uit... Al zijn er tal van rijders te vinden die ook met die "eerste generatie" modellen niet de minste problemen hebben gekend.
Benny
Ik dacht dat de 1150 RT een fijne machine was (en zeker voor wat betreft "looks" is het dat nog steeds), maar de 1200 RT rijdt en stuurt gewoon een heel stuk fijner..
Heb wel (tweedehands) nog een verhoogd Nedplex scherm(monteer ik alleen in de winter) en corbin zadel aangeschaft, want windbescherming (ben 1.84 m) en zitcomfort zijn niet de allersterkste eigenschappen van de 1200 RT.
Wat vooral opvalt tov. de 1150 is de gewichtsbalans.(zeker als je hem bij stilstand wil verplaatsen)
En zoals hierboven al vermeld, alle mogelijke kinderziektes, zeker van de 2005-2006 modellen zijn er uit... Al zijn er tal van rijders te vinden die ook met die "eerste generatie" modellen niet de minste problemen hebben gekend.
Benny
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
- mkoskamp
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Je bedoelt vermoedelijk ESA?Jekihero schreef: Inmiddels heb het donkerbruine vermoeden dat mijn vering (ASC) er niet beter op is geworden en een rondje nieuwe schokbrekers of een revisie er van zit er dus aan te komen.
Ronald
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Staat ASC en ESA op het knopje...................
Zal dan wel ESA zijn?
Zal dan wel ESA zijn?
- wobbert
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
- Type: R1200RT
- Bijz: Van Harten special
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Als je daar het verschil al niet tussen weet....AiJekihero schreef:Staat ASC en ESA op het knopje...................
Zal dan wel ESA zijn?
Nieuwe RT in 2011 gekocht en inmiddels 145.000 probleemloze km's. Kan je daar wat mee? Misschien. Er zijn ook genoeg mensen met problemen. Valt of staat met onderhoud in mijn optiek. Tweedehands blijft een soort van 'gok'...
- Tourist64
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 26 jan 2013, 18:55
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200 GS Adventure
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ede
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
In 2013 heb ik mijn R1200RT uit 2011 bij een BMW dealer gekocht. Ik heb er afgelopen jaren heerlijke tochten mee gereden en ondertussen staat de km stand op +/- 50.000 en het enige wat stuk is gegaan tijdens de 29.000 km die ik mee gereden heb is een lampje.
Groeten,
Rob
Groeten,
Rob
1992 Yamaha XJ750 Maxim, 1995 Honda VT1100 Shadow, 1999 Yamaha XJ900 Diversion, 2013 een R1200RT en sinds 2018 een R1200 GS Adventure
- mkoskamp
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
ASC automatic stability control - stabiliteitsregelingJekihero schreef:Staat ASC en ESA op het knopje...................
Zal dan wel ESA zijn?
ESA electronic suspension adjustment - electronisch aanpasbare vering
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Bron: BMW NederlandAUTOMATISCHE STABILITEITSCONTROLE (ASC).
Inmiddels geldt het BMW Motorrad rijderassistentiesysteem ASC (Automatische Stabiliteits Controle) als de meest gevraagde optie af-fabriek.
De reden: de anti-slip-regeling van BMW Motorrad beperkt afhankelijk van de wegconditie en daarmee de wrijvingscoëfficiënt de overgedragen kracht van de motor. Resultaat: geen doorslippend achterwiel meer, een efficiëntere krachtoverbrenging en daarmee duidelijk meer actieve veiligheid onder kritieke rijomstandigheden, bijvoorbeeld in de regen. Wanneer gecontroleerd ingrijpen door de elektronica niet gewenst is, bijvoorbeeld op het circuit, dan kan de bestuurder de ASC met een druk op de knop ook deactiveren, zelfs onder het rijden.
- Ruud Woudstra
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
- Locatie: Zwolle
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Hallo,
Met belangstelling lees ik dit topic overde DOHC versie. Ik rij nu een RT van 2009, en als ik dit zo lees dan is de opvolger 2010-2014 op kleine punten verbeterd. Maar ik vind het model gewoon wel mooi, dus dat zou een reden kunnen zijn om toch over te stappen.
Is er bij de forumleden bekend wat voor "problemen" er in de DOHC versie zitten? Ik kan er niets over vinden, en ik kan mij niet voorstellen dat er helemaal niets zou zijn. Ik zie een paar mooie RT's staan van 2010, maar zelf ben ik altijd wat huiverig over de eerste modellen.
Graag jullie inputs.
Grt, Ruud.
Met belangstelling lees ik dit topic overde DOHC versie. Ik rij nu een RT van 2009, en als ik dit zo lees dan is de opvolger 2010-2014 op kleine punten verbeterd. Maar ik vind het model gewoon wel mooi, dus dat zou een reden kunnen zijn om toch over te stappen.
Is er bij de forumleden bekend wat voor "problemen" er in de DOHC versie zitten? Ik kan er niets over vinden, en ik kan mij niet voorstellen dat er helemaal niets zou zijn. Ik zie een paar mooie RT's staan van 2010, maar zelf ben ik altijd wat huiverig over de eerste modellen.
Graag jullie inputs.
Grt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 22 apr 2015, 17:05
- Type: R1200RT
- Bijz: comfort zadel, knie pads, smalle deksels
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 020
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Zomaar een paar ervaringspunten:Ruud Woudstra schreef:Hallo,
Met belangstelling lees ik dit topic overde DOHC versie. Ik rij nu een RT van 2009, en als ik dit zo lees dan is de opvolger 2010-2014 op kleine punten verbeterd. Maar ik vind het model gewoon wel mooi, dus dat zou een reden kunnen zijn om toch over te stappen.
Is er bij de forumleden bekend wat voor "problemen" er in de DOHC versie zitten? Ik kan er niets over vinden, en ik kan mij niet voorstellen dat er helemaal niets zou zijn. Ik zie een paar mooie RT's staan van 2010, maar zelf ben ik altijd wat huiverig over de eerste modellen.
Graag jullie inputs.
Grt, Ruud.
- tanklint waarmee de benzine wordt gemeten. Bij veel/lang stil staan droogt de benzine aan het meetlint op waardoor deze effectief niet meer werkt.
- knoppenwinkel gaat makkelijk kapot, bij mij was het de cruise control.
- slijten van de schetsplaten door je laarzen
- zadel wat voor de meesten niet lekker zit
Positieve punten:
- design, ruit, windbescherming
- koppel in de gehele toerenrange
- strakke wegligging
- esa
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Kleine aanvulling, bouwjaar 2010, het DOHC model, gebruikt (al) (weer) een vlotter bij de modellen vanaf productie-datum september 2010Markus schreef: tanklint waarmee de benzine wordt gemeten. Bij veel/lang stil staan droogt de benzine aan het meetlint op waardoor deze effectief niet meer werkt.
Nja, als ik zo de diverse draadjes lees over dergelijke defecten lijkt het mij niet alleen beperkt tot het DOHC model, die bewuste cruise-control schakelaar zit volgens mij bij elke 1200RT bouwjaar (tot de waterbuffel) een zeer storingsgevoelige locatie.Markus schreef:- knoppenwinkel gaat makkelijk kapot, bij mij was het de cruise control.
Wel lijkt het of de DOHC model er iets vaker last van heeft dat een schakelaar defect is, (mogelijk te vervuilt?)
Kleine correctie, dat is bij alle 1200RT's een gekend probleem, niet alleen bij het DOHC model.Markus schreef:- slijten van de schetsplaten door je laarzen
Dat is vanaf het begin van de RT's (11xx) iets waar BMW (b)lijkt een ongelukkig gekozen compromis gekozen te hebben.Markus schreef:- zadel wat voor de meesten niet lekker zit
BMW heeft een poging gedaan en voor de 1200RT serie een Comfort zadel geproduceerd voor een tijdje.
Een verbetering maar niet altijd je-van-het, een niet-OEM zadel lijkt een betere keuze.
Inderdaad, positieve punten en echte verbeteringen zijn:
- Neus/voorkant is qua design aangepakt waardoor het DOHC model een verbeterde windbescherming geeft. (lees: geen niet-OEM windscherm meer nodig)
- Inderdaad een betere, soepelere motorblok.
- ESA is verbeterd (lees: vergelijkbaar met de 1200GS en wat meer instelmogelijkheden)
- Ruud Woudstra
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
- Locatie: Zwolle
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Heren,
Dank voor deze aanvullingen, de zoektocht naar een mooi model gaat verder.
Wel lijkt het handig om een model, zoals Rob aangeeft, van na sept 2010 te zoeken. En eentje die binnen heeft gestaan ivm contactproblemen schakelaars.
Mvgrt, Ruud.
Dank voor deze aanvullingen, de zoektocht naar een mooi model gaat verder.
Wel lijkt het handig om een model, zoals Rob aangeeft, van na sept 2010 te zoeken. En eentje die binnen heeft gestaan ivm contactproblemen schakelaars.
Mvgrt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
- wannesie
- 2024
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:43
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200RT LC uit 2014
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
- Contacteer:
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Misschien dan toch gelijk iets meer uitgeven en voor een 2014-model gaan?
- Ruud Woudstra
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
- Locatie: Zwolle
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Eentje van 2014, DOHC, of gelijk naar de LC variant loopt gelijk in de papieren. Dat heb ik er naast de andere tweewiler, racefiets, toch niet echt voor over. Er worden ook absuurde prijzen gevraagd voor deze motoren 2014-2017.
Dus ik denk dat het toch zo rond 2011-2012 gaat worden. Ik heb nog een vraag over de kleurstelling van de 2011 motoren. Ik kan daar geen overzicht van vinden. Ik heb een Duitse RT gezien in een kleur die ik nergens kan terugvinden.
Grt, Ruud.
Dus ik denk dat het toch zo rond 2011-2012 gaat worden. Ik heb nog een vraag over de kleurstelling van de 2011 motoren. Ik kan daar geen overzicht van vinden. Ik heb een Duitse RT gezien in een kleur die ik nergens kan terugvinden.
Grt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Geen foto van gemaakt, toevallig?Ruud Woudstra schreef:Dus ik denk dat het toch zo rond 2011-2012 gaat worden. Ik heb nog een vraag over de kleurstelling van de 2011 motoren. Ik kan daar geen overzicht van vinden. Ik heb een Duitse RT gezien in een kleur die ik nergens kan terugvinden..
Kan je anders de kleur omschrijven?
Op de RealOEM's & MaxBMW kan je in de "painted parts" sectie de verschillende kleurstellingen vinden.
Ook in de (digitaal te downloaden) catalogi zit er vaak een overzichtslijst in.
Let wel, per serie (lees: bouwjaar, soms modeljaar) had BMW zo'n 4x verschillende kleurstellingen die soms een jaar later weer veranderde.
Zo had je bij elkaar, voor 1x modeljaar soms wel 10 ~ 15x verschillende "paint jobs".
- Ruud Woudstra
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
- Locatie: Zwolle
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Rob,
Motor staat te koop in Utrecht op marktplaats, derde of vierd advertentie.
Grt. Ruud.
Motor staat te koop in Utrecht op marktplaats, derde of vierd advertentie.
Grt. Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 22 apr 2015, 17:05
- Type: R1200RT
- Bijz: comfort zadel, knie pads, smalle deksels
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 020
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Den foto, áls het de juiste is;
Dat is volgens mij is dat sand-beige?
Dat is wat ik ff voor het gemak de 3-kleuren combinatie noem, 2 lakken plus een gekleurde sticker-set.
In de prijslijst van Herrn BMW kon je tegen een meerprijs (669 euro) zelf een keuze maken uit een aantal kleur-combinaties.
In de prijslijst die ik zo ff gevonden heb, de onderste is zo'n combinatie; En per seizoen leek het wel of er kleurencombinaties bijkwamen en er weer weg gingen?
Anyhoe, of je die "stickers" ook los kunt krijgen, kan je het beste bij een bevriende BMW dealeRT navragen.
En anders is er ook een niet-OEM oplossing;
http://www.autotrimdesign.net/BMW_R1200 ... _Kit_2.asp
En ze hebben nog heel veel meer, ik heb zelf ook 1 van hun kits in gebruik;
http://www.autotrimdesign.net/mfg-subca ... -1&Format=
Dat is volgens mij is dat sand-beige?
Dat is wat ik ff voor het gemak de 3-kleuren combinatie noem, 2 lakken plus een gekleurde sticker-set.
In de prijslijst van Herrn BMW kon je tegen een meerprijs (669 euro) zelf een keuze maken uit een aantal kleur-combinaties.
In de prijslijst die ik zo ff gevonden heb, de onderste is zo'n combinatie; En per seizoen leek het wel of er kleurencombinaties bijkwamen en er weer weg gingen?
Anyhoe, of je die "stickers" ook los kunt krijgen, kan je het beste bij een bevriende BMW dealeRT navragen.
En anders is er ook een niet-OEM oplossing;
http://www.autotrimdesign.net/BMW_R1200 ... _Kit_2.asp
En ze hebben nog heel veel meer, ik heb zelf ook 1 van hun kits in gebruik;
http://www.autotrimdesign.net/mfg-subca ... -1&Format=
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Ruud Woudstra
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
- Locatie: Zwolle
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Rob,
Ja dat is de juiste motor.
Wat weet ji toch ook heel erg veel
Bedankt voor de info.
Grt, Ruud.
Ja dat is de juiste motor.
Wat weet ji toch ook heel erg veel
Bedankt voor de info.
Grt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Graag gedaan, uiteraard.
Die AutoTrimDesign kan je zelf in talloze kleuren bestellen, zelfs hele speciale zoals reflecterend; Nee hoor, ik weet echt niets meer als de gemiddelde persoon natuurlijk maar schroom niet om dingen uit te zoeken.
En ik ben omni-geïnteresseerd, er zijn maar weinig onderwerpen die mij niet boeien.
Die AutoTrimDesign kan je zelf in talloze kleuren bestellen, zelfs hele speciale zoals reflecterend; Nee hoor, ik weet echt niets meer als de gemiddelde persoon natuurlijk maar schroom niet om dingen uit te zoeken.
En ik ben omni-geïnteresseerd, er zijn maar weinig onderwerpen die mij niet boeien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 26 okt 2013, 14:53
- Type: R850RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Kluisbergen
Re: Gebruikerservaringen gezocht (R1200RT - bj. 2011)
Ik lees hier met veel plezier mee gezien ik overweeg mijn 1200gs dohc in te ruilen tegen een rt dohc. Zijn er hier nog die eventueel de overstap hebben gemaakt?