Vraag over kilometers

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Philliams
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jan 2017, 20:17
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zaanstad

Vraag over kilometers

Ongelezen bericht door Philliams »

Ik wil binnenkort een -1150- gaan aanschaffen, dit lijkt mij de ideale woon- werk en tourmotor.
Nu ben ik al een beetje aan het rond speuren en ik vraag mij het volgende af, wat is een redelijke kilometerstand en hoeveel kilometer kan een -1150- mee? Mits goed onderhouden natuurlijk. Sommigen hebben 60.000 op de teller en anderen weer 160.000 km.

Alvast bedankt en groet,
Phil
beckysmile

Re: Vraag over kilometers

Ongelezen bericht door beckysmile »

Hoi,

de door jou gevonden km-standen zeggen natuurlijk al wat, een 1150 met 60dkm op de klok is, mits goed onderhouden, nog redelijk vers, met 160 dkm heb je het toch over een al gevorderd exemplaar, die je eigenlijk niet meer moet kopen als je zelf 10 dkm/jaar gaat rijden (of nog meer), hoewel deze ook met goed onderhoud nog goed zou moeten zijn voor vele duizenden km's.
Als je wat verder rondkijkt op het forum, vindt je vanzelf de aandachtspunten van deze motoren, en de adressen waar je wel en niet moet zijn. Steek je licht op, en doe er je voordeel mee, dan vindt je beslist een motor waar je lang plezier van kunt hebben, ondanks een hoge km-stand.

Succes met je zoektocht.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
CCvW
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Vraag over kilometers

Ongelezen bericht door CCvW »

De staat van de motorfiets staat of valt met onderhoud. Ik ken iemand die met zijn R1100R (technisch grotendeels hetzelfde blok) momenteel meer dan 650.000km heeft gereden. Het tegenovergestelde is ook mogelijk.

Houd er wel rekening mee dat de koppeling tussen de 100.000 en 150.000 meegaat. Als je een motor koopt met een iets hogere kilometerstand, wil je weten of deze al is vervangen. Vervanging kost rond de €1500.

De uiterlijke staat van een motor zegt al veel. Echter, er staan veel r1150rt's te koop(marktplaats, dealers) waar roest en schade wat is weggewerkt en het er op het oog dus goed uitziet.

Ga voor een motor met een onderhoudshistorie, zonder uiterlijke foefjes (zilver gespoten boutjes, middenbok en standaard perfect zwart).

Als het niet gedocumenteerd staat, is het niet gebeurd. Als het niet gebeurd is, zul jij er voor moeten betalen.

Als je vragen hebt, dan help ik je graag! Alvast heel veel plezier, en gelukkige km's gewenst.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Vraag over kilometers

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Als de prijs laag genoeg is maakt de kilometerstand niet veel uit. Persoonlijk liet ik een motor staan met een km stand van 160.000. Maar ook bij 60.000 km kan een koppeling al op zijn. Een keuring is zeker een goed idee zeker als je iets koopt zonder bovag garantie.
Gesloten

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”