R 850 R ABS wel of niet

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

R 850 R ABS wel of niet

Ongelezen bericht door dj.verhulst »

in mijn zoektocht ben ik inmiddels verder, als het even kan na 1997 , de aanpaste versnellingsbak en nieuwe klokken ( mooier )

Nu is het me opgevallen dat maar heel weinig 850 R ABS hebben, nu lijkt me zo'n stukje passieve veiligheid wel wat waard.
Maar ik weet van de R1XX0 gs/rt/rs/R dat er ook typen zijn met een soort rembekrachtiging, en die is best kwetsbaar.
Voor zover ik het weet zijn ze toch redelijk snel er weer vanaf gestapt, maar ik weet niet wanneer, en hoe kan je ze erkennen ?

het ABS van een K75/100 is nog al grof, ik schrok best wel de eerste keer, dat van mijn F 800 GS werkte feilloos .

maar wat op de 850 R 2e helft jaren 90 dat is toch type 2 en 3 ? vanaf wanneer ongeveer ?

de abs units gaan nog wel eens stuk, zeker als men lang door rijd met een matige accu en te lang met oude remvloeistof , zie op FB genoeg adressen die voor redelijke prijzen zoiets kunnen fixen indien nodig.
B foot

Re: R 850 R ABS wel of niet

Ongelezen bericht door B foot »

in de 77788km afgelegd met mijn R850R ben ik nog nooit in situaties terecht gekomen waar een ABS mijn redding zou geweest zijn. Had ik een 1200 of een 125CC dan zou die ik nog niet nodig gehad hebben. Ik ben heus geen doetje op de motor maar je aanpassen aan de omstandigheden naar weer en drukte kan al veel doen.

Automatische Beheerst Sturen zit in het brein.
Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

Re: R 850 R ABS wel of niet

Ongelezen bericht door dj.verhulst »

klopt met beheerst en rustig rijden heb je het niet snel nodig, maar soms word je gedwongen door de situatie door het overige verkeer.
dat je op een vochtige ondergrond met weinig warmte in de banden dan voelde ik het soms ingrijpen op mijn GS.
niet vaak hoor, ik doe met de GS woon & werk dus veel stads verkeer in de spits en dan kom je echt mafklappers tegen.
Gesloten

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”