POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Blijf nog jij RT rijden?

Ja, bevalt me goed
374
77%
Ja, maar wil binnenkort een wel nieuwer type
59
12%
Nee, ik koop binnenkort een ander merk
15
3%
Nee, ik stop binnenkort met motorrijden
8
2%
Anders (licht toe in het onderwerp)
32
7%
 
Totaal aantal stemmen: 488

Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Het valt me op dat er momenteel aardig wat leden hun RT te koop aanbieden. Hiervoor kan een diversiteit aan reden zijn:
omdat er een nieuwer model wordt aangeschaft . . .
er wordt een ander merk aangeschaft . . . .
of er wordt gestopt met motorrijden.
Er zijn natuurlijk veel meer reden op te noemen.
De vraag in deze poll is dan ook: Blijf jij nog RT rijden?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Paul cr

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Paul cr »

Ik heb ingevuld: Bevalt me goed. En dat zijn ook precies de juiste woorden. Ik denk dat de meeste, net als ik, wel een stuk of 3-4 motoren in z'n schuur zou willen hebben staan. Elk met hun eigen functie en toepassing. En dus kijkt elke motorrijder eigenlijk altijd wel een beetje om zich heen naar andere modellen. Ik droom/mijmer ook wel over andere motoren maar voor mij geld dat ruim 90 % van de kilometers woon-werk zijn en dan is de RT gewoon de beste optie voor mij.
Dave

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Dave »

Ja, bevalt me goed.

De motor is me altijd al goed bevallen en ik ben al een tijdje bezig om de echt perfecte zit te vinden (ik ben er bijna voor mijn gevoel). Maar iedere keer als ik van de motor stap is dat met een grijns van oor tot oor en spijt dat het weer voorbij is voor dat moment.

Nou denk ik dat dat op meerdere motoren zou kunnen, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat:
- deze betaald is,
- deze motor steeds beter gaat rijden (of ik snap het steeds beter)
- deze motor nog niet aan zijn eind is
- de inruilwaarde harder afneemt dan mijn spaartegoed toeneemt
- er financieel andere prioriteiten zijn dan het vervangen van een motor.

Afgezien van het bovenstaande heb ik wel eens gedacht de motor te verkopen en te stoppen met rijden (kleine kinderen en een ander mooi speeltje gezien). Maar na een stukkie rijden was ik dat snel weer kwijt. Gelukkig!
Laatst gewijzigd door Dave op 29 okt 2011, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 265
Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:21
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden
Locatie: Leusden

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Garfield »

Yep, bevalt mij erg goed.

Ik kijk wel eens naar een r1200rt _005 maar het blijft bij kijken.
De argumenten die Dave opsomde, hadden van mij kunnen zijn. _004 Bovendien krijg je nooit terug dan dat de motor jouw waard is. Soms mag je ook wel eens tevreden zijn, ik ken mijn motor van voor tot achter en als alles eigenlijk gewoon voldoet waarom dan wegdoen ;)
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door HansD »

De -1200- is vorr mij echt de perfecte motorfiets en heb daarom bevalt prima ingevuld.
Ik heb ook al proefgereden op de 2010 versie van de -1200- endie beviel ook prima.
Mijn lease loopt nog een jaar en ik ga dan zeker op een aantal motoren rijden, waaronder de K1600, maar de kans is heel groot dat ik bij de -1200- blijf. Ik vind het zelfs heel jammer dat ik mijn bestaande motor zal terug moeten geven aan de lease maatschappij alleen omdat de lease is afgelopen. Misschien ga ik eens langs met de 200.000 km test uit de M&T...

Hans
Inspector Gadget

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb "Ja, bevalt me goed" gekozen;
Momenteel heb ik twee motoren, en beide bevallen mij heel erg goed, elk op hun eigen, unieke wijze;

De -1100- (enigszins gemodificeerd) en die is qua motorvermogen (ervaar ik als echt veel feller dan mijn -1200- ) is het een beest.
Ook wat betreft comfort, zijnde wind-afscherming in combinatie met het juiste windscherm bevalt de -1100- heel erg goed.
En dan nog de HyperPro veren om het echt "af" te maken.

De -1200- valt mij positief op qua gewicht van de motor, en aan het comfort (wind-afscherming) moet ik nog verder aan werken.
En staan nog wel meer dingen gepland om mijn "lusten" te botvieren, zodra ik weer aan de slag kan.

Het verlangen van de mens zijn de emoties die je uniek maken, denk ik zelf.

Dat neemt niet weg dat ik wellicht ooit zal snoepen uit BMW's eigen ruif (de K1600-serie bijvoorbeeld) en ook wel eens een ander merk proef (door mijn werk), maar toch de bekende Boxer glimlach mijn mondhoeken bijna doet inscheuren als ik weer op mijn RT zit.

Wat mij betreft blijf ik nog jaren lang de RT rijden, want het is uniek, het heeft bepaalde emoties, en een heel eigen en bijzonder karakter.
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door scan »

Ik ben geen boxervriend en dat zal ik ook niet worden, denk ik.
Rijtechnisch is het een fantastische machine.
Aan die boxer specifieke eigenschappen wen ik niet.
Een mooie 3-cylinder of een vier(zes) cylinder heeft mijn bekoring.
Wachten waar Triumph mee komt en dan maken we opnieuw het plaatje op.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ik heb uiteraard JA ingevuld... _004

Kan uiteraard niet in de toekomst kijken....en er zullen misschien betere en/of fijnere toerbrommerts zijn / komen, maar de -1150- is en blijft toch mijn jongensdroom :D . Zo'n K1600 GT/GTL zal best op dit moment 'the top of te bill" zijn....en afgezien dat ik 'm niet eens kan betalen...had er voor mij bij wijze van spreke ook gewoon 'Kawasaki of Honda' op kunnen staan.. :$

Een eventuele overstap naar een -1200- ?..Tja....zal technisch wel beter zijn....maar persoonlijk vind ik 'm qua lijnenspel lang niet zo mooi als een 1100 of 1150....maar goed....iedere gek zijn eigen gebrek... :lol:
Mototaz

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Mototaz »

Blijf ik nog RT rijden?

Jazeker, ben er zeer over te spreken. Rijd er iedere dag met plezier op.

Is het de ideale motor voor mij?
Nee dat niet, ik zou liever een oldtimer rijden. Alleen omdat ik dagelijks motorrijd is wat comfort en minder sleutelwerk wel zo handig Big RT Smile.

Overstappen naar een moderner model?
Nee dat niet, ik vind de 1200RT geen mooie motor. Ik hou niet van de moderne "space" vormgeving van motoren.
Gebruikersavatar
aartjw
Berichten: 234
Lid geworden op: 19 mar 2010, 19:19
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door aartjw »

Ik was een van die leden die de motor te koop had aangeboden :oops:
Maar dat was om een hele fijne reden: ik had een andere gekocht Big RT Smile en daar blijf ik voorlopig nog wel op rijden, want:
- hij bevalt me meer dan prima
- ik vind het de mooiste motor van de wereld
- ik ben een tevreden mens
En zo zou ik nog wel tientallen andere redenen kunnen noemen (zie Dave z'n bericht).
De mijne is in ieder geval voorlopig niet meer te koop (maar zeg nooit nooit :O )
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Gebruikersavatar
HanTeRT
2023
2023
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 okt 2009, 21:18
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Overijssel
Locatie: Zwolle

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door HanTeRT »

Ja, bevalt me prima.

Dat heb ik ingevuld. Deze motor past me prima. Met een lengte van 1.93 meter zijn er maar weinig motoren waar ik zo goed op zit als op een RT.

Bovendien stuurt hij geweldig en heeft een prima comfort.

[groet]

Han
Laatst gewijzigd door HanTeRT op 30 okt 2011, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Gebruikersavatar
JoJothefirst
2024
2024
Berichten: 465
Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Ik rij nu 1 1/2 jaar op een RT en moet zeggen dat het me goed bevalt. Maar het zijn vooral de looks waar ik op val. Gaandeweg het rijden ben ik ook steeds meer de eigenschappen van de boxer gaan waarderen _004 . Het gevoel van de 4-cilinder ben ik echter nog nooit helemaal vergeten en dat had ook wel zijn charmes. Maar het uiterlijk van de -1150- is op dit moment (voor mijn gevoel) nog steeds niet geëvenaard door een andere motor, dus ik blijf eerst nog wel een tijdje op deze fiets rijden Big RT Smile

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
vioma

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door vioma »

Ik heb Anders gestemd .Ik rij al weer een poosje een ander merk , Ik vond de 1150RT een prettig sturende machine maar kwam wat vermogen te kort .
Ook kom ik als "sleutelaar"vreemde en veel storingen en defecten tegen bij de RT's
In de 6000 km die ik rt heb gereden heb ik best wel veel probleempjes gehad .
Voor de BMW reed ik ook een fjr en heb nu totaal ongeveer 45000 km fjr gereden zonder defecten .
En ja ik weet dat er zat rt rijders zijn die ook geen problemen hebben met hun motor en er zijn ook fjr rijders die wel eens iets kapot hebben . Ik blijf ook R.... RT fan maar ga er waarschijnlijk niet weer 1 aanschaffen.
Ieder Merk heeft zo z'n eigenaardigheden maar dit merk bevalt mij tot nu toe het beste. _004
Maar eerlijk is eerlijk een RT stuurt makkelijker ;)
RhanRT

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door RhanRT »

Ook ik heb "JA" gestemd.
Ik rij nu al weer een aantal jaren BMW R-serie en dat bevalt goed.
Natuurlijk er is meer en anders te koop en te rijden, in iedere machine zit wel iets wat je aanspreekt of op basis van ervaring hebt beleefd.
Over smaak en beleving valt niet te twisten dus waarom zou je dat doen?
Ik heb veel motoren gereden in die 40 jaartjes, even terug in herinnering en ik realiseer mij nu dat ik met mijn 15-de motor bezig ben, Honda-Suzuki-Yamaha-Kawasaki en BMW, verschillende modellen van enduro tot tour en heb aan alle motoren plezier beleeft.
En daar gaat het om, je moet er plezier aan hebben!

groet,
Han
bolderbast

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door bolderbast »

Ik heb ook "anders" ingevuld.
Ik viel voor haar looks, maar haar karakter viel toch tegen...
Na iets meer dan een jaar dagelijks (m.u.v. gladde dagen natuurlijk) op de 1100 RT te hebben rondge-kfr-t geniet ik nu iedere dag van mijn Varadero.
Hier is er eentje Happy with Honda!
Gebruikersavatar
boetsch1
2024
2024
Berichten: 132
Lid geworden op: 27 jul 2009, 10:59
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leiden
Locatie: Leiden

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door boetsch1 »

Ook "anders" ingevuld, ik kon niet wennen aan de R1150RT en toen een K1300GT aangeschaft en deze bevalt prima.
Volg nog wel met veel interesse het RT forum en wellicht wordt het in de toekomst wel weer een boxer.
Geniet nu, het is later dan je denkt.

Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.

Groet Peter den Hollander
thooms

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door thooms »

Ik moet zeggen dat ik dacht nooit te kunnen wennen aan een boxer dat getril en geschudt van de motor ik was een super soepele 4 cylinder gewent.
Maar wat mij nu opvalt na 2 jaar boxer rijden door de rustige loop van de motor ga je meer een meer onthaasten mijn rijgedrag is veel rustiger geworden .
Waar ik jaren lang meestal op het achterwiel rond reed en naar politie op zoek was, rijd ik nu op 2 wielen rond en kijk ik naar de omgeving
Voor somige mensen is de onbetrouwbaarheid een heikel punt wat ik me goed voor kan stellen.
Dure reparatie's zijn geen uitzondering watveel mensen doen besluiten afscheid te nemen .
Voor mij is dat geen punt kan alles zelf repareren en krijg erg veel voor terug dat is balangrijkste.
perry

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door perry »

Ja hoor ik vind het een fijne fiets, heb wel eens aan andere merken gedacht maar ik weet toch zeker dat ik hier spijt van krijg.
Verder denk ik wel dan ik volgend jaar de nieuwe 1200 aan wil schaffen.

[groet] Perry
RhanRT

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door RhanRT »

perry schreef:Ja hoor ik vind het een fijne fiets, heb wel eens aan andere merken gedacht maar ik weet toch zeker dat ik hier spijt van krijg.
Verder denk ik wel dan ik volgend jaar de nieuwe 1200 aan wil schaffen.

[groet] Perry

nou daar ga je geen spijt van krijgen Big RT Smile
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

RhanRT schreef:
perry schreef:Ja hoor ik vind het een fijne fiets, heb wel eens aan andere merken gedacht maar ik weet toch zeker dat ik hier spijt van krijg.
Verder denk ik wel dan ik volgend jaar de nieuwe 1200 aan wil schaffen.

[groet] Perry

nou daar ga je geen spijt van krijgen Big RT Smile
.......tenzij je een toekomstige klassieker wilt hebben.. want dan houd je gewoon je -1150- :D :D
Gebruikersavatar
peijsj
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
Type: R1100RT
Locatie: Asten Heusden

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door peijsj »

Ook ik blijf mijn RT trouw. Het was en is mijn droommotor en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Nu heb ik al wel vaker begrepen dat alles aan zo'n BMW kapot kan behalve zijn imago dus ik wacht het maar af maar zoals ik het nu kan bekijken zou dit wel eens mijn laatste motor kunnen zijn. Maar zeg nooit "nooit".
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door siebke »

Ik kan alle ja-argumenten alleen maar ondersteunen. Het is mijn 1e motor überhaupt en dat zal nog wel even zo blijven. Met nét 50.000 km op de telleRT tegen 6.000 km/jaar moet dat kunnen lukken, als ik sommige km-standen zie. En zolang mijn eega als duo ook nog eens regelmatig in slaap dommelt.... .
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

siebke schreef:....en zolang mijn eega als duo ook nog eens regelmatig in slaap dommelt.... .
.....en daar heb je nu een duo intercom en Metallica voor..... :D
Gebruikersavatar
PK
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 apr 2008, 22:24
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Schalkhaar
Locatie: Schalkhaar

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door PK »

Ik zou best een andere motorfiets willen, maar wat dan :?:

Sinds 4 jaar heb ik een R1100RT, als ik vergelijk wat ik aan kosten heb qua onderhoud en reparaties vergeleken met mijn vorige motor (XJ 900), dan word ik niet echt vrolijk. _002
De B van BMW staat vast niet voor betrouwbaar.
Als je wat wilt sleutelen aan je RT, moet eerst de tupperware eraf, dat red ik inmiddels binnen 20 minuten. Oefening baart kunst.

Het rijden op een RT vergt, bij mij, toch wel wat gewenning. Betekent niet dat ik het slecht vind, maar de vanzelfsprekendheid waarmee ik met een willekeurige japanse fiets wegrijd, heb ik niet na een paar weken RT-loos te zijn geweest.
Na een ½ uurtje ben ik overigens wel weer helemaal thuis op de RT.

Zo goed als het ding stuurt en remt, zul je bij weinig andere motorfietsen kunnen vinden.
De RT is nou niet echt een PK kanon, maar tot aan de in Nederland toegestane maximum snelheden (en iets daarboven ook nog wel) kun je prima meekomen met de vermogende sportfietsen.
En zolang er maar bochten in de weg liggen, moeten zij maar mee zien te komen. :lol:

Ik heb de afgelopen weken met de ZR7-S van mijn vrouw mogen rijden en dat is geen straf, een soepele 4 cylinder, met een fantastisch schakelende bak, een actieve zithouding en een nuttige rpm van 2500 tot 9500. Ook de ergonomie laat weinig te wensen over.
Al met al een “lichte” motor die zich gewillig in de bochten laat leggen, lekker accelereert en ook nog goed smoelt.

Waarom dan toch RT (blijven) rijden?

Even mijn – en + tegenover elkaar:
---
Ziet er niet uit (sorry mede RT-forum leden, ieder zijn eigen smaak)
Motorblok lijkt wel een oude diesel (gaat wel vooruit maar is niet echt spannend)
Bediening versnellingsbak :$ …..(schakelen zonder kraken heb ik net onder de knie)
Ergonomie is afwijkend van andere motoren (ik ben er nog niet uit of dat negatief is)
Voordat je wat kunt sleutelen moet de hele kuip eraf

+++
Windbescherming
Handvat verwarming
ABS
Motorblok (Nm direct voorhanden)
Ergonomie (als je er eenmaal aan gewend bent is het handig…denk ik)

Ik weet het even niet meer, vind ik de RT wel zo goed, dat ik er weer een zou kopen als deze definitief de geest geeft?
Ik heb wel gemerkt dat het comfort in combinatie met het makkelijke rijden van de RT bijna niet te vinden is, een Pan European bijvoorbeeld vind ik maar een log ding vergeleken bij de lichtvoetige RT. Hoewel een V4 blok wel erg leuk is.
Een Honda VFR1200 dan maar? Iets te sportief …..en meer dan iets te duur voor mij.

Tjonge het is wel een lang verhaal geworden en dat allemaal om tot de conclusie te komen dat ik voorlopig toch mijn R1100RT maar trouw moet blijven….


of misschien toch K1200GT?
Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
Ton1959

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dan ruil je hem in tegen een R1100R. Dan heb je geen probleem met tupperware .Ik moet eerlijk zeggen ik heb nog nooit geen probleemloze motor gehad. Ook die XJ 900 heeft zijn probleempjes al zijn ze best wel betrouwbaar die Yamaha's. Als ik met de mijne veel problemen zou krijgen dan ging hij er waarschijnlijk ook uit.
Maar mijn motor doet het behoorlijk goed dus ze zijn niet allemaal zo slecht als jij denkt. Heel belangrijk is dat je weet wat je koopt. Er zijn veel gebruikte motoren die slecht onderhouden zijn dus er blijft altijd een risico.

Ton _004
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Ik heb "anders" gestemd, dus even toelichten.......Ik heb namelijk al een paar maanden last van mijn linkerarm waardoor ik niet lekker meer motor kan rijden, maar hem wegdoen denk ik voorlopig niet aan want hij "eet geen brood" zal ik maar zeggen en ik verwacht dat het met mijn arm wel weer goed komt, ik heb er therapie voor dus moet ik het zo nu en dan proberen, toch, want, het bloed kruipt........enz. Dus eigenlijk had ik gewoon, ja, bevalt me goed, moeten stemmen. En ik zou ook wel een R1200RT willen, maar ja dan moet ik toch nog even verder sparen.

_001 _004 Big RT Smile
[groet]
HenkvanR -1200-
Bart51
Berichten: 678
Lid geworden op: 26 jan 2010, 19:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groene Hart
Locatie: Ter Aar

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Bart51 »

Ook ik wil eigenlijk wel overstappen naar een 1150, maar om 2 redenen zal dat effe niet gaan:
1) Zonder werk is de inkomstenpot aanmerkelijk kleiner geworden dus zal ik het zuiniger aan moeten doen en mijn 1100 zo lang mogelijk proberen te behouden, en
2) Mijn 1100 rijdt echt fijn en heeft nooit problemen ondanks de 90 k die zij er nu op heeft zitten

Dus ik blijf bij hetzelfde.

Groet Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door siebke »

.....en daar heb je nu een duo intercom en Metallica voor..... :D[/quote]

@Berrybeer:
De teamset van Cardo ligt al zowat 1 jaar te wachten op inbouw in de Schubert C2. De redenen: De C2 bijna compleet ontkleden en weer fatsoenlijk herbouwd te krijgen vond ik eng, dus weer snel in z'n oorspronkelijke vorm teruggebracht. Mét Cardo passen de helmen niet meer in de zij/topkoffer. Ben ook bang mijn rust te verliezen, afgeleid te worden wat eega allemaal onderweg ziet en 't commentaar op verkeersregelsovertredende handelingen :roll: . En doe mij maar de Bolero Big RT Smile !!
Alleen :( dat madammeke Zumo 660 nu niet in mijn oren kan fluisteren welke ôtrit ik moet nemen, maar daarvoor zit ik wel zowat recht in d'r beeld :lol: en dat werkt ook prima.
Tot zover offtopic.
Mijn duttende eega betekent voor ons dus dat de brommeRT voor haar (en mijn) gevoel smooth rijdt. Mét alle nukken (lees: het eigen karakter) van de boxeRT.

Groet,

Henk
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Natuurlijk blijf ik ook RT rijden. (Tjsa wat moet ik anders als BMW RT Forum beheerder _001 )
Geloof me, ik was voordien nooit zo merkgebonden met zowel motor als auto. Ik kocht wat me op dat moment aanstond.
Mijn streven is wel, zodra het budget het toelaat, een -1200- aan te schaffen. Maar soms kriebelt het wel eens om weer iets geheel anders te hebben . . . . een HD bijvoorbeeld . . . . :O :lol:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Heb anders geantwoord.

Voorlopig rijd ik zeker mijn RT nog. Hij bevalt goed en rijd heerlijk. Maar ik gok dat de volgende de luxe versie van de 6 cilinder wordt.

Groetjes Maarten
Bob The Builder

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Bob The Builder »

Ik antwoordde dat ik wel nog een tijdje blijf rijden...

Maar dat is om budgettaire redenen... De ABS op m'n -1100- is stuk, iets met de zuigers, en ik vernam in de werkplaats dat het te vervangen stuk alleen al 1500 EURO zou gaan kosten zonder werk. Ik rijd dus zonder ABS verder. Mocht m'n financiële toestand het toelaten zou ik waarschijnlijk uitkijken om op een nieuwere versie maar nog steeds RT rond te toeren. Hoewel ik de DUU misschien wel even zou testen mocht de lotto in mijn voordeel beslissen Big RT Smile
doov650

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door doov650 »

Huh, is er al een nieuwer type dan?
Inspector Gadget

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

R1100RT -> R1150RT of -> R1200RT.
Dus ja, er is een nieuwer versie, of type.

Of wat accurater; model RT. ;)
Dave

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Dave »

Was toevallig van de week aan het browsen op de site van Herrn BMW en zag toen de foto's van een nieuwe kleurstelling R1200RT. Mocht ik nou de staatsloterij winnen dan kom ik toch in de verleiding om deze *erbij* te kopen:

Afbeelding

Wat een schitterende motor is dit zeg...
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Wullum »

@Dave, die is idd bijna mooier dan eentje in Osta-Grau Matt......
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gene 1956
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2011, 11:32
Type: R1200RT
Bijz: 1100 RT vervangen door 1200 RT juni 2017.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Brunssum

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Gene 1956 »

mijn -1100- blijf ik voorlopig rijden. heb tijdens een beurt van de dealer een 1200 gs meegekregen _004 en toen ik mijn eigen -1100- weer terug kreeg wist ik het zeker. het blijft mijn motor. _005
roffel

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door roffel »

In maart krijg ik mijn 2e nieuwe RT geleverd in de nieuwe blauwe kleur. Waarom weer een R1200RT. Omdat ik op mijn vorige 11.000 heerlijke km heb gereden in ca 1 1/2 jaar. Deze laatste hoop ik langer te houden. Voorheen een R1150RS gehad waarop ik 39.000km heb gereden. En daarmee schaar ik mij onder de boxer fans.
DickL

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door DickL »

De enige reparaties die ik aan mijn 14-jaar en 97000 km oude 1100RT heb gehad zijn 2 schakelaartjes (zijstandaard en koppeling) die ik zelf heb vervangen. Ook het onderhoud altijd zelf gedaan. Het enige waarvoor ik de motor wegbracht was voor nieuwe banden. Dus ik klaag niet over bedrijfszekerheid. Begon in 1959 met ...hands Zündapp 175, daarna Express 175, NSU Max, Puch 250 dubbelzuiger en Jawa Californian. Nu al weer 30 jaar BMW boxers, en blijf daarbij.

groeten Dick
Gebruikersavatar
mr805
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 okt 2011, 21:27
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Born to run
Locatie: Noord, Olst Zuid, West.

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door mr805 »

ik ga ook nog even door op de RT en zeg nooit nooit ;)
(er rijden momenteel wel heel erg veel Charley Boorman look-a-likes rond)
Big RT Smile
Laatst gewijzigd door mr805 op 18 mar 2012, 20:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Vespa, Tomos, Puch, Goldwing GL1000, R100RS, R1100RT, R1200GSA TB.
Gebruikersavatar
Ares
Berichten: 166
Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe
Locatie: Westerbork

POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Ares »

Twee weken geleden voor 2 dagen mogen proefrijden op een 1600gt als mogelijke vervanger voor m'n 1200rt. Na twee dagen was ik genezen. Niks voor mij een 1600. Alles wat hem apart maakt is voor de toeschouwers en om plezier te hebben van het blok moet je flink gas geven, anders merk je weinig tot niets van de sensatie. Daarnaast was ik koud, moe en had ik last van zadelpijn. Op m'n RT heb ik van al die dingen geen last. Ik heb daarom een nieuwe RT besteld. Deze keer met radio ( voor de lange saaie snelweg ritten) ook ik blijf voorlopig RT tijden :D gelukkig!
Gebruikersavatar
Ares
Berichten: 166
Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe
Locatie: Westerbork

POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Ares »

Radio is idd ook te koppelen aan de helm via BT. We zullen zien wat het geluid doet.
Wat is jouw bezwaar bij koppeling met de headset in de helm?
Erteetje

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Erteetje »

Wat mij betreft blijf ik ook nog wel even rondrijden op de -1200- . Het is mijn eerste BMW en de motor, buiten dat ik hem qua uiterlijk erg mooi vind, (maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak) vind ik het een feest erop te rijden. Heerlijke stabiele machine (ook bij hogere snelheden op de snelweg)

Ik lees veel over mankementen en hoop dat deze mij bespaard blijven. Voor nu geniet ik nog steeds van iedere rit.

Luc
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door bmwalter »

Ben erg gecharmeerd van de k1300.....
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
swingmill

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door swingmill »

Hoi beemers.

Voorlopig blijf ik mooi op mijn 1150rt rijden, heb tot nu toe geen grote reparatiekosten gehad en vindt het een zeer fijne motor om mee te rijden.
Het remsysteem is voor mij ideaal, heb door een geboortefout (mooi woord) minder spierkracht en wat kortere vingers aan mijn rechterhand en dat compenseert het remsysteem op de 1150rt volledig.

Kortom voor mij "' voorlopig' geen andere fiets.

Rijd ze Jan
Gebruikersavatar
Funbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2009, 13:01
Type: R1200RT
Bijz: Zumo660, Autocom SPA, Hoge ruit, oliekoelerrooster
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Leusden
Locatie: Leusden

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Funbiker »

Ik moet Ares gelijk geven, al heb ook ik bij de K1600 staan watertanden.
heb er zelf niet op gereden maar wel goed geinformeerd en gekeken.
zo'n mooi scherm en kuip voor je vindt je toch op geen enkele motor in deze gewichts klasse <250kg en vermogen 110PK
ik blijf zeker de -1200- rijden want hij rijdt _004
mischien inruilen voor het nieuwe model maar dan met ESA en radio

allemaal veel rijplezier deze zomer
Ed
Vakantie motto: Alles wat je thuis laat is meegenomen.
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door blackers »

De -1200- bevalt prima. De overstap 3 jaar geleden van de -1150- naar de -1200- had, achteraf beschouwd, nog wel achterwege kunnen blijven. De -1150- was bij inruil technisch en economisch nog lang niet aan vervanging toe. Maar de inruilprijs maakte de overstap wel verantwoord.
Maar de -1200- bevalt prima zoals gezegd. Net terug van een weekje Vogezen (mooi sturen daar, maar soms erg slechte wegen (vorstschade?)) geeft mij wel het idee dat een aantal aanpassingen nuttig kunnen zijn. Zo moet het stuur hoger en iets dichter bij (na 2 uur rijden ga ik toch wat 'hangen' op het stuur, waardoor de polsen overbelast raken). Het orginele zadel was al vervangen door een Corbin, maar ik wil toch 's een comfortzadel langdurig testen. De Nedplex ruit is goed net als de 2010 ruitbevestiging.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
Rienold
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 nov 2010, 19:14
Type: R850RT
Bijz: 1e eigenaar
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Rienold »

Ook ik blijf op mijn BMW rijden, R850RT. In 2000 nieuw gekocht, heeft nu ongeveer 165.000 km gelopen en is nog lang niet op. Geweldige motor. Ben er in 2010 mee naar Jordanië geweest. 14.000 km heen en terug :D :D .

Groet,
Rienold
R850RT -- (R80GS) -- Zumo 550
Egghead

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Egghead »

Ik maal mijn kilometers weg op ondertussen mijn 3e RT. Nu rijd ik op een 2009-er. Het ding is volkomen probleemloos en helemaal naar mijn zin. Km-stand nu zo een dikke 75k. Bij inruil (zeker bij een niet BMW-dealer) krijg je er niet veel voor terug. Doorcrossen dus.
Bovendien: ik zou niet weten welke fiets ik anders zou willen rijden. Veel nieuwe motoren vind ik te high-tech, te veel Battleship Galactica. Als ze stuk gaan is het bijna altijd een computerstoring die alleen de dealer maar kan repareren. Uiteindelijk zou ik waarschijnlijk toch weer op een RT uitkomen. En > 2010, te veel doekoe bijleggen voor te weinig meerwaarde in plezier.
Kortom, de Duitse Dame is een blijvertje. Zodra er geen serieuze mankementen aanzitten knor ik er lekker mee verder.

Egghead
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door Baird »

Als ik de jaren tel die ik nog motor zou kunnen rijden zou ik nog wel op een aantal andere motoren willen rijden dan mijn R1150RT: de Triumph Trophy 1200, de GSA en wie weet weet wat Honda nog brengt als opvolger van de Pan. De betrouwbaarheid van BMW is een marketing issue, ze weten het goed te verkopen maar zijn hooguit net zo goed als een ander merk. Als ik zie wat ik aan mijn 3 R11xxRT's gehad heb aan mechanische ellende en dat afzet tegen het ontbreken daarvan bij mijn Japanse auto (gebouwd in Turkije met een blok uit Polen) dan ben ik wel geneigd eens een ander merk uit te proberen. De mooiste combinatie voor mij zou mijn R1150RT zijn met een 3 of 4 cilinderblok van Japanse/Engelse makelij met de bij behorende versnellingsbak: stuurt geweldig, zit fantastisch, trillingsarm blok, schakelt soepel en heeft tussen de beurten alleen een emmer water nodig om het vuil er af te poetsen. Mijn R11xxRT's hebben dat nooit gehaald.
Vanwege de financiële situatie zal het voorlopig de huidige RT blijven maar dromen mag ...................
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: POLL: Blijf jij nog RT rijden?

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik vind de nieuwe F800GT ook bijzonder interessant! Ik begin nu toch wel moeite te krijgen met het hoge gewicht van de 1100RT. Qua vermogen is 90 pk meer dan voldoende voor mij, en de handling van zo'n lichte motorfiets heeft wel wat. Ik heb een paar keer op de Aprilia (Dorsoduro 750) van mijn zoon gereden, en dat was niet verkeerd _005 .
Maar ja, de 1100RT is technisch nog lang niet afgeschreven (nu 57.000 km op de teller) en gezien de leeftijd (bouwjaar 2000) zal ik er wel niet veel voor kunnen vangen bij inruil of verkoop.... Doorsparen maar :roll:
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Plaats reactie

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”