Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door blackers »

Dit doet wel afbreuk aan ons imago.


http://www.dumpert.nl/mediabase/6660961 ... litie.html


[groet]

Moderator edit: onderwerp verplaatst
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Bas

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door Bas »

Kan zat, die auto's blijven ook maar linksplakken. Daar zou je idd ongeduldig van worden. Ik weet niet wat ik zou gedaan hebben. Het is dat rechts erlangs niet mag.
Remco63
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:16
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door Remco63 »

Het is dat je zelf in een gevaarlijke situatie terechtkomt, maar zeg nu eerlijk: wie wordt er niet doodziek van alle linksplakkende automobilisten. ;)
Gebruikersavatar
Ed Spijker
Berichten: 174
Lid geworden op: 20 nov 2008, 15:29
Type: R1100RT
Locatie: Deventer

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Vind het zelf nog wel mee vallen alleen de motor gaat wel hard
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
theridingman

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door theridingman »

Het blijft me verbazen hoe opgejut sommige motorrijders zich door het verkeer begeven. Dit is niet naar iemand specifiek gericht, het is mijn algemene vaststelling. Ik denk dat velen er zich niet van bewust zijn hoe kwetsbaar ze zijn. Vertrek met je motor maar laat aub je ego thuis, dan blijf je langer leven.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door wil51 »

Gevaarlijke actie van de motorrijder. Op dat stuk weg ligt vaak troep dus kans op lekke band. Als automobilist van schrik naar links gaat, is het je laatste rit geweest. En ik dacht dat deze overtreding ook geldt voor invorderen rijbewijs.
Ik heb het zelf meegemaakt toen ik in de auto reed. Druk op de weg alle rijbanen vol en twee motorrijders die enorm hard links van je over de redigeerstrook voorbij komen. Je schrikt je rot.
Gebruikersavatar
strik
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door strik »

Ik maak de blijvende linksrijdende automobilisten dagelijks mee. (woonwerk verkeer) Best vervelend.

Wat ik heb gemerkt wat erg goed werk is dat, wanneer er rechts ruimte is, jijzelf gewoon op de rechterbaan moet gaan rijden. De auto's verwachten dan eigenlijk dat jij ze rechts gaan passeren wat je natuurlijk niet moet doen. Wanneer je later weer invoegt achter die linksrijdende automobilist, om de vrachtwagens in te halen, dan zie je vaak dat ze bij de volgende mogelijkheid wel netjes naar rechts gaan. En anders herhaal je dat een paar keer.
Werk echt.

Grappig ook om te zien dat de automobilisten achter je, ruimte voor je vrijhouden om later weer in te voegen. (de meeste althans)
Bijkomend voordeel is dat je extreem veel overzicht en ruimte voor jezelf hebt.
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik kan er heel kort over zijn: na drie keer 'vriendelijk' vragen met groot-licht signal had ik 'm er rechts voorbij gestoken. Ik hoop inderdaad dat de dashcam-boer zijn filmpje heeft opgestuurd aan de politie (zoals op dumpert gesuggereerd), want op zijn eigen rijkunsten is ook best wel het een en ander aan te merken. Voor wat betreft de motorrijder: dat was een onveilige actie voor hem zelf en niet aanbevelenswaardig.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door blackers »

De tijdwinst van al dat gejakker is te verwaarlozen. Op de motor ben ik nooit echt ongeduldig, omdat je per definitie vlotter door het verkeer kunt. Bovendien is mijn motto: ' mezelf doodrijden kan altijd nog '.

Ik zou in ieder geval nooit deze actie hebben uitgehaald omdat ik haast zou hebben. In een noodgeval sluit ik het overigens niet uit.

De methode van Strik uit Zwolle spreekt me wel aan; ga ik eens proberen.

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Is een ziekte in NL net zoals door het oranje licht rijden, net zoals onmiddellijk na invoegen op de autoweg nogmaals zonder rekening te houden met de anderen onmiddellijk van rijbaan te wisselen zodat je met de motor of met de auto volop in de remmen kan, ... Als je het filmpje bekijkt zie ik 3 idioten: de 2 auto's (die vooraan en die die filmt en de motorrijder) De 2 grootste zijn de automobilisten.
doov650

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door doov650 »

Uitgelokte overtreding.
Gewoon rechts rijden en vooral geen dashcam gebruiken meneer de koekblikker.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door HansD »

strik schreef:Ik maak de blijvende linksrijdende automobilisten dagelijks mee. (woonwerk verkeer) Best vervelend.

Wat ik heb gemerkt wat erg goed werk is dat, wanneer er rechts ruimte is, jijzelf gewoon op de rechterbaan moet gaan rijden. De auto's verwachten dan eigenlijk dat jij ze rechts gaan passeren wat je natuurlijk niet moet doen. Wanneer je later weer invoegt achter die linksrijdende automobilist, om de vrachtwagens in te halen, dan zie je vaak dat ze bij de volgende mogelijkheid wel netjes naar rechts gaan. En anders herhaal je dat een paar keer.
Werk echt.

Grappig ook om te zien dat de automobilisten achter je, ruimte voor je vrijhouden om later weer in te voegen. (de meeste althans)
Bijkomend voordeel is dat je extreem veel overzicht en ruimte voor jezelf hebt.
+1 Doe ik ook en werkt prima.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door Lemoi »

ik doe ook de het grootlicht en knipperlicht. En geef ze veel tijd om naar rechts te gaan. Mocht ik er na ~10 minuten nog niet voorbij gelaten worden dan ga ik er rechts voorbij, want dit zijn de echte die "hard" linksrijders. Voor de rest rustig afwachten. Menigeen heeft het niet zo in de gaten en duurt gewoon wel eens een paar minuten dat ze door hebben dat ze naar rechts kunnen zodat verkeer achter hen ze kan inhalen (waarschijnlijk ook te druk met andere dingen)
Inspector Gadget

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad niet bepaalde beschaafde actie en in mijn optiek levensgevaarlijk & dom.
En volgens mij valt tripleren tegenwoordig onder de nieuwe "hufter-wetgeving" en kost het je rijbewijs? _001
Of tenminste gevaar en/of hinder veroorzaken, kan ook je rijbewijs kosten.

+1 voor strik's methodiek;
Ook ik gebruik gewoon mijn knipperlichten, ga netjes veelvuldig naar de rechterbaan en zorg dat ik regelmatig in alle spiegels van de Nur Links-rijder te zien ben.
Dat werkt vaak inderdaad echt heel goed, bemerk ik ook.
Sowieso is het statisch en/of in 1 positie binnen je rijbaan blijven "plakken" geen goed idee, zijdelingse bewegingen maken je zichtbaarder.
Want soms lijkt het wel alsof ze hun spiegels alleen maar gebruiken voor de makeup, zich te scheren of om te zien of het haar wel goed zit of zo.

Groot licht gebruik ik nooit, want degene voor je zou maar van schrik op de rem trappen, dan moet je dat probleem ook nog zitten op te lossen.
Naas het feit dat het verboden is.

Mijn stress, agenda en tijdsdruk laat ik altijd thuis, ik zit op de motor om volop te genieten, daar laat ik zo'n Nur Links-plakker niets aan afdoen.
Als die persoon zo graag de linker baan wilt gaan verkennen, gaat 'ie zijn gang maar, ik heb alle tijd, no rush.

En in mijn optiek is het zo, zeker op de motor, dat in het verkeer moet je de ruimte krijgen en niet nemen.
Daar kunnen brokken van komen.
Viaantje
Berichten: 193
Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:28
Type: R1150RT
Bijz: een standaard BWM
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Vianen

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door Viaantje »

Probeer mij ook aan de vele regels te houden -naughty-
Maar je hebt soms van die dagen..., ook wel eens gehad op de A2 (5 banen breed). Rechterbanen vrij, de 3 linker bezet. Ondanks vriendelijk :evil: knipperen met grootlicht, knippperen met richtingaanwijzer maar spiegelen doen die koekblikken dan niet. Dan maar recht ervoor bij, wel zorgen dat er minimaal 1 vrije baan tussen zit. Het schijnt dan zo te zijn dat dit dan geen rechts inhalen is. _004
Laatste keer dat mijn vrouw bijna van d'r motor gereden werd en ik grootlicht gaf werd ze doelbewust weer bijna van de weg gedrukt.
Verhaal proberen te halen, maar er zat zo'n malloot in die aangaf dat ie eraf moest. Dus druk je maar iemand van de weg? Terwijl achter ons alle ruimte was _001
Dan ben je echt in alle staten, temeer omdat het de eerste rit was van mijn vrouw op d'r eigen motor. En bovendien het doelbewust gebeurde, helaas geen dashcam of Gopro aan boord. In de tussentijd geen tijd gehad om het kenteken te noteren.... :oops:
Uiteindelijk veilig thuisgekomen, en dat is het allerbelangrijkste. Je wint het toch niet van een auto of in dit geval een VW Transporter (nee, zat geen RT sticker op).
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik ga gewoon even rechts rijden en wacht op die Range Rover die gaat knipperen met zijn groot licht en steeds meer gaat bumper kleven. De motorrijder is verkeerd bezig net als de twee automobilisten.
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door blackers »

Blijft over de vraag of het iemand van het forum is en hij of zij bereid is om commentaar te leveren. Ik vermoed overigens, gezien het tijdstip waarop de opname is gemaakt - en er even uitgaande dat die tijd klopt - , dat betrokkene te laat was voor zijn/haar 1e afspraak om 08.30. Het schijnt dat de kerkhoven en begraafplaatsen vol liggen met personen die te laat voor hun afspraak waren.

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door moh_fan »

blackers schreef:Blijft over de vraag of het iemand van het forum is en hij of zij bereid is om commentaar te leveren.
_001
Is toch helemaal niet interessant...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door blackers »

moh_fan schreef:
blackers schreef:Blijft over de vraag of het iemand van het forum is en hij of zij bereid is om commentaar te leveren.
_001
Is toch helemaal niet interessant...
Voor de één wel en voor de ander niet

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door Bert M »

Ton1959 schreef:Ik ga gewoon even rechts rijden en wacht op die Range Rover die gaat knipperen met zijn groot licht en steeds meer gaat bumper kleven. De motorrijder is verkeerd bezig net als de twee automobilisten.
Dat is nou heel gek Ton; met de Range Rover hoef ik zelden mijn groot licht te gebruiken en de doorsnee linksplakkers (hier in GB: rechtsplakkers) laten het eigenlijk nooit op bumper kleven aankomen... :D Waar zou 'm dat nou in zitten?

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bert M schreef:
Ton1959 schreef:Ik ga gewoon even rechts rijden en wacht op die Range Rover die gaat knipperen met zijn groot licht en steeds meer gaat bumper kleven. De motorrijder is verkeerd bezig net als de twee automobilisten.
Dat is nou heel gek Ton; met de Range Rover hoef ik zelden mijn groot licht te gebruiken en de doorsnee linksplakkers (hier in GB: rechtsplakkers) laten het eigenlijk nooit op bumper kleven aankomen... :D Waar zou 'm dat nou in zitten?

[groet]

Bert M
Nou ik heb er zelf ook 8 jaar gewoont dus weet wel hoe ze rijden. En ze rijden een stuk minder netjes tegenwoordig. Het is niet overal wijs om te knipperen met je lichten daar. Er kan zomaar iemand uitstappen met een honkbalknuppel. Maar het hangt er een beetje vanaf in welke omgeving je zit. De Engelsen hangen ook graag in de middelste baan waarschijnlijk omdat het vrachtverkeer harder rijd. En met Range Rovers is het net als met de bus. De grootste wint daarom gaan ze uit de weg.
hv121456

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door hv121456 »

Bert M schreef:
Ton1959 schreef:Ik ga gewoon even rechts rijden en wacht op die Range Rover die gaat knipperen met zijn groot licht en steeds meer gaat bumper kleven. De motorrijder is verkeerd bezig net als de twee automobilisten.
Dat is nou heel gek Ton; met de Range Rover hoef ik zelden mijn groot licht te gebruiken en de doorsnee linksplakkers (hier in GB: rechtsplakkers) laten het eigenlijk nooit op bumper kleven aankomen... :D Waar zou 'm dat nou in zitten?

[groet]

Bert M
Dat zelfde ervaar ik in mijn Zweeds blik van 2 ton zwaar en xenon (af fabriek).
doov650

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door doov650 »

blackers schreef:
moh_fan schreef:
blackers schreef:Blijft over de vraag of het iemand van het forum is en hij of zij bereid is om commentaar te leveren.
_001
Is toch helemaal niet interessant...
Voor de één wel en voor de ander niet

[groet]
Als in het onderwerp al met het bekende moraal vingertje wordt gewezen en de reaguurders er vervolgens nog een schepje boven op doen, dan verwacht ik niet dat de ongelukkige hier nog een reactie zou willen geven.

En om hem of haar een pluim te geven.
Ik vind het wel een aanvaardbare actie. Mooi strak uitgevoerd ook. In alle rust en zonder vervelende gebaren of anderzins of zo naar de koekblikker
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door moh_fan »

De spijker op zijn kop doov650!
...voor wat betreft de eerste regel dan...
...die pluim geef ik nog ff niet weg... :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Gebruikersavatar
zadkine
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
Type: R1100RT
Bijz: Antraciet
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente
Locatie: Twente

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door zadkine »

Ed Spijker schreef:Vind het zelf nog wel mee vallen alleen de motor gaat wel hard
Is dat zo? Die auto's halen tergend langzaam die vrachtwagens in. Normaal rijdt de vrachtwagen 85, dus die auto's maximaal 100.
Wat is de toegestane snelheid op dat stuk? 120 of 130....bovend 130 reed die inhalende motor zeker niet.

Hoewel ik nooit zo zou rijden is de automobilist de enige die werkelijk een verkeers overtreding begaat....onnodig niet rechts rijden. Zijn voorligger overigens ook.
Uiteraard zal gemiddeld autorijdend Nederland dat niet beseffen....hoewel er wel vele reageerders de filmer al terecht wijzen op linksplakken.
Gebruikersavatar
zadkine
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
Type: R1100RT
Bijz: Antraciet
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente
Locatie: Twente

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door zadkine »

blackers schreef:....

De methode van Strik uit Zwolle spreekt me wel aan; ga ik eens proberen.

[groet]
Goede tip....ook ik rij altijd volgens die methode en heb de ervaring dat er dan meestal vrij snel ruimte gemaakt wordt.
Als ik er links niet langs kan op de motor ga ik rechts rijden.
Ook al omdat er links vaker remrupsen zijn en ik daar al helemaal niet tussen wil zitten.
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door blackers »

doov650 schreef:
blackers schreef:
moh_fan schreef:
blackers schreef:Blijft over de vraag of het iemand van het forum is en hij of zij bereid is om commentaar te leveren.
_001
Is toch helemaal niet interessant...
Voor de één wel en voor de ander niet

[groet]
Als in het onderwerp al met het bekende moraal vingertje wordt gewezen en de reaguurders er vervolgens nog een schepje boven op doen, dan verwacht ik niet dat de ongelukkige hier nog een reactie zou willen geven.

En om hem of haar een pluim te geven.
Ik vind het wel een aanvaardbare actie. Mooi strak uitgevoerd ook. In alle rust en zonder vervelende gebaren of anderzins of zo naar de koekblikker
Boeiend om te lezen hoe verschillend we tegen zaken aan kijken. Mijn indruk is dat beide auto's op behoorlijke snelheid de gele vrachtwagen passeren (1e seconde van de film) en dat beide auto's op dezelfde snelheid doorrijden om de 2 volgende vrachtwagens in te halen (je ziet ook dat de voorste auto direct naar rechts gaat na het inhalen van de laatste vrachtwagen). Na de gele vrachtwagen duurt het 13 seconden voordat de motor inhaalt; je kunt op basis van deze beelden niet concluderen dat de auto's onnodig lang links blijven rijden. Ze hadden naar rechts gekund, maar van NL lijkt geen sprake. Bovendien is de motor volledig uit beeld nadat de auto's de laatste vrachtwagen in gepasseerd. Mijn conclusie is dat er dan harder dan 130 km is gereden. Overigens leek de motorrijder enigzins geërgerd omdat hij toeterde.

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
zadkine
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
Type: R1100RT
Bijz: Antraciet
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente
Locatie: Twente

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door zadkine »

blackers schreef: Overigens leek de motorrijder enigzins geërgerd omdat hij toeterde.

[groet]
Dat laatste, dat de motorrijder geërgerd was lijkt me logisch.
Als je goed kijkt in het filmpje zie je dat de filmende automobilist op de linker strook begint naar rechts te gaan (op 11 seconden). Dat zet ie echter niet door en blijft toch op de linker strook en komt weer wat terug naar links, zelfs voordat de motorrijder in beeld is (15-16 seconden in het filmpje)
Kan me zo voor stellen dat op moment dat iemand begint met naar rechts te gaan je vast gas geeft om te voorkomen dat degeen die ruimte lijkt te maken achter de volgende vrachtwagen klem komt te zitten.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik dacht dat het de auto was die toetert. Ik blijf het een actie vinden van de motor die echt niet kan.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door HansD »

zadkine schreef:
blackers schreef:....

De methode van Strik uit Zwolle spreekt me wel aan; ga ik eens proberen.

[groet]
Goede tip....ook ik rij altijd volgens die methode en heb de ervaring dat er dan meestal vrij snel ruimte gemaakt wordt.
Als ik er links niet langs kan op de motor ga ik rechts rijden.
Ook al omdat er links vaker remrupsen zijn en ik daar al helemaal niet tussen wil zitten.
En je hebt meer remweg dan links _004
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door EileRT »

wil51 schreef:Ik blijf het een actie vinden van de motor die echt niet kan.
Helemaal mee eens.
HansD schreef:
zadkine schreef:
blackers schreef:....

De methode van Strik uit Zwolle spreekt me wel aan; ga ik eens proberen.

[groet]
Goede tip....ook ik rij altijd volgens die methode en heb de ervaring dat er dan meestal vrij snel ruimte gemaakt wordt.
Als ik er links niet langs kan op de motor ga ik rechts rijden.
Ook al omdat er links vaker remrupsen zijn en ik daar al helemaal niet tussen wil zitten.
En je hebt meer remweg dan links _004
Mee eens . . . dit is gezien de situatie ook mijn ervaring.
Laatst gewijzigd door EileRT op 15 jun 2015, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
doov650

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door doov650 »

Het is evident dat de koeblikkert toetert.Ik neem niet aan dat de dashcam een buitenboord mic heeft. En luid zijn die toeters op een RT niet./
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

ff een nieuwe insteek....
Je kunt er ook voor zorgen dat je ze al ingehaald hebt voordat zij links gaan rijden _004
De actie van die motorrijder is natuurlijk niet goed te keuren maar sommige mensen denken nu eenmaal onsterfelijk te zijn en ik zie ze iedere dag weer..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mee eens, het is beter om alles voor te zijn. Maar je hebt dat natuurlijk niet altijd in de hand.
Laten we eerlijk zijn op de motor is men toch echt heel veel meer met het verkeer bezig dan überhaupt in de auto, gemiddeld genomen.

Ik zou het heel anders opgelost & gedaan hebben, sowieso tripleren zou ik nooit doen.
Dat de automobilist de toeteRT bedient kan ik mij wel voorstellen, uit frustratie, of omdat deze geschrokken is van de motor over de redresseerstrook, dat verwacht je niet.

Al met al is het moeilijk te oordelen omdat we nimmer het complete plaatje hebben van dit "incident".

En dan concludeer ik dat in deze getoonde verkeerssituatie eigenlijk niemand echt beschaafd te noemen is.
Niemand was de heer-in-het-verkeer of was zonder blaam of fout.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Niet alle RT rijders zijn even beschaafd. Eén van hier?

Ongelezen bericht door Bert M »

Mooie samenvatting van Inspector Gadget. Ik denk dat daarmee alles duidelijk verwoord is _004

[groet]

Bert M
Moderator
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gesloten

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”