Welke verzekering?

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Bert33
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2013, 11:17
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg

Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Bert33 »

Vorig jaar heb ik na een aantal motorloze jaren mijn huidige -1100- (bj. 2000) gekocht. Toen snel de verzekering geregeld via dezelfde maatschappij als waar ik (toen) al mijn andere verzekeringen had ondergebracht. Het werd een WA-plus verzekering, ivm dekking tegen een onverhoopte diefstal. De gekozen verzekering bleek helaas niet optimaal :( , vwb kosten als ook dekking (alleen dekking tegen diefstal met een startonderbreking die aan bepaalde classificaties voldoet en duur is). Nu het verplichte verzekeringsjaar ten einde loop, ben ik me aan het oriënteren op een andere verzekering en –maatschappij. Welke verzekeringsmaatschappij? _001 WA of WA-plus voor een motor van deze leeftijd (alhoewel als t’ie gestolen wordt, toch een aardige strop, ongeacht de jaren….)? _001 Graag zou ik de ervaringen van mede RT-rijders mee willen nemen in mijn keuze. Bij voorbaat dank!
concours
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 jun 2013, 23:18
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
Locatie: Zaanstad

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door concours »

Ik heb mijn motorfietsen en auto's hier verzekerd.
https://verzekeruzelf.nl/motorverzekering/afsluiten
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Over verzekeringen is hier al veel gediscussieerd . . . . LEES DIT EERST MAAR EEN DOOR >>
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Wel veel discussies inderdaad over verzekeringen maar nog geen echte topper gevonden. Iedereen heeft wel een addertje onder het gras.
Erteetje

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Erteetje »

Vandaag de motor verzekerd bij: BMW Motor Cover verzekering. Deze verzekering wordt uitgevoerd door Allianz Nederland Schadeverzekering.
De voorwaarden lijken mij duidelijk en er staan niet echt rare zaken in. Er zijn goedkopere verzekeringen maar ik betaal liever iets meer en vermijd vreemde addertjes onder het gras. Ik betaal trouwens 62 euro per maand voor een full options RT LC van 2014.
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door basplehn »

Luc, ik beaam jouw keuze, heb ook een verzekering waar hiaten zoveel mogelijk geëlimineerd zijn (lees, kleine lettertjes die veel zaken uitsluiten).
Mijn verzekering kost € 60,- per maand all in _004 deze loopt trouwens heel het jaar door.

Gr Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
vioma

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door vioma »

Erteetje

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Erteetje »

vioma schreef:http://www.mag-verzekeringen.nl/
-top- -top- -top-
Bij de MAG heb ik meer dan 2 weken geleden een offerte aangevraagd en nooit ontvangen. Die valt dus af :$ :$
Ik hoop voor jou dat ze in geval van schade sneller reageren.
vioma

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door vioma »

Erteetje schreef:
vioma schreef:http://www.mag-verzekeringen.nl/
-top- -top- -top-
Bij de MAG heb ik meer dan 2 weken geleden een offerte aangevraagd en nooit ontvangen. Die valt dus af :$ :$
Ik hoop voor jou dat ze in geval van schade sneller reageren.
Dan moet je ze ff bellen mailtjes gaan overal wel eens verkeerd helaas .
In geval van schade zijn ze erg snel , helaas heb ik daar ervaring mee (met de auto) .
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik heb met vele verzekeringen contact gehad toen maar het is overal iets. Daarom nu maar bij de KNMV maar ik vind de eisen voor beveiliging vaak overdreven.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door wil51 »

KNMV zijn de eisen afhankelijk van de aanschafwaarde van de motor. Onder de 16000 euro zijn de eisen minder streng.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

wil51 schreef:KNMV zijn de eisen afhankelijk van de aanschafwaarde van de motor. Onder de 16000 euro zijn de eisen minder streng.
Misschien minder streng maar het is vaak niet mogelijk om je motor ergens aan vast te leggen. Mijn auto hoef ik ook niet vast te leggen aan een beugel toch _001
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Mariecke »

Ik heb nog geen ervaring met mijn motorverzekering (gelukkig maar, rij al 8 jaar schadevrij) maar hoorde vandaag het volgende verhaal:

Bmw gestolen bij woninginbraak, met sleutels. Motor stond buiten geparkeerd, 1 jaar oud. Schade geheel vergoed door verzekering inclusief accessoires. Zo zeer zelfs dat men nu, 2 weken later, een nagenoeg nieuwe bmw mocht ophalen bij de dealeRT (2014 model) zonder bij betaling.
Verzekeringsmaatschappij: centraal beheer.

En laat ik daar nu ook bij zitten..... :D
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Mariecke schreef:Ik heb nog geen ervaring met mijn motorverzekering (gelukkig maar, rij al 8 jaar schadevrij) maar hoorde vandaag het volgende verhaal:

Bmw gestolen bij woninginbraak, met sleutels. Motor stond buiten geparkeerd, 1 jaar oud. Schade geheel vergoed door verzekering inclusief accessoires. Zo zeer zelfs dat men nu, 2 weken later, een nagenoeg nieuwe bmw mocht ophalen bij de dealeRT (2014 model) zonder bij betaling.
Verzekeringsmaatschappij: centraal beheer.

En laat ik daar nu ook bij zitten..... :D
Centraal Beheer heeft inderdaad niet veel eisen voor beveiliging van de motor. Daar zat ik eerst ook bij maar ik zocht een verzekering waar ik de motor op de echte dagwaarde kon verzekeren en niet de lage dagwaarde die een aantal verzekeraars aan een motor hangen.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Centraal Beheer = _004 en niet alleen voor een motorverzekering. Topservice, -adviezen en een snelle afhandeling zonder gezeur.
Mariecke schreef: Bmw gestolen bij woninginbraak, met sleutels. Motor stond buiten geparkeerd, 1 jaar oud. Schade geheel vergoed door verzekering inclusief accessoires. Zo zeer zelfs dat men nu, 2 weken later, een nagenoeg nieuwe bmw mocht ophalen bij de dealeRT (2014 model) zonder bij betaling.
Verzekeringsmaatschappij: centraal beheer.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Bert33
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2013, 11:17
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Bert33 »

Na veel zoeken en vergelijken heb ik via bikerpolis.nl verzekering afgesloten. Zg. WA casco 2500. Zelfde dekking als regulier beperkt casco, plus schade aan motor (ook bij eigen schuld) wordt tot max bedrag van €2500 vergoed. Voor een 14 jaar oude, maar voor mij toch zeker nog waardevolle -1100-, lijkt dit een goede optie. Daarnaast flexibel (vier keer per jaar) dekkingsvorm aan te passen en makkelijk te regelen en pechhulp in binnen- en buitenland. Volgens opgave is deze polis voor 55% Delta Lloyd en 45% Europeesche Verzekeringen. Premie valt alleszins mee. Hoop ze niet nodig te hebben, maar deze verzekering lijkt vooralsnog voldoende. Iemand mogelijk nog ervaringen?
Gebruikersavatar
Eric r1200rt
Berichten: 320
Lid geworden op: 02 dec 2012, 08:08
Type: R1200RT
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

Ben vandaag overgestapt naar bikerpolis.nl scherpe premie en geen heel moeilijke voorwaarden mbt diefstal verzekering. Heb trouwens gekozen voor de beperkt casco + 2500€ polis.

Eric.
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Bert M »

ik hoop dat je de verzekering nooit nodig zult hebben, maar dat geldt wat mij betreft voor alle verzekeringen...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gesloten

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”