BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

Oscar Motorservice Nunspeet
 

Wat is er te doen?

 

Het BMW RT Forum steunt al 11 jaar de CliniClowns

Ervaring BMW kleding en "service" BMW Nederland

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Edwin
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2015, 15:05
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wateringen

Ervaring BMW kleding en "service" BMW Nederland

Ongelezen bericht door Edwin »

Ik heb een BMW motorpak de Streetguard 3. Nu was ik in de veronderstelling een zwart pak te hebben aangeschaft, maar na ca. 12.000 km zijn de extra opzetstukken geheel verkleurd en zijn nu bruin. Je rijdt gewoon voor joker. Heb contact opgenomen met BMW Nederland met de vraag of dit normaal is. Het antwoord was nee natuurlijk niet BMW staat voor kwaliteit. Ik moest voor beoordeling naar de dealer. Deze vond het er ook niet uitzien en heeft foto's gemaakt en contact opgenomen met BMW Nederland. Uitslag..... afgewezen. Pak was > 2jaar oud.(12.000 km's?!)
Ben zeer teleurgesteld in BMW en zal ook nooit en te nimmer meer iets uit de kledinglijn aanschaffen. Wees gewaarschuwd!!!
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Ervaring BMW kleding en "service" BMW Nederland

Ongelezen bericht door Arjan W »

Het was bekend van de streetguard 2&3 dat er kleurverschillen optreden na het gebruik ervan, ook in korte tijd. De nieuwe streetguard & tourshell hebben hier veel minder last van door het gebruik van andere matrialen.

Het is ook bekend dat bijv. de oudere neon-gele kleuren van de airshell en de neonshell ook mat en dof worden. Ik kan het weten, ik heb airshell. Volgens mij kan overigens geen enkele gele kleur lang mooi helder geel blijven, maar dat terzijde. Ik ben wel erg blij met de airshell vanwege de veelzijdigheid van het gebruik ervan, maar wie ben ik _001 .
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Ervaring BMW kleding en "service" BMW Nederland

Ongelezen bericht door scan »

Rood doet het ook slecht.
Maar BMW heeft er vaker last van dat de kleurechtheid te wensen overlaat.
Inspector Gadget

Re: Ervaring BMW kleding en "service" BMW Nederland

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Herkenbaar, heelas!
Andere merken, sommige zelfs/ook heel gerenomeerd, hebben er last van.
Heb 1 jas, nooit gedragen, nooit buiten geweest, is een reserve-jas, hangt in de gang, 1x mouw is behoorlijk verkleurd. :$
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Ervaring BMW kleding en "service" BMW Nederland

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

De Rukka jassen hadden (hebben?) hier ook last van. Heeft te maken met de Gore Tex stof die gebruikt is oid's. Zwart wordt bruin en dan paars..... :geek:
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Gebruikersavatar
wobbert
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Ervaring BMW kleding en "service" BMW Nederland

Ongelezen bericht door wobbert »

Herkenbaar. Ben begonnen bij de 2 en zit nu op laatste model de 5. Die laatste is ook al een keer omgeruild vanwege lekkage bij zowel jas als broek. Bij de 4 was het de rits in de jas en idd bij de 2 en 3 de sterke verkleuring.
Garantie is idd 2 jaar. Dankzij mijn dealer heb ik ook buiten de garantie om pakken kunnen ruilen zonder centjes bij te leggen dus wat dat betreft helemaal een dikke prima.
Toch blijf ik een fan van de pakken. Maar ook ik vraag me af hoe het soms zit met prijs-kwaliteit. Bij het laatste type was al heel snel lekkage in de jas geconstateerd en dan vraag je je toch af hoe dat kan.......
Gebruikersavatar
white
Berichten: 267
Lid geworden op: 03 jun 2012, 21:08
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Re: Ervaring BMW kleding en "service" BMW Nederland

Ongelezen bericht door white »

MIjn BMW Airflow pak doet het al vele jaren prima, maar dat is hele andere stof.
Niet vergelijkbaar dus.

Ik denk dat coulance in dit geval afhangt van je dealer..

Voor de winterpakken zijn wij gaan shoppen bij Damen Leathers, prijstechnisch gelijk of wat goedkoper, maar de service is is prima.
Zij ontwerpen, fabriceren, reinigen, en reparen alles zelf.

Anyway, ik zou nog eens met de dealer gaan praten, wil die niks doen heb je waarschijnlijk geen poot om op te staan, en zijn ze voor wat betreft kleding dus een klant kwijt..

Succes !
PieterHJ
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jun 2014, 20:03
Type: R1200RT/LC
Bijz: Water gekoeld
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Ervaring BMW kleding en "service" BMW Nederland

Ongelezen bericht door PieterHJ »

Ik had problemen met een broekzakrits van mijn Airflow broek. De gesloten rits sprong steeds weer open. Uiteindelijk na een jaar onder garantie een nieuwe broek gekregen.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Ervaring BMW kleding en "service" BMW Nederland

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

white schreef:MIjn BMW Airflow pak doet het al vele jaren prima, maar dat is hele andere stof.
Niet vergelijkbaar dus.

Ik denk dat coulance in dit geval afhangt van je dealer..

Voor de winterpakken zijn wij gaan shoppen bij Damen Leathers, prijstechnisch gelijk of wat goedkoper, maar de service is is prima.
Zij ontwerpen, fabriceren, reinigen, en reparen alles zelf.

Anyway, ik zou nog eens met de dealer gaan praten, wil die niks doen heb je waarschijnlijk geen poot om op te staan, en zijn ze voor wat betreft kleding dus een klant kwijt..

Succes !
Bij Damen inderdaad prima service maar kwaliteit....
Had een broek besteld met een levertijd van 8 weken.... kreeg de broek uiteindelijk na 4 maanden.
Broek bleek door te lekken dus weer terug. Opnieuw weken moeten wachten. Broek kwam terug maar broek lekte weer, broek weer terug.
Kreeg nieuwe broek zonder extra kosten terwijl oude werd gerepareerd. Ook nieuwe broek lekte, nieuwe broek weer terug.
Oude broek inmiddels terug maar lekt nog steeds. Nieuwe broek lekte opnieuw, dus weer terug.
Inmiddels nieuwe broek terug en lijkt tot nu toe niet meer te lekken...
Ondertussen 2 jassen gekocht.... dezelfde....
Bij de ene waren de mouwen tekort en de andere was 4 cm in omvang kleiner dan de andere.
De ene jas terug en hebben er voor bij de mouwrits een stukje stof op gezet met klittenband zodat de mouwen nu iets langer zijn.
Verder in de insert een waterdicht vak in gemaakt. In de andere jas zitten 2 waterdichte zakken. Waarom in de ene 2 en in de andere geen? Geen idee. Ook had de eerste jas diepere buitenzakken dan de andere. Nadat jas 1 gemaakt was, jas 2 terug om breder te laten maken en de zakken te verdiepen.
Inmiddels jas 2 terug en weer opnieuw richting Breda omdat er weer een drukknop af was gegaan en een stukje mouwrubber.
Volgende week komt hij weer terug....
Dit allemaal tussen mei 2015 en nu.. Goede service maar kwaliteit laat toch te wensen over.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Ervaring BMW kleding en "service" BMW Nederland

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Mijn "oude' StreetGuardjas 1 is weliswaar verschoten van kleur maar is nog steeds heel en waterdicht en door de extra hoge aan te ritsen stormkraag bovendien nog comfortabel te dragen ook nog.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4474
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Ervaring BMW kleding en "service" BMW Nederland

Ongelezen bericht door EileRT »

Da's inderdaad een slechte ervaring wat kwaliteit betreft WalzingMatilda. Ik kan echter alleen maar positief zijn over de service én kwaliteit van Damen Leathers in Breda. Bijna drie jaren geleden heb ik een jas en broek op maat laten maken in de uitvoering Jura (wordt nu Andes Dynatec genoemd). Volledig waterdicht, perfect passend in zwart/fluor geel (kleurvast), en met uitneembare wintervoering. Het was een prijzig motorpak, maar elke euro waard. Dit jaar heb ik ook nog een leren four seasons jas bij Damen gekocht, ook top! Van een forumlid had ik al eerder een leren four seasons broek van Damen overgenomen die hij wilde verkopen omdat deze hem niet meer paste . . . heel netjes en in mijn maat. Nou ja, ervaringen verschillen dus.

Damen kàn het wel; zij produceren en leveren al vele jaren ook aan defensie-, politie- en ambulancediensten.

Nu maar weer on-topic over de kleding en service van het merk BMW . . . ;)

[groet] Eilert
WaltzingMatilda schreef:Bij Damen inderdaad prima service maar kwaliteit....
Had een broek besteld met een levertijd van 8 weken.... kreeg de broek uiteindelijk na 4 maanden.
Broek bleek door te lekken dus weer terug. Opnieuw weken moeten wachten. Broek kwam terug maar broek lekte weer, broek weer terug.
Kreeg nieuwe broek zonder extra kosten terwijl oude werd gerepareerd. Ook nieuwe broek lekte, nieuwe broek weer terug.
Oude broek inmiddels terug maar lekt nog steeds. Nieuwe broek lekte opnieuw, dus weer terug.
Inmiddels nieuwe broek terug en lijkt tot nu toe niet meer te lekken...
Ondertussen 2 jassen gekocht.... dezelfde....
Bij de ene waren de mouwen tekort en de andere was 4 cm in omvang kleiner dan de andere.
De ene jas terug en hebben er voor bij de mouwrits een stukje stof op gezet met klittenband zodat de mouwen nu iets langer zijn.
Verder in de insert een waterdicht vak in gemaakt. In de andere jas zitten 2 waterdichte zakken. Waarom in de ene 2 en in de andere geen? Geen idee. Ook had de eerste jas diepere buitenzakken dan de andere. Nadat jas 1 gemaakt was, jas 2 terug om breder te laten maken en de zakken te verdiepen.
Inmiddels jas 2 terug en weer opnieuw richting Breda omdat er weer een drukknop af was gegaan en een stukje mouwrubber.
Volgende week komt hij weer terug....
Dit allemaal tussen mei 2015 en nu.. Goede service maar kwaliteit laat toch te wensen over.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Motorkleding”