POLL: Kleding met warm weer

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Hoe kleed jij op de motor je boven de 30 graden?

Volledige beschermende (doorwaai) kleding
61
64%
Enigszins beschermd (spijkerbroek, jas)
13
14%
Gewoon in m'n zomerse kloffie
2
2%
Ik laat de motor staan
20
21%
 
Totaal aantal stemmen: 96

Dave

Re: POLL: Kleding met warm weer

Ongelezen bericht door Dave »

JDoubleOP schreef: Hallo Han, Zo zie je maar weer dat lang niet iedereen zo ver denkt. Zie foto's.
http://www.luiemotorfiets.nl/tips/kleding/#laarzen
Terwijl ik deze mensen eigenlijk wel ken als goed nadenkend over motorrijden, rijtechniek en alles dat daar verder bij komt...
Tuinbank

Re: POLL: Kleding met warm weer

Ongelezen bericht door Tuinbank »

50 RT rijders geven een reactie, meer dan 600 lezen wel maar geven geen reactie. Zijn dit ook veilige rijders die denken alles is al gezegd ( geschreven). Kan ik uit de poll halen dat wij veilige rijders zijn die goed aan de veiligheid denken.
3% doet het namelijk maar in zijn zomerkloffie en 97% zorgt voor bescherming van zijn lichaam. ik denk dat de BMW rijder dan ook een veilige rijder is die veiligheid serieus neemt! Complimenten hiervoor! Toppie!
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: POLL: Kleding met warm weer

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Je zegt 600 lezers, maar da's natuurlijk niet helemaal waar. Het draadje is 600 keer GELEZEN.
RT rijders zijn over het algemeen wat ouder en wellicht wijzer. Diversen (waaronder mijn persoontje) zijn al eens onderuit gegaan en kennen de gevolgen van een valpartij en weten dat beschermende kledij levensreddend kan zijn.
Ik had de uitslag van de poll wel verwacht . . . . _004
Tuinbank schreef:50 RT rijders geven een reactie, meer dan 600 lezen wel maar geven geen reactie. Zijn dit ook veilige rijders die denken alles is al gezegd ( geschreven). Kan ik uit de poll halen dat wij veilige rijders zijn die goed aan de veiligheid denken.
3% doet het namelijk maar in zijn zomerkloffie en 97% zorgt voor bescherming van zijn lichaam. ik denk dat de BMW rijder dan ook een veilige rijder is die veiligheid serieus neemt! Complimenten hiervoor! Toppie!
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jenny54
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 159
Lid geworden op: 16 mar 2008, 22:38
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: Is van Jos, ik mag meerijden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen
Locatie: Diemen

Re: POLL: Kleding met warm weer

Ongelezen bericht door Jenny54 »

_004 , precies mijn (ons) idee.

[groet] Jenny

blackers schreef:Altijd beschermende kleding. Bij warm weer een doorwaaipak, zomerhandschoenen,..........en een vleugje spijt dat ik een RT heb i.p.v. een R.
Bij tropische hitte (zoals afgelopen weekend) laat ik de motor staan, zoek een lekker koel plekje in huis, drink veel water, verbaas me over de duizenden mensen die met de auto in de file staan richting het strand, neem van tijd tot tijd een lekkere douche, laat het warme eten voor wat het is en verwelkom elke regenbui met groot enthousiasme ;)

[groet]
Met vriendelijke groet
Jenny
Beheerder
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vorie
Berichten: 92
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:41
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Genemuiden

Re: POLL: Kleding met warm weer

Ongelezen bericht door Vorie »

ik heb vanmiddag op de poll ingevuld dat ik altijd met volle bescherming rijdt. op zich is dat ook wel zo, alleen heb ik als het wat warmer wordt wel vaak de handschoenen uit. maar ik heb die link over die motorkleding en de foto's ook even bekeken en gezien wat er met je hand gebeurt als je je toch opvangt met je handen. toch nog maar eens over denken....

maar gelukkig (?) is het in nederland vaker onder als boven de 25 graden, dus de meeste tijd zit ik wel goed ;)
groeten, Coen
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: POLL: Kleding met warm weer

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Sinds start van dit draadje eens extra op gelet. Wat zijn er veel motorrijders alleen met een motorjasje aan.
Geen handschoenen/aangepast schoeisel/broek.
Zie demonstratie
http://www.ifz.de/tippsundtricks-a-z-s_Schleiftest.htm
Erikh

Re: POLL: Kleding met warm weer

Ongelezen bericht door Erikh »

Net terug van een lange fietstocht (vond het te warm voor de RT) en eens goed opgelet wat er aan rijders rondreed zónder beschermende kleding. Ik schrok ervan, zoveel in een t-shirt, bloesje met korte mouwen, zonder handschoenen.
Snap die gasten écht niet.
Tuinbank

Re: POLL: Kleding met warm weer

Ongelezen bericht door Tuinbank »

Erikh schreef:Net terug van een lange fietstocht (vond het te warm voor de RT) en eens goed opgelet wat er aan rijders rondreed zónder beschermende kleding. Ik schrok ervan, zoveel in een t-shirt, bloesje met korte mouwen, zonder handschoenen.
Snap die gasten écht niet.
Ik snap wat je bedoelt en snap het zelf ook niet zo zonder enige vorm van bescherming te gaan rijden.
Denk dat het vaak ondoordacht is, of ik val niet mentaliteit. Gelukkig ziet ik ook veel motorrijders die wel aan hun veiligheid denken. En zoals de poll aangeeft zijn vele BMW-ers veiligerijders. :D
Gebruikersavatar
aartjw
Berichten: 234
Lid geworden op: 19 mar 2010, 19:19
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Re: POLL: Kleding met warm weer

Ongelezen bericht door aartjw »

Ik kom net terug van m'n vakantie in Italië. Toegegeven, het was ook wel erg warm, maar het schijnt daar heel gewoon te zijn om in een T-shirtje en slippertjes op de motor te stappen...
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Herman1200RT

Re: POLL: Kleding met warm weer

Ongelezen bericht door Herman1200RT »

ik draag altijd mijn atlantis 4 en motorlaarzen. Het pak voldoet zomer en winter voor mij. Bij extreme temperaturen heb ik een craft onderhemdje aan
hetgeen ik ook gebruik bij het fietsen
Tuinbank

Re: POLL: Kleding met warm weer

Ongelezen bericht door Tuinbank »

aartjw schreef:Ik kom net terug van m'n vakantie in Italië. Toegegeven, het was ook wel erg warm, maar het schijnt daar heel gewoon te zijn om in een T-shirtje en slippertjes op de motor te stappen...
Ben nu op Maderia. En wat zie je hier aan bescherming? Een helm en meer niet. Weinig echte zware motoren, veel 400 cc en motorscooters, en vier wielersport van 400 à 500 cc. Maar bescherming is naadje, vallen is hier echt gelijk in de ambulance en een mummiepak( verband) aanbrengen.
Egghead

Re: POLL: Kleding met warm weer

Ongelezen bericht door Egghead »

Naast m'n BMW doorwaai-pak heb ik de zonnige, warme dagen gereden in een motor spijkerbroek van Draggin Jeans
Deze broeken bevallen me geweldig (zo goed dat ik er meerdere van heb). Ze zijn op de kwetsbare plekken voorzien van Kevlar en optioneel uit te rusten met knie en heupprotectie.
Stukken minder warm dan een conventionele motorbroek, maar ook stukken minder waterdicht :lol:

Linkje: http://www.dragginjeans.net/index

Pluspunt is dat de broek voorzien is van erg lange pijpen, voor steltlopers als ik (2 meter) een groot voordeel, omdat de broekspijp ook als ik op de motor zit nog lang genoeg is.

Gekocht bij Kalsbeek in Zwolle, maar er zullen ongewtijfeld meerdere dealers zijn.

Egghead
richard n

Re: POLL: Kleding met warm weer

Ongelezen bericht door richard n »

Ik draag altijd beschermende kleding ook als het warm is.
Ik heb al 2 keer een ongeval meegemaakt en gezien hoe de kleding inclusief de helm er dan uit ziet.
Beide keren had ik wel het wel het een en ander gebroken maar mijn huid was nog heel.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: POLL: Kleding met warm weer

Ongelezen bericht door wil51 »

Egghead schreef:Naast m'n BMW doorwaai-pak heb ik de zonnige, warme dagen gereden in een motor spijkerbroek van Draggin Jeans
Deze broeken bevallen me geweldig (zo goed dat ik er meerdere van heb). Ze zijn op de kwetsbare plekken voorzien van Kevlar en optioneel uit te rusten met knie en heupprotectie.
Stukken minder warm dan een conventionele motorbroek, maar ook stukken minder waterdicht :lol:

Linkje: http://www.dragginjeans.net/index

Pluspunt is dat de broek voorzien is van erg lange pijpen, voor steltlopers als ik (2 meter) een groot voordeel, omdat de broekspijp ook als ik op de motor zit nog lang genoeg is.

Gekocht bij Kalsbeek in Zwolle, maar er zullen ongewtijfeld meerdere dealers zijn.

Egghead
Ik heb er ook eentje. Bevalt goed. Gekocht bij Funbikershop Haarlem. Alleen begrijp ik niet hoe je de protectie zou moeten bevestigen. Deze winkel verkoopt de protectie ook niet.
Gesloten

Terug naar “Over: Motorkleding”