Beantwoord: Verwarmd helmvizier( gezocht)
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Beantwoord: Verwarmd helmvizier( gezocht)
De laatste weken gebeurd het weer regelmatig: mijn Schubert C3 met pinlock antifog vizier beslaat gewoon onder de 80 km/h, als het harder gaat dan is het nog net te doen.
Ergens in de vorige eeuw nog eens een constructie gemaakt van een 12V stofzuigertje als luchtpomp en een koperen leiding om de koelribben om de lucht te verwarmen en die werd vervolgens via een pijpje met gaatjes aan de binnenkant van het vizier geblazen. Het ging een paar dagen redelijk totdat de stofzuiger doorbrandde en de rook in de helm kwam, einde van deze constructie.
Als je gaat zoeken op het web dan kom je snowmobile helmen tegen met elektrisch verwarmde vizieren, speciale gezichtsmasker die de uitgeademde lucht weg houdt bij het vizier. Vanmiddag Mark Webber in de F1 van Brazilië nog gezien met een elektrisch verwarmd vizier.
De vragen: Hoe lossen jullie het mogelijke beslaan op en wie o wie heeft een reële oplossing om het vizier te verwarmen (zonder rookvorming in de helm graag!)
Ergens in de vorige eeuw nog eens een constructie gemaakt van een 12V stofzuigertje als luchtpomp en een koperen leiding om de koelribben om de lucht te verwarmen en die werd vervolgens via een pijpje met gaatjes aan de binnenkant van het vizier geblazen. Het ging een paar dagen redelijk totdat de stofzuiger doorbrandde en de rook in de helm kwam, einde van deze constructie.
Als je gaat zoeken op het web dan kom je snowmobile helmen tegen met elektrisch verwarmde vizieren, speciale gezichtsmasker die de uitgeademde lucht weg houdt bij het vizier. Vanmiddag Mark Webber in de F1 van Brazilië nog gezien met een elektrisch verwarmd vizier.
De vragen: Hoe lossen jullie het mogelijke beslaan op en wie o wie heeft een reële oplossing om het vizier te verwarmen (zonder rookvorming in de helm graag!)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Heb ook gemerkt dat de C3 pinlock niet altijd op zijn plek blijft en daardoor komt beslag op te staan.
Volgens mij had Schuberth met een verwarmde visor bij de C1 of C2 geexperimenteerd, maar als de optie bestaat bij de C3, weet ik niet...
De sneuwmobile helm was waarchijnlijk een Lazer Revolution. Leuke bedacht maar loodzwaar, lage kwaliteit en slechte draagkomfort. De masker idee is wel zelf te maken met een stofmasker met ventiel-klep van je lokaal bouwmarkt en een korte lenghte ruitenwisser/vijverslang...
Een verwarmde lucht voorziening is ook wel te maken met koper buizen en computer coeling fans van Conrad of Delta Fans van Newegg.com of gelijk leveranciers... fans zonder koolborstels zijn redelijk vertrouwbaar en kunnen een goede CFM-waarde leveren met redelijk stille werking...
Volgens mij had Schuberth met een verwarmde visor bij de C1 of C2 geexperimenteerd, maar als de optie bestaat bij de C3, weet ik niet...
De sneuwmobile helm was waarchijnlijk een Lazer Revolution. Leuke bedacht maar loodzwaar, lage kwaliteit en slechte draagkomfort. De masker idee is wel zelf te maken met een stofmasker met ventiel-klep van je lokaal bouwmarkt en een korte lenghte ruitenwisser/vijverslang...
Een verwarmde lucht voorziening is ook wel te maken met koper buizen en computer coeling fans van Conrad of Delta Fans van Newegg.com of gelijk leveranciers... fans zonder koolborstels zijn redelijk vertrouwbaar en kunnen een goede CFM-waarde leveren met redelijk stille werking...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- strik
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
- Type: R1100RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
- Contacteer:
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Vorige week had ik er ook last van. Wat bleek, de pinlock sloot niet geheel goed aan op het vizier. je kunt dit checken door een dun velletje papier tussen de beide venstertjes te krijgen. Wanneer dit lukt dan sluit het niet goed aan.
Bij mij een kwestie van de aansluiting van de pinlock iets te verdraaien zodat deze weer goed aansluit.
Nu geen last meer.
Kijk even :
https://www.youtube.com/watch?v=8cDlpHUbFaU
Bij jou helm zal het wellicht iets anders zijn maar het principe is hetzelfde.
Groet,
Hans
Bij mij een kwestie van de aansluiting van de pinlock iets te verdraaien zodat deze weer goed aansluit.
Nu geen last meer.
Kijk even :
https://www.youtube.com/watch?v=8cDlpHUbFaU
Bij jou helm zal het wellicht iets anders zijn maar het principe is hetzelfde.
Groet,
Hans
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Goede tip!
Daarnaast ook nog een visuele inspectie;
Kijk goed door het vizier heen of je een beschadiging ziet in die siliconen rand, dat herken je snel genoeg.
De dunne siliconen randje wat moet aansluiten, is in z'n gehele lengte rondom mooi dun en strak en dient niet zo uit te zien; Als die siliconen rand ook maar enigszins beschadigt is, sluit deze niet meer goed af en is het pinlock-principe verloren.
Je kunt dan beter een nieuwe pinlock kopen, kost ca. 40 euro.
Daarnaast ook nog een visuele inspectie;
Kijk goed door het vizier heen of je een beschadiging ziet in die siliconen rand, dat herken je snel genoeg.
De dunne siliconen randje wat moet aansluiten, is in z'n gehele lengte rondom mooi dun en strak en dient niet zo uit te zien; Als die siliconen rand ook maar enigszins beschadigt is, sluit deze niet meer goed af en is het pinlock-principe verloren.
Je kunt dan beter een nieuwe pinlock kopen, kost ca. 40 euro.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Voor de duidelijkheid: Mijn pinlockvizier is in optima forma, dat is dus niet het probleem. Zoals gemeld kun je door de excentrische-bevestiging-pinnetjes te verdraaien het pinlockvizier goed laten aansluiten.
Ik ben dus op zoek naar oplossingen voor het probleem ................
Ik ben dus op zoek naar oplossingen voor het probleem ................
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
prachtigBaird schreef:De laatste weken gebeurd het weer regelmatig: mijn Schubert C3 met pinlock antifog vizier beslaat gewoon onder de 80 km/h, als het harder gaat dan is het nog net te doen.
Ergens in de vorige eeuw nog eens een constructie gemaakt van een 12V stofzuigertje als luchtpomp en een koperen leiding om de koelribben om de lucht te verwarmen en die werd vervolgens via een pijpje met gaatjes aan de binnenkant van het vizier geblazen. Het ging een paar dagen redelijk totdat de stofzuiger doorbrandde en de rook in de helm kwam, einde van deze constructie.
dit is een construktie waar Franquin Guust Flater de hoofdrol in had kunnen laten spelen.
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Denk het niet! Ik rijd ook de hele winter door met mijn Schuberth C3 maar heb nergens last van.Baird schreef:Mijn pinlockvizier is in optima forma, ...
Of anders begrijp ik je probleem niet goed.
- Berrybeer
- 2023
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Wellicht zoiets?
[youtube]-19wdQ-hOEs[/youtube]
[youtube]-19wdQ-hOEs[/youtube]
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Ik vond deze nog voor de handige doe-het-zelfers onder ons:
http://www.ibmwr.org/otech/visor.html
http://www.ibmwr.org/otech/visor.html
- bmwalter
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
- Locatie: Nijmegen
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
En deze (gewoon te bestellen)
http://www.motorcycle-superstore.com/mo ... e%20Shield
http://www.motorcycle-superstore.com/mo ... e%20Shield
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Ja, maar niet geschikt voor Schuberth C3 denk ik. Dus dan wordt het een complete helm bestellen.
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Ik heb, een paar jaar geleden ondertussen alweer, tijdens een hele strenge winterperiode van en naar het (toen erg witte) mooie Brabant moeten glibberen door sneeuw, zo'n 5 á 6 uur (er was toen helemaal geen sneeuw voorspeld ) en ook nergens last van met mijn C3.
Behalve dat de handvatverwarming op de 1100RT de gashandel heel wat stroever deed lopen maar dat schijnt normaal te zijn. Wist ik veel, ik was nogal verbaasd.
Behalve dat de handvatverwarming op de 1100RT de gashandel heel wat stroever deed lopen maar dat schijnt normaal te zijn. Wist ik veel, ik was nogal verbaasd.
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Mark Webber zijn helm vragen?
Die is immers nu toch gestopt en heeft hem niet meer nodig!
Easy Louis
Die is immers nu toch gestopt en heeft hem niet meer nodig!
Easy Louis
- Snellecees
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
- Type: R1200RT
- Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Breda
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Lang geleden toen ik nog dagelijks op mijn motor naar mijn werk ging en ook doorreed tot het glad was smeerde ik een heel dun laagje afwasmiddel op de binnenzijde van het vizier en dat voorkwam dat het aansloeg. Dus geen moeilijke technische oplossingen maar heel simpel afwasmiddel.
Groet
Cees
Groet
Cees
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Zo deed ik het ook inderdaad. Heb pinlock geprobeerd maar beviel me totaal niet.
Vaak werd vizier van binnen kletsnat en dan zag je niks.
Maar zo'n verwarmd vizier lijkt me wel wat.
Op Ebay staat toch een en ander te koop.......
Vaak werd vizier van binnen kletsnat en dan zag je niks.
Maar zo'n verwarmd vizier lijkt me wel wat.
Op Ebay staat toch een en ander te koop.......
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Het pinlock sluit prima aan het op normale vizier, als dat niet goed zit komt er condens tussen de beide lagen en dat is dus niet het geval.HansD schreef:Denk het niet! Ik rijd ook de hele winter door met mijn Schuberth C3 maar heb nergens last van.Baird schreef:Mijn pinlockvizier is in optima forma, ...
Of anders begrijp ik je probleem niet goed.
Nou is mijn neus niet de mooiste binnen de collectie maar naast andere lichamelijke mankementen adem ik helaas door één neusgat en het uitblazen gaat niet naar beneden maar bijna recht naar voren met als gevolg dat de linkerkant van het pinlockvizier volledig beslaat en ik dus alleen met het rechteroog wat kan zien. Vandaag de oude Arai maar weer gepakt, daar heb ik ooit een kapje in gemaakt om te voorkomen dat de warme lucht tegen de pinlock aan komt en dat werkt prima. Vorige week iets vergelijkbaars gemaakt voor de C3 maar die zit nog in de testfase en is nog niet 'approved for flight'.
We gaan dus gewoon verder puzzelen maar een elektrisch verwarmde voorruit zoals mijn Ford ooit had is mijn ideaal.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Ho ho: Mark gaat lekker SportsCars rijden voor Porsche dus die helm van hem hangt nog lang niet aan de wilgen. De BBC had gisteren dusdanige opmerkingen over deze helm dat we de motorbeurzen maar in de gaten moeten houden!easy_louis schreef:Mark Webber zijn helm vragen?
Die is immers nu toch gestopt en heeft hem niet meer nodig!
Easy Louis
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- jaybmw
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
!
@ Baird : gewoon de koektrommel pakken en na de pekel weer gaan boxeren . Heb je de hele winter tijd om te knutselen .
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Zoek eens op "snow electric shields" of "snowmobile electric shields"en je vind zowel helmen als verwarmde vizieren voor gebruik op sneewscooters.
De vizieren zijn specifiek voor bepaalde helmen gemaakt, en kosten rond de $100, maar wellicht is dit een goede start voor een zelfbouwproject?
Bijvoorbeeld:
http://www.helmetcity.com/page/HC/CTGY/ ... met-visors
De vizieren zijn specifiek voor bepaalde helmen gemaakt, en kosten rond de $100, maar wellicht is dit een goede start voor een zelfbouwproject?
Bijvoorbeeld:
http://www.helmetcity.com/page/HC/CTGY/ ... met-visors
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
HJC had vroeger een inzet masker voor hun helmen. Het was sterk gebouwd met een stevig neusbeugel en sluit goed af . Als je geen intercom gebruikt wordt het misschien mogelijk dit in de kinstuk van jouw C3 te plakken. Zal wel de originele nek/kingordijn insert laten verwijderen om beter te ademen...
Gewoon vragen bij je (niet BMW) dealer. Krijg je hem misschien gratis omdat niemand de dingen weer gebruiken...?
Gewoon vragen bij je (niet BMW) dealer. Krijg je hem misschien gratis omdat niemand de dingen weer gebruiken...?
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Is dit wat voor je dan?
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=44557
Zo ja, laat het weten, ik heb er nog 1 liggen...
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=44557
Zo ja, laat het weten, ik heb er nog 1 liggen...
-
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: twente
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
DMM...ik ben bereid je van dat accessoire af te helpen!
gr v Ciske
gr v Ciske
- scan
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Heel, heeel lang geleden had BMW op z'n klaphelm (je weet wel die enorme bloembak ) al een verwarmde voorruit zitten.
Is er destijds, zoals men beweert, afgehaald doordat het geen TÜV goedkeuring meer kreeg.
Was mijnsinziens de oplossing voor al uw problemen.
Is er destijds, zoals men beweert, afgehaald doordat het geen TÜV goedkeuring meer kreeg.
Was mijnsinziens de oplossing voor al uw problemen.
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Niet slecht de Foggy Maskers. Enige nadelen- neuseclip past niet bij een diep/grote neus- neoprene material snel zweaterig.
Een masker insert met een zachte foam randje sluit beter aan en biedt meer comfort op een langer reis.
Maar in ieder geval- beter dan niks!
Een masker insert met een zachte foam randje sluit beter aan en biedt meer comfort op een langer reis.
Maar in ieder geval- beter dan niks!
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Voor mijn Arai zou dit kunnen maar voor de C3 gaat het lastig worden om dit op het bewegende deel te bouwen zodat het nog goed zit als de klep dicht gaat terwijl mijn bril goed op de neus blijft zitten, bedankt voor het aanbod.dutchmidiman schreef:Is dit wat voor je dan?
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=44557
Zo ja, laat het weten, ik heb er nog 1 liggen...
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- wil_kok
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 16 jul 2009, 08:50
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Amersfoort
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Heb ook veel problemen met de pinlock oplossing van de C3.
Had eerst de gewone C3, nu de C3 Pro, zelfde probleem.
Heb op beide helmen al wel 5 vizieren en 10 pinlocks versleten, waarvan diverse onder garantie zijn vervangen.
Het verstellen van de pennen in een andere positie werk niet of nauwelijks. Alle standen geprobeerd.
Het is zelfs zo dat de pinlock in de meest wijde stand nog tegen het vizier ligt.
Bij een flinke regenbui loopt het water tussen vizier en pinlock door.
Het helpt als je de kuipruit op een lager stand zet en dan via de kinventilatie lucht langs het vizier blaast.
Gelukkig is de ventilatie op de C3 Pro beter en blaast er minder koude lucht in je gezicht. Je hebt wel meer windgeluid.
In mijn C3 ook met dank aan de service van MotoPort Zelhem diverse kapjes geprobeerd aan de binnenzijde van de helm om adem naar beneden te geleiden, maar dat is ook geen oplossing.
In mijn optiek zijn er 2 zaken debet aan het niet goed aansluiten van de pinlok:
1. De onderzijde van de pinlock loopt niet rond door, maar op het punt van de viziersluiting zit er een kromming omhoog. Hierdoor wordt de aandrukspanning van de pinlock tegen het vizier gebroken, dat maakt dat het vizier gaat verschuiven en dus niet meer goed aansluit.
2. Met het kouder worden van de buitentemperatuur wordt het siliconen randje in de pinlock minder flexibel, waardoor ook de afsluiting minder wordt.
Als ik nu een langere rit heb, waarbij ik regen verwacht leg ik de helm binnen, verwijder het vizier, maak het met gewoon water schoon.
Laat beide goed drogen en zet ze dan weer in elkaar.
Meestal moet ik de pinlock omhoog drukken langs het vizier om de afsluiting goed te krijgen.
Dan houdt de combinatie het wel een paar uur uit om niet te veel te beslaan.
Ik ga zeker even kijken naar de elektrische vizieren die in dit draadje genoemd worden.
Het lieft zou ik een C3 vizier vinden die geen pinlock gaatje hebben en er dan zelf een, wellicht iets kleiner, binnen vizier inplakken.
Heb dit gehad in een Shoei en dat werkte prima.
Dus als iemand weet waar je een vizier zonder gaatjes kan vinden hoor ik dat graag.
Groet,
Wil
Had eerst de gewone C3, nu de C3 Pro, zelfde probleem.
Heb op beide helmen al wel 5 vizieren en 10 pinlocks versleten, waarvan diverse onder garantie zijn vervangen.
Het verstellen van de pennen in een andere positie werk niet of nauwelijks. Alle standen geprobeerd.
Het is zelfs zo dat de pinlock in de meest wijde stand nog tegen het vizier ligt.
Bij een flinke regenbui loopt het water tussen vizier en pinlock door.
Het helpt als je de kuipruit op een lager stand zet en dan via de kinventilatie lucht langs het vizier blaast.
Gelukkig is de ventilatie op de C3 Pro beter en blaast er minder koude lucht in je gezicht. Je hebt wel meer windgeluid.
In mijn C3 ook met dank aan de service van MotoPort Zelhem diverse kapjes geprobeerd aan de binnenzijde van de helm om adem naar beneden te geleiden, maar dat is ook geen oplossing.
In mijn optiek zijn er 2 zaken debet aan het niet goed aansluiten van de pinlok:
1. De onderzijde van de pinlock loopt niet rond door, maar op het punt van de viziersluiting zit er een kromming omhoog. Hierdoor wordt de aandrukspanning van de pinlock tegen het vizier gebroken, dat maakt dat het vizier gaat verschuiven en dus niet meer goed aansluit.
2. Met het kouder worden van de buitentemperatuur wordt het siliconen randje in de pinlock minder flexibel, waardoor ook de afsluiting minder wordt.
Als ik nu een langere rit heb, waarbij ik regen verwacht leg ik de helm binnen, verwijder het vizier, maak het met gewoon water schoon.
Laat beide goed drogen en zet ze dan weer in elkaar.
Meestal moet ik de pinlock omhoog drukken langs het vizier om de afsluiting goed te krijgen.
Dan houdt de combinatie het wel een paar uur uit om niet te veel te beslaan.
Ik ga zeker even kijken naar de elektrische vizieren die in dit draadje genoemd worden.
Het lieft zou ik een C3 vizier vinden die geen pinlock gaatje hebben en er dan zelf een, wellicht iets kleiner, binnen vizier inplakken.
Heb dit gehad in een Shoei en dat werkte prima.
Dus als iemand weet waar je een vizier zonder gaatjes kan vinden hoor ik dat graag.
Groet,
Wil
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Mijn ervaring met de pinlock in de C3 is toch dat als het eenmaal goed zit, dat het prima werkt en ook zonder al het onderhoud en gedoe dat je beschrijft. Ik heb wel vandaag geprobeerd wat er gebeurt als je via je mond uitademt rechtstreeks op het pinlock scherm terwijl dit helemaal dicht is. Na een minuut of 2 begint het hele scherm aan de binnenkant te beslaan en blijft er nog maar een klein kijkgaatje over. Ik snap nu dus wat Bert/Baird bedoelt.
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
+1, zelfde ervaringen als HansD.
Wellicht is dit dan DE oplossing, een anti-fog voor eenmalige installatie, die wordt "geplakt";
http://www.sierrabmwonline.com/product_ ... 0027-p-656
De fabrikant: http://www.fogcitysolutions.com/
En ook te koop in Nederland;
http://www.fogcitypro.com/fogcity-unive ... fogcity_en
Maar ik kan eventueel ook proberen dezelfde situatie te repliceren (zie je een hijgend hert op een 1200RT de snelweg afrazen, dan ben ik dat :lol: ).
Naast de eerder aangehaalde Foggy Masker, heb ik ook nog de nodige andere anti-fog middelen om eens een keer uit te proberen.
Zoals:
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=123515 (te koop bij BMW dealeRTs)
en
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=47903 (te koop bij vele motorzaken in NL)
en
http://www.sierrabmwonline.com/product_ ... 40011-p-46
Wellicht is dit dan DE oplossing, een anti-fog voor eenmalige installatie, die wordt "geplakt";
http://www.sierrabmwonline.com/product_ ... 0027-p-656
De fabrikant: http://www.fogcitysolutions.com/
En ook te koop in Nederland;
http://www.fogcitypro.com/fogcity-unive ... fogcity_en
Maar ik kan eventueel ook proberen dezelfde situatie te repliceren (zie je een hijgend hert op een 1200RT de snelweg afrazen, dan ben ik dat :lol: ).
Naast de eerder aangehaalde Foggy Masker, heb ik ook nog de nodige andere anti-fog middelen om eens een keer uit te proberen.
Zoals:
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=123515 (te koop bij BMW dealeRTs)
en
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=47903 (te koop bij vele motorzaken in NL)
en
http://www.sierrabmwonline.com/product_ ... 40011-p-46
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Fog Citys krassen erg makkelijk en gaan snel van goede werking af- maar ze hebben wel een photo-sensitieve versie waarvan het donkerder wordt bij zonnig weer...
Waarom niet een buis siliconen gasket/pakking kopen en de randje van je huidig pinlok opnieuw laten maken met een dikkere rand?
Waarom niet een buis siliconen gasket/pakking kopen en de randje van je huidig pinlok opnieuw laten maken met een dikkere rand?
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Re: Verwarmd helmvizier( gezocht)
Dank voor deze gebruikerservaringen!
Als het om foto-sensitieve oplossingen gaat, lijkt mij de e-Tint Visor ook iets om eens te bekijken;
http://e-tintproducts.com/
Alleen niet bepaald goedkoop, vanaf 130 euro en meer, zie ik op een NL website.
Als het om foto-sensitieve oplossingen gaat, lijkt mij de e-Tint Visor ook iets om eens te bekijken;
http://e-tintproducts.com/
Alleen niet bepaald goedkoop, vanaf 130 euro en meer, zie ik op een NL website.