LED knipperlicht lampen

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
1-handed
Berichten: 1025
Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

LED knipperlicht lampen

Ongelezen bericht door 1-handed »

LED knipperlicht lampen http://dynamicmotorrad.com/

set voor de RT (omgerekend ) 100 euries :O
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: LED knipperlicht lampen

Ongelezen bericht door Zwiety »

1-handed schreef:LED knipperlicht lampen http://dynamicmotorrad.com/

set voor de RT (omgerekend ) 100 euries :O
Da's zeker aan de prijs. :shock: Maar als de techniek meer gewoon wordt, zullen de prijzen wel dalen. Nog even geduld denk ik dan maar _001
Inspector Gadget

Re: LED knipperlicht lampen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik krijg enigszins de indruk dat het een "slaapkamer" bedrijf is, iemand die, met alle goede bedoelingen natuurlijk, zelf iets ontworpen heeft.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn maar moet je wel rekening mee houden voor de continuïteit, menig ander dergelijke fabrikant is niet meer na verloop van een paar jaar.
Zoals Road Rocketeer (de allerbeste oplossingen in mijn ervaringen) en Weiser om er maar een paar te noemen.

Daarnaast geeft deze fabrikant aan dat er 18x leds gebruikt worden.
Op de afbeelding op de website kan je zien dat er aan de bovenkant er 3x SMD leds zitten.
Dat zal waarschijnlijk betekenen dat er aan de zijkant (er is op de website geen verdere afbeeldingen te zien) nog 3 rijen van elk 5x SMD leds zitten.
(dat is wat ik meestal tegenkom)
Ik heb de fabrikant een email gestuurd met het verzoek om afbeeldingen van de LED-lamp zelf.
FF afwachten of ik dit kan staven met wat daadwerkelijk de opbouw van deze LED-lamp is.

Bij de 1200RT zit er aan de achterkant qua reflector voor de knipperlichten niet echt zo heel veel "materiaal", een LED-lamp zal dus (omdat LED's vrijwel rechtuit uitstralen versus een gloeilamp die rondom uitstraalt) voornamelijk aan de voorkant/bovenkant veel van de gewenste licht moeten gaan uitstralen.
En in mijn ervaringen, ik heb er letterlijk een doos vol van dergelijke led-lampen, ga je dat niet redden met slechts (alleen) 3x SMD LED's op die plek, dan zal je ook met lensjes moeten werken.

Ter illustratie met off-the-shelf 50watt can-bus led-lamp (links) & gewone (Diadeem) gloeilamp aan de rechterkant.
(let op, het maken van een foto heeft eigenlijk weinig zin omdat digitale camera's "over de rooie" gaan, zoals al eens is uitgelegd op de YT opname aangaande LED-koplampen)
Het beste kan zelf de vergelijk maken overdag bij zonlicht, dan kan je zelf waarnemen of een LED-lamp werkt. Of niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Inspector Gadget

Re: LED knipperlicht lampen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Snel al een reactie gekregen van de betreffende verkoper;
(is inderdaad een slaapkamer-verkoper maar dat is verder niet zo belangrijk)

Helaas kreeg ik (ook) grotendeels gelijk wat betreft de overige led's op die lamp, inderdaad een hele reeks aan SMD leds.
Alleen 5 rijen van elk 3x SMD leds aan de zijkant blijkbaar;
IMG_8453.jpg
Vergelijkbaar (en betaalbaarder) in Nederland;
https://www.xenonlamp.nl/canbus-led/can ... ipperlicht

Ikzelf zou zeker en vast niet dergelijke dure LED-lampen, met die constructie, in het buitenland kopen.
Want er zal ook nog de nodige verzendkosten, invoerrechten en BTW bijkomen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”