uitlezen ECU

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

uitlezen ECU

Ongelezen bericht door dj.verhulst »

ik heb een R850R uit 1998 die wat injectie problemen heeft.

nu zegt dat zaak waar ik hem gekocht heb dat je deze dingen vaak niet kan uitlezen ,, van uit de auto techniek weet ik dat het een slecht teken is.
of je moet brakke uitlees spullen hebben...

mijn motor heeft een te lage co en hoog co2 t.o.v. co ,, hij loopt niet mooi stationair , al 2 x kleppen gesteld, 3 x nieuwe bougies, ontelbaar keren gesynchroniseerd, en afgesteld, allerlei sensoren vervangen 2 x tps sensor, inlaat rubber vervangen ( valse lucht )

hij start normaal,, tot je een 10 a 20 km gereden heeft ,, dan gaat ie horten en inhouden tussen de 40 en 70 km, bij 80 a 90 af en toe hikjes
sinds de laatste keer dat ie een week heeft gestaan is het wel een stuk beter, maar ben er niet gerust op.

mijn vraag is ,, klopt dit dat deze 850/1100 lastig uit te lezen zijn
zo niet is er iemand met een uitlees set in de buurt van Twente dat ik een keer mag langs komen ?

heb het idee dat of de ecu is niet fris, of de co potmeter is gaar, of de benzinedruk is niet goed ?? ( slechte drukregelaar ) ?
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: uitlezen ECU

Ongelezen bericht door Baird »

Ik zet mijn geld op de (bekabeling van de) Hall-sensor, bobine- en/of bougiekabels. Als hij koud is doet hij het blijkbaar, als hij echt warm wordt gaat het mis.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

Re: uitlezen ECU

Ongelezen bericht door dj.verhulst »

hij ploft niet, alle arbeidslagen pakt ie wel, het lijkt puur in het injectie systeem te zitten

als de ontsteking slecht was, ploft ie , en hoor je dat ie arbeidslagen mist.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: uitlezen ECU

Ongelezen bericht door Baird »

dj.verhulst schreef: 15 okt 2017, 21:54 hij ploft niet, alle arbeidslagen pakt ie wel, het lijkt puur in het injectie systeem te zitten

als de ontsteking slecht was, ploft ie , en hoor je dat ie arbeidslagen mist.
Hey, dit is een BMW, die ploffen niet altijd maar hebben toch een rotte ontsteking en bobines( ik: 5 bobines verstookt in 2 jaar zonder één plof!, lijkt op slechte stekkerverbindingen en rotte kabels). Brandstofdruk unit kun je schoonmaken en checken of die goed is.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

Re: uitlezen ECU

Ongelezen bericht door dj.verhulst »

maar kan je wat uitlezen of niet ??
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: uitlezen ECU

Ongelezen bericht door Isaac »

Het echte uitlezen is pas bij de 1150 begonnen. Er zitten wel gegevens in maar vermoedelijk niet wat jij zoekt.
Het kan echt van alle kanten komen en het is een kwestie van systematisch dingen aanpakken.
Beginnende met de goedkoopste en/of gemakkelijkste onderdelen.
Ook zou een compressie meting al enig inzicht kunnen geven.
Zijn de bougies al vervangen? Is relatief goedkoop en eenvoudig te doen en ze zijn er toch uit voor de compressie meting.
Ook kan de kleur van de bougie veel aanwijzingen geven voor de conditie van de motor.
Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

Re: uitlezen ECU

Ongelezen bericht door dj.verhulst »

ah,, dat wilde ik weten,,, er zit weinig info in...


goed ik heb 3 verschillende soorten bougies ,, van origineel BMW, naar NGK en Bricks ...

kleppen gesteld, gesynchroniseerd, co afgesteld, gaskleppen na geklepne, tps sensor .

ding heeft verder een beurt gehad
Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

Re: uitlezen ECU

Ongelezen bericht door dj.verhulst »

heb de 850 terug,, nu lijkt alles wel goed te werken , geen gehik of gestotter ,, alleen de koude start regeling verhoogt het toerental niet.
moet nog tanken om te zien wat het verbruik is...

heb wat tochten gemaakt , ben erg blij dat ie nu goed lijkt te lopen

de laatste keer hebben ze weer nieuwe gasklephuizen gemonteerd , die wel de instellingen vast houden
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”