Lage ruit r1100rt

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Sipke
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2021, 14:31
Type: R1100RT
Bijz: deze doet het....
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoorn

Lage ruit r1100rt

Ongelezen bericht door Sipke »

Goedendag allen,

Ik heb nog niet het antwoord op mijn vraag kunnen vinden, dus daarom hierbij mijn vraag om advies;

Ik ben in het bezit van een r1100rt uit 1997. Tot nu toe kan ik maar geen vriendjes worden met deze motor. En dat ziet in 1 ding. Het enorme gebulder, de turbulentie van het scherm. Ik had een hoge Ztechnik, en nu met zelfs een nog hoger scherm is het zelfs met oordoppen zo dat ik door de turbulentie me afvraag of ik de motor niet beter kan wegdoen. (Zonde investering e.d. Maar de lol van het rijden is nog niet aanwezig. Ik ben zelf 1,91m beenmaat 32”. Ik heb ook al de aanpassing gedaan aan het zadel met extra verhoging onder de voorste steun. De zithoek voor mijn bekken vind ik nog steeds niet optimaal, heb ook nog van me verholen voetsteunverlagers maar nog niet gemonteerd.

Ik weet dus niet of een hoog scherm werkt, op de z technik ook nog een Wunderlich flip geprobeerd, maar dan kijk ik daar weer tegenaan. wordt er wat moedeloos van. Want voor de rest is het wel een fijne motor.
Kan ik niet beter de andere kant op gaan, dus een kleine ruit? (Helemaal zonder nog niet geprobeerd, maar dan staat het ook alsof je net een ongelukje hebt gehad…..

Cee Bailey is niet meer in business, maar bestaan er een ander alternatief?

Alvast dank voor jullie advies.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4482
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Lage ruit r1100rt

Ongelezen bericht door EileRT »

Het is vrij eenvoudig. Des te meer plastic voor de neus des te meer gebulder oftewel turbulentie. Een goede set (op maat gemaakte) oordoppen en een “stille” helm gaan daar geen verandering in brengen.

De ZTechnik VStream ruit (ik heb het vaker gememoreerd hier) vind ik i.c.m. een 850/1100/1150 serie een fijne. ZTechnik heeft echter drie verschillende versies: small, medium en large. Ik heb gekozen voor de medium versie. Ik ben 1.84 m lang en heb het zadel op de middelste stand. Je zou de medium versie kunnen proberen.

Besef, geen ruit is geen gebulder en dus geen turbulentie, je ervaart alleen rijwind. Ik heb hier nog een Honda staan zonder Tupperware dus ik spreek uit ervaring. Verder is alles persoonlijk en wat de één als fijn ervaart kan voor de ander een drama zijn. Proefrijden is ervaren. De BMW RT is en blijft een tourmotor en daar behoor je vele kilometers en dus uren op te (kunnen) rijden.

Moet lukken . . . _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Sipke
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2021, 14:31
Type: R1100RT
Bijz: deze doet het....
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoorn

Re: Lage ruit r1100rt

Ongelezen bericht door Sipke »

Hallo EileRT,

Dank voor je advies, net zonder ruit gereden. Wat een verademing……
Ga denk ik mijn net aangeschafte nieuwe scherm maar verzagen……
GTvirus
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2023, 13:09
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: BEVERWIJK

Re: Lage ruit r1100rt

Ongelezen bericht door GTvirus »

Verzagen is een optie, maar misschien kan je m met iemand ruilen hier?

Volgens zijn er liefhebbers genoeg voor juist een hoge ruit.

Eventueel mag je even de mijne proberen, das een originele.

Wisselen is 5 minuten werk.

Moet je wel naar Beverwijk komen
Sipke
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2021, 14:31
Type: R1100RT
Bijz: deze doet het....
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoorn

Re: Lage ruit r1100rt

Ongelezen bericht door Sipke »

Heb je dan interesse in de z technik of de nog hogere en getinte?
Jelle
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2023, 09:33
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: LEIDERDORP

Re: Lage ruit r1100rt

Ongelezen bericht door Jelle »

hoi Sipke, heb je de ruiten nog? Misschien dat we wat voor elkaar kunnen betekenen
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: Lage ruit r1100rt

Ongelezen bericht door Jazzbass »

Hoi Spike,

Ik herken je probleem, mijn RT uit 2013 bulderde zelfs zonder ruit. Om gek van te worden. Uiteindelijk heb ik de grootste Ztechnik ruit gekocht, niet vanwege de hoogte maar vanwege de breedte. Tot een 100km/h (afhankelijk ook van wind en windrichting) relatief rustig.

Zie ook info:
viewtopic.php?t=14649
viewtopic.php?t=17822
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”