Loszittend zijpaneel

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Loszittend zijpaneel

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Hi,

van mijn RT willen beide zijpanelen niet lekker vast, de 'haakjes' waarmee één kant op z'n plek wordt gehouden zijn afgebroken. Dit is een veelvoorkomend probleem dat ontstaat door het onvoorzichtig loshalen van het paneel. Ik denk dat het mis is gegaan bij de wrapper die de witte RT-P in blauwe folie heeft gezet voor deze te koop werd aangeboden. Ik heb het even opgelost met een stuk tape, maar wil een meer permanente en minder zichtbare reparatie.

Al googlend kwak ik deze dingen tegen van Clearwater USA:
Afbeelding
handleiding

Lijkt me een prima oplossing, netjes op maat gemaakt en zo op het eerste gezicht voldoende stevig. En die $40 is ook wel te doen. Maar weet iemand toevallig of iets dergelijks ook dichterbij te koop is ?
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Loszittend zijpaneel

Ongelezen bericht door QuickFix »

Natuurlijk is $40 niet iets waar je lang wakker van hoeft te liggen, maar voor 4 stukjes "Laser cut" roestvast staal vind ik het toch wel prijzig.
Volgens mij valt iets dergelijks eenvoudig zelf in elkaar te zagen/vijlen/buigen/kloppen met een stukje aluminium profiel van de bouwmarkt.

Maar goed, dat zijn mijn twee centen.
Freude am Fahren
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Loszittend zijpaneel

Ongelezen bericht door ErikS »

Ik zou ze inderdaad zelf even fröbelen. Gewoon een stukje aluminium in het juiste formaat zagen en ombuigen. Het vastplakken zal waarschijnlijk nog het lastigst zijn!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: Loszittend zijpaneel

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Is ook no een ouder topic over. https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewto ... 34#p171234
Ik heb er nu ook last van. Dus ga na volgende week ook maar eens wat fröbelen. Maar ik denk dat ik dan inderdaad zelf even wat ga proberen met een aluminium strip van de bouwmarkt
jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: Loszittend zijpaneel

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Toevallig vorige week ook klittenband binnengekregen van Ome Ali. Klittenband met een plakstrip er op. Dat toch maar eens er op geplakt en het zit goed stevig vast. Blijft ook zitten bij hogere snelheden
Gaat om dit artikel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”