System 7 EVO + comm system 7

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Boebe
2023
2023
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2016, 22:33
Type: R1250RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Groningen
Locatie: Groningen
Contacteer:

System 7 EVO + comm system 7

Ongelezen bericht door Boebe »

Even een mening gevraagd.
Ik heb vorig jaar een System 7 helm + de system 7 communicatie aangeschaft. Op de website staat een gebruiksduur van 16 uur. In de praktijk haal ik net 3 uur radio met navigatie aanwijzingen aan. Dit komt dus niet in de buurt van de beloofde 16 uur. Alleen navigatie aanwijzingen geeft maximaal 6 uur accuduur.
BMW Nederland zegt dat ik het met de dealer moet oplossen. Deze heeft reeds een nieuwe accu geplaatst maar dit heeft de accuduur niet verbeterd.
Mij is de optie van een andere communicatie set aangeboden, maar die betaal ik dan gewoon zelf.
Helm is nog geen jaar oud en eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Alleen om bijna €1000,= in de kliko te gooien gaat mij te ver.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: System 7 EVO + comm system 7

Ongelezen bericht door HansD »

Ik had vergelijkbare problemen met mijn Sena 50S. Dat was daar een bekend probleem. Ik kreeg via Waypoint een compleet nieuwe set die het wel goed doet.
Dat lijkt me in jouw geval ook de volgende stap: de dealer moet het hele communicatiesysteem voor garantie vervangen.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: System 7 EVO + comm system 7

Ongelezen bericht door QuickFix »

HansD schreef: 08 mar 2024, 08:05de dealer moet het hele communicatiesysteem voor garantie vervangen.
Ik denk dat Hans daar de spijker op de kop slaat.

Fabrikanten overdrijven de specificaties van hun producten altijd, dus als ze 16 uur aangeven, terwijl hij maar 12 uur zou werken: soit.
Werkt een product nog geen kwart van het beloofde, dan is er echt iets mis en heb je recht op reparatie of vervanging onder garantie.

Ik heb zelf nu een jaartje een C5 met comms module en ik luister (op vakantie) onderweg graag naar trance muziek (naast de navigatie) op de hoogste stand, dus mijn set wordt aardig belast, maar ook in mijn situatie gaat de batterij gewoon makkelijk een dag mee.

Dus, zoals al gezegd: fabrikant aansprakelijk stellen en reparatie of vervanging eisen.
Freude am Fahren
Gebruikersavatar
Boebe
2023
2023
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2016, 22:33
Type: R1250RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Groningen
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: System 7 EVO + comm system 7

Ongelezen bericht door Boebe »

QuickFix schreef: 08 mar 2024, 10:45
HansD schreef: 08 mar 2024, 08:05de dealer moet het hele communicatiesysteem voor garantie vervangen.
Ik denk dat Hans daar de spijker op de kop slaat.

Fabrikanten overdrijven de specificaties van hun producten altijd, dus als ze 16 uur aangeven, terwijl hij maar 12 uur zou werken: soit.
Werkt een product nog geen kwart van het beloofde, dan is er echt iets mis en heb je recht op reparatie of vervanging onder garantie.

Ik heb zelf nu een jaartje een C5 met comms module en ik luister (op vakantie) onderweg graag naar trance muziek (naast de navigatie) op de hoogste stand, dus mijn set wordt aardig belast, maar ook in mijn situatie gaat de batterij gewoon makkelijk een dag mee.

Dus, zoals al gezegd: fabrikant aansprakelijk stellen en reparatie of vervanging eisen.
Welk systeem heb jij in je helm?
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
Boebe
2023
2023
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2016, 22:33
Type: R1250RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Groningen
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: System 7 EVO + comm system 7

Ongelezen bericht door Boebe »

HansD schreef: 08 mar 2024, 08:05 Ik had vergelijkbare problemen met mijn Sena 50S. Dat was daar een bekend probleem. Ik kreeg via Waypoint een compleet nieuwe set die het wel goed doet.
Dat lijkt me in jouw geval ook de volgende stap: de dealer moet het hele communicatiesysteem voor garantie vervangen.
Is het BMW Connected Ride U1 niet hetzelfde systeem als de Sena 50S?
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
Boebe
2023
2023
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2016, 22:33
Type: R1250RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Groningen
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: System 7 EVO + comm system 7

Ongelezen bericht door Boebe »

Ik heb contact gehad met de dealer en deze gaat het systeem omruilen voor een BMW Connected Ride U1. Dit zou ook een veel moderner systeem zijn met o.a. mesh.
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd
Lupo R
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2022, 19:05
Type: R1200RT
Bijz: Polar N48 veel opties
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dongen

Re: System 7 EVO + comm system 7

Ongelezen bericht door Lupo R »

Zolang je dat geen geld gaat kosten is het een oplossing die de dealer siert. Je hoort ook andere geluiden.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: System 7 EVO + comm system 7

Ongelezen bericht door HansD »

Boebe schreef: 09 mar 2024, 20:42 Ik heb contact gehad met de dealer en deze gaat het systeem omruilen voor een BMW Connected Ride U1. Dit zou ook een veel moderner systeem zijn met o.a. mesh.
Mooi zo! Mesh is echt fijn, werkt goed en makkelijk! _004
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: System 7 EVO + comm system 7

Ongelezen bericht door QuickFix »

Iets met mosterd en een maaltijd... ;)
Boebe schreef: 09 mar 2024, 20:37Welk systeem heb jij in je helm?
Ik heb de standaard Schuberth/Sena SC2 die in die helm hoort (maar helaas wel als kostbare "Optie").

Maar: fijn dat de dealert het opgelost heeft! _004
Freude am Fahren
Plaats reactie

Terug naar “Over: Communicatie”