BMW 2in1 Handschoenen

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 509
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

BMW 2in1 Handschoenen

Ongelezen bericht door Arjan W »

Beste forumleden,

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met de BMW 2in1 handschoenen en deze met mij wil delen. Ik ben erg benieuwd naar zowel goede als slechte ervaringen. Ik vraag dit omdat ik wel een set wil aanschaffen, maar de prijs is nogal fors.

Groet,
Arjan W
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: BMW 2in1 Handschoenen

Ongelezen bericht door HansD »

Ik heb ze een tijdje gehad en die bevielen best goed. Bij regen of kou gebruik je de ene helft, lekker droog en redelijk warm, en bij mooi weer gebruik je de andere helft en heb je goed contact met je stuur, zoals bij zomerhandschoenen.
Uiteindelijk heb ik ze toch in de hoek gegooid omdat het wisselen best lastig gaat en ook niet beter werd. Het is bij het wisselen van handschoenhelft zeker niet zo dat je er dan zo in schiet. Het is een beetje prutsen en rommelen voordat dat lukt. Zolang je niet van helft wisselt gaan de handschoenen makkelijk aan. Het is het wisselen dat niet zo makkelijk gaat.
Probeer het maar eens in de winkel zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 509
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: BMW 2in1 Handschoenen

Ongelezen bericht door Arjan W »

Bedankt voor de reactie, ik wilde deze week al even langsgaan bij de dealer maar was erg benieuwd naar de gebruikers-ervaringen.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: BMW 2in1 Handschoenen

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik heb 2-in-1 handschoenen van Held (ander merk dus, maar waarschijnlijk wel vergelijkbaar), al zo lang dat deze slijtage beginnen te vertonen.
Bevallen mij erg goed, bruikbaar in alle weersomstandigheden behalve erg koud en erg warm - maar daar heb ik dikke winterhandschoenen en een setje doorwaai voor.
Het wisselen van compartiment ging bij mij vrij soepel, heb ik zelfs wel eens onderweg bij een verkeerslicht even snel gedaan. Nu ik ze langer heb wil de binnenvoering wel eens mee komen bij het uittrekken en dan wordt het wat lastiger.
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 252
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: BMW 2in1 Handschoenen

Ongelezen bericht door Nightstalker »

Ik begrijp het niet goed.
Zijn dit handschoenen waar je als het ware 2 compartimenten hebt waar je handen in kunnen?
Maar dan zit die waterdichte helft toch altijd boven, ook als je het zomervak gebruikt.
Veelgitariër
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: BMW 2in1 Handschoenen

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Nightstalker schreef: 14 mar 2024, 10:10Maar dan zit die waterdichte helft toch altijd boven, ook als je het zomervak gebruikt.
Correct. Maar de onderkant is bij mij ongevoerd én geperforeerd, dus redelijk luchtig en fors minder warm dan het GoreTex-vak. En je hebt directe grip op het stuur, zonder schuivende laagjes. En zoals ik al zei, voor echt warm weer bestaan er volledig ongevoerde doorwaai handschoenen.
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 509
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: BMW 2in1 Handschoenen

Ongelezen bericht door Arjan W »

Goedemiddag allemaal, ik heb toch een setje 2in1 handschoenen gekocht en het touringmodel. Ik moet schrijven dat ze erg goed bevallen. De laatste tijd ga ik in de ochtend in het warme gedeelte er mee naar het werk. In de middag/avond rijd ik in de Grip-stand ermee weer naar huis. Mocht je zelf nog een paar flexibele handschoenen willen is het zeker een aanrader, de enige minpunt tot nu toe was de pas door het pin apparaat halen EUR 193,-
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Guardian850
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2023, 11:31
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: BMW 2in1 Handschoenen

Ongelezen bericht door Guardian850 »

Een beetje handschoen kost al gauw € 100 dus van dat bedrag schrik ik niet meer. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
ex-motoren, K1100RS - Yamaha 850Twin - R850RT - Yamaha FJR1300 - Pan Euro ST1100 - R850RT
Plaats reactie

Terug naar “Over: Motorkleding”