en toen ging die om

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

en toen ging die om

Ongelezen bericht door blackers »

Een lullig klein onhandig eenzijdig ongevalletje. Mijn motormaat reed voor en twijfelde tussen linksaf en rechtsaf. Ik wist dat we links moesten en stuurde al in. Mijn motormaat stopte echter en moest ik dus ook vrij abrubt stoppen. Daardoor kwam ik met de voet te ver naar voren op de grond. Motor viel als het ware achterwaarts naar links en ik op mijn gat. Gelukkig weinig schade aan motor (krasje koffer en krasje cilinder). Omdat ik letterlijk nogal ongelukkig lag, moest ik snel de motor overeind zetten; en dat ging tegen alle verwachting bijzonder snel. Binnen een paar seconden stond ie weer zoals het hoort. Nu wel een beurse en pijnlijke plek op mijn heup. Enfin, het overkomt iedereen wel eens een keer.

-1200- [groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Inspector Gadget

Re: en toen ging die om

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wellicht ook een deukje in je ego, geen probleem, je bewijst dat het inderdaad iedereen kan over komen.
Bij mij 2 keer gebeurt, en allebei met ook relatief weinig schade.

Ook een paar keer een-bijna, maar sinds ik de zadel zo ingesteld heb dat ik met beide voeten goed en vlak aan de grond kan komen, het prima kunnen opvangen (en kunnen voorkomen).

Het is altijd wel vervelend, soms best wel genant en (letterlijk) pijnlijk, maar de adrenaline helpt je het snel weer op te lossen en weer rustig verder te tuffen.
En sommige vrouwen vinden battle-scars best wel spannend ;)
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4371
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: en toen ging die om

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Net wat je zegt: het overkomt ons vroeg of laat allemaal wel eens, hoor. En vaak bij wat ongelukkige manoevres.
Dan merk je pas hoe zwaar en log zo'n fiets is. Je wilt immers de schade zo beperkt mogelijk hoe en doet je uiterste best om de langzame val te voorkomen. En dat voel je in de lichaam _002
Motto snel om je heen kijken of niemand het gezien heeft, de zaak weer op twee wielen zetten EN wegwezen. ;)
Fijn dat de schade beperkt is gebleven . . . .

grtz
Jos


blackers schreef:Een lullig klein onhandig eenzijdig ongevalletje. Mijn motormaat reed voor en twijfelde tussen linksaf en rechtsaf. Ik wist dat we links moesten en stuurde al in. Mijn motormaat stopte echter en moest ik dus ook vrij abrubt stoppen. Daardoor kwam ik met de voet te ver naar voren op de grond. Motor viel als het ware achterwaarts naar links en ik op mijn gat. Gelukkig weinig schade aan motor (krasje koffer en krasje cilinder). Omdat ik letterlijk nogal ongelukkig lag, moest ik snel de motor overeind zetten; en dat ging tegen alle verwachting bijzonder snel. Binnen een paar seconden stond ie weer zoals het hoort. Nu wel een beurse en pijnlijke plek op mijn heup. Enfin, het overkomt iedereen wel eens een keer.

-1200- [groet]
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”